Het is idd een stuk zwaarder als je nog een kleine hebt rondlopen, bij mijn vorige zwangerschap was ze nog niet op school...deze zwangerschap wel..moet wel zeggen dat ik dit nog zwaarder vind...je moet dehele dag door van en naar school hobbelen...toen ze nog thuis was kon ik s'ochtens lekker op mijn gemak doen en had ik geen tijden waar ik rekening mee moest houden, mis dat wel nu moet ik zeggen..kijk erg uit naar de vakantie je hebt ze dan wel de hele dag omje heen, maar er is op de een of andere manier meer rust...soms kijkt ze dan lekker een filmje van de videotheek, dan ga ik er lekker naast liggen op de bank...en kom ik toch aan mijn rust...nu heb ik die rust niet, omdat ik weet dat ik straks weer de deur uit moet... Net bij de vlos geweest...gisteren natuurlijk 20 weken echo gehad, dus verder niet zo veel...alles was ok... Morgen naar de gyn..testen op streptokok hopelijk is het niet duidelijk aanwezig... en waarschijnlijk nog een echo, maar na die fantastische echo van gisteren hoeft dat voor mij niet perse...wel leuk natuurlijk... @xenas...veel plezier in Ikea vanaaf...ben er eergisteren geweest...kom toch weer altijd met een hele kar vol thuis tewijl we alleen maar gingen kijken liefs Pjetje
Ja, die krampen, verschrikkelijk, het hoort erbij helaas. Maar de tips heb je al gekregen zie ik. Ik vind het ook zwaarder nu ik Ryan al rond heb lopen. Je kunt niet meer elk moment van de dag even liggen, je bent constant bezig.
kan er natuurlijk niet over mee praten hoe het is om er twee te hebben.. maar ik werk nu gewoon fulltime en dat is prima te doen.. hebben jullie nog last van vermoeidheid enzo dan? moet zeggen dat ik me erg lekker voel!
kan er natuurlijk niet over mee praten hoe het is om er twee te hebben.. maar ik werk nu gewoon fulltime en dat is prima te doen.. hebben jullie nog last van vermoeidheid enzo dan? moet zeggen dat ik me erg lekker voel!
Yes, vandaag precies 6 maanden. Gaat heel snel. Nog 3 maanden. Lijkt lang, is zo voorbij. Nog geen klachten van mijn kant. Hoogstens dat de beeb erg bewegelijk is, dat ik 's nachts er niet van kan slapen. Een positieve klacht.
Irene wij hebben de namen al daar waren we het heel snel over eens hoe onze zoon gaat heten @ de meiden die last van de kuiten heeft 's nachts heel veel sterkte toe gewenst en hopelijk is het snel weer over! liefs nica
@Andrea mv Ryan Tja in mijn geval lag het iets anders, ik dacht niet dat het mijn bekken waren. En ben dus eerst drie keer bij HA en ziekenhuis geweest en werd toen doorgestuurd naar physio. Daar ben ik 1 keer geweest, toen heeft hij mijn bekken weer terug op zijn plek gezet, deze zat namelijk vast, waarschijnlijk al van voor mijn zwangerschap. En nu mag ik morgen weer, hij wilde weten of het geholpen had of dat hij weer terug geschoten was, helaas is het laatste het geval ben ik bang, want heb nog steeds veel pijn. Morgen zien we dus wel weer verder. Ook heb ik wat oefeningen meegekregen om te voorkomen dat hij terug zou schieten. @Nijnie Wat physio betreft, ligt het aan het soort verzekering. Bij een Basis krijg je niets vergoed. Geloof bij een aanvullende de eerste 6 bezoeken, maar dat kun je zo navragen bij je zorgverzekeraar. (ik zit bij het VGZ) @ Doris ik had dit ook en vroeg aan mijn physio of dit met de zwangerschap te maken had en die vertelde dat als je op je rug ligt je baarmoeder op je aorta rust en je hierdoor kramp kunt krijgen. @Irene - Ik ben al klaar met de naam, alleen de doopnamen ben ik nog niet helemaal over uit, ik weet wel naar wie ik haar vernoemen wil, maar nog niet precies welke namen ik er voor wil gebruiken. Veder weinig nieuws, slaap veel en doe rustig aan. Probeer wel wat meer fruit te eten. merkte de laatste week dat ik erg aan het snoepen was, puur gemak zucht.
Even een vlug ego berichtje. Alles is prima vergeet af en toe gewoon dat ik zwanger ben. heb de lijst helemaal geupdate. Staan veel zwangere dames op 59 stuks. Niet allemaal aktief maar misschien komt het straks wel weer. Degene met een babysite of iets anders misschien leuk om het www erbij te zetten heb het idee dat er nog wat gemist wordt. 20-10-2006 zijn 6 dames uitgerekend de meeste op 1 dag van de maand okt Vanavond zal ik me weer melden na de echo.
Bedankt voor de tips allemaal. Drink nooit melk, misschien toch maar is gaan doen dan.... En Anne, ik slaap idd de laatste tijd meestal op mn rug Maar ik zie dat ik dus duidelijk niet de enige ben Toch fijn dat je het hier altijd even kan vragen 8) Groetjes Doris
jeeeh 20 oktober is dus een spannende dag hahaha! valt me idd op dat we helemaal geen tweeling mama's hier hebben! toch zoveel meiden zwanger ik vind het echt klote voor de meiden die zich niet lekker voelen.. hoop dat jullie toch binnenkort meer van de zwangerschap kunnne genieten.. ik had laast ook ontzettende last van kramp vooral als ik wakker werd.. nu heb ik een kussen onder mijn matras gelegt.. en waarempel.. het helpt.. ohhja.. sinds vrijdag ofzo.. last van maagzuur.. zijn hier nog tips voor?
xenas, ik had/heb ook erg last van maagzuur. Heb eerst rennies gebruikt, maar die hielpen al snel niet meer. Nu heb ik Gaviscon, een drankje. Kan je gewoon kopen bij de drogist! Bij mij helpt dat echt erg goed!
