Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi Allemaal

iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's :whistle:

Ben net over in mn andere huis, dus heb nog even geen tijd gehad om alles te beantwoorden. Maar heb veel goede berichten gelezen zo even snel!

2. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen dames!
    Weer even een berichtje van mijn kant!
    Liedel: Heerlijk dat het beter gaat en je lekker thuis hebt kunnen blijven.. ik duim nog even door dat je beeb nog een flink tijdje rustig in je buik blijft!

Mooie Pica's gezien! Wat is het toch een wondertje.. die echo's!

En het aantal meiden en jongens gaat steeds min of meer gelijk op! Lijkt het maar zo, of is het zo dat wie al meiden heeft nu een mannetje verwacht en dat de jongensmama's onder ons nu een meid verwachten? Zou voor mij ook wel leuk zijn.. niet dat het me uitmaakt, alles is welkom... maar een meid na twee jongens.. mmm... ;)

Marize welkom hier...!

Hier verder weinig bijzonders... het gaat eigenlijk verbazend goed, gezien de rugproblemen die ik sinds mijn vorige zwangerschap had... Het enige waar ik tot nu tot last van heb is eind van de middag een wat zeurderige pijn in mijn linker zitbeenknobbel en in mijn schaambeen... maar als ik dat een half uurtje plat ga.. gaat het meestal wel weer...
    Nog niets van de politie teruggehoord over toestanden met geschifte oom.. naar aanleiding van onze melding zouden ze wat laten horen... best jammer eigenlijk dat je daar als 'slachtoffer' dan weer zelf achteraan moet bellen.....

Het is heerlijk weer hier.. niet te warm, niet te koud.. jammer dat ik er alleen van achter mijn kantoor-raam van kan genieten! ;)

Iedereen een fijne dag!

3. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    goede morgen all

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen
    Maar ik ben anderhalve week doodziek geweest een griepje en snip verkouden. Dochtertje is ziek geweest, we hebben hier een feestweek gehad, dus heb wel gelezen maar niet geantwoord.

@Liedel
    gelukkig gaat het weer wat beter wat schrikken zeg

@Marize
    Welkom hier

@iedereen die de echo al heeft gehad. Gefeliciteerd met jullie meid of knul. En fijn dat alles ok is

@moon85
    Blij dat het weer beter met je gaat meid, gun het je zo van harte.

Hoop dat ik nu weer mee kan gaan schrijven.

Fijne dag allemaal

gr Marianne

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @marianne: ik hoop dat je nu lekker bent opgeknapt.
    @marize: van harte welkom.
    @iedereen: hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad.

Ben dit weekend naar mijn schoonouders geweest. Op zich is het best gezellig als mijn schoonmoeder niet zo vaak zat te zeuren om niks. IK was blij dat we weer thuis waren.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedemorgen dame's!

Ik heb daarnet met Fontys gebelt en ik kan a.s. donderdag daar al voor een gratis echo :D :D :D :whistle: :whistle:
    Een weekje eerder maar ben zooo blij, wou dat ik dit eerder had gedaan, maar ja beetje dom ;) En dan 3 kwartier tot een uur, jeetje zeg! :D

OOeeeh kan nu al niet meer w88, hoop dat alles goed is!

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Appeltje: heb je genoten van je vakantie?

@Nienke: bevalt de slaapkamer nog steeds?

@Xenas: het kamertje word mooi hoor! Gefeliciteerd met je zoon.

@Maartje: houd je het nog vol meis? Ik vind je nog sterk overkomen. Wat een gaaf filmpje zeg!

@Nijnie: die van mij is ook zo aanwezig als ik in bed lig. Manlief kan hem dan ook het beste voelen.

@Chris: jij bent gek de Ikea op een feestdag. :) Ik woon achter de Ikea en vermijd de extra koopdagen. Kom er zelf niet in de buurt. Wel super dat je vriend de beeb nog ook kan voelen. 104 onderdruk is best wel hoog voor de duur van je zwangerschap. Toch een beetje rustig aan doen en wellicht is hij de volgende keer weer gedaald.

@Avelon: ik hoop dat je de beeb snel gaat voelen. Het geeft inderdaad wat meer rust.

@Sofieke: meis geniet van je droom zwangerschap. Liever zo dan anders toch?

@Missyess: fijn dt alles goed was bij de vk. Hier komen de kilo's er nu ook hard aan helaas. Gefeliciteerd met jullie meid!

@Choco: fijn dat alles goed was en jammer dat je geen echo kreeg. Al is het hartje horen ook wel heel gaf toch?

@Floortje: heb je ondanks de vertragingen toch een beetje genoten van je vakantie?

