Goedemorgen meiden, Eindelijk weer eens een redelijke nacht gehad. Ik kwam wel moeilijk in slaap, maar werd wel pas vanmorgen wakker van de wekker (en dat was heeeeeel lang geleden). Toen ik opstond had ik ineens heel erg kramp onderin mijn buik. Echt niet normaal! Ik kon amper rechtop blijven staan. Ik ben toen naar het toilet gegaan en heb geplast, daarna trok het langzaam weg. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?! Mijn blaas was niet overvol ofzo. @astrid; fijn dat alles goed was en wat een lieve echo in je album! @Nynke; ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt! @appeltje; doe rustig aan meid! En denk heel goed om jezelf! @Xenas; heel herkenbaar! Vervelend hoor, dat je er nu ook zoveel last van hebt! Sterkte ermee. Ben benieuwd wat jou huisarts ervan zegt! Ik ga zo weer even naar mijn werk. Ik voel me er redelijk mutteloos onder, maar ja het moet. Daarna hoop ik nog energie te hebben om bij mijn oma een broodje te eten. Normaal kom ik daar minimaal 1x p.w. en nu zie ik haar heel weinig. Ik mis haar enorm, dus wil het nu toch gaan proberen. Ik moet tenslotte toch eten, dus kan ik het net zo goed bij haar doen! Tot vanmiddag! Maartje
goedemorgen Zo voel me al weer fitter dan gisteren. Was gister te moe om maar wat uit te voeren. Ben dan ook om 1 uur me bed in gedoken. Volgens mij hebben we allemaal de 20 weken grens bereikt. Nu met zijn alle aftellen. @ maartje ik ga je een pbjte sturen kijken wat jij ervan vind. En doe je rustig aan. Kan me voorstellen dat je je nutteloos voelt. Die kramp in me buik ken ik wel een beetje. vergeet niet dat je blaas minder ruimte krijgt. @ xena81 doe je rustig aan meid. stapje terug is echt niet erg hoor. @ Nynke hopelijk ben je een beetje opgeknapt @ astrid85 en nu maar wachten tot de bevalling de echo's zijn op. Jammer he @ marieke hoe gaat het met de verbouwing ? Volgens mij ben ik weer aardig bij. Meiden als ik je vergeten ben jullie komen vast nog wel aan de beurt vandaag.
maartje.. zou kunnen wat jotim zegt hoor.. je blaas krijgt minder ruimte.. ik krijg ook wel wat last als ik maar een iesjepietje moet plassen.. wat kramp.. volgens mij hoort het er allemaal bij!
@Maartje: ik herken de kramp ook hoor. Ik sluit medan ook bij de rest van de dames aan. Sterkte op je werk en veel plezier bij je oma. En vergeet jezelf niet hoor meid. @Appeltje: rustig aan hoor meid we lopen niet weg! @Xenas: lastig hoor die pijn. Ik hoop dat je ha je kan helpen. @Marieke: Hoe was het in Nederland en hoe staat het met de verbouwing? @Jotim: we hebben idd de 20 weken gehaald allemaal. Raar hoor het is nu echt aftellen. Gefeliciteerd allemaal. Hier gaat het nog niet best. Ik heb wel redelijk geslapen maar verder is de pijn nog flink aanwezig. Ik heb om 13.00 uur weer een afspraak bij de therapeut, nu hopen dat ze er wat aan kan doen. Tot later maar weer.
Hoi dames, ben ik nog een keertje! Heb het de afgelopen dagen best wel druk gehad op mijn werk en kwam er maar niet aan toe om wat te schrijven. Maar het gaat wel goed met me, door de drukte van de laatste dagen kreeg ik wel weer meer last van harde buiken en dat was niet goed, dus daarom vandaag lekker een dagje van thuis werken en ik voel nu al dat dit mij heel goed doet. Als ik dan even wil gaan liggen kan dat tenminste... Ga zo even wat proberen bij te lezen! Liefs S
Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) Smeetje -> 14 Juni VK Xenas81 -> 19 Juni VK Lievebeesje -> 19 Juni Extra echo Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur) Astrid85 -> 22 Juni VK Nijnie -> 25 juni VK Choco -> 26 Juni 20 Weken echo Floortje -> 26 Juni VK Appeltje -> 27 juni VK Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur) Mariekebalm -> 27 juni echo Denisse -> 28 Juni VK Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur) Nica -> 28 Juni VK (9.20 uur) Missyess -> 29 Juni VK Misoh -> 29 Juni Gyn Sofieke-> 30 juni VK Divanaatje -> 2 Juli VK Chrisje -> 3 Juli VK (9.30 uur) Kissflower -> 3 Juli VK (13.30 uur) Appeltje -> 3 juli pretecho Nynke -> 6 juli VK Doris -> 9 Juli VK Maartje06 -> 11 Juli VK Sofieke -> 7 augustus (32 weken echo)
@Marianne en kissflower: veel plezier bij de 20 weken echo. @Smeetje: veel plezier bij de vk. Sofieke: fijn dat het zo lekekr met je gaat. aar houd je zelf wel goed in de gaten hoor. Werkze vandaag.
