Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Nou..shoppen voor leuke kleding was een teleurstelling. Ik heb winterkleding nodig en wat verkopen ze nu op dit moment? Juist....ZOMERKLEDING! Baal de er wel van want nu moet ik strax hoogzwanger nog leuke kleding halen. Tenzij ik m'n vriendje ff lief ga aankijken naturlijk. :)

2. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal,

Het is vaderdag hebben jullie nog iets leuks voor de a.s. papa's
    Heb bij de etos papa is the best enz gekocht. Heel leuk natuurlijk ook een truitje i look like my mum. Ook voor in de box speelgoed.
    Vnd het ook leuke kleurtjes.
    Gisteren veel gewerkt aan de babykamer ( jajaja ik weet het foto's )
    Vandaag ga ik de strepen op de muur maken ( Aaarrgghhh )

Natuurlijk ok formule 1 kijken. Omdat het weer op een moeilijke tijd komt ga ik vanmiddag alvast macaronie maken. Makkelijk op te warmen tijdens de formule 1.

Heb vanmorgen bevallingverhalen liggen kijken ( met kopje koffie op bed ) Nou vond het best pijnlijk om te zien. Maar ik overleef het deze keer ook wel weer. Als onze beeb er eindelijk is dan zal ik alles wel weer vergeten zijn.

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

Mijn man is natuurlijk al "echt" papa, dus voor hem heeft Ryan een hele mooie tekening gemaakt en daarop zelfgemaakte visjes en bloemen geplakt. Z'n cadeau krijgt hij nog (BBQ). Normaal doen we niet zo aan vader-/moederdag, alleen wat zelfgemaakts, als de kinderen ouder zijn is het leuk, kunnen ze echt zelf op pad voor een cadeautje, maar wij vinden het verder erg commercieel geworden.

Voor winterpositiekleding zou je ook eens op marktplaats kunnen kijken. Daar vindt je zowel nieuwe als hele mooie 2ehands kleding. Ik heb toevallig gisteren weer nieuwe kleren binnen gekregen via MP. ;)

M'n dag begon goed, op bed nergens last van. Maar nu ik zit, merk ik toch wel dat m'n stuitje weer erg zeer doet. M'n man heeft sinds gisterenavond weer erg last van z'n hernia, dus het lijkt hier wel een ziekenboeg. Vanmiddag op pad voor vaderdag en Ryan blijft meteen bij m'n schoonouders logeren, dus wij hebben het vanavond lekker rustig.

Jotim, succes met het zetten van de strepen. Ik ben erg blij dat de strepen van ons van behang zijn. ;) En een bevalling moet je echt zelf ervaring. Tuurlijk doet het pijn, maar ik wilde meteen daarna wel weer, ik vond het reuze meevallen.

4. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Oww hebben jullie ook zon zin om het kamertje af te maken?!
    Ik ben net verhuist, dus er staat nog een heleboel troep in dat kamertje...maar dinsdag wordt er eindelijk zeil gelegd in onze slaapkamer en dan kan ik de rest opruimen, en eindelijk de meubels in het kinderkamertje in elkaar gaan zetten.
    kan niet wachten!

5. goedemorgen meiden!

hier alles goed..
    op mijn rugpijn na.. maar goed..

vandaag niet veel op de planning..
    mannetje is weg.. die heeft een hockeytoernooi..
    en vanavond eten bij mijn schoonouders..
    en natuurlijk nog even langs mijn eigen vader!

MP is idd een goed idee om kleding vandaan te halen..
    heb gisteren toch nog wat gekocht..
    bij prenatal een zwarte 3kwarts broek.. en een zwart tshirt..
    en bij miss etam een wit omslag shirtje..
    die ik gelijk heb aangehouden.. man wat was het warm hahaha

6. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Hallo dames!
    Hier gaat het weer minder heb net verkoudheid achter de rug en nu heb ik iets van een buikgriep :(
    Heb al vanaf donderdag avond amper iets gegeten (komt er aan alle kanten uit) ben 2 kilo afgevallen (was net 4 kilo aangekomen) en voel me nu dus net zo slap als een vaatdoek :(
    Het gaat gelukkig de goede kant op ,maar de zin in eten is er nog niet.
    volgens de vk kan het voor de beeb geen kwaad die gaat aan mijn reserves ,waardoor ik nu dus zo snel afval.
    Hè hè da's toch fijn om even je hart te kunnen luchten en gewoon eens te klagen!

