Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Zo...die kleine van mij vind het erg leuk om in mijn blaas te trappen :( Van het weekend had ik mijn handen op de buik en teon schopte uk tegen mijn hand aan. Wauw....dat voelde ...tja hoe leg je zoiets uit....speciaal? Vond het zo'n mooi moment maar helaas...mannetje deed het ook maar geen reactie. Hij vond het wel jammer.

@Anne: vond de vorige niet zoveel aan, hoop dat deze wel interessant is.

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé meiden. Krijg net een telefoontje van mijn manneke dat hij een ongeluk heeft gehad! Schrok me wild! Op de snelweg mochten ze (ivm wegwerkzaamheden ofzo) maar 70 km/uur. Vriendlief genoeg afstand gehouden (heeft namelijk een hekel aan bumperklevers) maar zijn voorganger gaat volledig op de rem staan en mijn lieverd kan niet op tijd remmen... Arme ziel... Hij riep de hele tijd aan de telefoon: De hele auto is aan gort, die kunnen we afschrijven! Wat interesseert mij dat nou! Dat stuk blik komt er wel weer! Pfff, moet er niet aan denken dat hem wat overkomen zou zijn zeg! Zit hier te trillen achter mijn bureautje.....

chris

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Daar ben ik dan! Gisteren een drukke dag gehad, maar het was het dubbel en dwars waard! Mijn neefje is echt een schatje! Het was geen gemakkelijke bevalling (gehaald met de vacuumpomp) en mijn schoonzus was erg verzwakt, maar mijn neefje maakt het prima. Moeder en kind zijn vanacht nog even in het ziekenhuis gebleven om aan te sterken en ik kreeg net een sms dat ze naar huis mogen.

@Iedereen: Bedankt voor alle felicitaties! Ik ben een apetrotse tante!

@Jotim; wat een kluspech zeg! Is het resultaat wel mooi geworden?!
    Helaas geen strandhuis voor mij. Ik ben vanmorgen flauw gevallen denk ik (ik lag op de grond en ben niet zelf gaan liggen). Ik heb dus duidelijk teveel gedaan gisteren. Vandaag doe ik dus niks meer. Ik heb alles afgebeld, werk, vriendin, enz. Straks wel even naar de acupunctuur, maar verder niet.

@Lievebeesje; beterschap meid! Veel plezier bij je echo!

@Nynke; foto's inplakken.....goed idee! Maar ik heb er zo'n hekel aan!
    Wat heerlijk dat je bekken stabiel is! Houden zo!

@Laura; wat fijn dat het beter met je gaat! Ik ben ook net drie kilo aangekomen!

@Marieke; vervelend he, niet lekker zijn! Ik kan me ook aan alles en iedereen irriteren! Je meisje groeit op met die geluiden, dus die leert wel om er doorheen te slapen!
    Wat een irritant kastje heb jij gekocht! Ik zou er ook helemaal gek van worden!

@Misoh; ik heb voor vaderdag een romper gekocht met de tekst: Mijn papa is de aller-allerliefste. Ik kon hem gewoon niet laten liggen! :D Verder doen wij er ook nog niet aan hoor!

@Sylvia; wat een vreselijk nieuws! Ik moet er niet aan denken dat er iets met een van mijn drie poezen gebeurd. Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent! Sterkte meid!

@Xenas; wat een verhaal! Lijkt een beetje op het verhaal van mijn schoonzus, alleen is die ingeleid. Ze heeft ook een 9ponder gebaard met de vacuumpomp. Gelukkig alleen wel zonder al die enge complicaties!
    Veel plezier bij de VK!

@Astrid; ik denk nog niet zoveel na over de bevalling. Ik denk meer: Hoe kom ik de tijd door! :( ;)

@Marize; fijn dat het beter met je gaat!

@Chrisje; hihi, mijn navel is ook helemaal veranderd. Hij is nog niet uitgestulpt, maar wel veel wijder dan normaal.
    Wat vervelend van je man! Gelukkig is hij ongedeerd!

