Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Dames, hebben jullie al in de LOUNGE: VERHAAL MVJANELLE gelezen?

2. NiCa

NiCa Bekend lid

pfff lieverd zal blij zijn als het over is schiet nu albijna vol grrrrrrrr :cry:

liefs nica

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Aaaaahhhh, dit kan niet! Heb zitten janken achter de computer, had het toevallig gevolgd vanaf het begin...Ik ben zo geschokt, weet niet wat ik moet zeggen....

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Jezus! Ik heb in het verleden al eens in het juli forum gezeten en daar zat deze "moeder" ook. Bizar.

Ik las toevallig van de week een berichtje van haar dat haar dochter uit het ziekenhuis mocht met daarbij "ze is nu 36 weken", dat vond ik al wel een gekke opmerking om over een al geboren kindje te maken.. maar zoiets verwacht toch niemand?

Is deze toestand ook de reden dat de site er zonet een tijd uit lag?

Mijn broek zakt er werkelijk van af...

Groetjes
    Maris

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Misschieb maar er stond vanwege spoedonderhoud is het forum niet bereikbaar.

6. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
  7. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    pfff ik ben aan het Hyves-en geslagen maar ik snap er nog niet zo veel van... ziet er wel cool uit op zich en ik heb er al veel oud-klasgenootjes en zo gevonden, maar ik voel me wel een beetje bejaard daar.
    :)

8. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hahaha...daarom zit ik niet bij hyves! Nee hoor, vind messenger meer dan genoeg. En ik zit nog bij 3 forum's.

9. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Messenger heb ik ook, lijkt mij op dit moment ook praktischer, maar ja ik moet schijnbaar met mijn tijd meegaan (volgens degene die me uitnodigde voor Hyves althans!)

Ga zo mijn bedje maar eens opzoeken.. Gisteren was het een beetje te laat geworden doordat mijn man begon te mailen..

En alsof je het over de duivel hebt, daar is ie weer. Lekker handig, tijdsverschil, maar niet heus!

weltrusten!

Maris

10. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Zul je altijd weer zien. Ik zoek ook m'n bedje op. Welterusten.

11. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Goedemorgen Dames,

Ik kom me maar weer eens melden. Lekker vroeg deze keer. Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan. Het lijkt wel of mijn manneke elke dag meer en harder gaat snurken. :(

Wat de zwangerschap aangaat, dat gaat voorspoedig. Ik heb wel veel last van mijn bekken als ik wat vermoeider ben en ben steeds kortademig. Verder heb ik weinig te klagen.

Ik heb me alleen gisteren helaas ziek moeten melden. Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik erge hoofdpijn had, maar eigenlijk was ik zo kei-kapot dat ik het niet zag zitten om naar mijn werk te gaan. Ik heb de hele dag liggen pitten in mijn bed. Was blijkbaar op. Nu dacht ik later, dat de kleine misschien in die groeispurt zit die ze rond de 23e week krijgen en dat ik daarom extra moe ben.
    Nou ja, dan is het wat mij betreft prima in orde. Groei maar lekker door, klein manneke. :)

Maar ja, ik had vandaag graag weer willen gaan werken, maar ik heb geen oog dichtgedaan, dus ik ga vandaag maar weer verder tanken.

Afgelopen vrijdag heb ik de zwangerschapsdiabetes test gehad. Ik moest om 8 uur aantreden voor het bloedtestje. Daar werd ik geprikt en daarna kreeg ik het glucosedrankje. Jeetje, wat is dat goor zeg. Mierzoet. Ik heb het voor de zekerheid maar zo snel mogelijk naar binnen gegooid en daardoor proefde ik pas aan het einde hoe zoet het was.
    Na het drankje mocht ik weer weg en mocht ik 2 uur later terug komen. Tussendoor niets eten en drinken.

