Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zo.... ik kom me ook weer melden! Was lekker in Spanje en nu weer (met een stuk gevuldere buik) weer thuis! :)
    De planning (steden bezoeken in Andalusië) moest wel behoorlijk worden aangepast. Ik had zo ontzettend last van steken en harde buiken als ik ook maar een stukje ging lopen. Heel wat keren heb ik getwijfeld of ik niet de verloskundige zou bellen in Nederland.

Bij thuiskomst bleef ik veel last houden, dus naar de verloskundige.
    Die constateerde dat ik veeeeeeeeeel te veel harde buiken heb voor mijn termijn en heeft me meteen geadviseerd halve dagen te gaan werken.
    Ze is bang voor vroegtijdige weëen. Tijdens het onderzoek op de tafel had ik er al 3. Mijn baarmoeder schijnt ultragevoelig te zijn voor aanraking, maar ook als ik een volle blaas heb of zelfs maar een scheet laat - :oops: excuse my language - trekt de boel hard samen.
    Ik schrok wel van haar woorden, maar ik ben blij dat iemand de keus voor mij maakt, want ik wil zelf niet zo snel klagen.

Ik hou het nu bij en ik had donderdag en vrijdag gemiddeld elke 20 a 25 minuten een harde buik, met extra rust is dus nu elke 40 minuten.
    Ook kreeg ik pijn in mijn nierstreek, dus de vk was even bang dat ik nierstuwing zou hebben of nierbekkenontsteking (en met maar 1 nier moet je extra zuinig zijn). Bloedwaarden en bloeddruk bleken wel prima, maar ze houden het goed in de gaten.

Dus al met al zit ik dus vanaf vandaag voor 50% in de ziektewet... en dat al met 23 weken. :( Maar goed, ik weet waar ik het voor doe! Die kleine moeten we binnenhouden... hij mag er pas bij 38 weken uit! (even met hem afgesproken)

Sorry voor mijn egobericht hoor... moest het even van mij afkletsen.

Vergeven jullie me als ik niet alle 40 pagina's die ik heb gemist door worstel?! :p Als ik iets belangrijks heb gemist, dan hoor ik het graag hoor.

Groetjes,
    Appeltje

P.S. Bijkomend voordeel is dat ik vanaf nu hier vast meer te vinden ben. :D

2. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Ik heb het ook wel eens gehoord dat het geslacht anders is dan de eerdere voorspellingen. Bij de meeste echo buro's kun je (als je iets meer zekerheid zou willen) een geslachtsbepalende echo laten maken. (30 €) Als ik vrijdag a.s. met de 20 weken echo het geslacht niet goed zie, denk ik dat ik dat toch nog ga doen.

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Rustig aan meis, want dit is niet zo mooi.

Ik moet zeggen dat ik ook snel harde buiken heb, idd aanraking, volle blaas, maar scheten dan weer niet. ;) Ik denk dat het bij mijn vk niet zo doordringt dat het best regelmatig is. Maar nu ik door m'n bekken wat rustiger aan doe, gaat het ook wel wat beter.

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, terug van weg geweest. Het was heerlijk op het strand! Ik heb zelfs beter geslapen dan thuis! Uiteraard was het lopen wel vermoeiend, maar ik heb daarna goed mijn rust gepakt en zo kwam ik de dagen wel door!
    Het was wel een heftig weekend. De beste vriendin van die vrouw die overleden is, heeft een huisje naast mij op het strand. Al met al een heel verdrietig gebeuren dus. Zondag is de man van mijn overleden vriendin met zijn familie komen bbq-en bij mijn buren voor wat afleiding. Het was een hele bijzondere dag, maar ook erg zwaar.
    Ik ben nu net terug van de condoleance (heel erg druk, dus dat is heel mooi!). We waren gelukkig een kwartier te vroeg heengegaan. Ik ben in de auto blijven zitten en manlief stond voor in de rij. Op die manier was het voor mij lichamelijk goed te doen. De kist was open en ze zag er niet uit. Echt een doodzieke vrouw. Nu morgen de crematie nog...ik zie er best wel tegen op.

Sorry voor het treurige verhaal, maar ik moest het even kwijt.
    Ik zal proberen om vanaf hier weer op jullie te reageren. In ieder geval heel erg gefeliciteerd met alle zoons en dochters!! En Marize; welkom hier!!!

Liefs, Maartje

5. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Dag Dames!

Iedereen gefeliciteerd met de meisjes, jongetjes en de verassingen!

