hee chrisje, ik heb me pas gister opgegeven voor zwangerschapsyoga. vond het eigenlijk onzin om zoiets te gaan doen, maar je schijnt toch wel goede ademhalingsoefeningen enzo te krijgen. vond het ook best wel prijzig, 10 x voor 145 euro... maar heb me toch maar opgegeven.. start 22 augustus. waar woon jij eigenlijk chrisje? ik hoofddorp..
Hé Denisse, ik woon in Zwolle! Ben dus erg benieuwd of er nog plek is! Heb al ff een berichtje bij ze achtergelaten, dus wie weet! De vk raadde het inderdaad wel aan in verband met de ademhalingstechnieken! Hier kost het 135. Best veel geld ja.... Chris
Als ik de reacties zo lees ben ik dus niet de enige die vocht vasthoud. Ik kan gelukkig mijn schoenen nog wel aan. Ook ben ik de laatste tijd vaker moe, heb het echt even nodig om zo nu en dan op de bank of op bed te gaan liggen. Vooral als ik een dag gewerkt heb. Wij zijn er nog steeds niet uit betreft kindernamen. Kreeg net een sms van mijn mannetje dat hij een bepaalde naam voor een meisje nu toch wel erg leuk vind nu hij dat vanmorgen ergens had gehoord Laat dat nu net de naam zijn, die ik al heel lang in mijn hoofd heb zitten, maar die mijn man steeds niet wilde. Als ik het hier zo lees hebben al veel van jullie de babykamer al af. Er zitten hele mooie kamertjes tussen. Het weekend gaan we hier eindelijk beginnen met de babykamer. Ik kan niet wachten om alle gekregen spulletjes in de kast te hangen en om het kamertje leuk in te kunnen richten!
@Marize: Leuke kamer! Je foto's zijn ook heel gaaf! Lijkt me ook heel leuk om te doen, maar daar ben ik niet zo handig in, hihi. Welk programma gebruik jij? @Jotim: Ik had je foto's idd nog niet gezien. Maar ook een heel lief kamertje hoor! Gek he dat er straks een kleintje in ligt. Psp, dat moet je toch gewoon kopen? Dat kun je niet ergens downloaden ofzo? Ik probeer nl al heel lang een banner te maken voor op mijn site. @Patricia: Welkom hier! Er komen nog steeds oktobermama's bij, gezellig hoor. @Laura: poe 5 dagen in de week! haha, ik ben er juist zo één die zichzelf naar de sport moet slepen, heb er zo'n hekel aan! Dansen vind ik ook heel leuk, heb ik vanaf jongs af aan gedaan, zo'n beetje alle soorten die er zijn. Maar nu kan ik niks leuks meer vinden, of je zit tussen allemaal tieners. Vlak voor de zwangerschap deed ik aan polefitness, dat was echt heel leuk. Dat is een sportieve manier van paaldansen (zonder de erotiek erom heen dus). Maar ja, dat mag nu niet meer... @Annn: ja hoor dat heb ik ook. Ik heb het pas een paar keer gehad, maar wel gek om te merken he! @Xenas: Leuk de 1e yoga les. Ik heb gisteren nog gebeld, maar ik kon niet meer terecht. Heb ik dus toch weer te lang getwijfeld! Een echte weegschaal he, maar dat gaan veel van jullie ook wel merken straks met al die kleine weegschaaltjes die geboren worden. @Astrid: Het zit wel mee zeg in jullie buurt! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. @Denisse: Groeit lekker hoor je buikje! Nou, jullie hebben idd erg veel gekletst. Ik heb gisteren nog gekeken en nu moest ik alsnog 5 pagina's lezen! Wel gezellig hoor. Ik ben ineens ontzettend verkouden geworden. Dat komt omdat al die baby's op mijn werk ook lopen te snotteren en ik dus regelmatig een dikke groene snottebel moet verwijderen, jakkes. Sinds ik daar werk ben ik al 4 keer verkouden geweest en had ik een buikgriep te pakken. Normaal ben ik echt nooit ziek. Maar het zal wel door de verminderde weerstand komen.
jeetje ik werd er al voor gewaarschuwd dat het bijna niet bij te houde is en dat is het zeker haast niet haha.. wij hebben ook het probleem van de naam we hadden de meisjes naam al wel maar een jongens naam ik weet het echt niet hoor het moet ook bij romy passen dus als iemand wat leuks weet is altijd welkom heb ik nog even een vraagje zijn jullie veel gegroeid ik ben namelijk hellemaal niet gegroeid alleen afgevallen terwijl ik bij romy wel 28 kilo gegroeid ben. ik zag ook een lijst staan over wanneer je naar de vk moet nou ik mag 9 juli weer ben ik wel blij om hoor heb erg last van harde buiken en zo niks aan bah.
