Zoooo, 20-weken echo gehad en alles was goed! De baby zwaaide fijn naar ons en was zeer beweeglijk! We hebben 20 foto's op cd-rom meegekregen en 5 geprinte foto's. De baby was wel wat aan de kleine kant voor 20wk. en 4 dgn. Ze schatte het op 19 weken.... Dus of we hebben de uitgerekende datum niet goed (was met termijnecho precies goed) of het is gewoon een kleintje. Was echt fijn om te zien en we zijn erg opgelucht dat alles goed was. Het was voor ons toch echt een mijlpaal, nu kunnen we nog meer genieten! Ennn, sinds eind vorige week voel ik de baby ook elke dag! Eindelijk, las het steeds maar bij jullie en nu voel ik het dus ook! Mijn dochtertje vraagt steeds of de baby al schopt en wil het voelen. De baby ligt overdwars en wat meer naar beneden, daarom kon het zijn dat mijn buik nog niet zo dik was. Donderdag naar de vk, daar ook maar eens vragen. Vorige keer was ik met 20 weken veel dikker! Heel iets anders: Zijn er ongetrouwde dames waarvan de vader het kindje nog moet erkennen bij de gemeente? Wij waren het al bijna vergeten te doen, dus dat moet deze week nog maar even gebeuren? Zitten daar ook kosten aan verbonden?
Hoi Meiden, ben terug van de bedrijfsarts. Ik mag therapeutisch werken voor zo lang het gaat. Gaat het niet mag ik gelijk stoppen. Dit hoef ik dan alleen nog maar te melden bij de bedrijfsarts en mijn baas. Gelukkig is de baas het er nu wel mee eens. De therapeut was vandaag iets minder blij, mijn bekken stonden scheef, mijn si gewicht was een harde steen en ik had uitval in mijn rechterbeen. Gelukkig heeft ze het meeste wel kunnen herstellen maar ik snap wel dat ik zoveel pijn had. Maar genoeg over mij. Fijn alle goede berichten te lezen van mooie echo's en vk bezoeken. @Pjetje: fijn dat je je niet meer zo druk maakt om de hartslag, al kon ik het me goed voorstellen. @Maartje: heerlijk hoor bij onweer op het strand. Ik ga ook graag naar het strand als het heel hard waait. Heerlijk. Hoe gaat het nu met je/ Over de kramp, je tenen naar je toetrekken helpt ook. Als je je tenen/voet juist van je af duwt word de kramp erger. Maagzuur: rennie's, antagel, gele vla, melk, cola. Bij mij hielp alleen de antagel maar ik heb nog geen last gelukkig. Namen: wij twijfelen nog tussen twee namen. Ook hebben we voor alle zekerheid een meisjes naam maar die hebben we niet nodig Onze meiden hebben maar een naam en dat krijgt onze knul ook. Vernoemen hebben we niet gedaan en gaan we ook niet doen. Ja het is wel drukker als je al kinderen hebt lopen. Zeker als er een al naar school gaat, wat Pjetje ook al schreef. Juist dan loop je meer als anders te hollen. Gelukkig heeft Sterre over 4 weken vakantie, heerlijk rustig aan doen s'ochtends. @Anne: bedankt voor de tip. Al moet ik het wel opnemen. Kijken is me echt te laat. Sorry voor de algemeen reactie maar ik ben erg moe. Ik zal mijn leven vanaf morgen weer beteren. Knuffel Nynke
@Smeetje: Wij moeten ook nog erkennen. het kost idd niets. En ouderlijke macht? Moet je daarvoor betalen?
@ Smeetje: Gefeliciteerd met jullie goeie echo! Geniet ervan! @ Nynke: Fijn dat je nu weet dat je elk moment kan stoppen met werken, hopelijk geeft dat je wat meer rust. En kan me voorstellen dat je theapeut wat minder blij was, en jij helemaal..... Hopelijk is de ergste pijn nu verdwenen! Sterkte ermee! Groetjes Doris
Jeetje, het zijn niet de meest makkelijke namen! Maar ik doe een schot voor de boeg: (meisjesnamen toch?) Geertruda (Trudy) - ......... (geen inspiratie) Adriana (Jeanne) - Janine, Jantine (pffff.... lastig zeg) Jeetje, het is moeilijker dan ik dacht! Jammer trouwens dat veel boeken en sites ingericht zijn dat je van elke naam kan zie waar die van is afgeleid, maar andersom zoeken kan niet. Dat zou in jouw geval wel heel handig zijn, dat je van elke klassieke naam de afgeleiden overzichtelijk kan vinden. Mocht ik toch nog inspiratie krijgen, dan kom ik er weer op terug.
Hoi meiden Ben vanavond weg geweest voor de screeeningsecho. Alles was prima in orde maar dat wisten we eigenlijk al van de pretecho. Nu vind ik deze toch veel zakelijker gaan. Jammer genoeg hebben we meer dan een half uur in de wachtkamer gezeten. Dat vind ik dan zo jammer. vlug na huis eten kinderen na bed. Wij hebben de namen ook al voor een meisje en een jongen. Alleen begin ik erg te twijfelen over de jongensnaam. zit er wel een beetje mee. Hij is heel apart en ik heb gekeken hoe vaak in nederland het voorkomt en gewoon niet. Dus zeker wel apart maar goed twijfelen is ook niet goed. Wel wil ik 2 namen geven. Is met al mijn kinderen zo. Nu ga ik opzoek naar een gedichtje voor op de muur. Ik heb een ontwerp gemaakt.