@Maris; heel herkenbaar die ongeduldige mannen! Die van mij is ook mega ongeduldig. Behalve als we in bed liggen, dan wil hij nog wel eens tijd over hebben. ;)

@Anne; ik ga weer proberen er aan te denken! :(

@Choco; wat een bijzonder moment!

Zo, ik ben weer bij! Wat een geouwehoer weer hier zeg! ;) Ga zo door meiden! Ik ga even een broodje smeren en naar de acupunctuur. Vanmiddag lekker in de hangmat in de tuin!
    Geniet van het mooie weer!
    Grts, Maartje

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Oeh, zwaar leven zeg, maartje! ;)

Chrisje, wat erg, hebben precies hetzelfde gehad in december 2005, kwam ie ineens om 11.00 's ochtends thuis met een wit gezicht en toen ik de deur opendeed viel ie huilend in mn armen, we hebben geen auto meer! Dacht ik nog dat ie gejat was of zo, begreep er eerst helemaal niks van... Hij heeft er nog heel lang last van gehad, psychisch gezien, gelukkig lichamelijk niks. Bij hem was het andersom. Hij remde rustig af, er kwam een "convoi exeptionnel" van de andere kant af en iedereen moest aan de kant. Die vrouw achter hem zat niet op te letten en klapte met 80km/u tegen hem aan en hij is in de eerste wagen van het convoi geschoten. Hij dacht echt dat ie dood zou gaan, de arme schat. De peugeot 106 was dan ook 50cm kleiner en de bestuurdersstoel zat op de achterbank ongeveer...BRRR Sorry van het lange verhaal maar moest zo aan dat ongeluk denken toen ik jouw verhaal las, echt komt helemaal goed meis, en die auto kan idd wel vervangen worden! Hoe is jouw vriendje er emotioneel aan toen, gaat het een beetje? Sterkte in ieder geval...

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Choco: mooi is dat he als ze echt gericht gaan schoppen.

@Chrisje: meid wat een schrik zeg! Ik hoop dat je mannetje niks heeft.

@Maartje: doe je rustig aan vandaag meid? Geniet maar van het mooie weer.
    Ik vind foto's plakken gelukkig wel erg leuk maar dat komt omdat het de kids zijn denk ik. De vakantiefoto'sliggen er nog. :)

@Marieke: br wat een verhaal.

Ik heb net de hal en de wc een grote beurt gegeven. Zo eerst de oudste weer naar school brengen en dan heerlijk in de zon. Tot later maar weer.

6. NiCa

NiCa Bekend lid

chris meis wat zou jij geschrokken zijn zeg!heel veel sterkte ook voor je manneke! hopelijk heeft hij geen lichamelijk letsel?en dat hij snel weer beter mag worden(misschien verkeerd gezegd maar bedoel het goed!)

liefs nica

7. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Marieke, mijn ventje is inderdaad ook een emotioneel manneke en is zich rot geschrokken... Wil daarom ook heel graag bij 'm zijn, maar hij staat nog ergens bij een garage daar in de buurt... Voordat 'ie thuis is, is het denk ik wel een uur of 2... maar dan ga ik waarschijnlijk wel eerder naar huis. Hij zei net al dat hij toch vanmiddag nog maar even naar de huisarts gaat, want hij heeft pijn op de borst en in zijn schouder... Dan wil ik wel graag met 'm mee eigenlijk!
    Jemig, wat een verhaal van jouw mannetje zeg! Da's veel erger! Pff, dan heeft 'ie echt geluk gehad zeg! Of een engeltje op zijn schouder! Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren, bah! Ben blij dat alles goed is gekomen bij jullie en bij ons! Had mijn ventje niet kunnen missen!

Liefs Chris

8. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Kom ik ook nog snel even aanwaaien! Het lekker drukke leven dat ik heb de laatste tijd zorgt er wel voor dat we weken helemaal vooruit vliegen! Jee, ben gewoon de 25 weken grens gepasseerd! Moeilijk te geloven hoor dat het zo snel gaat soms!

Hoop dat alles met jullie ook alles goed gaat! Probeer morgen wat bij te lezen, maar voorlopig even een ego-berichtje van mezelf zodat jullie weten dat ik nog niet van de aardbol verdwenen ben!

