Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    joechei, wij zijn net terug van de 20 weken echo. Het was allemaal prima in orde, alles zag er mooi uit en er was niets om ons zorgen over te maken.

En.... Het is een MEISJE!

:)

We zijn helemaal blij. Nu komt de uitdaging om het voor de ene helft van de familie geheim te houden. Maar dat komt vast wel goed!

Iedereen die ook sinds kort weet dat ze op een rose of blauw wolkje zit: proficiat! Heeeeel bijzonder vind ik het om nu te weten dat er een meisje en niet "een kindje" in me groeit!

Liefs,
    Maris

ps zal zo even foto's uploaden

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Maris: van harte gefeliciteerd! Leuk hoor een meisje.

3. NiCa

NiCa Bekend lid

sorry meiden dat ik misschien niet veel post maar ben er geregeld en lees vaak want soms heb ik ook niet echt wat te melden.
    ik heb vandaag me zwangerkadoos bij etos opgehaald :)
    en verder gaat alles lekker hier ga vandaag een taart maken

nog een fijne dag en geniet van het weer

liefs nica

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Maris, wat leuk een meisje! :d Gefeliciteerd :D

Pfffft wat een hitte mensen.... Ik denk dat ik zo maar maar boven ga zitten in ons huis, daar hebben we airco...
    Ow en mijn handen die houden nu vocht vast, mijn ringen zitten stukken strakker :confused: Zodra mijn handen wat minder opgezet zijn, moeten ze er maar af :(

Wij hebben gister ook al leuke jongetjes dingetjes gekocht. Maar als je er naar opzoek gaat, vind je nooit wat leuks.... :(
    Benook nog echt in de wolken van ons kereltje, kan alleen maar naar de echo's staren.

En wat doen die bazen toch allemaal moeilijk bij jullie!
    Gelukkig werk ik dan voor een heel groot energie bedrijf waar aardig wat dame's zwanger zijn. En niemand doet moeilijk, het tegenover gestelde zelf. Kan zo vrij krijgen als ik dat wil.

5. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hé Astrid,

misschien zijn we dan wel collega's! Ik werk ook bij een groot energiebedrijf namelijk en woon ook in Gelderland.

Ik ga zo even een hapje eten en dan weer naar het werk. Dat ene middagje is nu makkelijk te doen, zo vanaf mijn rose wolkje, en daarna is het weeeeeeekend!

:)

Groetjes,
    Maris

6. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Maris gefeliciteerd met je meisje! Fijn gevoel he? Ik heb het ook sinds de echo van gisteren! Geniet er maar lekker van

7. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hai Irene,

Ja inderdaad, heerlijk gevoel!

En wij hebben ook nog eens exact dezelfde banner zie ik!
    Grappig!

Groetjes
    Maris

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ow maris, werk je in... Arnhem?

9. heeey meiden..

ik heb vanmorgen ff de vk gebelt.. vanwege mijn voeten en handen die vocht vast houden..
    moet nog meer water drinken.. beentjes omhoog.. koud voetenbadje nemen..
    en selderij nemen..(bah)
    jullie nog tips?

ze vond het wel erg vroeg dat ik nu al vocht vast hield.. maar goed..

Zit net even te kijken hoeveel ik nog moet werken..
    moet nog 6,5 week werken tot mijn vakantie.. dan 1,5 week weg..dan werk ik weer 1 week... en dan weer een week vrij.. en daarna hoef ik nog maar 3 weken te werken..
    ohh lekker zeg!

maar eerst nog even afspraak maken met mijn directeur ... maar ze is onwijs flexibel.. dus moet lukken..

10. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Xenas succes met het vocht vasthouden, dat je het maar snel mag verliezen! Tips? Mmm denk dat alles wat jij hebt opgenoemd het wel zo'n beetje is. En vooral rustig aan doen, vooral met deze warmte, zoek verkoeling op.

Maris grappig ja dezelfde banner, heb de mijne gister meteen verandert in deze, vond hem zo lief. Had jij een meisje verwacht? Ik dus niet, maar ben super gelukkig!

11. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Mijn verlof gaat 17 september in. Ik moet nog zo'n 6 weken werken, dan ben ik 6 weken vrij en daarna 2 weken werken en dan verlof. Halverwege januari begin ik weer.

Jeet je wat is het warm zeg, niet normaal!
    @Xenas: hmm...denk dat ik die tips ook maar ga opvolgen. Ik begin bij mijn rechterenkel vocht vast te houden.