@ Maartje, dank je wel! @ Jotim, nu is het aftellen Pfft gaat moeilijk voor mij worden hoor, ben erg ongeduldig.... Wel gaan we met 28 weken een 4d echo doen.
Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) Smeetje -> 14 Juni VK Xenas81 -> 19 Juni VK Lievebeesje -> 19 Juni Extra echo Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur) Astrid85 -> 22 Juni VK Nijnie -> 25 juni VK Choco -> 26 Juni 20 Weken echo Floortje -> 26 Juni VK Appeltje -> 27 juni VK Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur) Mariekebalm -> 27 juni echo Denisse -> 28 Juni VK Andrea -> 28 Juni VK (9.30 uur) Nica -> 28 Juni VK (9.20 uur) Jotim -> 29 juni VK Missyess -> 29 Juni VK Misoh -> 29 Juni Gyn Sofieke-> 30 juni VK Divanaatje -> 2 Juli VK Chrisje -> 3 Juli VK (9.30 uur) Kissflower -> 3 Juli VK (13.30 uur) Appeltje -> 3 juli pretecho Nynke -> 6 juli VK Doris -> 9 Juli VK Maartje06 -> 11 Juli VK Sofieke -> 7 augustus (32 weken echo) Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
Vraagje : Hebben jullie ook moeite met goed uitplassen. Het klinkt misschien wat gek, maar ik merk de laatste tijd steeds dat als ik naar het toilet ga en ik klaar ben met plassen, dat als ik dan mijn gewicht wat verschuif en op één bil ga zitten om af te vegen beneden, dat er dan opeens nog een hele stortvloed aan urine komt. En ik dacht toch echt dat ik klaar was. Hihi, klinkt wel een beetje stom dit, maar ja. Ik ben ook een klein beetje incontinent geworden. Als ik moet niezen (en dat gebeurd door mijn hooikoorts nog weleens), dan heb ik urineverlies. Ik draag nu maar de hele dag Depend Mini, want ik wil geen ongelukjes. En het maakt niet uit of ik net naar het toilet geweest ben. Als ik toch niet goed uitplas, dan is het logisch dat ik bij het niezen wat verlies heb. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die hier last van hebben. En vannacht was weer zo'n heerlijke nacht. Ik moest er wel 4x uit om te plassen. Vervelend. Fijne dag weer allemaal. Knuffel, Marianne
Hoi Ja met dat niezen heb ik ook soms last van, nies ook nogal hard haha, moet dan echt even stil staan anders gaat het mis, echt erg nooit eerder gehad dus moet wel een soort zwangerschaps "kwaal"zijn....hmmm lekker dan...
Zeer herkenbaar hoor. Ik moet er ook om denken dat ik niks loslaat tijdens het niezen. Helaas wil het niet altijd zoals ik het wil. Als er een toilet in de buurt is dan probeer ik er zo snel mogelijk toe te gaan om een ongelukje te voorkomen.
Heb het even gegoogled.. Zoals al eerder werd geschreven, neemt de buikdruk nog meer toe bij zware lichamelijke arbeid als b.v. tillen en dragen. Maar ook bij hoesten, niezen, lachen en bukken ontstaat vaan urineverlies. Hier geldt hetzelfde advies als reeds eerder werd gegeven. Tijdens deze activiteiten moet preventief, dus van te voren, de bekkenbodem worden aangespannen en worden doorgeademd. Soms zijn er problemen met het (uit)plassen. Ga rechtop op het toilet zitten en plas zo mogelijk in één keer uit. Persen tijdens het plassen heeft geen zin. Wanneer er geen urine meer komt, wordt het bekken nog een aantal keren (10) gekanteld ten einde ook de laatste restjes urine richting urinebuis te verplaatsen zodat deze ook uitgeplast kunnen worden. Soms helpt het ook nog wat links-rechts te schommelen. Wanneer je echt klaar bent, span je je bekkenbodem één keer goed aan om de urinebuis af te sluiten. Heel "leuk"allemaal maar hoe je in vredesnaam nu je bekkenbodem aanspant? of ben ik nu blonddd
Jee, wat ben ik blij dat het een zwangerschaps 'kwaal' is. Het zal er wel mee te maken hebben dat de spieren allemaal wat weker worden. Gelukkig ben ik dus niet de enige, al is het wel vervelend voor iedereen die hier in meer of mindere mate last van heeft.
