Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

@leony van harte welkom hier en klets gezellie met ons mee!
    @martine dank je wel vandaag krijgen we nog visite dus het wordt weer gezellie

iedereen een hele fijne dag gewenst nog
    liefs nica

2. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Hey Ladies,

Weet niet of jullie mij hier ook onder rekenen aangezien ik al niet zo'n actieve poster ben maar zal me weer eens melden (ben inmiddels bij de post van Nynke en zie dat het om de lijst van Jotim gaat, daar sta ik wel tussen LOL). Ik lees nog steeds mee, maar ik heb niet altijd het gevoel dat ik zelf wat interessants te melden heb. Wel saai hoor, maar ik geloof dat het middelste trimester van de zwangerschap ook bekend staat als het saaie trimester wat dat betreft. De eerste spanning is eraf en de klachten en de bevallings"angst" is nog niet begonnen. Hoewel ik laatst (FOUT FOUT) bij een topic de bevallingsfilmpjes heb bekeken en er nu al niet meer zo'n zin in heb. Tis mijn eerste dus ik heb geef flauw idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar dat wat ik zag daar schrok ik toch wel ff van. Dan misschien toch maar die keizersnede (ik heb nog een beetje placenta previa, waar de placenta voor de uitgang ligt dus van de vk moet ik daar wel een beetje rekening mee houden).

Verder ben ik 5,5 kilo aangekomen, vind het op zich nog wel netjes alleen merk ik dat mijn bovenarmen en bovenbenen ook wat dikker worden en dat vind ik toch wat minder. Ik wil het graag tot de bruiloft van 20 juli een beetje onder controle houden, daarna maakt het me toch minder uit. Gewoon na de tijd weer fanatiek gaan sporten.

Wij gaan vandaag bezig met de kinderkamer, het bedje is vorige week gebracht, het kamertje is leeg en nu begint het toch wel te kriebelen. Ik ben het ook met mezelf eens over de kleur dus nu maar hopen dat dat ook zo blijft ;). Vind het wel ontzettend leuk om er zo nu mee bezig te zijn, als we dan ook een commode en kast gekocht hebben (doen we beide bij IKEA dus dat gaat snel dan kan ik de kleertjes die ik tot nu toe gekocht/gekregen heb ook ergens neer leggen. Kan ik me nu al op verheugen!

Oei, nu ik verder teruglees zie ik trouwens dat er een aantal meiden niet zo'n rustig 2e trimester hebben. Harde buiken, dikke enkels, hoge bloeddruk, ik geloof dat ik mijn handjes mag dichtknijpen met mijn saaie tijd (en dat doe ik ook hoor!)

Ik heb vanaf 10 september verlof, en na de bruiloft 3 weekjes vakantie. Zat eerst te denken om mijn vakantie te sparen en na de bevalling erachteraan te plakken maar aangezien het nog niet zeker is of mijn contract direct doorloopt of dat ik er eerst 3 maanden uit moet (leuk, die ontzettend goede ideeen van de regering) zou ik in het laatste geval mijn vakantieuren toch kwijt zijn dus ik neem het maar gewoon op. Bovendien is in de zomer bij ons iedereen toch ook weg, kan ik ook niet zoveel doen.

Nou jah, nu heb ik jullie wel weer bijgekletst he?

3. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Elvira hebben we geloof ik ook al een tijd niet gehoord, of heb ik er over heen gelezen?

4. goedemorgen meiden..

gisteren niet aan de kamer begonnen.
    ben ff lekker de stad ingeweest..
    was nie theel warm dus kon wel..

heb wel 2 paar nieuwe slippers gekocht.. van reef.. deze zijn best duur.. maar omdat ik bijna geen schoenen meer aan kan.. en deze kan ik netjes ook aan naar mijn werk.. dus heb ik nu mooie witte en bruine gekocht...
    was wel ff 100 euro bij elkaar.. maar goed.. uiteindelijk heb ik 1 paar van mijn schat gehad!
    jeeh!

vandaag ga ik wel alvast 1 muur verven van het kamertje.
    dan is het toch al een begin toch..

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Heey hallo allemaal!

Wat hebben jullie weer gezellig veel gekletst zeg!
    Iedereen die echo´s gehad hebben, gefeliciteerd!

Ik was zooo erg verbaast vanmiddag! Er komt ineens wit geelachtig vocht uit mijn tepels! Als ik dan in mijn borst knijp spuit het er echt een beetje uit, hihi! Ik vind dit zelf wel heeeeeeeel vroeg.. Maar vind het wel heel erg grappig gezicht!
    omdat ik niet eerder zwanger ben geweest is dit echt nieuw voor mij!

