Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Hoop dat iedereen een goed weekend heeft gehad en het onweer van gisteravond een beetje te boven is gekomen? Bij ons ging het niet al te hard, al bliksemde het flink.. Brr, moet niks hebben van onweer en ben dan ook (ondanks de warmte) dicht tegen mijn mannetje aangekropen!

Wij hebben ook nog F1 gekeken! Hadden van 15.00 - 18.00 uur de verjaardag van mijn opa en liep een beetje uit... Al die kerels stoven weg om 18.40 uur richting huis om toch de start te kunnen zien... Heel asociaal maar eigenlijk ook wel weer heel grappig! Wat een race zeg... En die klap van Kubica... doodeng... Het zweet brak me aan alle kanten uit! Gelukkig is alles goedgekomen!

Dames met een echo: Heel veel plezier vandaag! Lekker van genieten!

Trouwens... weet iemand hoeveel harde buiken je ongeveer op een dag "mag" hebben?

Fijne dag allemaal!

Liefs Chris

2. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedemorgen allemaal , is al middag bijna he ;) hier ook geen enkele drup regen nog gehad zelfs geen onweer
    heb vanmorgen een vervelend moment gehad ikmoest prikken voor zwangerschapssuiker ivm mijn zeer snel groeiende buik kwam ik vanmorgen in het zieknhuis netjes nuchter en door mn lage bloeddruk voelde ik me al erg beroerd daardoor , was er geen afspraak gemaakt dus kon ik weer na huis fietsen zonder eten of drinken te hebben gehad heb wel even een traantje weggepinkt want was er echt boos over dat het langs elkaar heen gegaan was , nu heb ik een dieet van 3 dgn meegekregen en moet ik donderdag terug komen om 8 uur nuchter

vind het best een beetje eng allemaal maar heb ook leuk nieuws :D de trouwdatum staat vast 6 augustus om 9 uur stappen mijn vriend en ik in het huwelijksbootje :D :D en dat na 13 jaar alleen te zijn geweest we doen het saampjes met de getuigen )mn ouders en zijn zus en zwager' en onze kindjes en mijn kleinkind savonds gaan we uit eten het feest plannen we wel een andere keer maar vind zo super gaaf :D :D

deze week staat de avond4daagse op het programma hoop dat ik het volhoud met mn kleinste mannetje want hbe wel veel last van mijn banden

iedereen een fijne dag gewens

3. Hallo!
    Nou als ik dat allemaal zo hoor heb ik echt nergns last van! Geen lekkende borsten, vocht vasthouden of harde buiken. Gelukkig maar.

Ik droom wel ontzettend veel. Normaal droom ik 1 of 2 dromen per nacht. Maar nu lijkt het wel of ik heel de nacht droom. Je slaapt ook wat oppervlakkiger heb ik gelezen.

Pjetje: Succes bij de echo!
    Bolletje en Avalon: Succes bij de vk!

4. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Ik ben ook heel blij om te kunnen zeggen dat ik bijna nergens last van heb. Ik heb net als jij geen lekkende borsten, hou geen vocht vast en ik denk dat ik nog nooit een harde buik gehad heb, of ik moet gewoon niet weten hoe dat voelt.

Het enige waar ik veel last van heb is Obstipatie. Maar ja, dat had ik vooraf al erg en nu is de boel helemaal stil komen te liggen. Ik heb dus wel een hele harde buik, maar een andere harde buik is dat. ;)

Ik slaap niet helemaal lekker, maar dat is ook omdat ik momenteel licht verkouden ben. En dromen doe ik ook veel. Het zijn ook vaak de meest absurde dromen die nergens op slaan. Heel bizar.

@@@@

Nou, vanavond weer voor controle naar de Verloskundige. Dan ga ik even klagen over de 'zakelijke' benadering die ik kreeg in het ziekenhuis bij de 20-weken echo. We zijn erg onvriendelijk benadert en dat is eigenlijk heel jammer, want het is zoiets moois.

Ze zal mijn buik wel even willen voelen, maar door mijn obstipatie is de boel zo hard, dat het me zou verbazen als ze het kindje kan voelen. Ik hoop vanavond eindelijk het hartje een keer te horen. Spannend.