12. Mijn verlof gaat 31 augustus in. Verzet nog een atv, als ik tenminste tegen die tijd aan het werk ben en dan ben ik vanaf 30 augustus vrij. Begin dan zoiezo pas in januari met werken.

Als het goed is met 2 dagen in de week en m'n man met 3 dagen en in feb ieder 3 dagen en dan in maart waarschijnlijk allebei 4 dagen. Kunnen we rustig het aantal dagen creche opvoeren. Vinden het wel jammer dat we 3 dagen creche nodig hebben in 't begin. Hadden gehoopt het met 2 te kunnen redden. Helaas met het kopen van ons nieuwbouwhuis en de dubbele lasten zit dat er ff niet in. Met een beetje geluk als we verhuisd zijn dan wel.

Nu niet teveel druk om maken... komt vanzelf wel goed.

Ga nu maar even bij de p.c. weg. Is hier veel te warm (boven). Beneden is het hopelijk koeler. Straks naar de vk. Ben benieuwd wat ze zegt.

Iedereen alvast een fijn weekend...

groetjes Silvie

13. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Pfffffffftt. Wat is het warm. Ik wordt er echt niet vrolijker van. Ik kan wel tegen warmte, maar niet tegen deze broeierige warmte.

Ik zit op kantoor, met een airco, maar echt lekker doet hij het niet. Of het moet aan mij liggen.

Thuis zijn we bezig om de tuin her te bestraten. Als de bruiloft op 12 Juli er dan op zit en we zijn een weekje op vakantie geweest, dan zetten we ons zwembad in de tuin, zodat we lekker kunnen afkoelen in het water. We hebben een lekker groot zwembad gekocht wat in de aanbieding was, dus ik kijk er al naar uit. Zeker nu met die vieze warmte.

Dames, allemaal heel veel sterkte vandaag.
    Ik hoop dat het voor iedereen een beetje uit te houden is.

Knuffel,

Marianne

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Even een berichtje om te laten weten dat ik er echt nog wel ben. Heb het ontzettend druk met het afronden van dingen voor de zomervakantie, nog 3 weken :).

Even geen tijd en zin om nu helemaal bij te lezen, ik ga zo eerst maar eens een uurtje of misschien wel 2 op bed. Vanmiddag vrij, dus eindelijk even Nijnie-tijd ;).

Goed weekend allemaal!

Nijnie

15. slaap lekker nijnie!

16. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Goeiemiddag dames,
    Hier gaat het weer een stuk beter met m'n griepje!
    Ik kuch nog wel wat en mijn neus zit nog verstopt ,maar verder voel ik me een stuk beter als het begin van de week!

Ik ben nu 3 kilo aangekomen en ik oet zeggen daar ben ik heel gelukkig mee!
    Bij mijn eerste was ik in deze tijd al bijna 7 kilo aangekomen en dat werden er in totaal uiteindelijk 18 :confused:
    Ik hoop dus dat het nu iets minder blijft!

Heerlijk om al jullie goede berichten te lezen over de mooie echo's!
    Ik ben trouwens wel blij dat het niet alleen mij opviel dat er dames waren die ontbraken (ben erg benieuwd waarom) :-k

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden, daar ben ik nog even voordat ik naar het strand verhuis. Wat is het warm he! Echt heel benauwd! De wind is hier wel gaan waaien, dus dat is alvast prettig!
    Ik weet eigenlijk nog niet precies wanneer ik met verlof ga. In ieder geval 6 weken van te voren ivm mijn ziekte, maar wanneer dat precies is heb ik nog niet uitgezocht. Ik neem ook na mijn verlof mijn vakantie van dit jaar op, dus het zal wel januari zijn voordat ik weer aan het werk ben.

Het wisselt nogal hoeveel iedereen is aangekomen. Grappig is dat. Ik ben erg benieuwd waar ik op eindig. In mijn zwangerschapsdagboek stond een lijstje van wat ik allemaal zou moeten eten.....pfffffff Dat red ik dus NOOIT! Alleen de 6-8 boterhammen al niet! Fruit is ongeveer het enige dat ik meer eet dan op de lijst staat! Maargoed, ik val niet meer af, dus ik doe het er maar mee. Vanavond een lekkere maaltijdsalade op het strand. Goed voor de vitamines!

