Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Wat een mooie kinderkamers allemaal. Maartje heel veel sterkte vandaag!

Ik heb mezelf nog even aan dit lijstje toegevoegd als dat mag?

Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Marize -> 8 Juni 20 weken echo (10.15 uur)
    Misoh -> 8 Juni VK
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Floortje -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK
    Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur)

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)

Denisse, Missyess, Martine veel plezier van jullie echo vandaag en Kissflower veel succes bij de VK. Ik hoop dat jullie allemaal mooie foto's zullen krijgen. En voor de dames morgen natuurlijk ook veel plezier. Willen jullie allemaal weten wat het word?

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Sofieke: Ik geloof dat ze vooral nog weleens een meisje voor een jongen aanzien, aangezien blijkbaar de navelstreng er dan op een bepaalde manier voor kan zitten. Andersom heb ik nog nooit gehoord namelijk. Dus als je weet dat je een meid krijgt, dan zal het vast ook wel een meid blijven, bij een jongen is de twijfel naar mijn weten een stukje groter.

Ik lees wel af en toe met jullie mee, maar het kost me teveel inspanning om op jullie te reageren. Ik vergeet ook continu wie ik wat wil zeggen.

Ik voel de beeb nu regelmatig, en mannetje heeft het vorige week woensdag voor het eerst gevoeld. Hij was echt helemaal blij. Wij gaan trouwens bij de fotograaf die ook onze trouwreportage doet ook een groeiboek maken met steeds fotoreportages van de kleine erin. We beginnen aan het eind van mijn zwangerschap met een reportage als het lukt en dan daarna steeds van de kleine. Leek ons wel erg leuk.

Verder zit ik nog steeds thuis en ga ik maar veel bij mensen op bezoek of nodig ze uit. Ik kan nog steeds vrij weinig. We gingen vrijdag naar de musical Doemaar. Ik kwam de trappen amper op en toen ik eindelijk zat voelden mijn benen echt alsof ik een marathon had gelopen. Echt erg, maar ja, ik weet waarvoor het is.

@ Liedel: Fijn dat alles weer beter gaat meis!

@ pjetje: Spreek je snel weer een keer op msn.

Liefs Laura

3. @Maartje: Veel sterkte morgen!
    @Appeltje: Poe, heftig hoor! Nu lekker rusig aan gaan doen hoor.
    @Denisse: Veel plezier en succes bij de echo vanavond! Laat je weten hoe het was?
    @Chrisje: Het kan hoor dat je baby op meerdere plaatsen te horen is. Dat geluid van de doptone komt best ver. Dus dan hoor je het op de ene plaats wat zacht en als je dicht bij het hartje komt hoor je het ineens heel hard. Wat ook heel goed kan is dat je de navelstreng gehoord hebt! Die zwiebert namelijk door je hele buik heen. Het is heel leuk om het verschil navelstreng/hartje te ontdekken. De navelstreng klinkt meer ruisend, je hoort echt het bloed door de streng heen zoeven (zoef-zoef-zoef). Het hartje klinkt als een trein of galopperend paard. Je hoort dan de hartkleppen echt dichtslaan (boem-boem-boem).
    @Maris: Fijn dat alles goed was bij de vk. Leuk dat je man zo meeleeft. Is altijd wel heel schattig, zo'n betrokken vader.
    @Liedel: Fijn dat het wat beter gaat. Doe nog niet teveel hoor, lekker rustig aan doen.
    @Martine: Veel plezier bij de echo vanavond.
    @Kissflower: succes bij de vk.

Vanmorgen hadden wij de officiele 20 weken echo. Alles is nog uitgebreider bekeken dan zaterdag. Ik vind het zo bijzonder om te zien. Dat je gewoon naar binnen kan gluren. Maar alles was in orde. Ze heeft nu ook goed naar de hersenstructuren gekeken, nog uitgebreider naar het hart, er was geen schisis of open ruggetje. En ze heeft bevestigd dat we een meisje krijgen! Echt heel leuk hoor. Morgen komen mijn ouders eten. Mijn moeder baalt dat ze nog een dag langer moet wachten, maar ik vond het niet leuk om over de telefoon te vertellen dat ze een kleindochter krijgt. We hebben de hele echo gefilmd en de hele tijd hebben we het over een 'hij'. Pas op het einde wordt duidelijk dat het een meisje is, dus dat houdt mijn ouders morgen lekker lang in spanning. hihihi.