Nou, Dames. Succes weer Vandaag. Het is weer warm :(

Knuffel,

Marianne

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik wil ook lekkende borsten! ;) :) Elke avond knijp ik er even in, maar nee hoor.... nog niks..

Ik weet niet hoeveel harde buiken je 'mag' hebben... weet alleen dat ik er nog steeds te veel heb. Gisteren heb ik geen enkele harde buik gehad. En vandaag zit ik weer gemiddeld op elke 20 minuten. Volgens de verloskundige is dat nog op het randje van acceptabel in combinatie met halve dagen werken, maar als ik me er zelf niet goed bij voel, dan adviseert zij om helemaal te stoppen. :( Ga nu heeeeel rustig aan doen en op mijn werk morgen laten droppen dat het mij fysiek toch te zwaar valt. Misschien kan ik de ochtenden afwisselen op kantoor en thuiswerken. Want als het niet minder wordt dan zit er niets anders op dan toch te stoppen met werken en dat moment wil ik liever nog even uitstellen....

Het heeft hier trouwens helemaal niet zo gespookt. Hoorde op radio en tv dat vrijdag in Den Haag veel gevallen was en dat de kelders waren ondergelopen. Maar meer dan wat geflits, gerommel en wat regen heb ik hier niet gezien. ***klopt af ***

Ik ga me voor de middag op de bank nestelen....

6. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Weer even een up-date:
    Vandaag een dag dat ik moeilijk kan staan. Gelukkig heb ik rustig aan kunnen werken. Ook overleg gehad met onze nieuwe leidinggevende. Waarschijnlijk ga ik vanaf volgende week 3 dagen (ma-wo-vrij) op de groep werken en op dinsdag vervangend werk op kantoor doen. Ik wil dat in ieder geval proberen, als het niet gaat (Heb ook dagen dat zitten heel zeer doet), kan ik het altijd nog aan geven. Woendag ook een gesprek o.a. hierover met onze personeelsfunctionaris.

Buiten de bekkenpijn gaat alles heel goed. Voel me fit, m'n buik groeit hard en de kleine is super levendig. Ik kan al echt de baby's contouren voelen, soms heb ik een voetje vast bijvoorbeeld. :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hoe voelt een harde buik dan eigelijk?
    IK heb er volgens mij nog nooit last van gehad.... Maar heb ook geen flauw idee wat ik dan moet voelen.
    Of is het zoiets dat als je het voelt je direct weet dat het een harde buik is (beetje verwarrende zin :) maar jullie snap? ;) )

8. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat herken je meteen, althans ik had dat wel. Je buim wordt echt hard, gespannen, net of er een bal in zit. NIet opgeblazen alsof je teveel hebt gegeten, maar ineens heel hard. Bij mij gaat het gepaard met een felle steek en moet dan echt even stil staan, zodat het weg kan zakken.

9. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat herken je meteen, althans ik had dat wel. Je buik wordt echt hard, gespannen, net of er een bal in zit. NIet opgeblazen alsof je teveel hebt gegeten, maar ineens heel hard. Bij mij gaat het gepaard met een felle steek en moet dan echt even stil staan, zodat het weg kan zakken.

10. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Hallo dames!
    Hier weer een update ben nl alweer terug van de vk.
    Alles was goed bloeddruk 111/65 heel netjes.
    Hartje weer gehoord (al moest ze wel de kleine tegenhouden toen hij weg wilde fietsen van het apparaatje :) )
    Ik heb ook gevraagd of de kleine last heeft gehad van het vele hoesten afgelopen week ,maar dat was gelukkig niet het geval!

Ze had het er wel weer over dat mijn buik zo groot was!
    navel+2 vingers en opgemeten in cm zijn het 26 cm.
    Toch bleek vorige week met de echo dat onze uk niet groot was (precies op de gem lijnen)
    Ik snap er niet veel van ,maar ben wel reuze trots op mijn buik!
    Het zal waarschijnlijk nooit meer voorkomen dat ik zo'n mooie strakke buik heb hahaha

Oh ja het waren nu bijna 4 kilo wat eraan zit.2 van de 1ste 18 weken en 2 kilo van de afgelopen 2 weken slik :confused:
    Hoop dat het tempo niet zo blijft :(

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oke... Je voelt je buik echt hard worden? Want ik zit niet de hele dag aan mijn buik.
    Maar als ik dat zo lees heb ik nog geen harde buiken gehad, krijg je harde buiken als je je te druk maakt? Of kan het ook "zomaar" ?
    Jaaaa ben erg nieuwsgierig ;)
    Ik heb volgens mij alleen maar last van mijn banden, en soms heb ik het idee dat de kleine iets verder naar beneden zit en dat is wel wat pijnlijk.

12. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoooooi!
    Ja, denk dat je het wel meteen herkent hoor! Het begint bij mij met een heel strak en ietwat pijnlijk gevoel in de buik en als ik mijn hand er dan op leg, is 'ie knoeperthard... Een minuutje later is het weer verdwenen... Moet zeggen dat ik al een uurtje ofzo geen last heb, maar vanochtend heb ik toch 7 keer toe toch wel steeds een harde buik gehad... Misschien toch ff de vk bellen morgen... Gelukkig zeggen ze dat de kleine er niet zoveel van merkt, dus daar gaan we dan nog maar ff vanuit...

Andrea, wat bijzonder zeg! Een voetje voelen! Dat wil ik ook, hahah! Ik mag niet klagen, voel de kleine bijna de hele dag door bewegen! Gisteravond in bed dacht ik: ga ik plassen of probeer ik toch te slapen... Nou, even later kreeg de kleine een energiestoot volgens mij, want die was druk aan 't schoppen op mijn blaas... toen moest ik er toch echt uit :)

Bolletje, fijn dat alles goed was! Toch altijd weer fijn om te horen!

Liefs Chris

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oke... duidelijk!
    Tnx dames voor de reactie! :D

14. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb even een dip...

Vorige week al naar de fysio gebeld voor m'n bekken, maar iik zou teruggebeld worden. Hebben ze nog steeds niet gedaan, dus ik ben vanmiddag rond gaan bellen naar andere fysio's, maar ze verwijzen me allemaal naar die ene.... Ik baal zo ontzettend! Ik weet nog wel wat oefeningen enzo, maar wil gewoon meer weten en weten hoe erg het nu eigenlijk is....

15. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Astrid: een harde buik kan ook 'zomaar' maar bij de meeste gevallen gebeurt het na te veel inspanning of een onverwachte beweging, (bukken, opstaan etc.) Ik heb al vanaf mn 15e week veel harde buiken, en ook 'zomaar', als ik niks doe..dus tja, dat is bij iedereen verschillend.

Hihi, ik ben er vandaag ook achter gekomen dat er al vocht in mijn borsten zit. Als ik erin knijp spuit het er echt uit, en tis ook al echt wit, zoals melk. Ik vond het maar een vreemde gewaarwording :) hihi

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Marize: Gefeliciteerd met jullie meisje!

@ Jotim: Leuk dat je de site weer hebt geupdate! :thumup:

@ Salsabine: Fijn dat alles goed met je gaat!

@ Leony: Welkom hier! Als je op de"lijst" wilt pb dan even je uitgerekende datum, leeftijd en hoeveelste kindje. dan zet ik je erbij op!

@ Ready: Wat een mooie datum om te trouwen! ( is mijn verjaardag :) )

@ Lievebeesje: Leuk dat jullie de trouwdatu hebben vastgezet! Spannenddddd ;)

@ appeltje: Goed naar je ichaam luisteren hoor, jij en je mannetje zijn nu even het belangrijkste! (makkelijk zeggen tegen aan ander ;) )

@ Andrea:Fijn dat je wat met je werk hebt kunnen regelen!

@ Bolletje: Fijn dat alles weer goed was bij de vk!

@ Marieke: hoe was je weekendje nederland?

