Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Zo, ik ga er weer eens goed voor zitten....

@Avalon; Leuk he, om je beeb zo te voelen! Ik blijf het heel bijzonder vinden. Alleen heel soms 's avonds als ik erg moe ben, denk ik; doe nou maar even rustig! :D

@Irene; ik vind namen kiezen zooooooo moeilijk! Bovendien moesten er deze maand drie dierbare van ons bevallen, waarvan ik redelijk zeker was dat ze namen zouden uitkiezen die wij ook leuk vinden. We hebben dus al snel besloten om pas na deze geboortes serieus te gaan zoeken. Twee van de drie zijn inmiddels bevallen (beiden jongens, Tijn en Max) en inderdaad allebei namen van ons lijstje. Ben benieuwd naar nummer 3! :) We houden in ieder geval van korte hollandse namen.

@Laura; ik denk dat ik mijn man vandaag een cursus masseren cadeau doe ter ere van onze bruiloft. Dan kan hij mij ook onder handen nemen! ;)

@Bolletje; zo, jij weet wel heel veel van kramp zeg! Als ik er alsnog last van krijg weet ik je te vinden! ;)

@Choco; dat dacht ik dus ook al. Ik loop zo min mogelijk op schoenen omdat ik ze gewoonweg haat! Bovendien drink ik liters melk. En inderdaad, ik heb nog geen kramp gehad!

@Missyess; wat een mooie kamer zeg!

@Irene; moeilijk hoor, die namen! Ik ben blij dat wij niet vernoemen (Henk en Tineke wordt ook erg lastig ;) ). Succes ermee!

@Doris; fijn dat alles goed was! En heeeeel slim om toch voor beide geslachten een naam te kiezen. Het zal je gebeuren!

@Misoh; Je maakt ons wel nieuwsgierig hoor! Vooral het omgooien van de naam van je moeder maakt mij nieuwsgierig! ;)

@Anne; wat een goede tip. Helaas was ik te laat. :( Ik kijk wel of ik hem op uitzendinggemist.nl kan terugkijken.

@Smeetje; fijn dat alles goed was!

@Nynke; goed dat je voor jezelf bent opgekomen. Nu heb jij de touwtjes in handen! En zo te horen is dat geen overbodige luxe!
    Ik voel me helaas niet lekker. Heel veel pijn in mijn rug en in mijn hoofd. Ik denk eerlijk gezegd dat ik vooral mentaal mijn kracht moet zien te hervinden. De rek is er een beetje uit en ik word steeds verdrietiger.

@Jotim; een half uur wachten, pffff. Als je toch wilt dat we meedenken over de naam en je wilt het liever niet hier neerzetten, kan je natuurlijk altijd een paar van ons pb-en. Dan kunnen we alsnog meedenken.
    Wat een mooi ontwerp!

@Pjetje; wat een schattige echo's!

@Marieke; fijn om te horen dat het goed met je gaat!

Ik ben trouwens blij dat jullie van de week begonnen over de etosdoos, want maandag was de laatste dag dat ik hem op kon halen! Dus manlief is snel naar de etos geraced. :D
    Vandaag onze trouwdag en straks naar de VK. Ik laat jullie natuurlijk nog even weten hoe het was.
    Liefs, Maartje

2. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    @ Doris,
    Groningen, leuk!
    Ik heb er 5 jaar gewoond tijdens mijn studie en vind het echt een super-stad. Ik heb ook nog regelmatig 'Groningen -heimwee' :) (ik woon nu in Zuid-Limburg, dus dan is Groningen net even te ver weg voor een dagje winkelen).

De meeste kledingwinkels vind je in de 'Herestraat', daar vind je alle grote ketens etc.
    De Prenatal vind je in de Oude Kijk in het Jatstraat. (Aan dezelfe kant als de Scholtens & Wristers)
    Wat ook echt een leuk straatje is, is de Folkingestraat. (Vlakbij de Aa-kerk). Allemaal hele apparte winkeltjes, vooral het winkeltje 'Toy Toy' moet je even binnenlopen. hebben ze heel veel bijzonder kinderspeelgoed, allemaal van hele goede kwaliteit etc.

Ehm ff, denken, wat is nog meer leuk...In de Zwanestraat (vlakbij de Oude Kijk in het Jatstraat) zijn ook nog leuke kledingwinkels, maar allemaal wat 'duurdere' merken zeg maar. Ook vind je daar geloof ik een speciaalzaak voor zwangerschapskleren, maar ik weet niet of dat wat is hoor, of dat ie er uberhaupt nog zit. En als je dan toch in de Zwanestraat bent, zou ik lekker gaan lunchen bij 'De Ugly Duck', dat is een heel leuk eetcafeetje, met een heel grappig toillet.. (ik zeg niets, kijk zelf maar, echt heel schattig).