Nou meiden, tot na het weekend dan maar. Niet teveel kletsen, want dan hou ik jullie weer niet bij! ;)
    Liefs, Maartje

18. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Pff, wat is het warm zeg! Ben niet zoveel online geweest de laatste dagen. Ben erg moe en heb last van de warmte. Heb al weer dikke enkels! Op het werk krijg ik af en toe last van harde buiken als ik te druk ben. Volgens mij is dat wel erg vroeg,die klachten had ik vorige keer pas aan het eind van de zw.schap. Maar ik lees dat ik niet de enige ben.

Wat komt het verlof al dichterbij zeg! Heerlijk met de vakantie er nog tussen, als het goed is heb ik 13 september verlof en hoef ik pas in febr. weer heen! Heb nog heel veel vakantiedagen, die ik er achteraan plak. Mijn vervangster is er nu toch al dus die kon nog wel wat langer blijven werken. Ik wil heel graag terug van 3 dgn naar 2 dgn werken straks, maar ik heb een duo-baan met mijn collega die nu 2 dgn werkt en nu met zw.schapsverlof is (we wisselen elkaar straks af!). Het leek ons wel wat om er een trio-baan van te maken, ik 2 dgn, mijn collega wil graag 1,5 dag en de vervangster wilde wel blijven voor 1,5 dag! Dat zou helemaal te gek zijn!

Ik ga zo even proberen om op iedereen even te reageren.... Even 2 schermpjes openen!

Geniet allemaal van het weertje!

19. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    @Avalon, Astrid: een jongen, super!
    @Irene en Maris: een meisje, gaaf!
    @Maartje: ben jaloers, wil ook wel zo'n strandhuisje! Ben echt helemaal gek van de zee!
    @Murizz: Wat heb je heeerlijk lang verlof, geniet ervan!
    @appeltje: Ik ben iets meer dan een kilo aangekomen, maar heb ook nog niet zo'n hele dikke buik. Jij had ook harde buiken? Ik heb het alleen als ik erg druk ben geweest op het werk of thuis, moet dan echt even gas terug nemen en lekker gaan zitten met de beentjes omhoog!
    @Nica: is het een leuke doos van de etos? Ik was te laat met ophalen, weet niet of ik het nog een keer aan kan vragen? De etos zit hier nl. niet echt in de buurt...
    @Astrid, leuk is dat hè, gericht kleren kunnen kopen. Ik heb helemaal nog niets gekocht! We weten niet wat het wordt en hebben besloten om het een verrassing te laten, maar toch... begint nu wel te kriebelen, dinsdagmiddag de 20-weken echo.
    We hebben nog heel veel spullen van ons dochtertje, maar jongenskleren dus niet!
    @xenas, ik denk dat het toch ook wel door het warme weer komt, die dikke enkels. Heb er ook erge last van, voetjes omhoog helpt niet.. Heb wel verkoelende been-creme gehaald bij de kruidvat, is heerlijk!

We hebben vanmorgen het kinderzwembadje in de tuin gezet voor ons dochtertje, maar denk dat ik er straks ook even in ga liggen, even afkoeling! Of alleen even met mijn voeten erin...

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Mijn zwangere collega heeft dat ook al (met 20 weken) en daar hielp met de voeten omhoog slapen erg goed. Niet een kussentje gewoon neerleggen in bed - dat schop je zo makkelijk weg - maar het kussentje onder de hoeslaken of onder het matras. (tenzij je zo'n heerlijk luxe bed heb met een verstelbare matrasbodem, helemaal ideaal).

Harde buiken zijn nog steeds erg aanwezig, al heb ik het gevoel dat het nu iets minder wordt. Ik doe bijna niets meer in het huishouden.... zodra ik buk of mij overstrek, dan heb ik een harde buik. Soms ben ik wel eens bang dat dit ooit eens overgaat in weeën, maar meestal heb ik wel een positief gevoel. Zeker nu de verloskundige vond dat mijn buik (baarmoeder) voor de termijn groot was en dat ook een reden kan zijn voor extra krampen, heb ik er een beter gevoel over. Die kleine is in ieder geval druk en gezellig aanwezig, dus heb wel het idee dat het goed gaat met hem.

Ik ga officieel 20 augustus met verlof, maar dat betekent dat ik alleen die maandag 19 augustus nog zou moeten werken. Die dag neem ik dan gewoon vrij en dan werk ik lekker de 17e mijn laatste (halve) werkdag. Dat is dus nog precies 10 weken werken. Soms lijkt dat snel, maar soms lijkt het nog heel ver weg.

Maris, gefeliciteerd met je meisje!

Deel Deze Pagina