Zo, volgens mij ben ik weer bij!
    Toch makkelijker om het wat beter bij te houden, jullie kletsen zoveel :D 8) ;)

Groetjes Doris

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje
    2. Floortje (27) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing
    3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    4. Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen
    5. Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen
    6. Liedel (24) -> 3 Oktober – 1ste - Meisje
    7. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober – 2de - Verrassing
    8. Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    9. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste - Verrassing
    10. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - ..
    11. Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - Jongen
    12. Martine (25) -> 8 Oktober - .. – Geheim
    13. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    14. Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Verrassing
    15. Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing
    16. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. – Jongen
    17. Misoh (30) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing
    18. Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - Jongen
    19. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    20. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    21. NiCa (31) -> 13 Oktober – 2de - Jongen
    22. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - ..
    23. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    24. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje
    25. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen
    26. Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - Meisje
    27. Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    28. Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste – Meisje
    29. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen
    30. Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing
    31. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje
    32. Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - Jongen
    33. Kissflower (19) -> 20 Oktober - .. - ..
    34. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    35. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje
    36. Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - Jongen
    37. Pol (..) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing
    38. Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - Meisje
    39. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    40. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing
    41. Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - Meisje
    42. Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Meisje
    43. Nienke07 (39) -> 24 Oktober – 3de - Verrassing
    44. Sylvia (24) -> 25 Oktober – 1ste - Meisje
    45. Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    46. Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    47. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim
    48. Astrid85 (22) -> 30 Oktober – 1ste – Jongen
    49. Choco (28 ) -> 31 Oktober – 1ste - ..

12 Meisjes
    11 Jongens
    14 "Verrassingen"
    2 Geheim

18. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hoi dames,

Wij hadden vandaag ook de echo. We zouden voor een pretecho gaan, maar bij het pretechoburo doen ze ook screeningsecho's en dan schijnt het net zo leuk te zijn als een pretecho. En aangezien de screeningsecho wordt vergoedt hebben we dat toen maar gedaan.
    De echo was echt super! We weten nu ook wat het wordt. We zijn echt supertrots en de aanstaande papa kon er ook alleen maar met een grote lach bij zitten. Alles was prima, ons kindje is precies gemiddeld met alles. Het was nu 25 cm. Ondanks dat het een eigenwijze is en het continu aan het schoppen en boksen was, heeft de echoscopiste het toch mooi in beeld gekregen en hebben we alles kunnen zien. Mijn placenta ligt wel voor, dus het is op zich wel leuk dat ik ondanks dat toch de beeb al een tijdje kan voelen. We kregen erg veel foto's (meer dan 40) en we hebben ook een DVD gekregen. Jullie horen wel, we zijn helemaal trots!
    Ik heb net even een album aangemaakt om wat leuke foto's op te zetten van de beeb en mijn buikje. Dus wie wil kan even een kijkje nemen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=EBUDXJBH

Liefs Laura

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Leony: welkom hier en klets maar gezellig mee.

@Jotim: de lijst is idd lang geworden zeg. Bedankt maar weer.

@Lievebeest: gefeliciteerd hoor. Kan me voorstellen dat het spannend is.

@Bolletje: fijn dat alles goed was bij de vk.

@Laura: fijn dat de echo zo goed was. Zal later eens een kijkje nemen in je album.

@Liedel: hoe gaat het verder met jou?

@Andrea: lastig he die bekken. Ik weet me op dit moment even geen raad. Ik hoop dat je de fysio snel te pakken krijgt.

Sorry maar ik reageer even kort. Het gaat op dit moment erg slecht met me. Ik heb heel veel pijn en kan weinig. Morgen naar de bedrijfsarts en de cesartherapeut. Ik hoop dat die nog wat tips heeft want dit is niet uit te houden.
    Verder houd ik een hoop vocht vast door de warmte. Lekkende borsten heb ik nog niet. Meiden tot later.

20. Niet meer actief

iedereen met een goede echo super geleficiteerd :)

@Laura...leuke foto's meis! fijn dat het zo leuk was!

@nynke...wat vervelend dat je zoveel pijn hebt meis..ik hoop dat je snel goede tips krijgt en dat het snel wat beter met je gaat...dikke knuf van mij...

Vandaag 20 weken echo gehad en het was echt heerlijk! ik zet morgen de foto'sin mijn album, mannetje heeft ze ingescant op zijn werk, maar nog niet doorgemaild...ze zijn erg leuk, alleen wat wazig omdat ik een voorliggende placenta heb die behoorlijk dik was deze keer!
    Met het hartje is ook alles goed...daalde wel weer tijdens de echo, maar dat is schijnbaar normaal...komt bij meer dan de helft van de kindjes in de buik voor, dus die angst heb ik losgelaten en we gaan proberen te genieten! het was iig echt een super echo!

liefs pjetje

Deel Deze Pagina