Hoi hoi, daar ben ik ook weer eens. Hier gaat alles lekker. We hebben een bruiloft én een familiefeest gehad en ik ben uitgebreid gecomplimenteerd over mijn "onwijs mooie buik". Ik ben er dus nu nog trotser op dan ik al was! Ik draag net als Denisse naar voren, dat vind ik wel erg gaaf omdat het zo een mooi puntig buikje is. Ben benieuwd of dat zo blijft. Wat betreft de kamer heb ik nog een strijd te strijden, mijn man vindt het toch maar onzin om opnieuwe te gaan behangen... Gelukkig willen mijn broer en schoonmoeder wel helpen, maar ik vind het toch wel belangrijk dat mijn man er achter staat. Komt vast goed. Vandaag bij de verloskundige weer een bliksembezoekje gehad, alles was in orde. Ik heb nu vier van de vijf uit het vkteam gezien, en ik moet zeggen dat deze vierde me niet zo aan stond. Ik hoop niet dat die er in oktober bij is! Overmorgen ga ik op vakantie, heerlijk! We gaan 2.5 week naar Japan, ik heb er enorm veel zin in. groetjes! Maris
Hallo Meiden, Ik kom me weer eens even melden. Eerst maar even een ego-berichtje en dan kijken of ik nog kans zie te reageren. Ons internet thuis ligt er even uit. Dit wordt als het meezit morgen weer geregeld. We zijn overgestapt naar een andere provider. Dat is altijd spannend. Ik ben vandaag voor een intake bij de (bekken)fysiotherapeute geweest. Ik heb al sinds 17 weken zo'n beetje pijn- en bewegingsklachten bij mijn bekken en dit wordt eigenlijk per dag slechter. Ik wist voor mijzelf al een tijdje dat het BI was, maar de diagnose moest nog gesteld worden door iemand die er wat vanaf wist. En dat is dus vandaag gebeurd. We hebben samen een lange vragenlijst ingevuld. Hierbij kwamen allerlei vragen naar voren over stoelgang, plassen, zitten, liggen, sex etc. En dan blijken alle 'rare' kwaaltjes opeens op z'n plek te vallen. Volgens haar was er geen twijfel mogelijk dat ik BI heb. Ze gaf me aan dat het belangrijk was, dat ik meer rust zou nemen en dat ik tussendoor de belasting wegnam van mijn bekken. Als je staat, moet je dan gaan zitten en als je zit, dan moet je gaan liggen. Tja, ik gaf gelijk al aan naar haar toe, dat dat lastig werd op mijn werk. Ze zei : Dan ga je even onderuit zitten met je benen op tafel. Ook dat is niet mogelijk hier bij ons bedrijf. Toen ik aangaf dat ik dacht dat het beter was dat ik nog maar 50% zou gaan werken, zei ze dat dat een heel goed idee was. Ik moest wel elke dag gaan werken, maar een stuk minder. En veel rusten. Ze wilde geen verklaring opstellen hiervan, omdat volgens haar er niet zo heel veel waarde gehecht wordt aan verklaringen van Fysiotherapeuten. Ze zei dat ik beter aan de VK kon vragen om een verklaring. Dus dat ga ik doen aanstaande dinsdag. Ik heb dan toch controle en dan zal ik vragen of ze dat wil opstellen. Na mijn vakantie heb ik een afspraak bij de Arbo-arts en dan wil ik eigenlijk gelijk regelen dat ik 50% ga werken, dus 20 uur per week ipv 40 uur. Ik had vorige week donderdag last van harde buiken en