@Astrid: leuk hoor zo'n gratis echo. Nog maar een nachtje meid. @Sofieke: toch heb ik altijd mijn twijvels over dit soort uitspraken. Bij mijn beide dochters dachten ze dat ze flink aan de lengte zouden zijn, maar dat viel erg mee ze waren 49 en 50 cm. terwijl de schatting 52 en 54 cm was. Fijn dat verder alles goed was bij de vk. De dame die mijn 20 weken echo deed verteld mij dat ze alleen als ze een dubbele streng zag zitten zeker wist dat het een jongetje was. Ze wil dus een navelstreng zien en een piemetje. Ik ben ook erg blij dat ik het zelf ook echt gezien heb. @Pjetje: meid ik hoop dat je straks alleen nog maar ups hebt. Tuurlijk kan je Kylian niet vergeten en dat mag ook niet. Hij is de vlinder die eeuwig zal vliegen. Dikke knuf van Mij. Fijn dat de de gyn je nu wel serieus neemt. I hoop dat alles goed is met jullie kleine meid. @Appeltje: jeetje wat een verhaal. Hou je maar lekker rustig dan. Beeb moet toch echt nog even blijven zitten hoor. @Ready: saai soms he, zwanger zijn. Ik snap je wel hoor meid. Wanneer moet je weer naar de vk? Ben benieuwd of ik je daar nog eens tegen kom. @Denisse: leuk kamertje hoor. @Maris: leuk is dat als je je man zo ziet veranderen. Fijn dat alles verder goed gaat. Leuk kamertje mooie kleur ook vooral. Meid wat balen van de dakkapel. Ik hoop dat het in orde komt voor de kleine er is. @Liedel: fijn dat het nu zoveel beter gaat. Ik hoop dat je buik nu rustig blijft tot 37 weken. @Laura: mooi je eigen ding doen hoor Laura. Leuk zo'n foto rapportage. Mogen we mee genieten straks? @Missyess: fijn dat de 20 weken ook goed was. Ik vond het ook heel bijzonder dat je alles zo goed kan zien. @Avelon: denk je nog wel om jezelf met alle drukte zo? Ik hoop mee dat de echo prima is. @Marieke: fijn dat de echo zo mooi was en je zo geniet. Mooie echofoto's. En nu officieel gefeliciteerd met je meisje. Heel veel plezier in Nederland. @Sylvia: blijf ook de laatste weken goed voor jezelf opkomen hoor. Je uwv uitkering is op basis van je vorige verdiende loon nl. @Maartje: nogmaals gecondoleerd. Ik geloof dat het heel heftig was. Denk vandaag maar goed aan jezelf. @Doris: rustig aan maar meid. Denk maar even aan jezelf wij lopen nog niet weg. @Sylvie: energie verdelen is een lastig iets. Wel lekker dat je al zo ver bent met het kamertje. @Chrisje: gefeliciteerd met je mooie echo. Die bovenste echofoto is echt mooi. @Xenas: tuurlijk zijn wij gezelliger dan een saaie beurs. Wat een schatje is je neefje zeg! @Kissflower: fijn dat alles goed was bij de vk. Ik denk dat je het beste even het echo bureau kan bellen met de vraag hoeveel mensen je mee mag nemen. Vaak vinden ze vier personen genoeg. @Lievebeestje: fijn om weer wat van je te horen. Jammer dat de beeb niet helemaal goed lag. Ach nu heb je mooi een extra echo. Ik hoop dat je bloeddruk weer wat stabieler word en je suiker goed is. Zo ik moet echt wat vaker reageren zeg. Jullie kletsen ook zoveel af. Hier gaat het redelijk. Ik werk nu 6 uur per week therapeutisch. Dit is net te doen en zo houd ik nog wat contact met het werk. Mijn manager is het er niet helemaal mee eens maar dat is zijn pakkie aan. De beeb is erg druk en de schopjes worden al flinke schoppen. Een heerlijk gevoel. Verder heb ik geen klagen gelukkig. Een fijne middag en ik hoop snel wat te horen van iedereen die vandaag de echo had of een afspraak bij de vk.