Goedemorgen! Marianne, ik ken het ook! Nog niet dat ik wat urine verlies, maar heb ook continu het gevoel dat ik niet alles "uitplas" zeg maar... Als ik dan het toilet af kom, heb ik het gevoel dat mijn blaas nog gevuld is en als ik dan toch weer ff ga, komt er toch nog weer wat uit... Heel vreemd... Chris
Ik weet wel dat je je bekkenbodem aan kan spannen door net te doen alsof je je plas ophoudt. Je trekt als het ware de boel samen om je plas op te houden. Hoe dat in dit geval werkt, weet ik niet, want ik wil he tniet ophouden maar er juist uit laten gaan. Maar ik ga het maar eens proberen en ga maar wat heen en weer schommelen. Is wel een goed stuk informatie. Nu begrijp ik het wel wat beter. En tja, uitplassen is enorm belangrijk voor ons zwangere vrouwen in verband met de kans op blaasontsteking. Dus wel zaak om er iets aan te doen. Ik ga het proberen in ieder geval en als ik moet niezen zal ik prberen om de bekkenbodem aan te spannen. Het is alleen soms lastig. Als ik bijvoorbeeld in kleermakerzit zit of in de auto, dan is dat wel lastig.
Goedemorgen meiden! Tis hier weer echt lekker zomer-weer, heerlijk! @Martine: Die kramp herken ik wel ja, komt inderdaad omdat je blaas vol is(misschien voelt het niet 'overvol''maar na een nachtje slapen is ie wel redelijk vol) en dat drukt dan op je baarmoeder. @Xenas: rustig aan hoor. Zoveel pijn moet je niet mee rond blijven lopen hoor. @Nynke: Ook jij rustig aan. Hopelijk kan die therapeut iets aan de pijn doen. Hier alles rustig. Ik ga vandaag maar eens poetsen, in etapes, hihi, kben net zo'n oud vrouwtje... Vaatwasser ingeruimd..even pauze...stoffen...even zitten...was ophangen.....nou, maar eventjes liggen op de bank enz..Hihi. Ach ja, kben al lang blij dat ik wat kan, en dat de baby gewoon nog lekker in mn buik trappelt! We hebben nog steeds GEEN warm water. Gister weer 2 keer met de huisbaas gebeld, en vandaag zou het opgelost worden heeft ie beloofd, maar ik heb er nog niks van gehoord. Als ik vanmiddag nog geen warm water heb bel ik zelf een bedrijf op wat ketels maakt en stuur de rekening naar hem op, of is dat raar. Wat vinden jullie? We zitten nu al bijna een week zonder warm water, en ik begin het echt zat te worden. Volgens mij is hij wettelijk verplicht om dat zo snel mogelijk te regelen, anders betaal ik gewoon minder huur ofzo.. Wat zouden jullie doen, ik weet het niet echt meer. Ik ga volgend jaar echt een huis kopen, ben ik van dat gezeik met huurbazen af, bah. Nou meiden, een hele fijn dag en tot snel weer! Liefs, Liedel
hallo allemaal heel herken baar dat urineverlies ik heb het ook af en toe en ben ontzettend verkouden al 4 dgn het word nu gelukkig iets minder vanmorgen moest ik om half 8 weg om te prikken voor zwangersschapssuiker ..................pfff hoop niet dat ik het nog een keer hoef te doen want vond het niet leuk moest echt mn best doen om niet te braken en ook had ik erg last van maagzuur toen ik om kwart over 11 klaar was met prikken tolde ik ook echt op mn benen had gelukkig brood meegenomen nu maar afwachtten op de uitslag die krijg ik 19 juni van de gyneceloog
Liedel, ik zou er ook helemaal gek van worden! Als je vandaag niks hoort, zou ik 'm voor de laatste keer bellen en zeggen dat je zelf een bedrijf inschakelt en de rekening naar hem verstuurt. Een week zonder warm water vind ik echt a-sociaal! Misschien kun je bij je rechtsbijstandverzekering eens navragen of je dan ook werkelijk die rekening kan declareren bij je huisbaas... Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte! Ik hoop dat 't snel opgelost is! Liefs Chris
ik had vroeger geleerd door mijn bekken aan te spannen of te kantelen je billen bij elkaar knijpen als je een duppie van moest houden is missschien raar maar het hielp bij mij want ik liep krom en had veel rug klachten en ik span ze ook wel als ik gewoon op een stoel/bank zit is misschien een tip liefs nica