Goeiemorgen meiden! Ik ben er nog hoor! Zit alleen even in de meeleeshoek wegens drukdrukdruk! 20 weken echo was goed... geen afwijkingen kunnen constateren.. helaas maar 3 foto's meegekregen..en ook nog eens niet eens zulke hele mooie.. nou ja.. geeft niet.. We hebben niet tussen de benen gekoekeloerd en weten dus niet wat het wordt.. verassing blijft nog even staan dus Verder gaat alles hier zijn gangetje!
Je kan ook een banaan eten. Schijnt iets met calium te zijn. Ik eet bijna elke dag een banaan ne drink melk en nergens last van.
Hoi allemaal, Hier nog steeds moe. Begint nu ietsje beter te worden. Na drie weken nix doen. Moet donderdag naar de bedrijfsarts. Ben benieuwd wat hij zegt. Aan de ene kant hoop ik dat ie vind dat ik wat kan gaan werken en aan de andere kant ben ik er erg blij mee dat ik nu m'n dag helemaal zelf in kan delen. We zullen wel zien. Voor alle dames met al een kind (of meerdere) kan me goed voorstellen dat je dan moe bent. Ben het nu al, ben blij dat ik nu geen kleintje rond heb hobbelen. De kleine laat gedurende de hele dag flink van zich spreken. Krijg steeds schopjes. Ook 's nachts als ik even wakker ben dan voel ik de kleine vrijwel continue en houdt 't me een beetje uit de slaap. Diederik kan de kleine nu soms ook al voelen. Al is z'n timing vaak verkeerd en mist hij de schopjes. Valt me mee aangezien m'n placenta aan de voorkant ligt. Wat betreft het maagzuurprobleem. Ik slaap al een aantal weken met een kussen aan het hoofdeind onder m'n matras. Helpt goed tegen het zuur oprispen 's nachts en 's ochtends waardoor ik overdag weinig last heb om het moment. Heb ik toch last, dan gebruik ik een rennie. Werkt bij mij nog prima, al vind ik ze wel vies. Iedereen nog een fijne dag. Groetjes Silvie
Hallo meiden, Daar ben ik weer! Gisteren al terug gekomen van het strand, maar ik was te beroerd om achter de laptop te kruipen. Inmiddels alle tien de pagina's doorgelezen en besloten om maar even niet op iedereen te reageren, want dat kost me minstens een uur! Ik hoop dat jullie het begrijpen! Vrijdag met mijn vader naar het strand gegaan. Heerlijk middagje gehad in het zonnetje. Tegen etenstijd trok het dicht en begon het noodweer. Blijer kan je mij niet maken! Onweer op het strand is zoooooo mooi! Dus lekker zitten genieten met mijn vader en vrienden van mij. 's nachts alleen geslapen, want manlief liep de Kennedymars (83 km ). Zaterdag helaas niet zulk mooi weer, maar niet koud en wel gezellig gezeten met de buren. Bovendien de dag begonnen met vers ontbijtje (gebracht door mijn papa, de schat) en een frisse duik. Beeb vond het volgens mij wel leuk. Zaterdagavond kwam mannetje weer thuis. Om 21.30 uur lagen we samen op bedje. Heerlijk met de regen op de achtergrond. Zondag weer een lekker zonnetje en bezoek van een vriend van ons met zijn 18 maanden oude zoontje. Erg gezellig! Maandag terug naar huis en duidelijk iets teveel hooi op mijn vork genomen, dus de hele middag geslapen en 's avonds vroeg naar bedje. Al met al een lekker weekend, maar wel weer erg vermoeiend. Afgelopen vrijdag is er weer een baby geboren in onze familie (neef van mijn man en vooral vriend). Een gezonde jongen, wel drie weken te vroeg maar gelukkig geen complicaties. Hun dochter was 6 weken te vroeg, dus dit viel mee. Helaas wonen ze in Groningen, dus zal een kraambezoekje nog even op zich laten wachten. Mijn broer en zijn vriendin zijn inmiddels al ruim een week overtijd en zitten met smart te wachten op hun spruit. Een ware babyboom bij ons dus. Morgen is onze vierde trouwdag alweer en mag ik weer naar de VK. Verder nog steeds moe, misselijk en veel last van mijn rug. Ook het maagzuur komt regelmatig omhoog. Gelukkig heb ik nog geen kramp (snel afkloppen!). Zo, dat was het wel weer even voor mijn egoberichtje 8) Jullie zijn weer op de hoogte! Tot snel, ik ga mijn best weer doen om het bij te houden! Liefs, Maartje
Oja, dat vergeet ik helemaal! Ik voel onze kleine echt heel vaak! Het is een zeer actief kindje. En dat terwijl ik twee weken geleden nog zat te klagen dat ik niks voelde! Zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan! Mijn man heeft afgelopen zondag voor het eerst de kleine ook gevoelt, dus die is ook weer helemaal blij!
Hee wat grappig. Ik voel de kleine ook sinds 2 dagen. Het is nog niet heel duidelijk en het zal helaas door mijn overgewicht nog wel even duren voor mijn partner het zal kunnen voelen, maar het begin is er. Fijn dat je het nu zo vaak voelt.