Weer even alles gelezen, wat kunnen jullie kletsen zeg! Ik heb een aantal dingen onthouden om even op te reageren, maar echt niet alles. Sorry daarvoor. -Iedereen met een mooie echo: gefeliciteerd! -Hier ook een "Ik ben 2 en ik zeg "nee""-fase. Soms zou ik 'm wel op marktplaats willen zetten. -Over het voorliggen op groei: Bij de termijnecho kunnen ze vrij precies zien hoe ver je bent, zit er dan meer dan een week verschil tussen, dan verzetten ze je uitgerekende datum, anders niet. Mijn baarmoeder loopt elke keer een week voor op schema en dat ga ik donderdag even navragen, of ze hier nog iets mee doen, want ze maken er elke keer een notitie van. -Hier ligt de babykamer even stil. Van de week gaan we gordijnen bestellen en dan lijkt het weer een stuk op te schieten. - Geboortekaartjes zijn we al uit. Het wordt een eigen ontwerp, binnenkort even bespreken met de drukker, eerst maar kijken hoeveel we er nodig hebben. -Astrid: Hele mooie en duidelijke echo! -Vanaf dat m'n borsten groeien, draag ik al meegroeibh's. Ik vind beugelbh's nu sowieso niet lekker meer zitten en neem toch het zekere voor het onzekere en probeer zo te voorkomen dat melkklieren afgekneld worden, waar ze voor waarschuwen. -Qua gewicht ben ik nu zo'n 5/6 kilo aangekomen. Ik moet zelf wegen, mijn vk doet dat niet, want dat zegt niets over de gezondheid van de kleine. Bij Ryan was ik rond deze tijd meer aangekomen, dus ik ben al helemaal trots op mezelf. Nu hoe het hier gaat: Donderdag bij de fysio geweest en toen heb ik me heerlijk gevoeld, buiten die beurse plek op m'n bil dan. Vrijdag t/m maandag was het een ramp, naast die beurse plek, ook weer een erg pijnlijke spier, dus alles wat ik deed was pijnlijk. Vandaag ging het goed, maar heb verkeerd gezeten, dus heb ik een ietswat pijnlijke rug. Zo even insmeren met spierbalsem. Verder gaat het met mij perfect, maar mijn man heeft te horen gekregen dat hij een ernstige hernia heeft en hij laat zich daar waarschijnlijk één dezer dagen aan opereren. Erg kl#te, zeker met de bevallig in het vooruitzicht, maar daarom willen we eigenlijk ook niet te lang meer wachten. Er komt dus veel op mij te liggen, hij kan nu echt bijna niets in huis. Als het echt niet anders kan, kan ik iemand vragen om me te helpen, maar doe toch het liefst zelf zo veel mogelijk in huis. Veel klusjes die we eigenlijk wilden doen voordat de kleine er zou zijn, zullen we toch uit moeten stellen, maar er zijn ook wat dingen die echt gedaan moeten worden en ik hoef niet voor alles mijn schoonvader over de vloer. Hij is ontzettend lief, maar met zulke dingen, doet hij het liefst z'n eigen ding en luistert m'n man alleen naar hem. Om maar een voorbeeld te noemen: Zij hebben tuinschermen staan die wij graag over willen nemen. Ik had al tegen mijn man gezegd dat ik ze graag snel hier wilde hebben en we ze maar op het dak van de auto mee moesten nemen. Dat kon niet volgens hem. Zijn we bij mijn schoonouders, zegt mijn schoonvader precies hetzelfde, dan kan het ineens wel. Daar kan ik dan zo pissig om worden. En toen wij hier in huis aan het klussen waren en hij hoorde dat we nieuwe trapleuningen nodig hebben, ging hij wel rondvraag voor ons doen. Als we daar nou om vragen, maar om dat nou uit jezelf te doen en voor ons bepalen wat te duur is en wat niet.... Ik moet stoppen, want ik begin al weer te koken van binnen. Ik hoop gewoon dat hij zich een beetje weet in te houden als m'n man geopereerd is en niets kan/mag. Ik zit er niet op te wachten om m'n schoonouders (of sowieso wie dan ook) elke dag op visite te hebben. We krijgen na de bevalling al genoeg visite.