Wauw... wat een mooie echo's weer! Xenas.... inderdaad een scheetje zeg! Mijn bijna-moederhart gaat ervan smelten! Kissflower... die link ken ik. Staat ook bij mijn favorieten. Is erg leuk om te zien hoe zwaar of groot je kindje op dit moment is. Vaak vind ik het onduidelijk in bepaalde overzichten. Sommige hebben het over bijvoorbeeld 23 weken, terwijl een ander boek dat 'de 24e week' noemt. Maartje, je kan met zoveel mensen als er passen die kamer in. Toen ik met 11 weken een pretecho had, kwam er toch een partij mensen uit die kamer van de afspraak voor mij. Ik geloof dat er wel 10 personen bij waren. Aanstellers... Lievebeesje, fijn dat alles goed was. Een extra echo is weer meegenomen. Hopelijk ligt die kleine er dan een stukje beter voor. @ de rest.... hoop dat alles goed gaat! We zijn zo langerzamerhand allemaal op de helft. Gefeliciteerd! Vandaag bij de verloskundige geweest. Ik had mijn lijstje met frequentie harde buiken bij mij. Ik moet goed oppassen dat het ook echt naar beneden gaat. Gisteren was het een stressdag, dus dat merk ik dan meteen. Maar vandaag gaat het alweer stukken beter. Ook vond ze mijn buik wat groot voor mijn termijn (of eigenlijk moet ik zeggen hoog), dus dat kan komen door zwangerschapssuiker, teveel zoetigheid of gewoon genetisch. Ik was al kind vrij zwaar bij de geboorte (bijna 7 pond en tweelingzusje bijna 7,5 pond) en mijn broer en zus ook tussen de 8 en 9 pond. Maar goed, ik moet mijn eten nu wel in de gaten houden totdat ze zeker weten dat het geen zwangerschapssuiker is. Daar kunnen ze pas later op gaan testen. Ook de arbo-arts gezien ivm mijn 50% ziekmelding vanwege de harde buiken en die was hartstikke tof. Hij is een beetje van de oude stempel, maar heeft heel duidelijk een mening hoe ze in deze tijd omgaan met zwangere vrouwen. Hij zegt dat hij het belachelijk vindt dat in deze tijd de werkgevers doen alsof we maar niet mogen merken dat vrouwen zwanger zijn. Hij vindt dus dat we meer ontzien mogen worden. Niet alleen qua werkuren, maar ook qua stress en werkdruk. Kerel naar mijn hart dus! \/
Nynke, wat lastig dat je manager zo vervelend doet. Maar ik vind dat je hel sterk en resoluut over komt. Ik wou dat ik me ook meer zo kan opstellen.... ik vind het toch lastig om steeds 'nee' te zeggen. Maar misschien dat het mij over een tijdje ook beter af gaat. Sterkte verder!
Appeltje: ik weet wat bekkenklachten doen met mijn lijf dat maakt dat ik zo "hard"kan over komen. De vorige zwangerschap heb ik eigenlijk te lang door gewerkt omdat ik ook geen nee kon zeggen. Dat wil ik deze keer toch voorkomen. Fijn dat je zo fijne arboarts hebt meid. En doe werkelijk rustig aan hoor. Je beeb is belangrijker dan het werk. Echt waar hoor.
Over dat harde buiken..... Hoe voelt dat? Of is het zo zodra je het voelt dat je weet dat het een harde buik is? Ik heb volgens mij nog geen harde buik gehad. Hebook geen pijn aan of in mijn buik. Ik voel mijn banden wel erg goed, en mijn rug en bekken zijn ook een beetje pijnlijk. Maar ja.. heurt dr bie....
hello dames.. even nog een berichtje van mij. gister onze echo gehad.. alles was prima.. de kleine woog zelfs iets meer dan normaal. normaal is tussen de 350 en 400 gram, en zij is 421 gram en 27 cm... en ja! we krijgen een meisje!
@Iedereen met een mooie echo: gefeliciteerd! @Denisse: Leuk een meisje! @Kissflower: Misschien kun je er even over opbellen hoeveel mensen je mee mag nemen. Ik denk ook niet meer dan 2. Want zo'n echo kamer is meestal heel klein en dan kunnen ze allemaal het scherm niet goed zien. Oh ja, wie hield ook alweer de afspraken lijst bij? Ik heb 29 juni de volgende afspraak bij de vk!
@Nynke; wat goed dat je voor jezelf opkomt! Werk je die 6 uur op een dag? Ik heb morgen een gesprek op mijn werk. Ben benieuwd hoe mijn baas er over denkt! @Appeltje; heerlijk dat de bedrijfsarts achter je staat! Ik heb een soort gelijke ervaring met mijn bedrijfsarts. Echt een lieve man die veel begrip toont. @Denisse; Gefeliciteerd met jullie meisje! Fijn dat alles goed was!
