@Liedel: fijn dat je je weer wat beter voelt. Hoe was het weekendje friesland? @Kissflower"mooie echo foto hoor. Leuk he dat gericht shoppen. Ik heb eht weekend ook echte jongens kleren gekocht. Mooie buik ook meis! @Marieke"ik zal manlief vragen weer een foto te maken. Is idd leuk al die buikfoto's. @Marize: nou maar rustig aan doen meid. Ik hoop dat het allemaal erg meevalt. @Xenas: ik hoop dat de oefeningen helpen. Ik vind de oefeningen voor het opstaan wel lastig hoor. Je moet nu zo nadenken hoe je gaat staan ect. @Annn: leuk dat je het zegt! Ik wist het idd wel maar was het vergeten. @Chrisje: is het niet zo dat je voor een bepaalde tijd moet erkennen? @Astrid: mooie buik hoor! @Misoh: ik heb nu 85F en zelfs die gaat nu strakker zitten. @Maartje: mooi zo'n herinnering aan je moeder. En wat een buik al meis. Ik hoop voor je schoonzusje dat ze snel haar beeb in haar armen mag houden. @Missyess: mooie buik meis. Mijn meiden heb ik vanaf het begin an hun eigen bedje laten wennen. En ik pluk er nu de vruchten van. Ze slapen overal. @Anne: handig hoor zo'n schoonzusje. Ik kan gelukkig ook weer een hoop dingen van mijn zus lenen. @Andrea: leuke foto's hoor. Kan je mooi gebruiken voor een geboorte kaartje? @Jotim: wat een mooie tekst op de muur. Lastig hoor een geboorte kaartje. Wij zijn er ook nog steeds niet uit. @Laura: lekker aan toegeven die nesteldrang. Nu gaat het nog makkelijker als straks. @Doris: fijn dat je wat leuke kleding hebt kunnen shoppen. Alleen jammer dat dat gelijk weer pijn geeft. @Bolletje: ik hoop dat je snel weer opknapt. Ideeen voor de peetouders? Sorry geen idee. Hier gaat alles rustig. De pijn is iets minder gelukkig. Ik heb van de week heerlijk geshopt voor onze knul. Veel nieuwe lakens en waskussen hoezen en kleren natuurlijk. Nu ga ik heerlijk mijn bed in. Weltrusten en tot morgen weer!
Ik had me al opgegeven voor yoga samen met Diederik en omdat ik meer moet bewegen heb ik me nog snel aangemeld voor de gym. Beweeg ik in ieder geval alweer twee keer per week en bovendien lijkt 't me wel gezellig. Begin op 27 juni met de gym (3 weken niet in augustus) en op 6 aug begint de yoga.
@ nynke.. ja zo met je handen op je knieen toch.. heb jij dat ook gekregen? lijk wel hoogzwanger als ik zo moet opstaan! haha
Hihi, xenas, ik ook; kom anders niet meer omhoog, geweldig... Mijn bh begint nu mijn borstkas en ribben af te knellen, AAAHHH Zit nu ook op de 85F, is eigenlijk veel te strak nog maar vind niks groters...Word gek hier...
Ik kan mn hartslag ook zien en dan af en toe een hardere beweging van die kleine! Is die kleine van jou ook een voetballertje/boksertje m/v in de dop? . Volgens mij ging jij toch ook die zwangerschapsbegeleiding via de thuiszorg doen? Vroeger heette dat gewoon de zwangerschapsgym zei de vlos, maar zo mochten ze het niet meer noemen ofzo . Overigens ook nog niks gehoord hier, maar in de folder staat dat je voor de 29e week wat hoort, dus dat zal binnenkort gebeuren dan denk ik... Ben benieuwd hoe ze dat doen met zomervakantie enzo. Dementie heb ik ook last van, als ik dingen niet opschrijf komt t sowieso niet goed zeg maar .