Vanavond zijn mn schoonouders even langs gekomen (onderweg naar huis van vakantie) en schoonmama wilde onze kleine wel even voelen schoppen. Kleine heeft zich hardstikke rustig gehouden tot ze weer weg waren, gnagnagna. Die kleine weet gewoon dat mama niet zo graag wil dat er aan haar buik wordt gezeten . Nijnie
Choco gefeliciteerd met je meisje! Gaaf hoor, ik kan er over meepraten Verder alles prima hier, ben vandaag al 23 weken, wat gaat het hard zeg! Gisteren even bij Babywalz op de site gekeken en zag daar toch zo'n superlieve set bedtextiel. Hemeltje, dekbedovertrekje en hoofdbeschermer helemaal roze met witte schaapjes en vlindertjes voor maar 64 euro of zo iets bij elkaar. Vond ik niet zo duur. Maar het is helemaal roze, en dat is dan weer niet zo handig mocht ik ooit nog een jongetje krijgen. Maar ben nou eenmaal weg van roze en zeker nu ik een meisje krijg. Ga zo even proberen foto in mijn album te zetten, kijken jullie even wat jullie ervan vinden. Mijn babykamer is verder helemaal creme/camel en dat vond ik dat roze zo superlief erbij! Kus Irene
Goedemorgen allemaal! @Andrea; wat een herkenbaar verhaal over je schoonouders. Klinkt precies als die van mij! Het is dat mijn man geen broer heeft, maar anders.... @Nijnie; ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die het rot vindt dat iedereen aan haar buik zit. Pfff, van mij hoeft dat dus niet. Mijn man mag eraan komen en verder alleen op mijn initiatief! @Irene; Het is niet helemaal mijn smaak, maar volgens mij staat het wel superlief in een verder neutraal kamertje. En voor die prijs kan je je nooit echt een beul vallen toch?! Ik mag zo weer naar de fysio en daarna eindelijk naar de kapper! Oh, wat kan een mens daar aan toe zijn zeg! Ik ga mijn haar alleen laten kleuren, want ik kan het qua lengte net aan in een staartje en dat is nu wel makkelijk. Ik heb lang niet elke dag energie om uitgebreid te fohnen enzo. Fijne dag allemaal! Maartje
@missyess ik doe mijn best om de volgende keer ook op het zelfde gewicht te zitten. Zou niet weten wat ik er voor moet laten staan! Sapjes, dat is wel duidelijk. @kissflower: ik word dus wel gewogen en als er iets is waar ik mij druk om maak ik het de kilo's. Ben voor een paar jaar terug heel zwaar geweest. Dus als ik deze getallen zie oplopen, heb ik zoiets als brrrr. @choco: gefeliciteerd met jullie meid. Kom ik gisteren thuis, ligt er een cadeautje voor mij op tafel. Een hele mooie bedelarmband van Thomas Sabo, met onze 2 geboorte stenen eraan en een lief roze hartje. Wat kan mijn skattie ook lief zijn. Echt een gaaf cadeau. Groetjes Floortje
Stelletje kletstantes hoe kan ik het zo nu allemaal bij houden. hahaha andrea moest wel lachen ik ben 2 en ik zit in de nee fase. Choco gefeliciteerd met jullie meisje. Wat lekker he dat je gevoel zo duidelijk is. Hebben sommige al hun mond voorbij gepraat. Ik wel, gisteren belde me nichtje en die weet het niet. Ze vroeg of ik de kleren van me dochter nog had. Ik zei ja maar het is echt alleen meisjes kleding grmrmmm. Stomme opmerking van mij natuurlijk. In totaal ben ik al 10 kilo aangekomen en dat was de laatste keer dat ik bij de vk was dus vrijdag weer. Het meeste komt erbij bovenbenen buik en billen voor de rest niet te merken dat er iets aankomt. Hier schijnt de zon is weer eens wat anders als die natte dagen. Wij gaan vandaag lekker veel tijd aan elkaar besteden. Mijn dochter en ik.