@Nica: fijn dat de echo zo leuk was. Mooie echo foto's. Gefeliciteerd met jullie zoon!

@Astrid: ik hoop dat je buren snel verhuizen zulke ruzie's zijn niet fijn.

@Sylvie: lastig he die verminderde energie. Ik heb het ook moet echt alles verdelen over de dag en week.

@Irene: die waterige afscheiding heb ik ook. Zal er wel weer bij horen helaas.

@Denisse: is het gelukt met de baby kamer uitzoeken?

@Sylvia: meid kom goed voor jezelf op hoor. Je hebt recht op aangepaste arbeid als je daar om vraagt. Je klachten klinken als bekken klachten. Pas hier goed mee op hoor. Gefeliciteerd een meid!

@Kirsten: lastig dat maagzuur. Neem je er wel wat tegen in?

@Pjetje: gefeliciteerd met jullie meisje. Hoe gaat het verder met jou?

@Andrea: fijn dat de gyn alles zo goed heeft uit gelegd. Ben je toch weer wat geruster denk ik zo. Mooie foto's.

@Jotim; de kamertje worden mooi hoor. Gefeliciteerd met je zoon!

@Annn: heerlijk he ,die schopjes van je de beeb.

@Litteldream: heerlijk genieten gewoon van je zwangerschap.

@Klieke: gefeliciteerd meid. Een jongen, ik moest er ook erg aan wennen hoor maar vind het wel heel speciaal toch.

@Moon: fijn dat alles goed gaat hoor!

@Bolletje: gefeliciteerd met je mooie echo geniet ervan.

@Anne; fijn dat je weer pijn vrij bent. Jammer dat je ex niks met de beeb te maken wilt hebben. Maar je hebt nu gelukkig wel duidelijkheid.

@Jetteke: gefeliciteerd een Jongen gaaf hoor!

@Laura: rustig aan hoor meid. We lopen niet weg. Knap maar snel weer op.

@Smeetje: ik dacht ook dat mijn man het niet wou weten maar hij heeft me mooi voor de grap gehouden. Hij wou het net zo graag als ik.

@Liedel: ik blijf duimen dat het zo goed blijft gaan.

@Marize: welkom hier en klets maar heerlijk mee.

@Marieke: alvast veel plezier met je echo en veel plezier in Nederland. Laat je maar lekker verwennen door je familie dan vergeet je de verbouwing wel even.

@Marianne: bah wat en week heb je achter de rug zeg. Ik hoop dat jullie snel weer de oude zijn.

Zo ik ben weer bij. Nu eerst de oudst van school halen. Tot later.

7. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Ik kom mij ook weer even melden! Is alweer even geleden na een druk weekendje!

Wat een leuk nieuws allemaal met de nieuwe jongens en meisjes in ons gezelschap! Allemaal lekker genieten nu van jullie zonen en dochters!

Hier gaat alles nog altijd super goed! Voel mij echt heel lekker en zaterdag bij de VK weer mooi kunnen luisteren naar het hartje en onze beweeglijke baby! We kregen wel te horen dat we een hele grote baby gaan krijgen (qua lengte dan toch, het gewicht wordt onder de 4kg geschat) maar voor nu was het ingedeeld op t9. Dat zou betekenen dat er op 100 baby's 90 zijn die kleiner zullen zijn dan de onze! Nou... ik ben benieuwd!

@ Astrid, ik moet donderdag ook naar fontys voor een echo! Om hoe laat moet jij? Misschien komen we mekaar daar nog tegen!

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Sofieke, om half 3.
    Zou wel erg grappig zijn! :D

9. hoi meiden..

ff een vraagje tussendoor..

en misschien een beetje raar..

Ga ff reclame maken..

Wij hebben een vakantie woning in Frankrijk.. geschikt ook voor jonge gezinnen!

Voor iedereen die nog geen vakantie heeft en lekker een weekje nog wel wil.. stuur ff een pbtje.. dan stuur ik je de link door!

10. Niet meer actief

Hey!

Weer ff geleden...maar ff zoveel mogelijk berichtjes gelezen...

@ Sylvia...fijn dat je een goede echo had..en wat een super mooie foto van jou meisje!

@Xenas...ook super mooie echo foto's! Gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk! Wij sparen ook pickwick punten, al schiet het niet echt op omdat ik ze regelmatig vergeet af te halen en ze in de papierbak belanden :oops:

@Klieke...leuk een jongentje! heerlijk he dat gericht shoppen!?

@Laura...hoop dat je snel verder opknapt..gelukkig van je niet verder af..hoop dat alles verder een beetje goed gaat met jullie?

