Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Bah, wat een rotnacht weer. Ben blij dat hij voorbij is!

@NiCa; je kan van de foto echt niet afzien dat het een felle hond is zeg.

@Xenas; welk stukje missen wij hier?! ;)

@Smeetje; Wat fijn dat je schoonmoeder je helpt met behangen! Eindelijk een positief schoonmoederverhaal! (Lees maar terug dan snap je wat ik bedoel)

@Marieke; wat leuk dat je eindelijk een video hebt! Ik ben heel benieuwd! Waarom moest je ook inwendig als ik vragen mag?

@Nijnie; gisteren kom ik een collega tegen op straat en het eerste wat ze doet.....ja hoor, mijn buik begroeten. Ik denk niet dat ze het snel nog een keer doet, want ik was vrij duidelijk ;)

@Nynke; Nienke07 was inderdaad best actief. Ik geloof wel dat ze het ook druk had de laatste tijd. Lief dat je aan haar gedacht hebt!

@Lievebeesje; wauw wat knap van je dochter! De overgang van VMBO naar HAVO schijnt ook best wel zwaar te zijn.

Ik heb vandaag en morgen rustige dagen. Vanmiddag nog wel even naar mijn werk, maar verder geen plannen. Misschien ga ik wel even shoppen voor lakentjes en dekentjes. En verder vooral rustig aan, dan gaat het goed.
    Zondag begint de kermis in het dorp waar ik ben opgegroeid (ja echt, kermis in Noord Holland!) en daar wil ik natuurlijk wel even heen. Een avond doorhalen zit er niet in, maar ik wil toch minimaal een rondje lopen.

Fijne dag allemaal! Maartje

2. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    hee dames, weten jullie hoe je een foto die te zwaar is om op deze site te zetten, deze toch in je album kan krijgen?

3. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    :D hihihi wat grappig maartje wij halen vanavond precies de zelfde comode op die jij in je album hebt staan :D

4. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meiden ben ik weer...ik ben naar de VK geweest en ben goed gekeurd :p
    gewicht is 77.2 bloeddruk 143/71 en het hartje was heel duidelijk te horen en vriendlief en zoonlief vonden het ook mooi om te horen ik ben nu in totaal 7 kilo gegroeid :)

idd droop ziet er niet uit als een felle hond maar hij is het wel maar de mensen die hem heel goed kennen lopen zo weg met hem

liefs nica

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Agenda

Choco -> 26 Juni 20 Weken echo
    Floortje -> 26 Juni VK
    Missyess -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Appeltje -> 27 Juni VK
    Mariekebalm -> 27 Juni Echo

Denisse -> 28 Juni VK
    Nica -> 28 Juni VK (9.20 uur)
    Appeltje -> 29 juni Gyn nacontrole
    Misoh -> 29 Juni Gyn
    Jotim -> 29 Juni VK
    Sofieke -> 30 Juni VK

Divanaatje -> 2 Juli VK
    Chrisje -> 3 Juli VK (9.30 uur)
    Kissflower -> 3 Juli VK (13.30 uur)
    Appeltje -> 3 Juli Pretecho
    Bolletje -> 5 Jullie VK (10.00 uur)
    Nynke -> 6 Juli VK
    Marize -> 6 Juli Pretecho
    Doris -> 9 Juli VK
    Maartje06 -> 11 Juli VK
    Xenas81 -> 17 Juli VK
    Nijnie -> 23 Juli VK
    Andrea -> 26 juli VK

Sofieke -> 7 Augustus 32 Weken echo
    Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
    Appeltje -> nog te plannen echo voor check niertjes (34 weken)

Ook ik heb m'n check-up weer gehad bij de VK. Met onze Kruimel gaat alles perfect; een mooie rustige hartslag (Zeker vergeleken bij vorige keer), baarmoeder is nu 22 cm/ 2 vingers boven navel (Ligt weer een weekje voor, dit komt waarschijnlijk doordat dit mijn 2e zwangerschap is), ze kon de kleine niet voelen, die lag (Aan de trapjes van onder te voelen), lekker onderin de baarmoeder.
    Met mij gaat het minder, veel lichamelijke klachten en volgens de VK moet ik echt na gaan denken over minder werken, een stapje terug dus. Ik wacht even af wat de fysio vanmiddag zegt en dan morgen toch maar aankaarten op het werk (Mijn personeelsfunctionaris kon er gisteren weinig mee, maar was wel even fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen)

6. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi meiden,
    ik ben totaal niet bijgelezen, aangezien mijn computer het nog steeds niet doet, maar ik wou even een teken van leven geven :). Ik zit op de computer bij mijn schoonzus.
    Hihi, ik heb echt afkickverschijnselen, ik mis het geklets hier wel hoor!
    Hopelijk volgende week weer een werkende computer.

