Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

ben ik weer... na een zalig leuke echo gisteren! En daar kan Astrid helemaal van meespreken want we lagen op welgeteld een paar meter van mekaar! Was echt grappig!
    Ook bij ons twee keer examen afgelegd op onze baby, maar die was iets rustiger dan bij Astrid want die liet gewillig alles zien wat ze moesten zien. Maar moet toegeven na een uur duwen op mijn buik had onze meid het ook helemaal gehad en werd wat moeilijk en bleef maar schoppen, net alsof ze mij duidelijk wilde maken dat ik er een einde aan moest maken!
    Heb de foto´s aan mijn vader gegeven om in te scannen dus hopelijk kan ik jullie snel mee laten genieten van onze mooie meid!

Iedereen die ondertussen weer weet wat het gaat worden, van harte gefeliciteerd!

Ga nu even een dutje doen want met die warmte heb ik vannacht amper geslapen en moest om 5u alweer opstaan omdat ik een hele vroege vergadering had, dus nu heb ik dat middagdutje wel verdiend vind ik!

2. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi meiden,

@Asrid: gefeliciteerd met je kereltje!
    @Anne: fijn dat alles goed was!
    @Irene en Maris: It's a girl! leuk hoor. Volgens mij liggen de meiden nu weer aan kop :)
    @Maartje: veel plezier op je strandhuisje, mag ik ook mee? ;) hihi
    @Murizz: wat vervelend dat je baas zo moeilijk doet. Gewoon je grenzen aan blijven geven hoor. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Maar ja, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan..Suc6!

Hier gaat het mwah mwah. Vanochtend naar de gynecoloog geweest en nu blijkt mn bloeddruk weer de pan uit te stijgen. terwijl ik al 2 weken op de bank lig en niets doe. ..Door al dat gedoe met die weeeen heb ik er helemaal niet meer aangedacht dat mijn bloeddruk weer omhoog zou kunnen gaan, rond de 20 weken was ie juist perfect, maar nu is ie weer hoog terwijl ik niks doe..Ik moet nu aan de medicijnen om de bloeddruk te verlagen. Ook heb ik te horen gekregen dat ik sowieso niet thuis mag bevallen. Had ik natuurlijk al verwacht door al het gedoe, maaar nu het echt zo definitief is, en ik ook in het ziekenhuis moet blijven voor de controles en niet meer naar mijn schoonzus mag (die mn vk is) baal ik wel een beetje.
    Ik ben een beetje down. Ik had gewoon gehoopt op een leuke , probleemloze zwangerschap en ik voel het echt een beetje alsof mn lichaam me in de steek laat..of klinkt dat gek..? Ik heb altijd veel gesport, gezond gegeten, bijna nooit ziek en nu voel ik me een hoopje ellende terwijl zwangerschap niet een ziekte moet zijn, maar een leuke, spannende gebeurtenis in je leven..
    Ik ben het 'bank-zitten' echt beu, en hoewel de echte weeen wegblijven zal ik tot aan de bevalling erg rustig aan moeten doen aangezien mn harde buiken nog steeds gepaard gaan met pijnlijke krampen, wel uit te houden hoor, maar tis natuurlijk niet zoals het hoort. Ik heb het natuurlijk allemaal voor mn kleine meid over, en ik weet dat ik blij moet zijn dat ik uberhaupt zwanger ben, genoeg vrouwen doen er alles voor om zwanger te mogen zijn, maar ik ben gewoon een beetje teleurgesteld vandaag.
    Ik had er gewoon op gehoopt dat het sneller weer wat beter zou gaan, en hoewel het ook beter gaat, gaat het me niet snel genoeg, ik ben nogal ongeduldig van aard :) . Met de kleine gaat het goed, en dat is het belangrijkste, daar hou ik me aan vast, maar soms is het gewoon een beetje balen, ik ben nogal een actief typje, en mag nu helemaal niets meer doen, dat is op zn zachtst gezegd 'even wennen' :)
    Nou meiden, ik zal op houden met mijn geklaag. Ik moest het even kwijt. Volgende keer zal ik weer wat positievere gedachtes met jullie delen.
    Liefs,
    Liedel

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Sofieke, ik vond het ook erg leuk!
    Bij jou konden dus wel 2 kandidaten een echo maken, maar bij mij lukte het echt niet joh! :) We vonden het erg grappig. Lekker druk kereltje.
    Alles wat ze wou zien lukte niet, want hij draaide en schopte continu!
    Ow dat gaat nog wat worden ;)

Toch past zo'n mannetje wel helemaal bij ons, want we zijn zelf ook niet echt van de rustigste :rolleyes:

4. zoooo noodweer hier nu!