Goedemorgen allemaal! Iedereen nog een beetje geslapen? Wij dus niet, wat een wind zeg! Het zoefde echt langs onze dakkapel! Moest vanochtend voor het eerst sinds tijden weer ff wat concealer onder mijn ogen smeren om de wallen te verdoezelen, hahah! Choco, van harte gefeliciteerd, een meisje! Lekker letterlijk op jullie roze wolk blijven drijven Floortje, wat een prachtig cadeau zeg! En wat ontzettend lief van je mannetje! Andrea, heel herkenbaar... Schoonouders... Ben vaak heel blij met ze, maar regelmatig denk ik ook wel eens: AAARRRGGGHHH! Zo hebben wij een dakkapel op onze nieuwbouwwoning laten zetten en er zaten twee hele grote velux dakramen in... Heeft mijn schoonvader gewoon tegen een paar kerels van een bouwbedrijf wat naast hun huis bezig was gezegd: Heb je nog belang bij velux dakramen, we willen er 500 euro voor hebben... Nou ja zeg... Hé, lang leve automatisering! Ben ik net aan het typen, valt de stroom hier op 't bedrijf ff uit... Ik al vloeken, weg verhaal, maar nee! Had de optie: Restore session! En voila! Jippie! Zo ff verder gaan... Nijnie en Maartje, ik vind het ook helemaal niks als mensen zo ongevraagd aan mijn buik gaan zitten... Wat is dat toch? Denk af en toe wel eens: Halloooo, da's privé en ik ben ook nog gewoon Chris ipv mama in spé hoor! Ach ja... Irene, wat ontzettend schattig dat roze! Ik vind persoonlijk dat felle roze errug leuk, maar wat zal dit leuk staan in de babykamer zeg! En met die camelkleurtjes kan het toch hartstikke goed?! O eh, dames, nog bedankt voor de complimentjes over mijn buik Begint nu echt groot te worden en werd een beetje onzeker... Maar ben ook wel heel trots! Laat mij maar een kamerolifant worden Fijne dag allemaal! Liefs Chris
Hey meiden! Haha wat een stelletje gezellige megakletskousen zijn jullie toch Sorrie dat ik niet zo vaak post, ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen, maar ben zoooo vreselijk moe dat ik de puf niet heb om op iedereen te reageren, en om nu iedere keer een ego berichtje neer te zetten is ook niks, dus dan maar niet maar goed ff een paar dingentjes die ik onthouden heb... Chrisje@@ mooie buik meis! mag je idd trots op zijn echt super Alle meiden met mooie echo's gefeliciteerd, heerlijk he! Astrid, wat een lieve foto van je slapende ukkie Verder draag ik ook gewoon beugel bh's heel mijn zwangerschap en dat heb ik ook bij de vorige gedaan, wel een maatje groter als dat nodig is heb er niks raars aan overgehouden, ze zijn niet gaan hangen en ik had zeker geen minder melk....eerder te veel maar goed ik heb ook niet zoveel kan me voorstellen dat meiden met een zeer goed gevulde bh wel een extra ondersteunende zwangerschaps bh nodig hebben! Qua kilo's had ik er nog 4/5 aanzitten van mijn zwangerschap van Kyl...die telt de vk niet bij, maar ik vind het minder haha, maar goed vanaf het moment dat ik zwanger ben van ukkie ben ik zon 5 kilo aangekomen... Verder gaat het hier prima...ben alleen zo ontzettend moe, maar goed als dat het enige is dan heb ik niks te klagen, probeer gewoon lekker veel te dutten al ligt het huishouden daardoor wel wat stil helaas..maar goed..komt later wel weer! fijne dag vandaag! liefs Peet
goede morgen meiden! @ avalon: wat een gedoe zeg om alleen maar een papiertje te regelen! Hoop dat je bekkenpijn toch wat minder wordt! @ nica.. gefeliciteerd met het zwemdiploma van je zoontje! @ Astrid... mooi echo meid @ chrisje... groeit lekker die buik van jou! Super @Choco.. een Meisje! gefeliciteerd! @ kissflower.. leuke kleren heb je volgens mij weer gekocht! @ andrea.. ohh wat erg zeg van je man... hoop dat hij snel geopereerd wordt.. Hoe lang duurt zo'n revalidatie? @ Nijnie.. haha heeft die kleine zich lekker stil gehouden voor je schoonmoeder haha... lekker eigenwijs! @irene.. leuk bedsetje! @ maartje.. wil wel foto zien hoor van je nieuwe haartjes.. wil ook graag mijn haar verven maar durf niet zo goed... @ floortje.. Zeer cool kado zeg! Wil ik ook wel! @ jotim.. hahah versproken..daarom hebben wij ervoor gekozen om het te zeggen.. ik ben al helemaal een flapuit! Voor allemaal! Na mijn klaagzang van gisteren voel ik me weer helemaal TOP.. Zelfs vanmorgen met wakker worden! En dat heeft maar met 1 ding te maken denk ik.. gisteren lag ik met mijn hand op mijn buik.. en ineens was daar de KICK! Ik rob roepen.. en die heeft ook tijdje gevoeld.. en ineens voelde hij het ook.. Zooo cool.. voel het nu vandaag heel goed.. De Kicks worden echt harder dat merk je wel! Super leuk.. En ben helemaal blij! Zelfs mijn voetjes zijn niet meer opgezet.. mijn handen wel nog.. maar minder pijn dan gisteren... Ook even de waardes doorgebelt van mijn bloedprikervaring gisteren naar de vk... sochtends was het 8.. smiddags was het 5.9 savonds was het 5.8 maar omdat het sochtends hoger was.. moet ik toch even afspraak maken bij de dietist.. ach.. dat kan nooit kwaad! wat goede adviezen! Zo weer heel verhaal geworden..maar moest het even kwijt!