Ik ben er echt beroerd van geweest. Had binnen 10 minuten gigantische hoofdpijn en toen we daarna even naar de supermarkt gingen, werd het zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. We zijn snel naar huis gegaan en ik heb op bed gelegen tot we weer wegmoesten. Ik ben voor een 2e keer geprikt en nu is het afwachten.

Ik ga er ergens maar vanuit dat het wel meevalt, want ik zou gebeld worden als het niet goed was. En ik heb nog steeds niets gehoord. Ik hoop dat dat een goed teken is.

Vrijdagmiddag zijn mijn manneke en ik in Ondertrouw gegaan. We trouwen over iets van 3 weken en we moesten dat even officieel maken in het gemeentehuis.
    Het was een koude, zakelijke kwestie. We hadden gedacht dat we wel even apart in een kantoortje zouden gaan, maar nee, dit werd gewoon aan de balie afgehandeld. Wel jammer. Ik had er heus geen romantisch beeld van. Ik wist dat het zakelijk was, maar zooooo zakelijk. Nee, dat had ik me niet zo voorgesteld.

Zo, en nu verder maar weer afwachten hoe alles verder gaat.

Onze kleine voel ik helaas nog steeds niet echt duidelijk. Ik zou willen dat ik het al echt goed zou voelen zoals de meeste van jullie, maar helaas. Ik voel weleens wat plopjes in mijn buik en soms denk ik weleens wat te voelen, maar het blijft zo vaag dat het voor mij gissen blijft.
    Het komt wel goed, denk ik. Er komt een moment dat het wel behoorlijk duidelijk gaat worden dat de kleine bokst en trapt, dus daar wacht ik maar rustig op.

Fijne dag weer, Dames.

Knuffel,

Marianne \:D/ \:D/

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Nog heel even snel een berichtje van mij voordat ik naar mijn werk ga. Ik heb net het verhaal van Benthe zitten lezen en raak nu een beetje in tijdnood. Wat een verschrikkelijk verhaal is dat zeg! Ik heb zo met ze meegeleefd en nu blijkt het allemaal een leugen. Ik kan alleen maar hopen dat iemand in haar omgeving door heeft hoe ziek ze is. Vooral voor haar andere kinderen (als die wel bestaan :confused: ).

Hyves is leuk! Ik ben al heel veel oud klasgenootjes tegen gekomen. Het lijkt wel een beetje een reunie!

Ik hou het hier voor nu even bij. Snel douchen en de deur uit. Tot vanmiddag!
    Maartje

13. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedemoregn allemaal , ik ben langzaam aan aan het opknappen heb geen koorts meer en werd wakker vanmorgen zonder hoofdpijn en met getrappel van de baby , dat is nog eens anders wakker worden
    verder word ik hier gek van de troep door de aankomende verhuizing
    wat jammer avelon dat het zo kil gegaan is jullie ondertrouw wij gaan 11 juli in ondertrouw en ik ga toch in een jurk trouwen:D
    heb ook eventjes iets gelezen over benthe en ikkan er ook echt niet bij dat je zoiets kan verzinnen echt heel erg vind ik het

doodrdat ik ziek ben heb ik een paar dagen niks gedaan en mijn wasdroger heeft het helaas ook begeven , nu hopen dat het droog blijft vandaag zodat ik toch wat was op kan hangen

liefs mij

14. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Ik meld me ook weer ff illegaal onder werktijd ;)

Allemachtig, wat een verhaal zeg van Benthe! Vorige week las ik dat het kindje was overleden, iedereen leefde mee en nu blijkt het gewoon gelogen. Wat verschrikkelijk... Net als jullie was ik completely shocked! Als ik dan weet hoeveel verdriet onze lieve oktobermama pjetje heeft gehad, dan kan ik dat mens haar nek wel omdraaien... Sorry voor de grove uitleg misschien, maar ik word er echt woest van....

Marianne, ik wist helemaal niet dat de ukjes een groeispurt kregen rond de 23e week... heb ik ff gemist denk ik :oops: Het verklaart wel de groei van mijn buik van de afgelopen dagen, haha! Niet te filmen hoe snel dat gaat in zo'n korte tijd!