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee meiden,
    Ik doe het lekker rustig aan, je kan ook weinig anders met dit weer 8)
    Ik reageer even niet op iedereen, maar lees natuurlijk wel alles mee :p
    Fijn dat iedereen goeie en mooie echo's heeft! En de jongens en meiden gaan gelijk op :D

Liedel, kan me voorstellen dat je nu even teleurgesteld bent! Je had het net even wat anders in je hoofd.. Maar zoals je zelf al zegt het gaat goed met je meisje en daar doe je het allemaal voor! Hoop dat je bloeddruk snel weer wat zakt en dat je iig weer wat kan en mag gaan doen. En schrijf het hier maar lekker van je af hoor ;)

Ik ga over 4 weken de helft van mn uren werken, omdat ik die op een school werk en dan de vakantie hier begint, en dan nog 3 weken de overgebleven uren werken (2 dagen in de week) en dan heb ik 3 weken vakantie (vanaf 27 juli) met aansluitend mn verlof. Ik begin dan pas weer in januari en dan met 8 uurtjes per week 8) Het is dus nu al aftellen

Dus ben straks heerlijk de hele zomer vrij! (en de herfst haha)

Moet zeggen dat ik daar nu ook wel blij mee ben, merk toch dat het allemaal wat zwaarder wordt. Niet dat ik veel te klagen heb, tot nu toe op mn rug na nog steeds een perfecte zwangerschap als ik het hier allemaal zo lees!

Vanmiddag even een bezoekje gebracht aan de huisarts, die heeft me doorverwezen naar cesartherapie. Hoop dat het gaat helpen zodat ik niet meer last krijg van mn rug! iemand ervaring? Moet volgende week even een afspraak maken, ben benieuwd...

Hier is het nog steeds stralend weer (en plakkerig ;) ), en volgens de berichten blijft dat ook zo, dus vanavond nog maar even op een terrasje zitten 8)

Groetjes Doris

6. Hallo allemaal
    Jee lekker weekend. Ik ben maandag ook nog vrij dus extra lang, joepie. De laatste weken moet ik steeds 4 dagen werken. di t/m vrij. Toch best wel zwaar als je zwanger bent hoor. Eerst was ik steeds op woe vrij dus dan kon ik even uitrusten en het huishouden doen. Vandaag stond ik alleen op de baby groep en 2 baby's die huilen (krijsen!) alleen maar. Is dus erg vermoeiend!

Iedereen met een mooie echo: gefeliciteerd hoor!
    Liedel: Ik kan me helemaal voorstellen dat je het zat bent om stil te zitten! En ook jammer dat je naar de 2e lijn moet. Maar je mag vast nog weleens bij je schoonzus komen of niet?

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    @Doris, ik heb járen geleden Ceasartherapie gehad en toen kreeg ik veel rekoefeningen en leerde ik goed tillen, bukken, opstaan, enzo. Ik hoop voor jou dat het werkt!

8. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Ik kan het nog niet bevatten, gaan naar de 20 weken echo, bloedje nerveus, zal alles goed zijn.....en natuurlijk zal het geslacht te zien zijn. Wij hadden ons voorbereid op een jongen die heersen in beide familie's. Wij hoopte op een meisje, maar natuurlijk was/ is alles welkom. HET IS EEN MEISJE>>>>>>>>>>>>>>>WOW en alles zat erop en eraan....behalve dan de piemel. Hihi

9. Weer even een update van het afspraken lijstje:

Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Bolletje -> 11 juni VK (14.15 uur)
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Lievebeesje -> 19 juni extra echo
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Floortje -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK
    Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur)
    Nica -> 28 juni VK (09.20)
    Missyess -> 29 juni VK
    Misoh -> 29 juni gyn

Divaantje -> 2 juli VK
    Kissflower -> 3 juli VK (13.30 uur)
    Chrisje79 -> 3 juli VK (9.30 uur)

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)

10. Iedereen met mooie echo's: gefeliciteerd met jullie zoon/dochter/verrassing

Vandaag ook weer controle gehad, dit keer bij de VK. Alles prima in orde. Baarmoeder zit net aan de bovenkant van m'n navel en ook m'n bloeddruk is prima 120/65. Nog nooit zo laag geweest. Terwijl ik toch nog wel een beetje zenuwachtig was. Alleen maar goed dus. Ook weer het hartje gehoord, die klopt ook met kracht. De kleine vond 't maar nix. Twee keer tegen de microfoon geschopt en steeds wegzwemmen... nu al stront eigenwijs.