Hallo meiden, Nou, ik heb gisteren de eerste keer zwangerschapsgym gehad. Wel leuk, want we zaten allemaal maar maximaal een week uit elkaar van de uitgerekende dag. Gym kon ik het nog noemen, we hebben alleen maar in een kring gezeten en onszelf voorgesteld. Dus van 20.30 uur tot 22.00 uur alleen gebept. Vond ik niet erg, want mijn lichaam kan die inspanning nog echt niet aan. Maandagavond probeerde ik ook te gaan zwangerschapszwemmen, maar moest met 5 minuten uit het water. Volgende week is er geen gym, dus ik hoop dat mijn buik over 2 weken wat minder gevoelig is zodat ik normaal kan meedoen. En dan gaan we leren puffen... whaaaaaahhhh.... dan lijkt de bevalling zo dichtbij! Net terug van de verloskundige. Mijn ijzer was wat laag, maar ik mag geen staalpillen. Daar wordt ontlasting wat harder van en dat kan weer extra harde buiken geven. Dus ik moet aan de floradix, dat schijnt ook erg goed te werken. Het kindje lag al met zijn koppie naar beneden. Ze liet mij het hoofdje voelen. Ze vroeg of mijn vriend het ook wilde voelen, maar toen dook ie wat dieper mijn buik in. Hij had vast geen zin in harde gepor op zijn hoofd. Het is trouwens wel een groot kind, dus de medische echo die in week 34 stond gepland om zijn nieren te bekijken moet wat eerder. Dan kunnen ook de groei meten. Nou... ik ga even kijken wat er allemaal is geschreven, want ook al ben ik nu fulltime thuis, het is soms niet bij te houden!
@ Anderea: Schoonouders @ Irene: Als je van roze houd is het wel super lief! (ben zelf niet zo van het roze ) @ Maartje: Heel veel plezier bij de kapper @ Floortje: Wat een super lief kado! Hier weer regen, ben aan het wachten op een droog moment om ff met de hond te gaan lopen... Groetjes Doris
Mogge Dames, Goh ik weet niet wat het is maar als ik in bed stap val ik direct in een coma! Ik voel zelfs niet eens dat een van mijn katten op mijn vingers staat te kauwen... effe uitleg, als ik mijn wekker uitzet laat ik vaak mijn hand buiten boord hangen, in de hoop dat ik snel uit bed kom wil mijn nep kater dan nog wel eens op mijn vinger kauwen... stomme tik van hem maar ik moet er altijd wel om lachen, doet geen pijn hij doet het heel voorzichtig... Gisteravond nog even bij mijn geblesseerde paardje langs geweest, even goed de borstel op haar vacht gezet en even met haar gestapt. ik mis het rijden steeds meer! ik probeer alles een beetje bij te houden dus ...... Nijnie en Maartje: Ik moet er ook niks van hebben als iedereen aan mijn buik kom, alle mensen om mij heen weten dat ook maar mijn schoonmoeder blijft het doen en dan kijkt ze mij op zo'n manier aan van: " durf eens wat te zeggen" nu durf ik dat wel en heb het afgelopen weekend voor de zoveelste keer gezegt dat ze met haar tengels van mij af moet blijven..... Ik kon altijd goed overweg met haar maar sinds ik zwanger ben kan ik haar niet meer uitstaan! ze doet zo enorm laconiek ( is dit goed?) over haar eigen zwangerschappen alsof het een peulenschil voor haar is geweest bv: als ik zeg dat ik soms wel heel erg moe ben dan krijg ik de volgende opmerking: Meid ik zat met 2 cm ontsluiting nog op de fiets.. WAT MOET IK HIERMEE? of .. in het begin van mijn zwangerschap was ik opeens heel erg depri, dat heb ik nog nooit eerder gehad en ik vond het erg vreemd, als ik dan zei dat ik depri was zei zij weer: Ach meid wees blij dat het tussen je oren zit ik ben 9 maanden misselijk geweest.. pffffff kan haar soms wel Floortje : LEUK kado, ik zal vanavond eens een hint geven haha Choco : van harte met je meisje! Nica van harte met de zwemdiploma van je zoontje! zo ik ga weer aan de slag groetjes Nomen