hoihoi! even over schilderen/verven: ik had het ook aan mijn VK gevraagd, en als je gewoon ventileerd, is er echt niks aan de hand. het is alleen niet goed om bijvoorbeeld te slapen in een ruimte waar die dag ook geschilderd is. ik heb in de afgelopen maanden ook nog flink geklust (bijv. aan de boot: aan dat schilder je met troep!). mijn beeb beweegt ook flink! maar vooral als ik er echt voor ga liggen. ik heb het idee, als je echt een paar uurtjes ligt, en er heel geconcentreerd mee bezig bent, met je hand op je buik, dat je FLINK contact kan maken! en idd... je kunt het van de buitenkant bij mij ook zien! grappig dat er zo veel vrouwen al flink groeiende borsten hebben. die van mij doen NIKS! heel misschien dat de tepels inmiddels ietsje groter zijn, maar verder... soms kan ik me er wel een klein beetje zorgen om maken, zo van "als er zometeen maar wel melk uit komt!"maar ik weet dat het voor kan komen dat je borsten niet of nauwelijks kunnen groeien. is heel persoonlijk... wij zitten trouwens te denken aan zwangerschaps haptonomie. lijkt me heel gaaf, maar twee nadelen... je zit niet "gezellig met een clubje", en het is duuuuur! (70 euro per consult, en je hebt ong. 5 consulten "nodig"). nou heeft manlief een duurder zorg-pakket waarbij haptonomie voor een deel vergoedt kan worden, dus willen we kijken of we via hem dat ook kunnen doen. dat scheelt... en anders wordt het lekker via icare, een pufcursus... trouwens... vandaag met vaderdag de aanstaande paps een pretecho gegeven... joehoe! we gaan het toch doen... ben zooooo benieuwd wat die kleine toch allemaal uitvreet, daar binnenin... we willen het geslacht niet weten, dus dat moet maar een beetje omzeilt worden, maar lijkt me zo gaaf! nou, deze mamski in spé gaat slapen. tot morgen!
IK BEN TANTE! =D> \/ Vanmorgen vroeg is Tije geboren! Hij is 55 cm en weeg 9 pond! Vader, moeder en kind rusten nog even uit in het ziekenhuis, maar ze maken het prima. Ik ga snel douchen en dan in de auto naar Brabant met mijn man, vader en oma. JOEPIE! @Marieke; hier kan ik wel grotere krijgen hoor. Ik wil best voor je kijken en het bijvoorbeeld opsturen oid. PB me maar als je interesse hebt. Grts, Tante Maartje
@ maartje.. jeeh gefeliciteerd meid! Ik heb voor jullie allemaal nog een verhaal.. maar zet hem nu niet in dit forum is te heftig voor de vroege ochtend! zet hem vanmiddag er wel even op! Gaat over een bevalling! maar ik moet het even kwijt.. is zoo heftig.. Vandaag alles goed...Alleen het oorsuizen blijft.. wordt er niet goed van! Met mijn oefeningen die ik doe, merk ik nu toch al wat dat het goed is voor me rug. het is allemaal een stuk minder... Gelukkig maar... hoe gaat het met de andere mama's in spe?
