Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik ben helaas al weer kwijt wie last van jeukende borsten. Ik heb het ook heel erg. Het werkt voor mij heel goed om minstens 2 keer per dag mijn borsten in te smeren met creme. Misschien een idee?
    Mijn huid op mijn borsten was laatst ook al aan het vervellen.
    Ik heb nu ook al steeds dat mijn borsten lekken. En als ze erg pijnlijk zijn en ik masseer even naar de tepel toe zodat ik weer wat vocht kwijt kan, dan scheelt dat heel erg.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Liefs Laura

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Oh wat is ze mooi, uitgebreid het gezichtje gezien, helaas geen videoband mee alleen een paar foto's van de bovenkant van het hoofdje :s en van het gezichtje van onderen, als je weet wat je ziet is ie heel mooi....Ik zal ze wel in mn album zetten. Maar wij hebben het wel goed gezien, door onze tranen heen, echt joh, mooi tuitmondje, mijn bolle wangen en het liefste kleine neusje wat ik ooit gezien heb! En eindelijk iemand die met 100% zekerheid gezegd heeft dat het een meisje is...En een partij bewegen dat ze deed! Dus ik vragen: ik voel haar nog niet? Is normaal hoor zegt ze en duurt ook misschien nog wel even:

Je placenta ligt nml voor!

Hadden ze me dat nou even eerder gezegd, had ik me ook niet al die tijd zo'n zorgen gemaakt!Stomme muts ben ik ook....

Nou, ik ga straks nog wel even uitgebreid foto's in album zetten, huis moet nog schoon en spullen moeten nog klaargelegd voor mn "weekendje" weg, ben dus niet voor negenen klaar. Wel leuke film gezien na de echo: zodiac, zal bij jullie ook wel draaien...

Kussies!

Een zeer verliefde Marieke op een roze wolkje...

3. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Helaas, toch gebeurt dat ook. Vrienden van ons zouden een meisje krijgen, bleek het na de geboorte toch een jongetje. Overigens waren ze er net zo blij mee hoor, zeker na 24 uur weeeen ;)!

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Jaaa...dat was ik. Word er gek van. Hmm ....kan zeker wel met bodylotion. Ik ga het ff proberen.

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ze staan derin!

6. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey meiden,

mariekebalm, zeker mooie foto's zeg! Heerlijk is dat dan he, naar je kleintje kijken :)

Ik heb even snel een vraagje, het onderwerp is al eens voorbij gekomen maar kan het zo snel niet vinden..

Het gaat over gedeeltelijk in de ziektewet door je zwangerschap...dit schijnt nl te kunnen?

Ik werk vanaf vorige week op dinsdag paar uurtjes minder, 4 uurtjes minder om preices te zijn.
    Dit komt dus omdat ik het anders echt niet volhoud, veel te zwaar omdat ik erg veel moet tillen en ik dus last heb van mn rug, bekken, vermoeidheid.
    Maar nu weet ik niet of dit eigenlijk geldt als gedeeltelijk in de zieketwet? want als ik niet zoveel klachten al had gehad was ik natuurlijk gewoon net zo veel uren blijven werken en niet minder! Scheelt natuurlijk ook weer in geld...
    Mijn werkgeefster zegt dat het misschien mogelijk is dat ik op woensdag vrij krijg omdat er nu zo weinig kinderen zijn en 1 leidster te veel maar dit moet nog bekeken worden..maarja: 2 juli heb ik al 3 weekjes vakantie, daarna nog 1 weekje plus 2 dagen werken en dan loopt mn contract af..dusja..

IK kan zo op de site van uwv niks vinden...wie kan mij hier meer over vertellen? Moet ik contact met uwv opnemen? want denk niet dat mn werkgever al zelf heeft geregeld dat ik die 4uurtjes wel gewoon uitbetaald krijg (van uwv).

Ik vraag me dit dus af, hoe zoiets wordt geregeld....

Alvast bedankt!

liefs

Syl

7. @sylvia: als je hebt aangegeven dat je deze uren niet meer kan werken door je zwangerschap dan zijn het uren ziektewet. Heb je een contract voor een x aantal uren per week of is dit flexibel. Als je je n.l. niet deels ziek meldt dan krijg je geen ziektegeld uitgekeerd. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de woensdag waar je het over hebt. Als zij het doet als 'good will' dus dat het haar beter uitkomt dan zul je waarschijnlijk niet zijn ziekgemeld en dus het geld van die uren kwijt zijn... Hoop dat het allemaal goed geregeld is voor je...

8. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Idd Sylvia, zoals Misoh al aangeeft, je moet wel ziekgemeld zijn, anders geldt het niet.
    Ik ga vanaf volgende week denk ik gedeeltelijk in de ziektewet, wil dit donderdag met mijn leidinggevende bespreken. Dit moet zij goed aangeven bij de Arbo, dan krijg ik vanzelf bericht van hun om op controle te komen.
    Vraag dus even goed na of je bent ziekgemeld voor die uren, anders kost het jou gewoon uren.

Marieke, mooie foto's. Moest bij het gezichtje even goed kijken, maar heb het gezien. Heel mooi!

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Even een kort berichtje na een heftige dag. De crematie was erg verdrietig , maar ook mooi. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel aan over gehouden. Het was heel druk en er waren heel veel kinderen. Wel fijn voor de zoons van mijn vriendin!
    We moesten op de begraafplaats een heel eind lopen naar het crematorium toe. Ik was natuurlijk te eigenwijs om met de auto mee te rijden (die er reed voor mensen die slecht ter been zijn), met als gevolg dat ik bekaf aankwam en geen zitplaats meer had. Ik ben dus maar op de grond gaan zitten.
    Nu lig ik uitgeteld op de bank en ik denk dat ik zo mijn bed maar opzoek.
    Morgen heb ik hopelijk weer meer energie om mee te kletsen.

@Sylvia; als jou werkgever je voor bijv. 10% ziekmeld inplaats van 100% wordt jouw loon door de UWV aangevuld tot wat je normaal krijgt. Hierdoor kan je werkgever een vervanger voor jou betalen. Ik ga er hierbij wel vanuit dat je een contract hebt voor een bepaald aantal uren. Ik weet niet hoe het voor invalwerk geldt. Laat je in ieder geval niet door haar afwimpelen!

@Marieke; volgens mij zijn dat op de tweede echo niet de oogkassen, maar de kleine hersenen (ik heb die echo ook :) )
    Tot morgen,
    Maartje

10. Sheila82

@Misoh: bedankt voor je antwoord! Fijn dat je me uitleg geeft!

Ik zat al te twijfelen over de woensdag, denk dat ik die voor die 4 weekjes nog wel gewoon blijf werken. Het is wel in haar voordeel ja, als ik dan niet meer werk maar ze dacht wel meteen aan mij omdat ik dus steeds meer klachten krijg en moeite heb met dat vele tillen enzo.

Ja, mijn werkgever weet dat ik op dindag minder wil werken omdat het me teveel is en ik lichamelijke klachten heb, dit was nl wel even een geregel voor haar..
    Ik heb een 21-31 uren contract...ik moet dus zelf even uwv bellen? heb daar een aantal weken terug ook contact mee gehad omdat ik de eerste paar weken ziek thuis ben geweest door mn zwangerschap.
    Misschien dat ik het ook even na ga vragen bij mn werkgever.
    Ik moet nu ook contact opnemen met cwi (uwv) omdat mn contract aflopot op 1 augustus. Dus ik krijg dan mn loon doorbetaald (ww) en mn zwangerschapsverlof krijg ik ook van hun rechtsstreeks uitbetaald...
    is wat zo..maarja. niks aan te doen. (en de reden dat mn contract niet verlengd wordt is mn zwangerschap....ze wil me nl na mn bevalling wel weer graag terug zien...dan zou ik 0-uren contract krijgen...allemaal in haar voordeel...waarschijnlijk zoek ik dan iets anders tegen die tijd.

Liefs

Syl

11. Sheila82

Andrea en maartje natuurlijk ook bedankt voor jullie antwoorden! lees die nu pas na plaasting van mijn bericht~!

Liefs

Syl

12. @Chrisje:
    Bij een meisje zien ze op de echo drie streepjes, dat zijn de schaamlipjes. Bij een jongetje zie je duidelijk balletjes en een piemeltje. Het is wel heel grappig om te zien. Veel succes morgen! Hoe laat heb je de echo? Wel meteen laten weten hoe het is gegaan hoor!
    Veel liefs, Esther

13. goedemorgen meiden!

beurs was zooo saai gisteren.. ben blij dat ik vandaag weer op kantoor zit... lekker met jullie babbelen..

Vanmiddag weer naar de fysio...

weten jullie trouwens op mentos drop ook onder de catagorie drop valt?