Moet wel meer gaan eten. Vooral meer vis. Drie keer per week. Dus nu op nieuw regime van Diederik. Hebben meteen zure haring en een makreel gehaald en nog een portie kibbeling op. Heb vooral moeite met de boterhammen en dan ook nog aardappels/pasta/rijst eten. Lukt me echt niet. Eet gelukkig wel m'n 2 ons groente per dag en ook 2 stuks fruit lukt goed. Vezels is ook ok aangezien er extra donker brood op het menu staat en er zemelen in de yoghurt gaan. Dus met die stoelgang zit het wel goed.

Had mezelf vandaag weer opgemeten (wegen doe ik niet, heb thuis ook geen weegschaal!). Was aardig wat centimeters kwijt rond heupen, buik en borsten, terwijl m'n buikje zelf wel steeds verder naar voren komt en goed groeit. Niet echt de bedoeling afvallen...

Nu weer controle over 3 weken (eigenlijk 4 maar dan is m'n gyn met vakantie). Verder gewoon rustig aan blijven doen.

Iedereen wederom een fijn weekend en rustig aan met dit benauwde weer.

Groetjes,

Silvie

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Meiden ben ff benieuwd of jullie ook weleens last hebben van wat bruinverlies. Ik heb dit heel af en toe en het is ook maar een heel klein beetje en het stopt gelijk weer, maar toch vind ik het een beetje vreemd. Ben benieuwd wat dat is en of het de hele zwangerschap kan duren.

Nog een vraagje, als jullie je kindje voelen wat voel je dan precies? Ben daar zo benieuwd naar. Ik voel steeds kleine kriebeltjes op een plek. Lijkt een beetje op het gevoel alsof je hand of voet slaapt maar dan op 1 klein plekje bij mijn buik. Verder heb ik van de luchtbelletjes die lijken te knappen, een soort plopjes en heel af en toe lijkt het alsof ik een klein schopje voel, ook aan de buitenkant, maar dit is maar heel af en toe en dan denk ik steeds: het kunnen ook mijn darmen zijn. Weten jullie ook vanaf wanneer je de baby duidelijker gaat voelen ongeveer?

Fijn weekend allemaal

Liefs Irene

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Irene, bruinverlies heb ik niet, maar schopjes van je kindje voelen wel een beetje zoals jij beschrijft. Dus ik denk dat je je kindje voelt!

Ik had vanavond iets genants, ik ben flauwgevallen in een restaurant!
    Echt erg. Ik wou opstaan om naar het toilet te gaan maar daar kwam niets van in, ik moest terug mijn stoel in en even later zat ik op de grond. Gelukkig was het personeel mega aardig voor ons.

Ik had me het etentje ter ere van onze dochter wel even anders voorgesteld, maar uiteindelijk was het toch een gezellige avond.

Groetjes
    Maris

13. NiCa

NiCa Bekend lid

pfff tis hier nogal warm in huis en op het balkon is het nu aangenaam en hier hebben nog geen noodweer in het noorden dus soms ff lekker op het balkon

liefs nica

14. Niet meer actief

Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo (10.00 uur)
    Bolletje -> 11 juni VK (14.15 uur)
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Pjetje-> 12 juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Pjetje-> 13 juni 2e 20 weken echo (9.15 uur)
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Lievebeesje -> 19 juni extra echo
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Floortje -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK
    Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur)
    Nica -> 28 juni VK (09.20)
    Missyess -> 29 juni VK
    Misoh -> 29 juni gyn

Divaantje -> 2 juli VK
    Kissflower -> 3 juli VK (13.30 uur)
    Chrisje79 -> 3 juli VK (9.30 uur)

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)

15. Niet meer actief

Mogguh!