Liefs,
    S

9. Hoi meiden!

Ik ga zeker even de dvd aanzetten vanavond..
    wil deze aflevering toch niet missen!

@ chrisje.. wat een verhaal meid.. Hoop dat alles goed is met je mannetje!
    en die auto.. meid.. dat is dan weer voor later hoor!

Vanmorgen moest ik nuchter naar de vk..

Moest bloedprikken (vingertop) op suiker

Ik heb te hoog suiker gehalte..shit he.. nu moet ik vande week ergens anders bloed late prikken.. op glucose dagcurve (ook suiker).. en daarna de rest van de dag zelf prikken.. bah!
    Daarna kijken we.. is het nog steeds 'verstoort' dan moet ik naar een dietist toe..

zo niet.. niks aan de hand..

Hartje horen was weer fantastisch!

ze zegt.. is een erg druk kindje.. nou kan je vertellen das wel te merken de laatste tijd haha!
    en de bm zit alweer 2 vingers boven mijn navel...

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Sofieke: fijn dat je je zo goed voelt. Lekker van genieten.

@Xenas: ik hoop dat de dagcurve goed is. Een raar zwangerschapskwaaltje die suiker.

11. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Chrisje: Wat vervelend zeg! Hij zal wel een aardige beurse plek hebben van de gordel. Inderdaad maar even naar de huisarts. Ik duim voor je dat alles goed is.

@ Maartje: Fijn is dat hè? Om eindelijk gewicht er bij te hebben! Ik ben echt blij dat ik nu eindelijk weer iets in beweging kan gaan komen.

Ik ben gister naar het zwangerschapszwemmen geweest. Het was wel leuk en nu mijn conditie zo slecht is doordat ik zoveel was afgevallen, is dit wel precies goed kwa wat ik nu aan kan. Ik hoop alleen dat ik me met een paar weken nog weer fitter voel (ik ben iemand die normaal het liefst 5 dagen in de week intensief sport) zodat ik weer naar de sportschool kan. Ik vind het echt nog raar dat ik zo heb kunnen terug vallen in conditie.

Iedereen: Geniet lekker van het mooie weer!

Liefs Laura

12. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Chrisje wat schrikken zeg! En Sylvia wat naar van je katje, verdrietig verhaal hoor! Hoe gaat het met jullie allemaal? Met mij gaat het eigenlijk prima, ik voel me op en top in orde! Ik heb sinds kort last van harde buiken denk ik. Ik heb het steeds als ik druk in beweging ben, opeens lijkt het dan wel of mijn buik zich helemaal aanspant, wordt hard en echt een heel naar en raar gevoel. Maar echt pijn doet het niet. Is dit een harde buik? En moet je daar nog iets mee doen? Ik bedoel rustiger aan doen ofzo? Heb me opgegeven voor een cursus samen bevallen maar ik kan pas in augustus beginnen omdat het niet in de vakantie gegeven wordt :confused: Vind ik toch wel een beetje vreemd, ik kan pas beginnen als ik 31 weken ben! Is dat niet veels te laat. Twijfel er nu over om er ook nog gym ofzo bij te gaan doen, of zou dat een beetje dubbel zijn?

Kus van Irene

13. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik ben weer terug van weggeweest, weekendje friesland bij mijn ouders was heerlijk. Ik heb best veel gedaan, maar ik voel me, behalve dat ik moe ben, verder erg goed. Ik ben echt blij, ik begin echt weer wat te genieten van mijn zwangerschap en mijn onzekerheid begint wat af te nemen. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat ons meisje voorlopig nog lekker blijft zitten waar ze zit, gelukkig maar!
    Mijn ouders vonden het heel leuk om ons weer te zien, en mijn broertje schrok van de omvang van mijn buikje, was wel grappig!

@Maartje: gefeliciteerd met je neefje! Doe je rustig aan, dat flauwvallen lijt me niet echt de bedoeling :(

@Laura: fijn dat je wat bent aangekomen, en dat je je weer wat beter voelt!

@Sylvia:Oh..wat zielig voor Macho..Doe je rustig aan met je rug?