Nou, wij hadden ook weer wat, gister weer hele middag in het ziekenhuis geweest. Bloeddruk ondanks medicijnen veel te hoog, dus hop, weer naar het ziekenhuis. Er is een hartfilmpje gemaakt van de baby, en bloed en urine van me gecontroleerd. Gelukkig geen eiwit in de urine, dus geen zwangerschapsvergiftiging, en bloed was ook goed. Volgende week gaan ze wel nog een keer een hartfilmpje maken, en ik krijg weer een echo om te zien of de baby wel goed groeit.
    Ach ja, gelukkig was er gister niets aan de hand, en ze hebben nu de dosis van de medicijnen verhoogd, eens kijken of dat werkt.

Pff, ik kan ondertussen dat ziekenhuis niet meet zien, maar ja. tis voor een goed doel.
    Meiden, heel veel sterkte met alles en ik hoop dat ik vanaf volgende week jullie verhalen ook weer kan volgen.

Liefs,
    Lianne

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    hoi, reageer in mn pauze, dus even snel: Doet ie altijd even inwendig, kan ie de bm hals en mond goed zien, zat mooi op slot, hihi... Video moet ik maar filmen op de tv of zo, moet ik allemaal nog doen hoor, heb het een beetje druk, sorry!

8. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

kom ook even binnenwaaien.
    Heb net nieuwe foto gemaakt van me buik.

9. Tja.. eeeuhm.. hahaha!
    8-[

10. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hallo meiden! Kom ook even heel snel spieken!
    Druk, druk, druk hier op 't werk! Degene die mijn vervangt tijdens mijn verlof is al voor een paar daagjes begonnen. Ze gaat straks 6 weken op vakantie en dan is ze pas eind augustus weer terug... Daarom nu vast wat dingetjes aan het uitleggen en zo... Kost wel veel energie moet ik zeggen... verwonderlijk wat je dan toch eigenlijk nog allemaal zo vanzelfsprekend doet in je baan... Wordt pas weer duidelijk als je 't moet overdragen aan een ander!

Hopelijk is alles goed met iedereen! Andrea, goed luisteren naar je VK en je fysio hoor! Wat niet kan, dat kan niet! Hoe is het nu met je man? Al duidelijk wanneer hij wordt geopereerd?

Liedel, jij ook rustig aan doen! Blij dat alles met de kleine goed is! Nu jij nog!

Nou, ga gauw weer verder!

Liefs Chris

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
  12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Voorproefje 2:Duidelijk een meisje! ;)

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Nynke, ik ben nooit zo scheuterig met foto's op internet zetten, dus om eerlijk te zijn... nee ik zet ze niet in mn album.

@Maartje, goedzo duidelijk zijn ;)!

Nog 1 ochtendje werken en dan heb ik vakantie! Heerlijk. In de vakantie maar eens even wat dingen op een rijtje zetten die ik nog wil afronden voor mn verlof, dan kan ik het in die paar weken dat ik nog werk na de vakantie mooi overdragen aan mn collega en de laatste dingetjes afmaken.

14. NiCa

NiCa Bekend lid

hoi hoi hier ben ik ff weer wat een mooie echo trouwens mariekebalm echt duidelijk!

liefs nica

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Jotim: Mooie buik!

@ Marieke: Meer meer meer...... ;)

@ Nijnie: Heerlijk dat je al bijna vakantie hebt! Ik kan ook niet wachten!

Groetjes Doris

16. @Astrid: Nee hoor hier moet je niet vanuit gaan. Ik neem aan dat je ook gewoon een termijn echo hebt gehad. In het begin groeien alle kinderen nl gelijk op. Daarom is die eerste echo heel betrouwbaar. Als het toen dus overeen kwam met je menstruatie dan houden ze die altijd aan. Alleen als het een week of meer verschilt dan veranderen ze de datum. Tijdens alle latere echo's veranderen ze bijna nooit meer de datum. Omdat dan alle kinderen verschillend groeien. De ene heeft een bol buikje, die van ons heeft korte beentjes bijv. Die van jou is misschien gewoon wat groter op dit moment. Het moment van bevallen is natuurlijk nooit te voorspellen en je zal dus ook geen weekje eerder bevallen. Een bevalling tussen de 37 en 42 weken is normaal.
    Lieve foto trouwens!