Tjemig, krijg zelf ontzettend zin om weer eens naar groningen te gaan...
    Heel veel plezier !
    Liefs,
    Liedel

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ga zo ff teruglezen, gisteren helemaal geen tijd gehad om even te komen bijbeppen... Degene die mij tijdens mijn verlof gaat vervangen is inmiddels voor 8 uurtjes in de week vast begonnen om mee te lopen en dat kostte nogal wat tijd... Wel een lekker idee, kan ik in september de boel met een gerust hart overdragen!

Jotim, wat een ontzettend mooi ontwerp! Prachtig gedichtje ook! Ga je het met een projector op de muur maken? Wij willen graag het versje Twinkel, twinkel little star op de muur maken, maar er zit glasvezel behang op en dan krijgen we de letters niet mooi strak... Dus gaan we 't nu op een grote MDF plaat die we groen maken schilderen... Goed alternatief dacht ik zo, haha!

Nou, ik had gisteravond toch wat raars... Toen ik in bed lag, had ik het idee dat ik een beetje "leegliep" zeg maar :oops: Had ook een beetje harde buiken kramp... Was mijn kant van 't hoeslaken gewoon wat vochtig... Kan dat een beetje erg dunne afscheiding geweest zijn? Stom misschien, maar dacht meteen: Oh, toch geen vruchtwater ofzo.... Gelukkig nu geen last meer van en ook geen krampjes meer, maar vond het toch wat eng...

Liefs Chris

4. NiCa

NiCa Bekend lid

liedel de prenatal zit nu ergens anders vlakbij de ikea volgens mij mijn vriendin is er vorige week geweest maar weet niet hoe die straat heet want ik kom eigenlijk nooit in groningen :oops:

liefs nica

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    :whistle: :whistle: JAHOO :whistle: :whistle: ik ben vandaag 20 weken :whistle: :whistle:

6. NiCa

NiCa Bekend lid

jeetje chris das idd een eng idee en als je het niet vertouwd zal ik gewppn ff de VK bellen want dadelijk is het wel vruchtwater en daar zou je niet aan moeten denken meis
    sterkte :)

knuffie nica

7. NiCa

NiCa Bekend lid

lekker gevoel he choco en nu lekker genieten meis en de laatste 20weken gaan ook errug hard vind ik hoor want ik ben zaterdag al weer 23 weken :)

liefs nica

8. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Grappig om te lezen dat 20-10-2007 de meeste meiden zijn uitgerekend...ben er zelf ook 1 van...............was vast een hele koude week in januari toen de meeste een eisprong hadden, lekker dicht bij het mannetje aangekropen...hihi

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ NiCa: inderdaad..het gaat allemaal erg snel. Voor je het weet liggen we allemaal te bevallen en zijn we mama's.

10. NiCa

NiCa Bekend lid

hihihi idd choco dus het enige wat we kunnen doen is heerlijk genieten van onze heerlijke bolle buikkies en het getrappel en gestomp in onze buikkies :p

liefs nica

11. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Zo, weer een beetje bijgelezen.

@ Smeetje: gefeliciteerd met de goede echo!

@Irene, wel moeilijke namen om wat 'moderns' van te maken zeg. Misschien voor Ariadna, roepnaam Jeane: 'Jenna'?

@Miss yess: Je vriend in de ouderlijke macht zetten kost ook niets, ja, behalve wat tijd om het papierwerk in te vullen:) Leuk kamertje trouwens!

@Nynke: Fijn dat je nu duidelijkheid hebt op je werk, en dat je nu minder mag gaan werken. Goed voor jezelf en de beeb zorgen hoor, werk is maar werk :)

@Jotim: ik mis inderdaad ook dat soort programma's op TV, dat wetenschappelijke is wel interessant, maar ik wil weten hoe het straks moet met de bevalling en zo..Ach ja, we zullen er gauw genoeg achterkomen :)

@Pjetje: super foto's zeg!

@Mariekebalm: In welk gedeelte van Frankrijk ligt Minepeisset? Wij gaan, als ik tenminste niet meer weeen krijg, in juli naar Frankrijk op vakantie, we weten nog niet precies waar naar toe, dus als je nog tips hebt?;)

@Astrid: veel plezier tijdens de echo!