Lievebeesje, fijn dat je weer wat opknapt!

Hyves is inderdaad errug leuk! Oud-klasgenootjes, oud-kennissen, huidige vrienden, familieleden: Iedereen kom je er tegen! Haha, Maris, ik weet wel wat je bedoeld hoor! Veel jonge mensen daar! Maar mijn collega van 58 zit er ook op ;) Als ik me dan zo oud voel, dan Hyves ik ff naar zijn pagina, haha!

Fijne dag allemaal!

Knuf Chris

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    goedemorgen dames,

vreselijk dat verhaal van Benthe. Ik heb zo meegeleeft vanaf de "geboorte"tot nu. Hoe kan je zo ziek zijn?

@lievebeesje: fijn dat je weer opknapt. De was stopt helaas niet als je ziek bent.

@Marianne: gelukkig word de trouwerij een toppertje. Dan ben je dit allang weer vergeten.

Verder gaat het hier nog steeds goed. De pijn is leefbaar en ik kan weer wat meer. Het huis word zo langzamer hand weer schoon en de kids zijn helemaal blij dat mama weer naar de speeltuin kan. De kids gaan morgen heerlijk een nachtje naar opa en oma kunnen we heerlijk uitslapen. Ik ga u weer wat huishoudelijk klussen doen. Tot later

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Lekker weer hier! Zonnetje en niet zo benauwd, staat een straf windje, heerlijk fris, voel me ineens 10 kilo lichter, hahaha!

Heb al helemaal zin in maandag om te beginnen met werken, kan haast niet wachten...

Fred is vandaag weer thuis gebleven (vrije dag hoor, niet "schoolziek") omdat er nog weer dingen lekte en hij dat vanochtend rustig heeft gerepareerd, iets waar ik erg blij mee ben, want als die zich opwindt....:)

Avalon: Vervelend die vermoeidheid zeg, heb je een beetje bij kunnen slapen en voel je je al wat beter?

Lievebeesje: Was ze!;)

Chrisje, ja, die van mij zie je ook met de dag groeien! En het word alleen nog maar erger meid! ;)

Nynke, wat ontzettend fijn voor je dat het weer een beetje beter gaat!

En nog even over het verhaal van Benthe, ik kon eerst haast niet geloven dat het gelogen was, denk dat ik dan toch een beetje goedgelovig ben of zo, maar toen ik de uitleg zag op het topic van verschillende personen zag ik dat er idd gewoon niks klopte...Vind het het ergst voor de mama die haar geholpen heeft met foto's plaatsen en ook voor mensen zoals Pjetje, die dit helaas WEL echt hebben moeten doorstaan...Het ergste wat je als ouder kan overkomen is je kind verliezen! Hoop trouwens dat we er niet wantrouwig van worden en ineens niks meer geloven, dat zou zooo zonde zijn...

Fijne dag vandaag!

Marieke

17. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Tjonge wat een verhaal van "benthe". Gelukkig maar dat het niet waar was dat wel, maar het feit blijft dat deze vrouw wel ernstig ziek is..zo iets doe je (meestal) niet voor de "lol".

Heb iets dergelijks eens meegemaakt op mijn werk. Een collega daar vertelde dat haar man was overleden (voor dat zij hier met werken begon), haar zus alcoholist was en na een aantal maanden dat zij zelf botkanker had.

De betreffende collega was altijd heel amicaal naar ons toe, stond altijd als eerste op wanneer er een bel ging en stuurde ons regelmatig kaartjes etc dat ze zoveel steun bij ons vond.

Het vreemde was dat zij op een gegeven moment ook echt een soort rare ontstoken wond had aan haar lip, wat volgens haar ook met de kanker te maken had.
    Nou ja zo zijn er nog veel meer dingen gebeurd en heb ook ik haar veel kaarten gestuurd en gebeld ect..