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    hoi missyess

leuk dat jullie alles gefilmd hebben! ik wil dat ook graag, maar mijn man wil niet op stel en sprong een camera gaan kopen... dus ik denk dat we het zonder moeten doen.

kan me wel voorstellen dat je moeder nerveus wordt van het wachten terwijl ze weet dat jullie het al weten!

groetjes
    maris

5. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    @ Maartje : Jeetje, Gecondoleerd, Meis. Wat een zwaar weekend heb je achter de rug. Gelukkig staat je man je goed bij in deze zware periode. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

@ Astrid85 : Moeilijk he, wachten. I know the feeling. Ik was diegene die ook een echo bij Jan Koning heb in Tiel. Morgen om 11 uur is het uur van de waarheid. Ik ben best gespannen. Aan de ene kant kijk ik er ontzettend naar uit, maar aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang voor wat er gezegd gaat worden. Ik voel de kleine nog steeds niet en hoop dat alles goed is. Ik laat morgen wel weten hoe het geweest is.

@ Pjetje : Wat fijn dat de gyn je serieus neemt. Ik zou me ook rotschrikken als ik de hartslag hoor dalen. Wij hebben er zelf voor gekozen om geen apparaatje te huren of te kopen, omdat ik daar zelf te gestresst van zou worden als ik het hartje dan niet zou kunnen vinden, maar gedurende deze dagen, denk ik weleens : Had ik er maar wel één.
    Ik hoop dat je spoedig goed nieuws krijgt en dat ze je vertellen dat alles goed is met je kleine hummel.

@ Appeltje : Jeetje, meis. Wat vervelend zeg, die harde buiken. Ik geloof dat ik het zelf nog niet gehad heb. Ik weet ook eigenlijk niet precies wat het is. Heb soms weleens krampen in mijn buik, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn. Ik ben alleen afgelopen weekend bezig geweest in de tuin met het verwijderen van stenen en daarna had ik wel wat last in mijn buik. Ik voelde direkt dat ik te veel gedaan had. Tja, en dat je nu voor 50% in de ziektewet zit, is vervelend voor je baas, maar het allerbelangrijkste ben jij en de kleine. Die moet gewoon lekker tot week 38 binnen blijven en daarna is de kleine welkom.

Ik hou het even hierbij. Het lukt me niet om op iedereen te reageren.

Sorry dat ik zo weinig online ben en reageer. We zijn stikdruk thuis en het komt er gewoon niet van.

We zijn op dit moment druk bezig met de tuin klaarmaken voor het herbestraten van de voor- en achtertuin. Als de tuin dan straks klaar is, dan kunnen we daar op 12 juli as een feest geven. We gaan dan namelijk trouwen en naderhand geven we een kleine receptie/feestje in de achtertuin.

Het is echt megadruk, maar ja, we weten waar het voor is. Ik krijg het alleen daardoor minder voor mekaar om te reageren. Ik vind het wel heel vervelend en zal wel proberen om wat vaker te reageren.

Morgen hebben we de 20-weken echo in het ziekenhuis in Tiel. Ik kijk er vol spanning naar uit. Ik laat jullie morgen wel weten hoe het geweest is en wat de uitslag was. Ik duim zo hard dat het een goede uitslag zal zijn.