Zo, nu ben ik weer een beetje bij.
    Hier is alles rustig. Ik voel me echt weer een stuk beter, heerlijk.
    Ik moet nu alleen opletten dat ik niet te veel ga doen, anders lig ik straks weer in de lappenmand..
    Wat wel vervelend is, is dat we al 6 dagen geen warm water hebben. Er zijn al 3 of 4 keer 'mannetjes' geweest om de ketel te maken, maar elke keer gaat ie weer uit. En mijn huisbaas blijft maar dezelfde lui sturen, die het klaarblijkelijk niet lukt om dat ding te maken. Ik heb zonet heel kwaad de voicemail van mijn huisbaas ingesproken, waarin ik hem vertelde dat ik zwanger ben en vanwege vroegtijdige weeen thuis zit, dus niet mobiel ben, dus dat ik niet zomaar eventjes naar vrienden of familie kan gaan om te douchen, en dat ik het echt ZAT was om elke ochtend koud te douchen..Oh ZO! HIHI..ik klonk wel heel kwaad, terwijl ik van mezelf eigenlijk vrij vriendelijk ben, maar ja, ik geef lekker mijn hormonen op de schuld ;)
    Nou meiden, ik ben het al de hele ochtend aan het uitstellen, maar het is al half 12 geweest, en ik loop nog in mijn ochtendjas, dus ik ga die koude douchestraal maar es opzoeken...BRRR

Liefs,
    liedel

12. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Oh, dat kan best hoor, ik ben er ook al weer een paar maandjes niet geweest jammergenoeg :)
    Ikea light helemaal buiten het centrum, dus dat zou wel jammer zijn, maar ja, met de auto kun je daar ook wel komen, kweet alleen ook niet hoe die straat heet waar Ikea aan ligt..

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Chrisje; ik zou voor de zekerheid even je VK bellen hoor! Beter een keer teveel dan een keer te weinig!

@Choco; gefeliciteerd met weer een mijlpaal!

@Marize; grappig he, dat je echt van die pieken hebt. Net als na het winnen van een belangrijke internationale voetbalwedstrijd. Er stond laatst in de krant dat dat ook altijd voor een geboortepiek zorgt. :D

@Liedel; wat onwijs rot om zonder warm water te zitten! Ik moet daar nu ook echt niet aan denken! Thuis zitten is al rot genoeg zonder dat soort ongemakken!

14. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    @Maartje: Ja, is inderdaad wel heel rot hoor, maar ja, gelukkig is het zomer en niet heel koud ofzo, want de verwarming doet het ook niet, dus dat zou wel minder zijn

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... 9UWTFOUT09

Is hier 30 °C ;)!Als je nog meer info over de streek wilt en de dingen die te doen zijn, stuur ik je via de mail wel even een hele zooi info op !

O, enneh, zie dat je in zuid-limburg woont, Charleroi-Carcassonne is supergoedkoop met Ryanair!

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Thanks voor de tips meiden :thumup:
    heb het even opgezocht, er is een prenatal in de stad en 1 ik denk in de buurt van de ikea!
    Als ik naar Groningen ga parkeer ik meestal bij de ikea, je kan dan voor 1 of 2 euro met de bus van daar naar de grote markt, scheelt een hoop parkeerkosten als je een dagje gaat 8)
    En ik moet natuurlijk toch altijd even naar de ikea, dus komt goed uit :D

Maar heb er nog nooit geshopt met dikke buik, dus die winkels weet ik (nog) niet te vinden ;)

Groetjes Doris

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Brr...Liedel, zo'n koude straal moet ik niet aan denken, doe mij maar die 30 graden bij Marieke 8)
    Hoop voor je dat ze je ketel nu snel een keer echt komen maken!

18. heey.. zal ik nog wat grappigs vertellen..
    januari is bij ons de maand geweest dat mijn mannetje bijna de hele maand onder de antibiotica zat... en zich totaal niet lekker voelde..
    haha we grappen nu wel eens.. dat ons kindje wordt geboren met kiespijn hahaha

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Liedel; Jeetje, nou dat zou helemaal erg zijn! Ik zie je al zitten met een dekbed op de bank!
    Toch hoop ik voor je dat ze snel actie ondernemen!

@Marieke; 30 graden! Wat heerlijk! Kan je niet een paar graadjes deze kant op sturen (of ons jou kant op, ook goed ;) )

@Xenas; hahaha, ik zie het helemaal voor me. Nog geen kiezen, maar wel pijn. Haha. Gelukkig kan het niet!

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Is het zo koud daar dan? Getver...Hier wordt het vrijdag geloof ik weer slechter, maar ja, dat zeiden ze voor afgelopen zondag ook en toen was het stralend weer...Naja, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan zeggen we dan maar hè...

Deel Deze Pagina