Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik kan me er helemaal bij aansluiten. Ik voelde mijn meisje maar heel weinig maar gisteren opeens de hele dag door. En gisteravond heeft mijn mannetje zijn kleine meid voor het eerst gevoeld, zo bijzonder was dat. Eerst twijfelden we nog of het niet mijn darmen ofzo waren, maar het kwam steeds terug, echt hele kleine schopjes, zo lief!

We zijn nu druk bezig met namen. Wij willen een lieve,vrolijke, meisjesnaam. Ik zelf heb wel wat favorieten maar mijn man weet het nog niet. Hebben jullie nog leuke ideeën? En wij willen ons meisje als 2e en 3e naam de namen van onze moeders geven, al zijn dat niet echt mooie namen. Dus we twijfelen nog hoe we dat gaan doen, want het zijn van die superouderwetse namen. Hoe doen jullie dat?

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi Allemaal

Over de kuitkramp..heb t ook. Weet niet of jullie dat ook steeds hebben als je je uitrekt? Zo ja, het helpt als je je met je tenen naar je toe uitrekt. klinkt raar maar scheelt echt.
    Als je al kramp hebt kan je, je voeten tegen het voeteneind zetten en tegendruk geven, met de tenen naar de toe, is het sneller over.

3. heeey...
    onze jongensnaam hou ik nu nog even gewoon..
    Voor een meisje was het Dominque of Danique geworden!

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Wij zijn al wel druk met namen, we hadden eerst voor het ene geslacht al wel een leuke naam, alleen nu we weten wat het wordt hebben we een probleem, het wordt namelijk het geslacht waar we maar geen naam voor konden verzinnen. We zijn nu dus druk aan de slag gegaan om er 1tje te bedenken. De volgende namen hebben we al wel, aangezien we willen vernoemen naar andere familieleden.

Verder heb ik echt ontzettend last van nesteldrang sinds ik gister de echo heb gehad. Echt heel erg! En aangezien ik nog niet veel kan, kan ik ook moeilijk het huis op gaan ruimen ofzo. Dus ik zit me hier op de bank echt op te vreten. Hihi, wat die hormonen al niet kunnen doen!

Iedereen met kuitkramp en bekkenklachten, sterkte en beterschap!
    Belangrijk om te weten als je bekkenklachten hebt, dit duidt niet altijd op bekkeninstabiliteit, dit schijnen toch 2 verschillende dingen te zijn. Ik heb ook bekkenklachten, gelukkig heeft manlief gister op de Samen bevallen cursus geleerd hoe hij me kan masseren. Gister bracht hij dat direct in praktijk. Bij bekkenklachten biedt het vaak verlichting om de SI-gewrichten te masseren, dit zijn 2 kuiltjes die ongeveer op de lengte van een duim op afstand zitten vanaf je zij, alleen dan een stuk lager, ongeveer aan de bovenkant van de bilrand. Daar voelt het hard en als je daar voorzichtig masseert voel je waarschijnlijk peesjes heen en weer schieten. Dit kan erg veel verlichting bieden. Ook om vanuit de bilnaad naar de SI-gewrichten toe te masseren en vanuit de SI-gewrichten over de heupkam. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen bij jullie heren. Jeroen was echt blij dat hij me er nu vanaf kon helpen, dus ik hoop dat jullie mannen net zo lief zijn.
    Ik wil nog wel even een uitgebreidere beschrijving geven, maar dan kun je me beter even pb'en.

Liefs Laura

5. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Hallo Dames!
    Ik lees hier vanalles over die heerlijke krampen in de kuiten en zie ook al allerlei tips staan ,maar deze wil ik jullie toch niet onthouden:

Brandnetelthee!
    Het is niet vies en als je dat regelmatig drinkt (bv iedere avond) moeten de klachten zeer snel verminderen.

Het allerbelangrijkste (en het aller moeilijkste) is om te ontspannen ,want door de pijn verkramp je de boel nog meer.
    Als je in bed ligt kun je het beste met je blote voeten op de koude vloer gaan staan dan trekt het ook weg.
    Ik heb een schoonmoeder met erg veel last van beenkrampen en heb er zelf ook wel eens last van ,vandaar dat ik deze dingen weet.
    Ben dus geen dokter of zo :)
    Ik hoop dat er iemand mee geholpen is al is het er maar 1 8)

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

De naam is hier ook al bekend. Houd hem nog wel even geheim. Trouwens, misschien dat we ons nog bedenken.
    Ik heb zoveel leuke meisjesnamen gezien in die boeken. Ben je al langs de bieb geweest?
    Over vernoemen... de tweede naam is een verbastering van de naam van mijn zwager. (Mike ipv Micahel) Je hoeft toch niet precies dezelfde naam te gebruiken?
    Voorbeeldjes:
    Johanna - Hanna, Anna
    Catharina - Cathy, Cato, Carina, Karina

Moeten we je helpen?

7. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hmm..geen wonder dat ik gen last heb van kramp: loop de hele dag op blote voeten op een koude laminaatvloer. Of ik heb slippers aan.
    Namen hebben we al voor beide geslachten.