Kreeg tijdens mn verhaal visite en zag dat er in de tussentijd al weer flink is geschreven @ Pjetje: Fijn dat het goed met je gaat! En ego berichtjes mogen ook hoor @ Xenas: Gaaf he om je beeb zo goed te voelen! @ Appeltje: Hier is de gym tot nu toe ook meer praten dan doen Zo, ben ik weer bij Groetjes Doris
Oh wat irritant Nomen. Niet alleen schoonmoeders, maar ook veel andere vrouwen die projecteren hun zwangerschap op die van jou. Wacht maar tot je kindje er is en hij af en toe huilt, dan hoor je vast 'die van mij huilde nooooooooit!'. Mijn schoonmoeder is een schat, maar toen ik een week of 18 zwanger was kwamen we haar tegen in de stad. Ik wilde haar toen omhelzen, maar ze hield me tegen want ze wilde 'eerst de buik groeten en dan pas jij'. Toen heb ik maar iets gezegd van 'ja daaaggg.... zo werkt het niet hè, eerst ik en dan de buik hoor!'. Sindsdien durft ze volgens mij niet meer aan mijn buik te komen. Ahhh.... dat mag ze best, maar ik ben nog steeds haar schoondochter en niet alleen een omhulsel van haar kleinkind! haha...
Hij zal zo'n 4 dagen in het ziekenhuis moeten liggen en in ieder geval 6 weken niet werken/auto rijden/zitten in beperkte mate. Dus we kunnen maar beter snel actie ondernemen. Ik zit ook te twijfelen over mijn werkdagen. Ik maak me best veel zorgen over hoe het nu allemaal moet (Wat natuurlijk niet goed is voor de kleine in m'n buik) en werk nog steeds 4 dagen in de week. Als ik gewerkt heb, doe ik ook weinig thuis en mijn man al helemaal zo goed als niets. Misshien is het beter als ik 2 dagen m'n gewone werk doe en 1 dag op kantoor wat aangepast werk, maar vind het moeilijk om dit op het werk aan te geven. Ik denk dat ik vanmiddag de personeelsfunctionaris maar even bel en eens kijken hoe zij daarop reageert.
Ha appeltje, jeetje dat is ook geen goede zet van je schoonmoeder. Het valt mij op dat heel veel mensen alleen maar vragen hoe het met je buik is of hoe het met de baby gaat, vaak zeg ik dan... goed hoor en met MIJ gaat het ook goed hahaha
@ Andrea: Jeetje wat vervelend voor jullie zeg! Maar als je je zorgen maakt over je werk zou ik idd een afspraak maken om te overleggen. Je kan er dan maar beter optijd bijzijn voordat jullie straks thuis allebei niks meer kunnen! Groetjes Doris
@ andrea... goed dat jullie er idd snel achteraan gaan! En misschien is minder werken ook wel een goed idee van je.. ben benieuwd hoe ze reageren op je werk..
Hé Andrea! Wat ontzettend vervelend zeg! Is inderdaad een heel goed idee om e.e.a. op je werk te overleggen! Te druk op het werk en thuis ook nog eens flink aan de bak moeten in je eentje is niet goed voor je! Rustig aan doen hoor! Knuf Chris
hey meiden ik ben ook ff weer van de partij ik ben net terug van de hondentrimmer de hond moest ff getrimt worden en dan was ik ff koffie leuten bij mijn vriendin die bijna naast de salon woont 8) over mensen die ongevraagd aan me buik zitten heb ik ook een hekel...kijk vragen ze eerst en ik zeg "ja" dan vind ik het anders maar zomaar doen zeg ik ook "nee" of draai me weg van hun of ik zeg uit me zelf van voel maar ff,maar zoals me zoontje,me vriend en me ouders mogen zonder vragen aan me buikkie komen maar dat is voor ieder verschillend denk ik ik ga er eerst vantussen zoonlief van school halen...pffff wat gaat de tijd snel liefs nica