Ik heb bijna alles wel gelezen, ga nu alleen even niet op iedereen reageren, moet dalijk weg :) dus dat doen we volgende week weer sorrie!

Ik las dat iedereen met een echo weer goed nieuws had :) helemaal super! gefeliciteerd meiden en geniet er lekker van!

@Irene, ik denk ook dat je je beebje voelt...en wanneer je het echt duidelijk gaat voelen is bij iedereen verschillend...ik voel nu nog maar heel weinig..terwijl ik bij mijn vorige zwangerschappen al dat gekriebel bij ongeveer 13 weken voelde en de plopjes rond 15 weken...en aan de buitenkant met 17 weken....nu is het een stuk minder jammer genoeg....dus het is echt afwachten wanneer je echt duidelijk wat gaat voelen...maar het komt vast snel genoeg :)

hier verder alles ok...beetje zenuwtjes voor de 2 20 weken echo's volgende week...maarja wie is dat niet ;)

Vandaag lekker een dagje naar de camping in Limburg met het gezinnetje even opa en oma opzoeken....!

Iedereen nog een heel fijn weekend..!

liefs Pjetje

16. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ik ben al met verlof sinds 15 mei en ga zoals het er nu uitziet begin januari weer beginnen. hoopte eigenlijk maar 3 dagen te gaan werken maar dat is financieel niet haalbaar dus het worden er 4.
    Ben nu goed 3 kilo aangekomen en mijn buik is nu 15 cm.

Iedereen die zijn echo heeft gehad gefeliciteerd en geniet van je roze of blauwe wolk.

17. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

@ appeltje ik ben ook al 9 kilo aangekomen.

@ maartje heb ook moeite om bij te lezen af en toe. Denk aan jezelf en veel plezier op het strand

@ maris gefeliciteerd met je meisje

@ Nica Taaart mmmhhh lekker vanwege welke gelegenheid ? of zomaar ?

@ liedel poeh kan me voorstellen je een beetje down bent. Kop op meis.

@ Marize gefeliciteerd met je meisje.

@ irene ik denk echt dat je je baby voelt en niet je darmen.

zo heb verschillende pbtje gehad en ga de lijst bijwerken.
    Vanmorgen heerlijk uitgeslapen de kinderen zijn een weekend bij oma.
    We zijn vandaag 1 jaar getrouwd. Heb ons een videocamara kado gedaan. zo kunnen we de rest van onze jaren vast leggen.
    De warmte viel gisteren wel mee hier. Heb heel de dag op bed gelegen en geslapen. Iedereen fijn weekend wij gaan verder aan de babykamer.

18. NiCa

NiCa Bekend lid

hihi jotim de taart is errug lekker me vriend was gisteren jarig dus daar hoor een lekkere kwark taart bij :p
    nog een fijne en zonnige dag toe gewenst

liefs nica

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hoeveel is iedereen eigelijk aangekomen?
    Ik namelijk nog niets! :( Zit nog gewoon op mijn oude gewicht (75 kilo)
    Maar ben best wel lang (180 cm)....
    Vind het wel raar, want dacht dat je in hetbegin ook wel wat aan zou komen.
    Hmmm zal vast nog wel komen....

@Mariza, gefeliciteerd met je meisje! De jongens en de meisjes lopen aardig gelijk op zie ik!

En maris, je bent een collega van me! hahahaha wat grappig zeg! :)

Zometeen een nieuw dressoir ophalen, dan hebben we een compleet nieuwe inboedel :D Nu nog wachten op de bank, die komt eind deze maan (hoop ik)
    Dat wordt dit jaar niet op vakantie, maar ach geeft ook niet. Vind het ook heerlijk om thuis te zijn. Volgend jaar gaan we lekker met de kleine op vakantie. Kan nu alniet meer wachten.

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Astrid, ik ben nu zo'n 4 kilo aangekomen.

Hier nog 3 weken werken en dan 6 weken zomervakantie! Na de vakantie nog een paar weken (ga volgende week afspreken wanneer mn verlof ingaat) en dan begin januari weer beginnen zo ongeveer.

Prettig weekend allemaal, met hopelijk iets minder warmte dan de afgelopen dagen. Het is hier enorm bewolkt en af en toe regent het wat, maar de temperatuur is redelijk (rond de 20 graden denk ik, alleen wel van dat plakkerige warm).

Groet Nijnie

Deel Deze Pagina