8. Hallo allemaal!
    haha, Nu gaan zo langzamerhand de echte zwangerschapskwaaltjes beginnen he. Kuitkramp, maagzuur, enz.
    Nou volgens mij zijn er al genoeg tips gegeven, dus heb ik niet veel meer toe te voegen.
    @Irene:
    Nu we weten dat het een meisje is was de naam vrij snel bepaald! Een jongensnaam wisten wij echt niet! We hebben nu 2 favoriete meisjesnamen, ik twijfel nog een beetje tussen die 2. Ik wil ook graag meer namen geven, geen doopnamen ofzo, maar omdat ik dat leuk vind. Maar mijn vriend vindt dat onzin, haha. Hij is lekker nuchter. Ik zou het ook wel willen vernoemen, maar onze moeders heten Connie en Jannetje (roepnaam Annemarie) is dus ook niet echt van deze tijd. Misschien vernoem ik het wel naar mijn zusje, maar dat vindt mijn vriend weer niet leuk. Dus we zien het wel.

Gisteren hebben wij even snel een babykamer gekocht. We hadden een leuke in de folder van Burgerhout (sliedrecht) zien staan. Maar die was helaas al op. Toen we daar kwamen zagen we een ander leuk kamertje voor maar 399 euro. Dus hebben we die genomen, voordat ie ook uitverkocht is! Het scheelt toch wel heel erg in de prijs. Hier staat een foto:
    http://www.babyonline.nl/article.asp?ar ... groupid=15
    We hebben alleen geen garantie erop en we moeten het zelf ophalen. Al over 4 weken! Dus toch maar snel een behangetje er tegenaan gooien, hihi.

9. Oh ja Irene
    Ik heb echt heel veel sites afgestruind naar namen. Hier op deze site staan veel baby namen. En ik vind zelf www.voornamelijk.nl een hele leuke. Daar kun je ook doorklikken naar een weblog met allerlei voornamen nieuws.
    Ik heb verder een lijst gemaakt in word met alle letters van het alfabet. En steeds als ik een leuke naam tegenkwam heb ik die erin gezet. Die wil ik je wel mailen hoor, voor inspiratie, haha.
    Je kan ook naar geboortekaartjes sites gaan. Daar staan ook veel leuke namen op de geboortekaartjes.

10. @ miss yess.. leuke kamer meid!

ziet er echt tof uit!

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Missyess, ja dringend inspiratie nodig dus mail maar :D ! En appeltje heb zeker hulp nodig met eventuele verbastering van namen. Hier dan de namen van onze moeders

Geertruda (roepnaam Trudy)
    Adriana (roepnaam Jeanne)

Help!

12. @ missYess

Tof je berichtje in mijn gastenboek!

13. @Irene: Heb je een pb gestuurd!
    Geertruda: geertje, hihi, trudy, gerda, hmmm, ook allemaal wat ouderwets.
    Adriana: Diana, Adri, Rianna, Rianne, Rian, Dana, Dina, Nadia, Jeanne vind ik wel mooi, Janne, Anne, Anna

@Xenas: Graag gedaan! hihi

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Net naar de vk geweest, alles weer prima!

Naam hebben we al klaar, bij ons wordt het maar 1 naam.
    We hebben ook wel een naam voor een meisje, je weet maar nooit ;)

Groetjes Doris

15. Wat een drukte met namen.

Wij zijn er ook al uit. De meisjes naam al voordat ik zwanger was. Hebben alleen nog een derde naam toegevoegd. Geen doopnaam want we zijn niet gelovig.

Voor een meisje hebben we de roepnaam van m'n moeder omgegooid gevolgd door de roepnaam van m'n schoonmoeder en de tweede naam van m'n schoonzusje. Is onze dochter naar alle vrouwen in de directe familie vernoemd.

Voor een jongen hebben we na lang zweten consensus bereikt. Zijn nog wel wat onzeker maar weten geen andere. Tweede naam is de roepnaam van m'n schoonvader en derde naam de roepnaam van m'n vader.

We hebben niet gekeken naar de oubolligheid van de namen, gewoon de roepnaam gekozen. Scheelde bij m'n vader en moeder wel. Die hebben allebei katholieke officiele namen. M'n schoonouders hebben maar 1 naam en da's de roepnaam. Dus da's gemakkelijk. Nu nog afwachten wat het zal gaan worden. Houdt de namen nog wel geheim. Al is het met moeite.

Groetjes Silvie

16. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Vanavond op NL 2 om 22.50 Het leven voor de geboorte. (deel 2 is 19 juni en deel 3 26 juni)
    De ontwikkeling van embryo tot foetus en baby is in deze serie van drie afleveringen te volgen aan de hand van fantastische nieuwe beelden. De eerste negen maanden van het menselijk leven zijn nog nooit zo mooi te zien geweest op televisie. De afleveringen zijn gemaakt vanuit het perspectief van zowel de baby als de aanstaande moeder: de groei, de ontwikkeling en de band tussen moeder en kind.

Met behulp van de meest geavanceerde beeldtechnologie en unieke animaties toont deze reeks het verhaal van een buitengewone reis: de negen maanden tussen conceptie en geboorte, de Odyssee van het Leven

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Is dit dezelfde serie als 'in the womb'?

18. Volgens mij is dit een andere serie als "in the womb" van national geographic. Op de site van de teleac staat dat het een serie is die in het voorjaar van 2007 is gemaakt. "in the womb" is ouder dan dat. Bovendien is dit 3 uur alles bij elkaar. Komt waarschijnlijk wel op ongeveer hetzelfde neer.

Ben zelf nu trouwens vooral benieuwd naar deel 2 en 3. Dat wat nu bij ons gebeurd en wat nog gaat komen.

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Bedankt voor de tip Anne, ga zeker even kijken!

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom zo laat? :(

Oeh *edit* herinner me net dat we een dvd recorder hebben! (nog niet zo lang :oops: ) Dus ik ga het opnemen, morgen ben ik vrij dus kan ik het eerste deel zien! 8)

Deel Deze Pagina