@Chrisje: Mooi buikje hoor!

@Choco: Gefeliciteerd met je meisje!

@Kissflower: Hier nog een gtst verslaafde. Ik kijk al vanaf mijn 8e ofzo, schaam. Morgen de laatste aflevering van het seizoen weer. Dan zijn daarna de avonden zo saai. Gtst is altijd onze koffiepauze nl, haha.

@Andrea: Wat vervelend voor je man! Wel lastig idd nu jij zwanger bent. Is toch altijd wel fijn als je hulp krijgt. Ik kan me dat trouwens helemaal voorstellen, van je schoonouders. haha. Mijn schoonmoeder weet ook altijd alles beter. Gelukkig kan ik dat nu allemaal relativeren maar vroeger werd ik daar heel onzeker van. En ze bedoeld het goed..
    @Irene: Schattig zeg dat roze bedje, heel lief.

@Floortje: Ja we had dat gedacht dat die sapjes zoveel suiker bevatten. Dat wist ik ook niet. Wat lief zeg dat je zomaar een cadeautje hebt gekregen! Dat krijg ik nou nooit, haha!

@Nomen: hahaha, moest erg lachen om je verhaal! Ik wordt hier ook weleens gek van mijn moeder, schoonmoeder en 2 oma's die alles beter weten. Zo was ik in het begin erg moe en zag mijn huis er dus niet zo netjes uit. En mijn moeder en oma zijn echt 2 poetsvrouwtjes. Dus begonnen ze hier altijd meteen te poetsen. En mijn moeder zegt dan: 'Ja dat had ik allemaal niet hoor toen ik zwanger was. Ik was helemaal niet moe en ik werkte nog fulltime (dit was in de periode dat ik nog geen werk had.)
    Of mijn schoonmoeder zegt: Heb je alweer sollicitatiebrieven geschreven voor na je bevalling? Gewoon erin zetten dat je in november alweer kan beginnen. :confused:
    Nou ja, ik kan nog wel 100 voorbeelden noemen maar dan wordt het verhaal zo lang..

@Xenas: Nee hoor haarverf gaat niet via je bloedbaan, dan is een achterhaalt idee. Dat hoorde ik laatst van de kapper. Alleen door de invloed van de hormonen kan de kleur anders uitpakken dan je wilde. (loop je ineens met groen haar ofzo..) Dus ik durf het ook nog niet echt aan. Maar ik laat het na de vakantie denk ik wel weer verven, mijn haar is nu zo licht en ik heb uitgroei, bah.

@Nica: Een jack russel met een doberman! Ik ben wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet, hihi. Oh wacht, ik zie een foto in je album ff kijken....Wel een lieverd om te zien. Maar die kruising had ik er nooit uitgehaald hoor.

@Marieke: Ehm, ik kies voor Lulu, hahaha. Mijn hond kan trouwens ook errug lelijk zijn. Maar meestal vind ik hem de mooiste hond ter wereld.
    http://engelsebulldog.blogspot.com/2007 ... -ding.html
    Wat een mooie echo foto's!

@Misoh: Ja heb het ooko gezien. Vond het een erg leuke docu. Ook leuk om te zien hoe de verloskunde in frankrijk gaat. Grappig dat verschil. Ik had het wel even zwaar bij de prematuurtjes, zo klein. Wel lief dat je man moest huilen haha.

@Jotim: Mooie buik hoor!

@Denisse: Er schijnen sites te zijn waar je je foto's kan verkleinen. Bij mij hoeft dat nooit want ik kan het hier op de computer zelf doen. Wat heb jij voor programma op je comp om foto's mee te bekijken?

Zo hehe, weer 5 pagina's bijgelezen. Hoe moet dat nou als ik straks 2 weken op vakantie ga! Dan mis ik wel veel hoor!
    Dinsdag naar de bruiloft geweest. Was erg leuk om al die mensen weer eens te zien. Sinds we van de middelbare school zijn zie je ze nooit meer.
    Ik was om 1.00 thuis en de dag erna was ik toch brak. Dat wordt dus echt te zwaar.
    Verder is het ook niet leuk om als enige nuchtere persoon rond te lopen. Iedereen doet dan ineens zo gek, haha. Al die bezopen gasten zaten ook maar steeds aan mijn buik en wilden ermee op de foto. Nou kan ik dat wel hebben gelukkig.
    Ik voel me ook ineens zo oud bij hun. Ik ben de eerste die een kind krijgt en ik denk dat het voor hen ook nog jaaaren gaat duren voordat ze eraan beginnen, hihi.
    Oei, ik heb wel een lang stuk zo. Dus stop ik maar...

17. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Agenda

Choco -> 26 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 26 Juni VK
    Choco -> 27 Juni VK (9.00 uur)
    Appeltje -> 27 Juni VK
    Mariekebalm -> 27 Juni Echo

Denisse -> 28 Juni VK
    Nica -> 28 Juni VK (9.20 uur)
    Appeltje -> 29 juni Gyn nacontrole
    Misoh -> 29 Juni Gyn
    Jotim -> 29 Juni VK
    Sofieke -> 30 Juni VK

Divanaatje -> 2 Juli VK
    Chrisje -> 3 Juli VK (9.30 uur)
    Kissflower -> 3 Juli VK (13.30 uur)
    Appeltje -> 3 Juli Pretecho
    Bolletje -> 5 Jullie VK (10.00 uur)
    Nynke -> 6 Juli VK
    Marize -> 6 Juli Pretecho
    Doris -> 9 Juli VK
    Maartje06 -> 11 Juli VK
    Xenas81 -> 17 Juli VK
    Floortje -> 17 juli VK (8.40 uur)
    Nijnie -> 23 Juli VK
    Andrea -> 26 juli VK

Sofieke -> 7 Augustus 32 Weken echo
    Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
    Appeltje -> nog te plannen echo voor check niertjes (34 weken)

Nu is het echt duidelijk: Ik MOET rustiger aan gaan doen, ook van de fysio! M'n bilspier (Ik blijf het zo'n rare plek vinden) was nog erg gespannen en is weer even gemasseerd. Ik gaf aan dat ik ook erg veel pijn in mijn liezen krijg, dus ze heeft even gekeken, maar mijn bekken krijgt dus ook een aardige klap door die overbelasting. Ik heb dus een bekkenband meegekregen om te proberen en moet elk uur min. 5 minuten ontspannen gaan liggen en ademshalingsoefeningen doen.

Wauw Marieke, wat een mooie echofoto's!

18. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ik moet trouwens 9 juli na de gyn toe eerste keer in mijnnieuwe woonplaats dan , zou ik biujna vergeten door alle dozen en rotzooi heen :) de zolder is in ieder geval klaar alleen nog et grof vuil weg maar daar hlept vriend lief mee heb wel oude kleding en dekbedden na textielbak gebracht ...wat een werk allemaal zeg maar heb gelukkig vandaag een energie stoot moet ik maar gelijk gebruik van maken he

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey ladies,

Ik kom even snel wat van me laten horen.
    Hier gaat alles prima! Ons kleine meisje is echt goed aanwezig! Ik voel haar minstens 10 keer per dag bewegen! S ochtends word ik altijd gewekt door onze kleine meid, heerlijk wakker worden hoor!
    Vandaag was mn laatste dagje werken! heb nu 3 weken vakantie, volgende week zaterdag gaan we trouwen, spannend!
    Ik zou na mn vakantie nog een aantal dagen moeten werken eigenlijk, maar omdat het dan heel erg rustig is hoef ik niet te werken....dus heb ik n u dus al vrij, want mn contract loopt af ivm zwangerschap.
    Ik moet zeggen dat het wel fijn is dat ik nu rustig aan kan doen want ging echt niet meer zo goed laatste tijd (lichamelijk). Vooral s avonds na het werken had ik steeds erg veel last en ook slapen is dan moeilijk.

Ik ga weer eens even bijlezen hier, ik heb vast weer een hoop gemist.
    Maar ik kan niet zo lang achter de computer blijven zitten door de lage rugpijn en bekkenpijn...echt vervelend...
    KOmt vast wel goed denk ik, nu ik lekker rustig aan kan gaan doen....niet meer zwaar hoeven tillen enzo...echt fijn!

Liefs

Syl

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Marieke, dat wil ik OOK! Ben echt een muts, maar kan echt niet zien waar de "vrouwelijke eigenschappen" zitten zeg maar :oops:

Pff, zit in dubio.... Zou eigenlijk met een vriendinnetje wat gaan drinken, maar de oma van haar vriend is helaas overleden vanochtend... Nu kan ik met de babykamer verdergaan, maar ik kan ook gewoon zelf ff een klein shopje gaan doen in de stad... zullen de hormonen wel zijn, maar weet ff niet wat ik moet doen...

Nog 1 uurtje en dan lekker naar huis... kijk er echt naar uit....

Andrea, heel goed dat je nu zeker weet dat je het rustiger aan moet gaan doen!

Liefs Chris

Deel Deze Pagina