Even iets heel anders.
    Wij willen de peetoom en peettante op een originele manier gaan vragen en nu vroeg ik mij af of jullie leuke ideeën hebben.
    Het mag met een klein cadeautje of iets ,maar het moet niet te gek worden.(max 10 of 15 euro)
    Ik hoop dat jullie me op leuke ideeën kunnen brengen.
    sites zijn ook welkom natuurlijk.
    Ik ga nu weer even rusten ,want dat werkt toch nog altijd erg goed.
    Tot gauw!

7. Hoihoi
    Even een vraagje:
    Hoe zat het ook alweer met verven? Mag je nu alleen verf op waterbasis gebruiken. Of mag je ook met andere verf verven en dan een mondkapje op en goed ventileren?
    Ik voel me zo nutteloos. Jeroen staat zich in het zweet te werken en ik kan niks doen..

8. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ missyess: Naar mijn weten wordt in de verflucht zitten in principe afgeraden omdat er ook in verven op waterbasis vaak wel weer andere chemische stoffen zitten die niet zo goed zouden kunnen zijn. Maar ja, ik vind dit over het algemeen wel iets te voorzichtige veiligheidsmaatregelen. Als je niet hoeft, dan liever niet, ontkom je er niet aan, dan houdt het natuurlijk op. Er zijn genoeg mensen die geverfd hebben en een gezond kindje krijgen.
    Het gevaar bij verf schijnt dan vooral te zitten in de verfdamp en in het huidcontact. Als je verf op je huid morst, kunnen er ook bepaalde stoffen worden opgenomen door je lichaam. Daarnaast zijn er ook verschillende verfsoorten en de ene bevat nou eenmaal meer slechte stoffen dan de ander.
    Je moet zelf maar even zien wat je doet, maar als je alleen af en toe in de babykamer bezig bent en niet dagen achtereen, dan lijkt mij dat het nog niet zo veel kwaad kan.
    Ik heb er zelf destijds wel van afgezien om ons hele huis van binnen te gaan schilderen, maar ik ga nu bijvoorbeeld nog wel zelf een muurschildering maken op de babykamer.

Liefs Laura

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hee meiden, even een vraagje, heb eventjes een bankhangmiddag (beetje uitgeput) en mijn kleine meid ligt al vier uur lang te schoppen, ik zie haar zelfs! Is een heerlijk gevoel en gezicht, maar nu vraag ik me af of dat wel normaal is zo lang? Of moet ik op een toekomstige Inge de Bruin rekenen? ;)

10. Ik had ook nog even op internet gezocht. Het gaat idd om het inademen van de stoffen en om huidcontact. En de verf die wij hadden was niet op waterbasis. Dus heb ik maar niet meegeholpen.
    Ik heb me op andere manieren nuttig gemaakt. Heb de badkamer schoongemaakt en de dieren verschoond en opgeruimd. Dus dat is ook wel lekker.
    De voorzorgsmaatregelen zijn idd altijd wel erg voorzichtig. Er stond zelfs dat je maar beter buiten kon gaan wandelen als er in huis geverfd werd. hihi. En dat je beter ook niet meer kan schoonmaken. Vooral met bleek enzo.

Ik heb nog een grappige site gevonden± www.toddler.nl
    Kun je ook gratis een baby site maken.