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Sylvia: Ik zit momenteel voor 100% in de ziektewet. Als je een contract voor 21 tot 31 uur, dan krijg je door het UWV maximaal tot 21 uur aangevuld naar mijn weten. Wij hebben een eigen bedrijf dus we hebben een enkele keer hier wel eens mee van doen. Naar mijn weten dient jouw werkgever contact op te nemen met het UWV om je daar ziek te melden. Waarschijnlijk zul je dan op een gegeven moment nog wel voor een bedrijfsarts moeten verschijnen die samen met jou een reïntegratieplan (als ik het goed heb) gaat maken. Mocht je denken dat je werkgever nog geen contact heeft opgenomen met het UWV, spoor deze er dan voor aan, want het scheelt je werkgever ook de uitbetaling van jouw salaris.
    Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Liefs Laura

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)

Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Misoh -> 8 Juni VK
    Marize -> 8 Juni 20 weken echo (10.15 uur)
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Floortje -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK
    Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur)

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Chrisje, hoop dat je echo mooi was!
    Avalon veel plezier bij je echo!
    Lievebeesje krijg je ook een echo bij de gyn?

Hier voor het eerst iets minder... Steeds meer last van mn rug en erg snel moe.
    Doe het dus even wat rustiger aan en reageer hier ook even wat minder.
    Maarrrrrrr dat ga ik natuurlijk allemaal later wel weer goed maken ;)

Ben blij dat alle echo's van iedereen zo mooi zijn, das erg leuk om te lezen en maakt mij weer wat vrolijker :D

En positief blijven denken, ik hoef nog maar 2 dagen te werken en dan heb ik weer weekend 8)

Groetjes Doris

17. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Oh, het was geweldig! Alles zit er op en aan bij onze kleine en alles was helemaal goed! Hersentjes, hartje, aorta, niertjes, blaasje, middenrif, maagje... o en die armpjes en beentjes... Viel bijna in katzwijm van ons mooie kleine kindje! ;) Ze heeft 2 keer gevraagd of we wilden weten wat het wordt, maar we houden het een verrassing... Mijn ventje wil het echt niet weten, dus wachten we nog 20 weekjes. Pff, ben zo blij dat alles goed is, leef helemaal in een roesje momenteel! Zal zo de foto's ff in mijn album zetten. We hebben er 2 meegekregen, eentje van de zijkant van 't hoofdje en eentje van de voorkant van 't gezichtje... Heel grappig, op die tweede kun je 't rechteroogje heel goed zien... Ziet er in eerste instantie een beetje vreemd uit vond ik, maar vind het nu wel schattig :)

Marieke, wat is jullie echo mooi! En wat hebben jullie veel foto's meegekregen zeg! Gefeliciteerd met jullie meisje!

Fijne dag allemaal!

Knuf Chris

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Jeetje, wat had ik een moeite met opstaan vandaag! Een duidelijk teken dat ik gisteren veel te veel heb gedaan (en dat wist ik eigenlijk ook wel). Net weer gebeld door de UWV, ik ben nog steeds afgekeurd. Ik snap niet dat de UWV en de bedrijfsarts zo langs elkaar werken. De bedrijfsarts heeft me namelijk vorige week nog gesproken en dat moet ik nu vertellen aan de UWV. Das toch maf?! Nou ja, ik ben er weer even vanaf en maak er maar weer het beste van.
    Ik dacht dat het de hele week mooi weer zou worden, maar het is hier strak bewolkt en 16 graden! Valt dus een beetje tegen. Ik denk dat ik vanmiddag nog maar even mijn bedje in kruip ipv de hangmat in de tuin.

@Sylvia; graag gedaan, ik hoop dat je wat opschiet met onze adviezen!

@Xenas; wat gaat de dag traag he, op zo'n saaie beurs! Dan kan je beter met ons mee kletsen! Veeeeel gezelliger! ;) Volgens mij mag je wel mentos eten hoor. Uiteraard wel met mate. Ik eet ook gewoon drop enzo. Je moet er pas mee oppassen als je al een hoge bloeddruk hebt en zelfs dan is het discutabel. Eet smakelijk!

@Laura; mag ik vragen wat voor bedrijf jullie hebben en hoe dat is geregeld met jou zwangerschapsverlof?! Heb je een verzekering afgesloten? Ik ben namelijk met twee vriendinnen een eigen bedrijf aan het opstarten en vroeg me dit af.

Hebben we nog niks van Divanaatje, Denisse, Kissflower en Martine gehoord?! Ze houden het wel spannend! Dames waar zijn jullie?!?! IS alles goed?!?!

@Chrisje; hoe was je echo?!

@Avalon; veel plezier met je echo!

@ Lievebeesje; veel plezier bij de gyn. Ik hoop dat het dit keer wat meer klikt!

@Doris; wat vervelend dat het wat minder gaat! Doe maar rustig aan hoor meid!

Liefs, Maartje

19. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Jippie, ze staan er in hoor!

Maartje, doe je het rustig aan!? Goed op jezelf passen hoor! Doris, jij ook!

Liefs Chris

20. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @chrisje; jij hebt gepost toen ik zat te typen! Fijn dat alles goed was! Geniet lekker van de roes meid!
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

Deel Deze Pagina