Ook ben ik als kind aan mijn linker tepel geopereerd omdat er een knobbeltje op zat. Dit bleek niets ernstigs te zijn, maar de chirurg moest wel melkkliertjes doorsnijden, het was dus nog maar de vraag of ik wel borstvoeding zou kunnen geven. Maar ook uit mijn linker tepel komt van dat melk-achtig vocht!

Ben ik nu de enigste die dit zo vroeg heeft?

Verder gaat alles hier ok. Alleen wel errug warm hoor! Vind dat nix aan, alles plakt enzow :(

Liefs kiss

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Trouwens, we hebben de september-mama's ingehaald met ons geklets! hihi! :D:D:D

7. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Had het met mijn vorige zwangerschappen ook al vroeg vocht uit de tepels. maar dit keer niet

ga dadelijk lekker op de bank formule 1 ik ben een echte fan dus niemand mag mij storen. kinderen zijn ook weer thuis na een weekendje gezellig logeren.

Xenas Dure slippers maar als je ze intensief gebruikt dan is het toch goed. Je kan moelijk op je blote voeten na je werk.
    Wij beginnen volgende week aan de babykamer. Heb er wel zin in maar ben er nog niet helemaal uit. De meubels heb ik al maar de kleuren.

Ready gezellig dat je je even meldt als je af en toe een berichtje post van ik leef nog alles gaat goed is het ook goed.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou jaaaa, ik lasje verhaal kissflower maar er kwam nog niets uit mijn tepels. Dus ik denk... knijp er eens ff in komt er gewoon iets uit :confused: :confused: Hahahaha echt grappig en raar.
    Kom niet meer bij, hahahahaha :) En mijn mannetje ook niet! :) :)

9. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ kissflower: Ik heb ook al vanaf week 18 ofzo dat mijn borsten af en toe lekken. Meestal komt het er alleen uit als ik er over heen ga met een handdoek ofzo. Al merk ik dat het nu af en toe ook begint toe te schieten als er een baby huilt.
    Ik had trouwens gehoord van mijn ma dat het wel kon helpen als je vaak pijn hebt in je borst om naar de tepel toe te masseren. Nu doe ik dat meestal iedere 2 dagen even, aangezien ik anders erg veel pijn weer krijg, maar ik lek dan best wel. Weet iemand of dat erg is? Het lijkt namelijk ook steeds erger te worden.

Liefs Laura

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ astrid, funny eigenlijk he? Mijn vriend vind het echt een heeeel apart gezicht.. En ik eigenlijk ook.
    Waar mijn berichtje hier al niet voor kan zorgen! door mijn bericht heb jij borstvoeding ;)
    haha..

maar lvdwerf ik weet niet of het erg is..

Liefs kiss

11. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Volgens mij kan het absoluut geen kwaad als je al borsten al lekken, maar ook niet als dat niet zo is. Ik heb mijn zoontje een jaar borstvoeding gegeven en tijdens mijn zwangerschap niet gelekt (Voor degene die zich misschien zorgen maken daarover. ;) )

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nou jaaaaaa zeg!
    Het begint ineens te regenen en onweren hier :O
    En ik ben echt bang voor onweer... :(
    het flitst om de 1,5 sec... eng :O

Nou uhh... dit wou ik ff zeggen :)

liefs kiss

13. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Ik heb nog geen lekkende borsten, teminste......ik zal er vanavond eens in knijpen. HHHMMM klinkt lekker bizar. Haha. Hier geen onweer....ik hou er ook niet van hoor, wij hadden het vrijdag heel erg en dan lig ik echt te shaken in bed.

Wat voor schoenen zijn Xenas Dure, nog nooit van gehoord.

14. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hier nog geen lekkende borsten.
    Onweer wat is dat? Friesland ligt droog! :D

15. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Heb je het overleeft Kissflower? Heeft flink huisgehouden in Enschede zie ik net op journaal. Bij ons ging het ook hard maar geen fietstunneltjes onder water. Zal zo eens kijken of ik nog naar mijn werk kan fietsen want moet een van de tunneltjes van het nieuws door ;).

16. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Goeiemorgen hoe gaat het met iedereen? Ik zit op dit moment even in een soort van 'saai' gevoel van de zwangerschap. Mijn klachten zijn weg, de baby voel ik nog steeds niet super duidelijk (ik voel haar wel) en nu ik geen echo's meer heb in het vooruitzicht voelt het allemaal een beetje leeg. Ik ben ook gewoon ongeduldig en wil mijn kleintje graag in mijn armen houden :D . Maar ik kijk ook heel erg uit naar het moment dat ik de kleine duidelijker ga voelen, dat lijkt me zo bijzonder! Hebben jullie dat ook, dat je opeens in een soort dipje komt ofzo? Ach ja, zal er wel bij horen!
    Kreeg opeens vanacht een droom dat het toch geen meisje was maar een jongetje. Dat komt waarschijnlijk omdat dat gevoel me gisteren bekroop, van stel nou dat.....Zit ik daar met al mijn meisjeskleertjes! Zou het kunnen dat ze het verkeerd hebben gezien, ik bedoel komt dat wel eens voor? Ik zag toch zelf echt niets bungelen ofzo ;) en zag 3 streepjes wat betekende dat het een meisje was zei de echoscopist. Niet dat ik niet blij zou zijn met een jongetje, maar het lijkt me zo raar dat je je toch wel insteld op een kleine meid en het opeens een jongetje is haha! Verder nog bijzondere berichten vandaag?

Liefs Irene

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Hier (nog) geen lekkage, ben ik geloof ik ook niet rouwig om ;).
    Gisteravond was het hier aan het lichten steeds. Het gerommel viel wel mee, een paar harde klappen, maar vooral de bliksem wat zeer aanwezig!
    We waren precies op tijd thuis, hadden buiten zitten eten op een terrasje en toen we binnen waren ging het los, zomaar uit het niets leek het wel.

Gisteren begonnen met het verven van de muren, nog niet helemaal naar wens en ik moet nog een kleur, maar die bewaar ik voor vanavond of morgenochtend ;).

Groetjes Nijnie

18. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo

Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Bolletje -> 11 Juni VK (14.15 uur)
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Pjetje -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Lievebeesje -> 19 Juni Extra echo
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Floortje -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK
    Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur)
    Nica -> 28 Juni VK (9.20 uur)
    Missyess -> 29 Juni VK
    Misoh -> 29 Juni Gyn

Divanaatje -> 2 Juli VK
    Chrisje -> 3 Juli VK (9.30 uur)
    Kissflower -> 3 Juli VK (13.30 uur)

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Pjetje, heel veel plezier bij jullie 20 weken echo!

Bolletje en Avalon, veel plezier bij de vk vandaag!

Hier zaterdag veel te veel gedaan, kon s avonds geen stap meer verzetten :( Nu gaat het gelukkig wel weer wat beter.
    Ik hou met dat warme weer ook al heel veel vocht vast, hebben jullie dat ook al? Ik had bijna geen enkels meer :rolleyes:

zal vanavond alles even helemaal bij lezen!

Groetjes Doris

20. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @leony - welkom en gefeliciteerd met de blauwe wolk die op komst is.

@Jotim30 – hier nog een F1 freak, wat een super wedstrijd was het he. En wat een klapper had die kubika, ben blij dat alles in orde met hem is. Hoop dat de beeb zich straks ook aan het F1 schema gaat houden, want hier gaan de deuren op slot, telefoon eruit, honden weten dat ze niet hoeven komen etc…

@Kissflower – op zich zijn mijn borsten nog niets verandert, zelfs niet van kleur of grote. Denk dat ik nog even moet wachten om dit wonder te aanschouwen.

@ Irene – haha , ik ken dat die twijfel. Gister kreeg ik weer tas vol kleertjes en dacht ook ojee straks is het geen meid en bij mij is het 100% een meid, omdat de uitslag via een punctie is gedaan en niet via een echo, hier kan nog wel eens een foutje gemaakt worden.

Hier nog geen onweer gehad. Weet je wat me opviel dat er geen tweelingen tussen zitten bij de oktober mama’s of heb ik iets gemist.

Sprak net platliggertje via msn en ze eindelijk begonnen. Ze is nu 37,3 weken en ligt dus al plat met weeenremmers sinds 15,5 weken. Helaas geen live verslag via het forum hier, want ja onze Belgische buren bevallen standaard in het ziekenhuis. Ben zo blij dat ze zometeen eindelijk kan gaan genieten, hoop dat het vandaag allemaal doorzet en dat ze haar kleine knulletje vandaag nog mag vasthouden.

Deel Deze Pagina