dat hield aan tot/met vrijdag. Dat was niet goed en ik heb vrijdagmiddag maar vrij genomen om thuis te gaan relaxen. En poeh poeh, wat had ik dat nodig zeg. De bal is dus eindelijk aan het rollen. Gelukkig maar. Verder gaat het naast de BI en vermoeidheid goed met me. De baby is weer heerlijk aan het bewegen in mijn buik en laat me merken dat hij wakker is. Wat een schatje. We zijn stikdruk, want we gaan volgende week donderdag 12/7 trouwen. We trouwen in het stadhuis en aansluitend geven we dan een tuinfeest / receptie. We hebben wel wat teveel op ons dak gehaald hiermee, maar ja, dat hoort erbij. 13/7 vertrekken we dan richting Texel om daar heerlijk een weekje te gaan uitwaaien. Hopen dat het weer wat beter is als nu. Ik zie er wel een beetje tegenop, want we gaan met de auto en ik heb als enige een rijbewijs. Ik zal gewoon goed moeten slapen van 12/7 op 13/7 en me dan in alle rust voor moeten bereiden op de lange autorit. We gaan dit in etappes doen met veel rustpauzes en ik denk dat het dan wel moet gaan. Ik ontkom er niet aan, dat ik kapot zal zijn als ik op Texel aan kom, maar dat heb ik er wel voor over. Ik heb er zo'n zin in. Dat was even mijn lange ego-bericht. Ik ben zo'n tijd aan het typen dat ik weer geen tijd heb om te reageren. Ik zal proberen om deze week 's avonds eens te gaan zitten als we weer internet hebben. Succes allemaal, Knuffel, Marianne
Tja moet op dieet! Krijg een aangepast eetpatroon... die moet ik zoizo aankomende 2 weken doen.. Is trouwens geen dieet hoor.. meer aanpassing van mijn eetpatronen en om alles meer te verdelen over de dag! Gisteren was de 1e yoga les.. ja was heeeerlijk ontspannend enzo! super!
hier snel even een berichtje. Moet zo naar de verloskundige.. Woon er naast dus dat is altijd handig, hihi.. Vanmiddag weer ff geboortekaartje uitzoeken.. was vrijdag niet echt een succes.. dus hopelijk vinden we nu wel iets! Verder heb ik niet veel te vertellen.. Laat jullie denk ik vanavond even weten hoe het bij de vk was. Ga er vanuit dat alles ok is.. Me ventje is lekker druk Fijne dag allemaal! Veel liefs kiss
@ missyess.. ik weet precies wat je bedoelt.. ben namelijk zelf ook weegschaal.. ik ben zelf van 1 oktober!
wat een geklets weet niet meer waar ik was ...iedereen die op vakantie gaat veel plezier , wij gaan donderdag verhuizen dus zal een poos afwezig zijn aansluitend in ondertrouw en paar daagjes na een camping ik word cpmpleet gek van alle rotzooi en mn hormonen zijn ook flink in de war van heel blij zijn na heel hard huilen dat het een troep is ...ik zelf ben ook een weegschaal ben van 7 oktober ............hele lieve mensen hoor hahaha
Zo, ik ben er weer! Maarre.......ik durf niks meer te schrijven hoor! Ik haal echt alles door elkaar. Het zal wel een combi zijn van erg moe, hormonen en het drukke forum. Ik ga eerst slapen. Wie weet kan ik dan vanmiddag wel weer helder denken en reageren! Ik heb me trouwens ingeschreven voor de nieuwsbrief! Leuk idee!