Uiteindelijk bleek zij helemaal niet ziek te zijn, alhans niet lichamelijk..
    Op haar vorige werk bleek dat ze zelfs haar eigen haar uit haar hoofd trok om zo kaal te lijken... :(

desondanks had ik niet echt een gevoel van boosheid, want ja weet niet wat erger is, lichamelijk heel ziek zijn of psychisch zo in de war zijn....

18. Hoihoi
    Ik ken het verhaal van benthe niet...maar het klinkt een beetje griezelig. Ik zal het zo even lezen..
    Wij hadden op de opleiding ook een meisje wat allemaal verhalen verzon. Zo lag haar vader terminaal (gedurende de hele opleiding...), kreeg haar broertje de zelfde ziekte als haar vader en werd ze verkracht door de vader van haar oppas kinderen tijdens de bevalling van zijn vrouw. Vervolgens was de rechtzaak hierover al na 2 weken ofzo. Nou er klopte in ieder geval niks van en later bleek dat zij ook allemaal dingen verzon.
    Inderdaad heel triest als je ziek bent in je hoofd.

@Astrid: Nog even over de rhesus prik:
    Rond de 30 weken zwangerschap krijg je de prik. Eerst wordt er een buisje bloed afgenomen om de eventuele antistoffen die je al gemaakt hebt te bepalen. Daarna krijg je de anti-D prik in je bil of je been. Ik vind zelf een prik in een spier niet zo'n pijn doen. De prik zelf voel je amper, maar de vloeistof kan een beetje branden. Deze prik met 30 weken hoeft alleen bij een eerste kindje. Bij elke volgende zwangerschap hoeft het niet meer. De prik is namelijk om te voorkomen dat je bij een volgende zwangerschap meteen antistoffen maakt. Je lichaam 'herkent' de (positieve) baby dan veel sneller en begint meteen met antistoffen maken.
    Na de bevalling wordt er navelstrengbloed van de baby afgenomen, daaruit wordt de bloedgroep van de baby bepaald. Als deze dan positief blijkt te zin, dan krijg je nog zo'n zelfde prik. Dit gebeurd wel bij elke volgende zwangerschap.
    Ik hoop dat het allemaal duidelijk is voor je. maak je niet te zenuwachtig om de prik! Achteraf blijkt het altijd mee te vallen.

Hier verder alles goed. De babykamer is helemaal geverfd, of tenminste de deur en de posten. Die waren nog geel van de vorige bewoners. We hebben ook al behang gekocht. Het wordt één roze barokmuur en de andere muur neutraal. Zondag gaan we behangen, dan zal ik wel foto's plaatsen.
    Ik ga nu even dat gekke verhaal lezen en daarna op de site an Xenas naar de babykamer kijken!
    Doeg!

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedemorgen dame's!

@ Maris, hehehe zitten we zo allebei met onze beentjes achter ons bureau te draaien. Maar eerst heb ik nog 2,5 week vrij. Baal er wel onwijs van dat het weer niet mee zit! Normaal gesproken gaan we naar een zonnig land, maar omdat we een hele nieuwe inboelen hebben gekocht en de kleine eraan komt, gaan we volgend jaar pas weer....

Heb het verhaal van Benthe trouwens gevolgd..... En was er ook wel verdrietig over. Maar als ik nu lees wat dat zieke mokkel allemaal heeft verzonnen..... bah.....Niets dan slechts voor zo'n ziek wijf.

Ow en ik voel de kleine nu echt overduidelijk. Bijna de hele dag, maar zodra ik op bed ga liggen is de kleine stil, zodra ik wakker wordt gaat ie weer op volle toeren boksen! Dat wordt nog wat als hij minder ruimte heeft :rolleyes:

20. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede middag dames..
    het verhaal van benthe is weggehaald..
    maar goed ook. zou er waarschijnlijk alleen maar naar van worden..
    ik ga vanavond lekker een lang weekendje weg, dus de komende dagen niet te veel kleppen he dames ;)

Deel Deze Pagina