11. Dat is normaal hoor. :) De ene baby is drukker dan de andere. En misschien is je kleine meid lekker druk! Ook is het zo dat je de baby vaak pas voelt als je rustig gaat zitten en als je naar bed gaat. Als je nl aan het lopen bent dan wieg je de baby in slaap en je bent bezig dus let je niet zo op bewegingen.
    Gezellig dat ze zo aan het bewegen is. Ik voelde de baby net ook goed bewegen. Lief hoor.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hey dames! sorry even een ego vraagje :oops:

Ik voel de hele tijd iets `trillen` tussen mijn navel en mijn :rolleyes: in. Echt in mijn onderbuik. Het voelt als een irritant zenuwtrekje..... Kan dit zo in je onderbuik? Dat is niet de kleine toch? Want soms voel ik het echt 10 min lang op 1 en dezelfde plek. Het doet geen pijn, is alleen een beetje irritant....

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Misschien een band of een adertje wat een beetje klem zit?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm.... ik vind het knap irritant worden :x heb er nu 2 dagen "last" van.
    En zit er al een beetje op te drukken en te masseren maar het houdt niet op! :x
    Ach misschien let ik er nu ook wel teveel op, denk dat ik maar wat ijsjes ga eten, misschien helpt het :rolleyes: ;)

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik heb hier wel de babykamer geschilderd. Maar ik moet zeggen dat het grootste deel al gedaan was toen we hier kwamen wonen. Ik heb nu alleen wat kleur aangebracht zeg maar. Ook niet heel lang in de verflucht gestaan en de ramen wijd open.

Marieke, wat een energie heeft die kleine. Ik moet zeggen dat die van ons ook vrij druk is vandaag. Heb nogal veel bankgehangen en dan wordt er druk geoefend. Wel leuk.

Astrid, geen idee wat dat kan zijn... niet stiekum toch die kleine?

Groetjes Nijnie

16. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Astrid: Kan best een zenuw zijn, of misschien heeft het te maken met je buikspieren. Die zijn nu ook erg aan het veranderen. Ik heb ook vaak pijn rond mijn navel nu de baarmoeder een opmars naar boven maakt. Ik voel nu ook vaak mijn hartslag in mijn buik. Je lijf verandert zo erg. Misschien dat het wel helpt om je buik op die plek en er om heen goed stevig te masseren. Als het dan een zenuw of een spier is, dan heb je wel grote kans dat het daar mee over gaat.

Liefs Laura

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Laura, nou het doet geen pijn.... Zal er zo eens ff voor gaan zitten met een pot massage olie :p
    Ow en ik voel mijn hartslag ook super duidelijk in mijn buik! Ik zie mijn hartslag ook echt! :D

@ Nijne, nee de kleine is duidelijker aanwezig, actief dingske! Krijg al echt schoppen. Wordt nog wat... :rolleyes:
    En had jij nou dezelde zwangerschapscursus als mij? Of heb ik (alweer) last van zwangerschaps dementie?
    Ik heb nog niets van die cursus verder gehoord! Zal het eens even opzoeken vanaf welke week het zou beginnen...

18. wat doen jullie nu allemaal voor cursussen?
    Ik heb me nog steeds niet opgegeven en ik twijfel ook nog of ik het wel zal doen.
    Ik werk vaak tot 19.00 uur en dan heb ik echt geen zin om nog de deur uit te gaan ergens voor!

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Ik ben onverwacht gisterenavond toch nog op het strand gaan slapen, omdat mijn mannetje dat zo graag wilde. Opzich was het wel aardig, maar ik ben er wel erg moe van.

Bedankt voor alle complimenten! Dat doet een mens goed!

Ons kindje is ook erg druk de hele dag. Bovendien zit ik veel stil, dus voel ik hem ook de hele tijd. Daar is niks mis mee hoor. Het zegt ook niks over hoe druk je kindje straks is.

Mijn schoonzus is vanmorgen ingeleid maar er zit helemaal geen schot in. Ze krijgt nu pijnbestrijding en slaapmiddel om de nacht door te komen en morgen gaan ze verder kijken.

Ik ga ook lekker mijn bedje in. Hopelijk een paar uurtjes inhalen.
    Tot morgen! Maartje

20. hey meiden!

mannetje zit weer eens voetbal te kijken..
    pff wordt er helemaal gek van

ik ga zelf zwangerschapsyoga doen..
    2 juli begin ik.
    heb er zo'n zin in!

Deel Deze Pagina