@Nynke...hebben jullie lekker genoten van de vakantie? Wat leuk een jongen deze keer! super gefeliciteerd meid...hier gaat het wel hoor, lief dat je het vraagt...op zich voel ik me heel goed...geen klachtjes van de zwangerschap..alleen wat vocht in mijn benen...voor de rest beetje met ups en downs...gelukkig op het moment meer ups...soms is het vertrouwen wat ver te zoeken...maar dan probeer ik mezelf weer bij elkaar te rapen en positief te blijven denken! het gemis is er nog steeds en zal ook wel blijven..bij alles denk je toch van nu zou hij zo oud zijn...of eigenlijk zou ik straks 3 kindjes naast me moeten hebben enz...ik denk ook dat de geboorte van dit meisje helemaal in het teken zal staan van geluk en verdriet...geluk voor het prachtige wondertje wat ons is geschonken en verdriet om dat ons mooie wondermannetje dit niet bij ons mag meemaken...maar goed..ik probeer er nog niet te veel bij stil te staan en het zoveel mogelijk gewoon op me af te laten komen...sorrie voor het lange verhaal!

@Smeetje...ik vind het knap dat jullie het nog niet weten...lijtk me zooo moeilijk...ik heb ook getwijfeld..maar vind het ook wel weer super leuk om toch echt gericht te shoppen...kan me je nieuwschierigheid zo enorm voorstellen!

@Missyeyes...wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad en super dat jullie ook een meidje krijgen! gefeliciteerd

@Liedel...jeetje meis ik schrik van jou berichtje...wat moeten jullie geschrokken zijn zeg! gelukkig heb je nu geen echte weeen meer...hoop echt dat jullie meisje nog lekker lang in jou buikje blijft zitten...heel veel sterkte..hoop dat alles goed blijft gaan..denk aan je..

@Nica...gefeliciteerd met jullie zoon! geniet er lekker van!

@Jotim...gefeliciteerd met een zoon! erg leuk ..leuk die slagroomsoesjes!

@Marieze...welkom leuk dat je ook mee komt kletsen!

@Marieke...kan me voorstellen dat je de verbouwing zat bent...hoelang nog voordat het ongeveer klaar is?

@Martine...heerlijk dat je over bent in je andere huis..!

@Nienke07..fijn dat het goed gaat!

@Marianne..hoop dat je lekker bent opgeknapt en dat je dochtertje nu ook weer helemaal beter is!

@Choco...jammer dat je schoonouders zo zeuren om niks...kan me voorstellen dat je dan weer blij bent thuis te zijn!

@Astrid85...leuk dat je donderdag al zon echo hebt! hoop dat het snel zover is en dat je een leuke echo mag hebben!

Zo hoop dat ik niemand heb overgeslagen!

Hier gaat het verder wel goed! heb alleen al een paar keer gehad dat ik met de doppler luister naar het hartje van ons meisje en dat deze dan ineens daalt...gelijk aan mijn hartslag of nog lager...meerdere malen gebeld met vk...maar die dacht dat ik mijn eigen hartslag had of dat beeb wegdook...wat echt niet zo was..omdat je het hartje wel blijft horen...maar gewoon langzamer...daarna bij de pretecho gevraagd en ze wilde niet echt kijken omdat ze geen medische uitspraken mocht doen, wat natuurlijk begrijpbaar is...maar ze vertelde dat het in princiepe tot en met 27 weken wel zou kunnen, maar daarna moest het over zijn...van de week was het weer zover.,...toen maar naar de gyn gebeld..verhaal uitgelegd en hij nam me gelukkig wel gelijk serieus...hij vertelde dat als het hartslagje rond de 50/60 kwam dat niet goed was...rond de 60/80 kan wel gebeuren ivm buitelingen e.d. ik dacht in eerste instantie dat het rond de 50/70 lag...maar kan dit niet goed meten omdat het gelukkig maar een paar seconden is en daarna weer hersteld...nu hoop ik dus dat ik gewoon mis denk en het niet lager is dan 70/80...maar goed omdat de gyn toch wel nader onderzoek wil voor de zekerheid krijg ik naast mijn 20 weken echo van 11 juni bij de echopractijk nog een 20 weken echo in het ziekenhuis bij de gyn op 13 juni...om de uitkomsten te vergelijken..een soort 2nd opinion...ben ik toch wel blij mee...deze keer wordt ik iig door de gyn wel serieus genomen en wordt er ook echt goed naar gekeken...nog een weekje afwachten...hoop zo dat alles goed is...probeer daar wel gewoon vanuit te gaan hoor...het is voor mij haast onmogelijk om de snelheid van het hartslagje in te schatten...dus ga ervan uit dat ik mis zit en dat het niet zo extreem daald...

sorrie voor het lange bericht...ben toch wel onzeker...en dan ist toch wel lekker om ff je verhaal kwijt te kunnen...bedankt voor het lezen iig!

liefs Peet

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ja, goed idee Xenas, voor mij geldt het niet, maar ik zal ook even reclame voor je maken, ik heb nml de site al gezien en is echt een klein paradijsje op aarde!Wil het dus alle meiden die nog even weg willen aanraden!Ken de streek ook een klein beetje en is erg mooi daar!

12. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Astrid, dat meen je niet! Ik ook! Dat is echt grappig!

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Pjetje: Geen idee hoelang alles nog gaat duren, best lang denk ik en ligt aan hulp die we wel/niet krijgen van vrienden...

Fijn dat de gyn je serieus neemt, is erg belangrijk... Ik heb er nu ook zo één, hij ziet er niet uit, maar is superaardig en vooral erg begripvol, iets wat hééééél belangrijk is als je een beetje angstig bent.

Maar maak je geen zorgen, als er echt iets heel ernstigs geweest was met je kindje, ik bedoel, als hij in levensgevaar zou zijn zou ze het wel moeten zeggen toch, lijkt me niet echt normaal anders....

Hee en begrijp ik nu goed dat jullie in hetzelfde gebouw om dezelfde tijd een pretecho hebben astrid en sofieke? Zou wel heel grappig zijn zeg!

14. Niet meer actief

@Marieke...

Die vrouw van de pretecho vertelde me dat als er iets mis was met het hartje ze dat zowiezo nu nog niet goed konden zien omdat ik pas 18 weken was...schijnt pas na 19 weken echt helemaal duidelijk te worden..ze heeft verder dus ook helemaal niet naar het hartje gekeken..alleen even naar de hartslag geluisterd die op dat moment goed was...maar ik probeer me ook niet al te veel zorgen te maken...het komt vast goed deze keer...dit meisje heeft een prachtig beschermengeltje....

Hoop voor jullie dat je nog hulp krijgt en niet al te lang meer in de verbouwing hoeft te zitten..kweet uit ervaring dat het absoluut geen pretje is en al helemaal niet tijdens je zwangerschap..heb er tijdens zwangerschap van Kyl 5 maanden ingezeten :( ben wel benieuwd naar de foto's!

liefs Peet

15. @pjetje.. wil je die punten van mij hebben?

we hebben er hier nog een aantal op kantoor... vindt het zonde om ze weg te gooien!

16. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Mariekebalm, ja ik denk het dat Astrid en ik op hetzelfde moment een echo hebben, Is natuurlijk niet echt een pret-echo, het is bij fontys dus het zijn studenten die het afnemen en zeker geen screening ofzo. Maar wel heel leuk om een uur lang naar de baby te kijken! Mijn mannetje moet werken dus ik heb net 2 oma's heel erg gelukkig gemaakt!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Sofieke, ik heb je even een pbtje gestuurd :D

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ok, wist ik veel wat Fontys was :) Kennen we hier niet in dat gekke Frankrijk hoor!;) Hier duren de echo's niet zo lang. De langste die ik heb gehad was 10 min. daarom was ik ook zo verdrietig dat ik geen fotootjes meekreeg. Morgen hopelijk wel wat mee, dan kan mijn opa voor zijn verjaardag zijn achterkleinkindje tenminste zien! Fijn dat de 2 oma's meekunnen, ik moet morgen hélemaal alleen!:(

19. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, lees ik bij de septembermama's een verhaal dat ze bij iemand op 16 en 23 weken hadden gezien dat het een jongen zou worden, Nu op 26 weken blijkt het ineens een meisje te zijn... Krijg dat nu voor!
    Hoop dat ze bij ons wel goed gekeken hebben hoor want heb al zoveel leuke meisjesspullen gekocht!

@ Mariekebalm, normaal duren mijn echo's in belgie ook altijd maar een kwartiertje en dat is zo voorbij. Maar krijgen wel steeds een fototje of 2/3 mee naar huis. Dus daarom is het nu wel fijn om zo een gratis echo erbij te krijgen! En ook leuk voor de oma's. Wel jammer dat mannetje niet meekan maar hij vond het op zich wel leuk dat ik samen met mijn en zijn moeder ging!

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Sofieke, onze buurvrouw had iets dergelijks... ze hadden verteld dat het een jochie was, heeft ze de week voor ze bevallen was nog een echo gehad, bleek het toch een meisje... ;).

Groet Nijnie

Deel Deze Pagina