Dames ik kan jullie niet meer bij houden! Ik moet zoveel bijlezen dat ik geen tijd meer heb om uitgebreid verslag te doen. Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb een hoop mooie berichten gezien ,maar ik moet zeggen dat ik het verhaal van ehhh (ik ben de naam vergeten wat erg! sorry) dat je al 22 weken zwanger bent en dat met zo weinig kansen dat is gewoon een wonder! Dit moet wel een heel speciall meisje worden! Proficiat! Ik moet nu alweer verder ,maar ik kom weer terug! Ps:leuk om eens wat van vroegere tv te horen a la meneer cactus da's pas jeugdsentiment haha
Moest even ma en di lezen, pfff: Pol: Ik heb ook zo'n kramp, word er gek van! Zo heftig dat ik mijn spieren verrek en de volgende dag haast niet kan lopen, grrrr Wij weten al wat voor naam het wordt, al sinds de vorige zwangerschap eigenlijk... Crisje: Wat een schattig verhaal van je neefjes! Bij mij zie je mn aderen ook zo, ga straks even (ivm kramp en opgezette benen) de gel uitproberen tegen zware benen van de body shop, had ik van mijn tante gekregen, laat jullie zo weten of het helpt Ik heb me ook laat ingeschreven voor cursus, was niet zo'n probleem... Jotim: Mooi kamertje hoor! En heb me gelijk ingeschreven voor je nieuwsbrief! Choco: Rotmaag idd, heb nu meer last van misselijkheid dan in de eerste drie maanden.... Appeltje: Alles weer een beetje beter lees ik? Mooi zo... Floortje: Hee wat leuk, ik kom uit Assen....Laatste weekend van juni was altijd mijn favoriete weekend van het jaar, ben gek op motoren! Marize: Dat kamertje mag er wezen zeg! Leuk hoor! Patricia: Welkom! Laura: HEEEEEEL veel plezeir op je trouwdag!Hoop dat het weer een beetje meewerkt... Diaan: Luiertaarten? Is dat net zoiets als een broodje poep van ome willem? Hihi, receptje graag! Astrid: Brrr, TBS-kliniek naast de deur zou ik ook niet echt op zittten te wachten, getsie...Ik ben ook dol op van die "stomme" programma's, ff lekker nergens aan denken, hihi Liedel: Heb ook alleen maar slippers aan, gelukkig werk ik op een camping en kan dat dus... Irene: Veel plezier morgen bij de vk! Doris, wat vervelend van je bekken en dat je zo'n pijn hebt... Maartje: Gaat lekker zo lees ik? Zwangerschapsdementie? Denisse: Hee wat gek, ik moet wel 30.60 betalen per pufles, maar krijg alles vergoed...Lekker buikje hoor! Missyess: Snotter ze... Maris: Gaaf, Japan....Ken veel Japanners, woonde met een nogal internationaal gezelschap in Antibes en ze zijn heel apart, maar heel vriendelijk... Avalon, ook al trouwen, ik wil oooook ! Meneer moet me nog vragen...Vervelend van je BI, doe maar rustig aan, je gezondheid en die van je baby zijn belangrijker dan je werk hoor! Wen..Euh Xenas, waarom moet je eigenlijk op dieet? fijn dat de yoga je zo'n goed gedaan heeft... Lievebees veel plezier en sterkte met verhuizen, ondertrouw en camping! Verder ben ik druk met werken op de camping, dus kan ook niet altijd meer alles bijhouden, heb toch mn best gedaan dacht ik zo. Mijn meisje gaat Eline heten, dat mogen jullie wel weten want ik ken hier zeker weten niemand persoonlijk, hihi....Eline Lyliane Judith SOULET voluit, zijn de namen van de oma's en de achternaam van de papa uiteraard. Mijn broertje wordt peetoom en freds zus wordt peattante... Verbouwen staat even op een laag pitje gelukkig, heb vandaag een vrije dag, ben alleen maar aan het rennen,pffff, en dat met 30°C, ik ga zo maar even siesta houden. Beebs is minder druk dan normaal, maar vind ik niet zo erg, zolang ik haar voel is alles wel ok... Zo sorry Nynke, dit was even langer dan 15 regels maar heb dan een mooi gemiddelde, ben twee dagen niet geweest Voor de mensen die ik vergeten ben sorry, dikke kussen aan iedereen! O ja, 17/07 om 15.00 eerste pufcursus, jéééé!
Hoorde gisteren bij de yoga.. stuk zeep in bed leggen of / en een spijker (stuk metaal) onder je matras leggen.. dat moet er tegen helpen
@ marieke.. Ik moet op 'dieet' omdat mijn suiker in de ochtend te hoog is.. nu krijg ik een aangepast eetpatroon.. en moet ik over 2 weken weer prikken.. en dan kijken of het gezakt is.. enne.. meer bewegen!
Wat heb ik weer veel gelezen, mooie kamers voorbij zien komen, gezellige verhalen, wat mindere kwaaltjes van het zwanger zijn en Marieke met d'r 30 graden (Is hier wel even anders!) Ik heb het onwijs druk en de boel staat hier op z'n kop: Mijn man is vanmorgen bij de ha geweest en is met spoed doorvewezen naar de orthopedisch-chirurg... Morgen wordt hij geopereerd aan zijn hernia. We zijn dus vanalles aan het regelen. Er moet een bed naar beneden, maar dat kunnen we allebei niet doen, dus er zit niets anders op dan daarvoor iemand langs te laten komen. Gelukkig is mijn vakantie wel geregeld, hij is een weekje opgeschoven. Dus per direct vakantie, raar idee en daarna zien we wel weer verder.