Goedemorgen lieve dames. Nou heb hier en daar wel gelezen maar even niet op iederen reageren. Heb gisteren wel geverfd aan de babykamer moet alleen niet vragen hoe. Alles gind mis. Eerst sprong de deksel van de emmer eraf. heel de gang onder ( parket enzo ) met een emmer op willen ruimen emmer lek al het water stroomde de keuken in. Eindelijk alles opgeruimd. Trots mijn ontwerp op de muur willen verven. Loopt alle verf zo het verfbakje uit gat erin. Uit eindelijk zijn de strepen wel op de muur gekomen hoor. Alleen kosten mij meer moeite. Ga dadelijk even het gedichtje op de muur doen en zal dan vanmiddag een foto maken. Verder gaat alles prima hoor. Maartje gefeliciteerd Xenas81 ik ben benieuwd hoor. Annn ;euk een pretecho echt super Nynke Ja het gedichtje zit erbijna op. En het kaartje komt er wel duurt alleen veel lang. wil iets heel speciaals maar weet niet wat. Voor anderen zat ideeén hoor. Zo ik ga aan de slag heb weer genoeg energy op dit moment kan zomaar weer verdwenen zijn
goedemorgen allemaal hier nog steeds ziek ga vanmiddag even langs de dokter vermoed dat ik bij en voor hoofd holte omtsteking heb...bleh niks aan en heb toch maar besloten dat ik in een trouwjurk ga trouwen , mag een hele mooie lenen van mijn vriendin die ik ook nog eens pas en verder ga ik van de week de laminaat vloer eruit halen die hier in de woonkamer ligt die past mooi in het kamertje van mijn zoontje over 3 weken gaan we al verhuizen gaat best snel allemaal ook hier is de baby zichtbaar aan de buitenkant ,mijn vriend had van de week zijn hand op mn buik en hij voelde zelfs een hartslag volgens mij was die niet van mij maar weet het niet zeker
gefeliciteerd maartje.. al dat wachten toch nog beloond... Vandaag zou weer m'n eerste werkdag zijn. Belt een collega met net op tijd op om te vragen of ik morgen zou willen komen in plaats van vandaag. Ik blij. Zag er zo tegenop. Hebben een te druk weekend gehad en ben doodmoe en lichtelijk misselijk. Vind het dus helemaal niet erg om vandaag nog even niks te hoeven doen. Nu morgen, woensdag en vrijdag een halve dag werken. Ik vind het prima. Wij hebben nix aan vaderdag gedaan. Wel voor onze eigen vaders een kleinigheidje gekocht, de aanstaande papa kreeg niks. Hadden ook niks aan moederdag gedaan. Vind het nog even onzin. Straks als de kleine er is en zelf iets kan maken of een kleinigheidje kan kopen is het wel leuk. Nu vinden we het vooral te commercieel. De baby is bij mij ook duidelijk te voelen. De timing van vader is niet zo handig, hij is te ongeduldig. Als je er inderdaad de tijd voor neemt dan voel ik de kleine heel goed en kun je ook m'n buik zien bewegen.
@Maartje: gefeliciteerd meid! @Xenas: ja idd met je handen op je knieen omhoog komen. Het ziet er raar uit maar werkt wel goed. Fijn dat de oefeningen hun werk doen. Ik ben nu wel heel benieuwd naar je verhaal. @Jotim: jij had je dag niet met schilderen zeg. Gelukkig is het wel klaar? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. @Lievebeesje: ik hoop dat je snel opknapt. @Misoh: hier doen we ook niks aan vaderdag. Alleen de oudste maakt wat op school. Hier gaat alles zijn gangetje. De pijn is wat minder of ik wen er aan. Ben druk bezig met foto's inplakken van de kids en heb de baby spullen eens uitgezocht, wat een troep heeft een mens bewaard zeg! Nu ga ik even lekker bank hangen. Moet oppassen dat ik niet te veel doe als het wat beter gaat. Fijne ochtend en tot later.