@ Jotim, Jammer dat je zo lang moest wachten, maar fijn dat je de kleine weer even hebt gezien Ik ga vrijdag naar Groningen, weet nog iemand leuke winkels daar die ik niet moet overslaan? Ben er nl niet zo bekend. Denk aan kledingwinkels en babywinkels enz. Groetjes Doris
Hoi meiden! Mag ik even inbreken ..... Wil ff tegen m'n lieve dinnetje Nynke zeggen: bedankt voor je lieve woordjes in m'n prolactine-topic .... En denk aan jezelf liefie! Doe rustig aan, jouw (en Brammetje zijn) gezondheid staat bovenaan! Fijn dat de bedrijfsarts achter je staat! Dikke knuf, Lin
@Nynke...wat fijn dat ze de pijn toch wat heeft weg kunnen nemen..en ook heel fijn dat ze iig achter je staan..pas goed op jezelf..knuf @missyess...de ouderlijke macht hoef je ook niet voor te betalen..tenminste niet hier in de gemeente...meen ergens gelezen te hebben dat dat kan verschillen per gemeente...wij kregen de vorige keer alle papieren mee bij het erkennen..die moesten we opsturen na de geboorte en binnen een week of 2 kregen we bericht terug met de documenten.. hier alles goed...dalijk naar de gyn... echo's van de 20 wk echo staan in mijn album... fijne dag allemaal! liefs Pjetje
Agenda Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Maartje06 -> 13 Juni VK Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) Smeetje -> 14 Juni VK Xenas81 -> 19 Juni VK Lievebeesje -> 19 Juni Extra echo Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur) Astrid85 -> 22 Juni VK Choco -> 26 Juni 20 Weken echo Floortje -> 26 Juni VK Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur) Denisse -> 28 Juni VK Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur) Nica -> 28 Juni VK (9.20 uur) Missyess -> 29 Juni VK Misoh -> 29 Juni Gyn Divanaatje -> 2 Juli VK Chrisje -> 3 Juli VK (9.30 uur) Kissflower -> 3 Juli VK (13.30 uur) Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
@ Pjetje, wat een mooie foto's van de echo! @ Astrid, veel plezier met jullie echo vandaag, geniet ervan! @ Maartje, veel plezier bij de vk! Gister wilde ik die documentaire graag zien op nl 2, ben ik natuurlijk weer in slaap gevallen Volgende week nog maar een poging doen, die is denk ik voor ons ook nog interessanter! Groetjes Doris
goede morgen meiden ik heb het ook geziet vond het heel indrukwekkend en ik ga zeker weten de volgende week kijken liefs nica
@ Doris: alle gemisteuitzendingen van nederland 1, 2 en 3 kun je vanaf de volgende dag bekijken op www.uitzendinggemist.nl Je kunt dus nu al kijken!
@ Jetteke: Daar had ik al gekeken, stond er nog niet op. Maar zal vanavond nog even kijken, hoop dat ie er dan op staat!
doris ik woon een half uur met de auto van groningen vandaan maar ik weet wel wat winkels maar weet niet waar ze allemaal zitten zo heb je miss etam,prenatal,gardo en anders ff via het internet ff kijken wat er nog meer in groningen zit liefs nica
Goedemorgen dames heb vanacht niet heel lekker geslapen. Maar goed halen we vanacht weer in toch. Ik heb het een stukje gekeken gisteren. Alleen vond ik zelf niet zo. Heb al verschillende dvd's gezien en dit ken ik nu wel. Wil gewoon zien wat me nog te wachten staat. Vind het jammer dat programma's als beschuit met muisjes, de verloskundige, het kraamhotel, de bevaling niet meer op tv komt. Ja op zondagochtend om 8 uur komt bevalingsverhalen maar dan slaap ik meestal nog. Iets te vroeg. Heb gisteren op de computer een ontwerp gemaakt voor de muur van de babykamer. foto staat in me album. Gisteren trouwens te horen gekregen dat mijn plecenta aan de voorkant ligt. Weer iets geleerd. Voel de beeb wel heel goed. Kreeg gisteren ook boekje binnen van prenatal denk dat ik maar eens ga shoppen leuke dingen in de aanbieding. Zag net dat wij de septembermama's hebben ingehaald. Wij kletsen toch wel veel hoor
Vandaag de 20 weken echo Maak me er niet zo heel druk om, omdat wij vorige week de kleine al uitgebreid (schrijf je het zo? het ziet er zo raar uit ) hebben bekeken. We gaan niet zeggen dat ze vorige week hebben gezegd dat het een jongetje wordt, ik laat het hem eerst zien en dan kijken of het overeenkomt. Als ook hij zegt dat het een kereltje wordt gaanwe echt los met shoppen, heb nu alle bonnetjes nog bewaard Ik heb vanochtend nog even dat life before life gezien, opzich leuk maar dit ken ik idd al. Ik wil weten wat er NU gebeurt Ach nog ff geduld
Heej, hier even snel een berichtje, ja nog steeds druk, papa is net weg en mn tante, was supergezellig.... Voel de beebs! En steeds beter, heerlijk zeg! Vandaag schoonmaken en Fred heeft even een dagje vrij genomen (gister nogal doorgezakt met mn vader, hihi) dus we gaan kunststof raamkozijnen voor onze slaapkamer bekijken straks... Hoor net dat ik 2 juli op de camping mag beginnen, heeeel veel zin in! Dus als er nog iemand op de camping Val de cesse in Mirepeisset terecht komt van de zomer, wat ik niet denk, maar ja...Dan ben ik daar dus ook met mn dikke pens Verder alles goed, nog steeds last van mn rug en mn banden, maar ja, moet ik misschien ook maar eens wat rustiger aan doen? Naja, morgen weer... Astrid:http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/program.html Jotim: Mijne ook aan de voorkant! Kusjes aan iedereen die ik verder niet gehad heb, vanaf morgen word ik weer wat actiever hier normaalgesproken hoor!