Het is gezellig hier en ik heb een boel gemist zie ik. Ik ga zo nog even (verder) teruglezen maar eerst maar eens reageren. Ik ben op dit moment niet zoveel op het forum, heb er niet zoveel behoefte aan en ook druk met andere dingen (kamertje!). Ik mag van geluk spreken maar het is een beetje het saaie deel van de zwangerschap geloof ik. Niet meer zo spannend als het begin en nog niet spannend naar het eind toe. Buikje begint te groeien, dat is wel erg leuk.

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Oh Maartje, wat moet dat emotioneel zwaar geweest zijn zeg... Sterkte morgen met de crematie, ik zal aan je denken en aan je vriendin...

Kusjes....

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Maartje, wat een emotionele dag zeg. Heel veel sterkte morgen!

8. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    zo hé!
    het kletsen kent geen rust bij de oktober-mama's ;) !

hier alles goed.
    leuk om te zien hoe iedereen te zien krijgt wat 't gaat worden!
    hier moeten (willen) wij nog 4 maandjes op wachten ;)

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Maartje heel veel sterkte morgen.

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Morgen weer 3 echo's spannend hoor!
    Heel erg veel plezier! morgen moet ik om half 2 naar de vk. Alles is vast okej, de beebie is lekker druk namelijK! De hele dag al! Volgens mij is ie zenuwachtig voor morgen ofzo! Kan geen lekkere houding vinden, aan het draaien en druk doen.. haha heel schattig.

Ik ga nu naar bedje toe.
    Slaaplekker allemaal!

Liefs kiss

Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Misoh -> 8 Juni VK
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Floortje -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK
    Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur)

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)

11. Dop07

Dop07 Bekend lid

Maartje.. wat mooi dat de man van je vriendin is wezen bbq-en.. kan me voorstellen dat het zwaar was.. maar wat heerlijk dat jullie deze zwaarte niet uit de weg gaan en er voor hem zijn!

Héél veel sterkte morgen.. pas je ook een beetje op jezelf? [​IMG]

12. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    hee dames, ik leef nog hoor. ;)
    afgelopen donderdag een heeel lief babykamertje uitgezocht..
    ben er zo blij mee!
    http://www.twf.nl/index.php?option=pp&resolution=1024

hier een fototje...
    vanavond eindelijk mijn echo.. hopelijk is alles gezond en zoals het wezen moet.
    ik hoop dat de baby even kiekeboe wil spelen om te laten zien of het een jongen of toch een meid is.. ben zoooo nieuwsgierig! 8)

op het werk veel te druk, dus vandaar van mij weinig reactie...
    fijne dag allemaal!

13. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    toch maar even in mijn album gezet.
    lukte niet om de link te laten zien..
    in week 32 word de babykamer gebracht..
    helemaal happy!

14. goedemorgen meiden!

mooi kamertje denise

ik sta vandaag in de ahoy.. er is weer een beurs.. geen boeiende hoor.. industrial maintenance... ... nog kwartiertje en dan moet ik weer weggie..
    jammer had net zo'n zin om lekker de forummen vandaag!

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Haha, xenas, als je het zo zegt lijkt het net of je gaat zingen, hihi...Ben je stiekem rené Froger? ;) Veel plezier daar, hoop dat je je niet teveel verveelt, zien je vanavond wel...Ik vandaag om 12.30 echo, benieuwd hoe dat zal gaan, weer bij een onbekend iemand, grrrrr....Verder poetsen poetsen poetsen, want jaaaaa, morgen ga ik dus voor één dagje naar NL en op de terugweg neem ik mn papa en mn lievelingstante mee, hihi. Moet het wel een béétje schoon zijn hè?!

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Ga straks in mijn pauze ff bijlezen hoor! Gisteren niet gewerkt omdat ik zondag op maandag amper geslapen heb... Ben voor 1 keer maar eens zo verstandig geweest om thuis te blijven...
    Heb eigenlijk een vraagje aan jullie, misschien dat jullie een antwoord hebben... Heb gisteren eventjes met de Angelsounds naar het hartje geluisterd, in eerste instantie links van mijn buik... Opeens voelde ik rechts wat dus dacht: ach, toch eens kijken wat ik daar dan hoor (dacht eerlijk gezegd aan mijn darmen)... Maar plots was daar ook heel duidelijk de hartslag te horen... Kan dat? Ik kan 'm normaal namelijk altijd heel moeilijk vinden en nu hoorde ik 'm op 2 plekken. Klinkt dat nog zo goed door dan over een lengte van 20cm? Hmm... morgen onze 20 wk echo, ben errug benieuwd!