@Xenas: Vervelend van je suikergehalte. Ik hoop voor je dat dat de dagcurve wel goed is. En wat een verhaal zeg..Brr..gelukkig gaan ge meeste bevallingen 'gewoon' goed.

@Marzize: Super dat het bloedverlies minder is, en dat je meisje zo bewegelijk is. leuk is dat he?

@Astrid: ik kan me gewoon geen voorstelling maken van de bevalling, dus ik laat het maar wat over me heen komen. Over een paar weekjes weten we het, en roepen we waarschijnlijk dat we het nooit meer zullen doen..totdat de tweede zich aandient en we gelukkig vergeten zijn hoe het ook alweer precies voelde..Dat heeft de natuur zich goed geregeld! :)

@Lieveheerstbeesje: Beterschap!

@Chris: Wat schrikken zeg! Hoe gaat het met je vriend.. Die auto is inderdaad wel het minst belangrijke..als het met hem maar goed gaat!

@Marieke: Vreselijk kastjes in elkaar zetten..het lijkt wel alsof die dingen zo ontworpen zijn zodat inelkaar zetten onmogelijk is!

@Nynke: fijn dat het weer wat beter gaat met je bekken. Wel rustig aan blijven doen he?

Lieve meiden, ik ben weer redelijk op de hoogte. Ik ga nu lekker bakken in de tuin...Tot snel weer!
    Liefs,
    Lianne (alias liedel)

14. Hoi Annn
    Dat is normaal hoor! Kan soms wel heel lang duren. De kleine heeft daar geen last van.

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Chrisje: Jeetje das schrikken! En die auto jammer dan, hopelijk valt de schade aan je mannetje mee!

@ Sofieke: Fijn dat alles zo goed met je gaat! Hier ook al 25 weken, had in het begin niet durven denken dat het zo snel zou gaan ;)

@ Xenas: Hopenlijk zijn je bloedsuikers de volgende keer weer op orde!

@ annn: Hier ook!

ben vanochtend naar de cesar therapie geweest, ze had goeie tips voor me. Moet deze week goed op mn houding letten bij het zitten en staan. Volgende week weer heen, hoop dat het verlichting brengt want het wordt steeds erger.
    Gelukkig verder geen klachten, kan het zo nog goed volhouden, helemaal met dit weer erbij, heerlijk 8)

Vanavond zwangerschapsgym, mn eerste dus ik ben benieuwd!

Groetjes Doris

16. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    he bah wat een schrik zeg met je mannetje en gelukkig is hij ongedeerd
    onze auto is ook stuk wel erg balen maar idd das maar materiaal
    ondanks mn koorts toch na de echo geweest en de hartkamertjes waren nu goed zichtbaar alleen konden we weer het gezichtje niet zien , mevrouw-mijnheer ligt met zn gezichtje in de placenta gedrukt, ik heb gelukkig geen suiker wat wel een opluchting is weer was mn bloeddruk erg laag , mag dus nog meer dropjes eten :)
    ga weer op mn bed en hoop dat de antibiotica morgen aan gaat slaan zodat ik me weer beter voel , iedereen alle liefs

17. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé meiden, bedankt voor jullie berichtjes!
    Met vriendlief is alles gelukkig goed, alleen zijn borstkast is een beetje gekneusd! Gelukkig maar... Hij zei al: het eerste wat door mijn hoofd schoot toen ik de auto zo dichtbij zag komen waren jij en onze kleine! Lieve scheet! Ga hem maar ff lekker masseren vanavond denk ik!

Lievebeesje, fijn om te horen dat alles goed is! Fijn he, om je kleintje weer te zien!

Doris, veel plezier vanavond!

Ann, ik ken dat! Heb ik ook! Volgens mij heeft idd bijna iedereen dit door het samentrekken van de baarmoeder! Gewoon blijven genieten ;)

Sylvia, voordat ik het vergeet: heel veel sterkte! Wat ontzettend sneu van Macho zeg! Ze dartelt nu vast heel mooi rond in de poezenhemel!

Liefs Chris

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marieke; wat een heftig verhaal zeg! En dat allemaal doordat iemand anders niet oplet! Het zal je gebeuren dat het niet goed afloopt!