Goeiemorgen allemaal, Wij zijn al begonnen met de samen bevallen cursus. Wij doen het individueel bij een vrouw, aangezien ik in mijn verleden het een en ander heb meegemaakt waardoor ik nu wel wat extra begeleiding kan gebruiken. Wij hebben de puflessen net vorige week gehad. Nu hebben we binnenkort nog een keer en dan kunnen we op eigen verzoek later in de zwangerschap nog eens terug komen om alles nog een keer door te nemen. Jeroen vindt de cursus ook erg leerzaam en hij vindt het ook erg fijn dat hij straks ook weet op welke mogelijke manieren een bevalling allemaal kan lopen en dat hij weet wat hij kan doen. Verder heb ik nog geweldig nieuws: Ik ben eindelijk genoeg aangekomen! Ik heb nu 3 kilo extra op mijn normale gewicht, dus ik mag nu weer iets normaler gaan eten. Ik ben echt heel erg blij, want een paar weken geleden waren we echt nog bang dat ik niet bij mijn eigen trouwen zou kunnen zijn omdat ik dan wel eens in het ziekenhuis zou kunnen liggen en nu mag ik zelfs al beginnen om weer langzaam aan te gaan bewegen zodat ik weer wat conditie en spieren krijg! Wat betreft borsten: die van mij groeien ook al flink. Ik pas nog net in een 75E. Verder heb ik dat als ik niet af en toe het vocht uit mijn borsten masseer, dat ik al steeds aan het lekken ben. Gelukkig helpt het om iedere 2 dagen even goed alles naar mijn tepel toe te masseren zodat alles er uit kan lopen, dan houd ik het weer 2 dagen droog. Verder heb ik de laatste week ook veel last van bandenpijn. Ik ga hier al 1 keer in de week voor naar de fysio en verder kan manlief het nu ook goed masseren, dus dat scheelt wel. Ik kan er nog weinig aan doen helaas als het aan voorkant zit, bij mijn lies enzo. Maar als het bij mijn rug zit en ik ga naar voren leunen, dan zakt het vaak na een tijdje weg. Vaak krijg ik dan wel pijn aan de voorkant, maar ik vind de pijn in mijn rug vervelender. Misschien een tip. Ik brei er maar weer eens een eind aan. Ik ga vandaag denk ik nog maar even relaxt op de bank hangen, ben toch nog flink moe van het drukke weekend. Fijne dag allemaal! Liefs Laura
Gefeliciteerd Maartje, das een flinke zeg! Dank je voor de bh's, maar ik vraag mams ook nog wel ff, die ze laatst meegenomen heeft is de enige die nog past...Is dan ook meegroeibh... Xenas, ja, lekker ben jij, beetje iedereen nieuwschierig maken en dan niks zeggen! Lievebeesje, van harte beterschap, hoop dat je er snel vanaf bent, is idd heel vervelend... Jotim, wat een pech zeg, zoiets zou nou net wat voor mij zijn! (niet te hard zeggen, moet vanmiddag een badkamermeubel in elkaar zetten, hihi) Nynke, fijn dat het wat beter gaat meid, kun je denk ik wel even gebruiken, zo'n stootje energie? Hier gaat het sinds gisteren moeizaam, erg veel pijn in mijn rug en banden, superverkouden en we wonen naast het "oude-mannen-bankje" in het dorp waar van alles door elkaar loopt te schreeuwen, eerst was dat alleen in de namiddag, maar nu begint het om 10.00 en gaat het met vlagen door tot 22.00..... Ze hebben natuurlijk het recht om daar te zitten, maar die mensen PRATEN niet met elkaar, ze SCHREEUWEN. Ik word er niet goed van. En sinds dus die nieuwe buren er zijn komen wonen, die dus tien keer zo erg zijn zit dat dus allemaal maar door elkaar...Onder mijn ramen! Hoe moet dat als die kleine meid er straks is? Hoop maar dat zij er aan went en het niet hoort of zo... Sorry voor het klagen...
mijn borsten zijn ook al flink gegroeid helemaal me rechter is zowieso al een cup groter en ik heb gevoel dat er wel wat uit komt want als ik 's avonds me eigen uitkleed voor het slapen gaan dan heb allemaal witte schilferstjes in mijn bh en vooral zichtbaar met een zwarte bh.verder gaat het hier goed ukkie doet het goed voel het regelmatig bewegen enzo liefs nica
@ Maartje: je week begint al goed met zo'n bericht. @ Jotim: dat soort ongelukjes hebben wij hier ook gehad. @ Nynke: fijn dat je je weer wat beter voelt. @ Misoh: lekker dat je morgen pas weer hoeft te werken. @ Lievebeesje: hoop dat je snel er weer vanaf bent Hier (nog) geen lekkende borsten, ze zijn wel weer wat gegroeid. Wij hebben niks aan vaderdag gedaan. ook niet aan moederdag.