Agenda Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur) Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur) Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Lievebeesje -> 6 Juni Gyn Astrid85 -> 7 Juni echo fontys Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur) Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo Maris -> 8 Juni 20 Weken echo Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo Misoh -> 8 Juni VK Marize -> 8 Juni 20 weken echo (10.15 uur) Nynke -> 9 Juni VK Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur) Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur) Doris -> 12 Juni VK Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Maartje06 -> 13 Juni VK Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) Smeetje -> 14 Juni VK Xenas81 -> 19 Juni VK Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur) Astrid85 -> 22 Juni VK Floortje -> 26 Juni VK Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur) Denisse -> 28 Juni VK Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur) Missyess -> 29 juni VK Kissflower -> 3 juli VK (13.30 uur) Chrisje79 -> 3 juli VK (9.30 uur) Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
Lievebeesje en Nica, ik heb jullie er even aan toegevoegd Agenda Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur) Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur) Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Lievebeesje -> 6 Juni Gyn Astrid85 -> 7 Juni echo fontys Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur) Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo Maris -> 8 Juni 20 Weken echo Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo Misoh -> 8 Juni VK Marize -> 8 Juni 20 weken echo (10.15 uur) Nynke -> 9 Juni VK Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur) Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur) Doris -> 12 Juni VK Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Maartje06 -> 13 Juni VK Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) Smeetje -> 14 Juni VK Xenas81 -> 19 Juni VK Lievebeesje -> 19 juni extra echo Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur) Astrid85 -> 22 Juni VK Floortje -> 26 Juni VK Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur) Denisse -> 28 Juni VK Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur) Nica -> 28 juni VK (09.20) Missyess -> 29 juni VK Kissflower -> 3 juli VK (13.30 uur) Chrisje79 -> 3 juli VK (9.30 uur) Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur) Liefs kiss
hier mijn buikje van bijna 22 weken pfffffff gaat het bij jullie ook zo snel in een keer groetjes xxx
@Maartje: nee die zes uur verdeel ik over 2a3 dagen. Anders kan ik het niet volhouden. Succes op je werk morgen. Ben je al wat hersteld van je emotionele dag gisteren? @Denisse: gefeliciteerd! Leuk hoor een meisje. @Kirstenenyana: mooi buikje hoor meis.
Jeetje meiden hebben of hadden jullie ook de zenuwe vlak voor de 20 weken echo? Ik ben hastikke nerveus, droom allemaal gekke dingen. .......vraag me niet waarom? Tuurlijk vraag je je af, is het gezond wat is het? adem in....adem uit....zucht.........ik zou willen dat het vrijdag 11h00 was. Dan heb ik de foto's misschien in mijn handen en kan ik genieten van de foto's.............adem in....adem uit......zucht...is het al vrijdag?
@Marize: ik had ook zenuwen hoor. Bang dat er iets mis was etc. Het is en blijft natuurlijk een schreeningsecho en geen pretecho. Dat had ik me eigenlijk nooit zo gerealiseerd tot een paar adgen van te voren. Meis, ik hoop dat de tijd vliegt en je vrijdag een super echo hebt.
Hoi allemaal, Erg mooi weer, al die echo foto's! En allemaal gefeliciteerd met het feit dat er geen afwijkingen gevonden zijn, maar alleen maar mooie beelden! Met onze dakkapel komt het denk ik wel goed, ik heb gisteren nog allerlei mensen gebeld en die waren allemaal heel behulpzaam, dachten goed mee, etc. En volgens mijn man is het ook geen ramp als het evt pas in oktober zou worden, aangezien we de kinderkamer toch niet op zolder gaan doen. Dus ik ben alweer een heeeeeel stuk relaxter. Maartje, hopelijk ben je alweer bijgekomen van de drukte van de begrafenis? Vandaag 20 weken! Ik ben op deze mijlpaal ook begonnen met buikfoto's en ga er vanaf nu elke week 1 maken. Ik zal zo even de eerste in mijn album zetten. Ik heb inderdaad ook het gevoel dat het ineens op gang gekomen is met de buikgroei. Mijn borsten in cup 75e stellen ineens niet zoveel meer voor omdat er een buik voor zit. En dit is nog maar het begin! Ik vind het heel spannend hoe het zich gaat ontwikkelen en hoe we er allemaal over vier maanden uitzien! Groetjes! Maris