Fijne dag iedereen!

Liefs Chris

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

Net "even" vanaf blz 381 bijgelezen. Wat een schok Maartje, gecondoleerd!

En verder iedereen gefeliciteerd met alle mooie echo's! Leuk dat er al zoveel dames weten of ze een jongen of een meisje krijgen! Wij hopen dat a.s. vrijdag te weten, dan krijgen we de 20 weken echo.

Ik ben zelf net weer naar de vk geweest.
    Tegen mij zei ze ook dat ik een prachtig bolletje heb, en dat alles helemaal volgens het boekje gaat. Ik ben helemaal blij!

Het hartje klopte met 150 slagen per minuut, en terwijl ze luisterde ging hij/zij dichter bij de microfoon liggen. Perfect te horen dus!

Wij hebben dit weekend een kinderwagen en een kamertje gekocht, dus flink met flappen gesmeten.
    Het is de Bugaboo Chameleon in grijs met oranje geworden en de kamer is de Bopita Caro Aubergine. We gaan de kamer in Rood, wit en zwart doen.
    Tzt komen er vast nog allerlei kakelbonte kleuren bij.
    :)

Mijn man is sinds kort helemaal weg van het naderend vaderschap. Hij zei zondag zelfs dat hij niet kan wachten tot het zover is. Echt heel fijn dat hij zich er zo op verheugt.
    Hij kan ook niet wachten om alle gadgets van de Bugaboo aan onze vrienden te laten zien. Het is wel een echte mannenwagen volgens mij (zelf vind ik hem ook super hoor!).
    :)

Vandaag zit ik misschien wel de hele dag thuis, omdat onze nieuwe computer " tussen 9 en 17.00u" bezorgd wordt. Lekker specifiek, ahum ahum. Gelukkig zijn ze niet gekomen toen ik bij de vk zat.

Groetjes
    Maris

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Mijn lief krijgt volgens mij de kriebels, hij begon er vanmorgen over dat we het kamertje maar moesten gaan schilderen van het weekend, haha.

Verder alles ok hier. Vanmiddag werken.

Groetjes Nijnie

19. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi meiden,

@Maartje: gecondoleerd, wat verschrikkelijk!

@Marize: welkom hier!

@MariekeBalm: veel plezier in Nederland straks!

@Appeltje: doe rustig aan hoor. Jouw verhaal klinkt me iets te bekend in mijn oren. Bij mij is het ook zo begonnen met harde buiken, uiteindelijk werden dit weeen en kwam ik in het ziekenhuis terecht. niet om je bang te praten hoor, maar het is inderdaad heel goed dat je minder bent gaan werken. Rust is heel belangrijk, en eigenlijk de enige manier waarop die harde buiken afnemen. Ik heb nu 2 weken bijna volledige rust en ik heb al een aantal dagen geen wee meer gehad. Harde buiken heb ik nog wel, maar ook veel minder. Heel veel sterkte en doe rustig aan!

@ Allemaal:
    Leuk dat iedereen van die mooie echo's heeft, en dat veel meiden al weten of ze een zoon of docher krijgen. Voor de mensen die de 20 weken echo nog krijgen: heel veel plezier! Geniet er van.
    Hier wordt het elke dag rustiger. geen weeen meer, en de kleine beweegt goed. Ik begin me ook steeds meer te bewegen in en om het huis, en ik moet zeggen dat dit tot nu toe goed gaat. Wel dwing ik mezelf om het rustig aan te doen. Mijn buik is nog erg gevoelig, en de harde buiken zijn nog niet weg, en ik zou het vreselijk vinden als het weer van voor af aan begint. Ik ben gewoon superopgelucht dat het niet is uitgemond in een bevalling, en dat mijn kleine meid nog veilig in mijn buik zit!
    Meiden, ik ga ff lekker in mijn tuin in de zon zitten.
    Een hele fijne dag allemaal!
    Liefs,
    Liedel

20. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Liedel,

Enorm heftig zeg, nu al harde buiken!
    En dat terwijl wij hier allemaal net een beetje zichtbaar zwanger beginnen te worden, echt bizar.

Op geboortes zitten we voorlopig echt nog niet te wachten, dus fijn dat het met jou inmiddels wat beter gaat. Hopelijk blijft het zo, want met 22 weken geboren worden is niet fijn.

Succes!
    Maris

ps heb even foto's gegoogled van onze kamer + wagen

Deel Deze Pagina