Knuffel,

Marianne

6. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Missyess, wat ontzettend leuk, een meisje! Gefeliciteerd hoor!
    Fijn dat alles ook goed is! Da's mijn grootste zorg voor morgen! Ben daar toch wel een beetje zenuwachtig voor! Maar eh, misschien een domme vraag, maar hoe kunnen ze eigenlijk zien dat het een meisje wordt? Ik moet altijd met echo's heel goed kijken namelijk.... :oops:

Hier nog eentje met een papa in spé die er ook helemaal zin in heeft! Hij vroeg al een paar keer: Schat wanneer moeten we de kamer helemaal klaar hebben en komen ze controleren of we alles goed gedaan hebben? Agut... de schat.... Gisteravond: Lieverd, gaan we gauw de laatste verhuisspullen uit de voorste kamer halen, dan kunnen we de babykamer gaan schilderen... ;)

Liefs Chris

7. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    hihi Chrisje,

heel herkenbaar! Die van mij heeft al zijn veto uitgesproken over de kleuren in de kinderkamer en hij is ook heel bezorgd om mij de laatste tijd. Als ik naar zijn idee niet genoeg drink zegt hij bijv. "je moet genoeg drinken hoor, ik wil niet dat jullie uitdrogen".

Ik ben benieuwd wanneer hier ineens het behang van de muren blijkt te liggen als ik thuis kom (hij is meestal 1 tot 1.5 uur eerder thuis dan ik)

Wat wij wel gek vinden, is dat er tegenwoordig een buik tussen ons in ligt als we lepeltje lepeltje in bed liggen. Vroeger paste het perfect, maar nu is er sprake van "Da belly" zoals mijn man mijn buik noemt (hij is gewoon Nederlander hoor, weet niet waarom hij deze Ali G naam gekozen heeft)!
    :oops:

groetjes
    Maris

8. @ maartje: veel sterkte vandaag!

@Denisse, Missyess, Kissflower, Martine: veel plezier bij de echo/vk

@appeltje: klinkt heftig hoor, zoveel harde buiken... gelukkig heb je nu meer rust en gaat het beter. Al is het rustig aan doen wel moeilijk soms...

@liedel: lekker rustig aan blijven doen.. die kleine moet nog een tijdje blijven zitten bij je hoor...

@laura: trappenlopen is inderdaad geen pretje... ik hoop dat je je toch wel weer wat beter gaat voelen.

Hier gaat het allemaal wel redelijk. Vandaag weer een mindere dag. Is geen peil op te trekken. Verveel me de hele dag te pletter. Heb ook geen puf om bij mensen langs te gaan of ze uit te nodigen. Kost me allemaal teveel energie. Het misselijke blijft gelukkig weg... nu nog echt weer zin in eten. Heb 't idee dat ik nog steeds op m'n lijf aan het afvallen ben. Broeken gaan weer wijder zitten. Die buik blijft gelukkig wel doorgroeien en doe m'n best om genoeg vezels, groente en fruit binnen te krijgen. De kleine is de laatste dagen ook erg actief. Krijg steeds schopjes. Voel je aan de buitenkant meestal niet, vind mijn man heel jammer... het is nog maar 2 keer voor gekomen dat hij het kon voelen terwijl ik al weken de kleine voel.

Hier is de babykamer qua verven en vloer klaar. Nu nog de gordijntjes maken. Heb er nog ff niet de puf voor. Heeft wel rust gegeven dat het grootste werk nu klaar is. De nesteldrang doet 't weer ff rustig aan....

Iedereen een fijne dag...

Groetjes Silvie

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    AAARGH! :confused: :confused: Me borsten jeuken verschrikkelijk! :c:

10. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, Maris, moet er erg om lachen! Ook zo herkenbaar... Mijn ventje voelt èn de buik èn de boops trouwens... Zijn allebei (of alledrie ;) ) even hard gegroeid, haha! Grappig he, dat dan ineens bij de papa's in spé de knop omgaat... Mijn lief heeft zelfs al tegen de kleine gepraat... En af en toe geeft 'ie heel schattig een kusje op mijn buik voor de kleine... Zucht, zwijmel, hahahah!