@Nynke; ik heb heel rustig aan gedaan vandaag! Ik vond het wel erg warm buiten, dus ben toch maar binnen gaan liggen.

@Sofieke; fijn om wat van je te horen en fijn dat alles goed gaat!

@Xenas; wat balen dat je suikers te hoog zijn! Laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal meevalt!

@Laura; zeker weten fijn! Maar van mij mag er nog best wat bij hoor. IK voel me nog erg slapjes. Mijn trouwring valt ook nog steeds van mijn vinger.
    Ongelovelijk he! Hoe je conditie achteruit gaat! Ik ben normaal een groot fan van lange wandelingen, nou je moet me nu zien! :rolleyes:

@Irene; dat zijn inderdaad harde buiken. Als je er heel veel op een dag hebt moet je oppassen. Bel anders de VK even als je het niet vertrouwt.
    Mijn gym begint over drie weken. Ik ben dan 27 weken. Geen idee of dit laat of vroeg is.

@Liedel; Klinkt heerlijk jouw weekendje! Flauwvallen is inderdaad niet mijn hobby, maar ik heb me gelukkig niet bezeerd en het is bij een keer gebleven.

@Lievebeesje; wat fijn dat alles goed met je kindje is! WEl balen dat je je zo beroerd voelt zeg! Doe maar rustig aan!

@Chrisje; wat fijn dat je vriend er niets ernstigs aan over heeft gehouden! Wees maar heel lief voor hem.

19. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Chrisje, wat schrikken. Is met je mannetje verder alles goed?
    Wij hebben vorige zomer zo'n soort aanrijding in Duitsland gehad. Gelukkig alleen blikschade, vooral aan de andere auto. Maar als het druk is op de weg en het verkeer schuift meer in elkaar krijg ik het nog steeds benauwd soms...

Maartje, pas goed op jezelf hoor!
    Leuk he die rompertjes, ik had bij simply colors een T-shirtje besteld met de tekst: Mijn papa is de liefste. Vond de a.s. papa erg leuk geloof ik ;).

Ann, herkenbaar. Beetje raar gevoel vind ik het.

Hier alles ok. Ik zit erover te denken om misschien maar eens naar t zwangerschapszwemmen te gaan. Alleen nog even een gebrek aan een zwempak... Maar we gaan zaterdag de stad in, dus dan zal ik toch eens even kijken of ik wat kan vinden.

Nijnie

20. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

Chrisje: wat naar zeg, dat ongeluk! gelukkig nauwelijks persoonlijk letsel, maar toch he-le-maal niet plezierig... En van de auto is natuurlijk ook vreselijk balen.
    Maar het was niet jouw vriend zijn schuld dus zelfs die blikschade zal wel goedkomen.

Xenas, hopelijk valt het mee met je suikerwaarden!

Hier begint zo zoetjes aan iedereen door te krijgen dat ik zwanger ben. Erg leuk moet ik zeggen. Ik vind het super om zo in de aandacht te staan merk ik. De nare verhalen die veel vrouwen me menen te moeten vertellen (over wat me evt. allemaal nog te wachten staat) neem ik voor lief, ik word vast zelf ook nog eens zo.

Ik heb trouwens een irritant probleem, we hebben geen water meer uit de kraan. De Vitens zoekt uit wat de storing is zei de buurvrouw. Tamelijk irritant, ik hoop welk dat ik morgen kan douchen want de laatste tijd heb ik het dag en nacht warm en dan zonder te douchen de deur uit lijkt me niet zo prettig!

Mijn man is gelukkig veilig aangekomen in Amerika. Wel stil in huis zonder hem... Snif snif.
    Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie de man geen geduld heeft voor geneuzel zoals aan buiken voelen, handen vasthouden etc. Maar inderdaad, er zijn gelukkig ook genoeg momenten dat hij ineens wél lange tijd lichamelijk wil zijn.
    Dat met die harde buik heb ik er nog niet aan over gehouden overigens. Wel al een paar keer tamelijk venijnige steken. :oops:

Groetjes
    Maris

Deel Deze Pagina