Ohoh Choco, da's minder! Geen idee wat je er aan kan doen, sorry! Gelukkig jeuken de mijne niet, maar ze vervellen wel :(

Liefs Chris

11. he bah choco, misschien zijn ze groter aan het worden, het schijnt zo te zijn dat als je huid op spanning komt te staan ze dan kan gaan jeuken. Hoop dat het snel weer wegtrekt. Heb geen idee wat je er tegen zou kunnen doen.

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    aaaarghh! ik kom er net achter dat ik iets sufs vergeten ben bij het regelen van onze dakkapel! Ik vroeg me af waarom ik nog niets over de vergunning had gehoord, en toen ik belde bleek dat dat komt omdat het dakkapellenbedrijf nog zit te wachten op een tekening die wij moeten opsturen!
    Ik ging er van uit dat de inmeter alle info had verzameld en heb dus niets gedaan. SHIT SHIT SHIT.

Nu wordt het ineens kiele kiele of de dakkapel er wel op zit voor onze kleine er is.

Ik moet nu dus als de bliksem een tekening van de doorsnede van onze woning hebben. En die heb ik niet, dus die moet ik aanvragen bij de gemeente.. en dan moet ie vanaf daar naar de dakkapel man, vanaf daar weer naar de architect, die heeft dan 10 werkdagen nodig om te tekenen, daarna 6 weken voor de vergunning... aaaaaargh!

Ik voel me ZO dom, kan wel janken....

:(

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties dames!
    Liedl... ik heb jou nog even ge-pb't

Maris, wat vervelend zeg!
    Maartje, hoe was het vandaag?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Avalon, spannend he! Ik heb dus donderdag ook al een echo van een uur :eek: :D Laat je weten hoe het was? En hoe Jan Koning is?

@ Maris, ow klote zeg! Hoop dat het allemaal optijd klaar is!

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hè getver Maris! Da's balen! Ga heel hard voor je duimen dat alles toch op tijd af is!

Duimen jullie ook voor mij morgen meiden! Ben best al wel zenuwachtig namelijk! Is het verstandig om te zorgen dat je blaas een beetje gevuld is of hoeft dat niet?

Liefs Chris

16. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meis ik ga voor je duimen en tegen mij werd gezegt dat de blaas niet leeg was als je een echo moet
    succes en sterkte!

liefs nica

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

bedankt voor de steun, voel me al iets rustiger er onder...
    Ik heb besloten dat ik zonder veel moeite een potje kan huilen als het onverhoopt te lang gaat duren, en dat dat dan vast wel effect heeft. En anders moet ik gewoon een waar bel-offensief beginnen richting gemeente, architect etc., zodat ze als de bliksem van "dat zeikwijf" af willen.
    ;)

Chrisje, volgens mij was het alleen voor de eerste echo van belang om een volle blaas te hebben, omdat je daarmee je baarmoeder dan wat verder boven het schaambeen "duwt". Dan hoeven ze dus niet door bot heen om je baarmoeder te vinden met de geluidsgolven.
    Aangezien de baarmoeder bij ons allemaal nu al tot navelhoogte gegroeid is zal water drinken nu volgens mij weinig effect meer hebben.

Veel plezier met de echo!

Maris

18. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Thanks Nica!

Liefs Chris

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Chrisje, idd wat Maris hierboven zegt. Een volleblaas is alleen van belang voor de 12 weken ofzo. Daarna is het volgens mij niet meer nodig.
    Is mijn tenminste niet meer gezegd. En van al dat geduw op mijn blaas moet ik alleen maar piesen, helemaal als mijn blaas vol is! :D

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahah, bedankt allemaal meiden! Ik loop al tig keer naar de wc op een dag, dan ben ik idd blij dat ze niet met dat echo apparaat op een volle blaas hoeft te drukken... Wat dan denk ik dat ik het niet droog ga houden ;)

Ik laat jullie morgen gelijk weten hoe 't was! Iedereen met een echo morgen: Ook heel veel plezier!

Fijne avond allemaal en een dikke knuffel!

Deel Deze Pagina