Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Moon, gaat vast helemaal goedkomen! Fijn dat je met 16 weken ook nog een echo krijgt! Ben HEEEEL benieuwd wat het gaat worden! Heerlijk!

Meiden, ik ga er vandoor! Moet nog naar de bank, bleh! Eerst mezelf maar ff in mijn regenpak hijsen, want het komt gezellig met bakken de lucht uit hier!
    Niet te veel kletsen hoor tijdens mijn vakantie ;) In ieder geval allemaal een HEEL fijn weekend en tot gauw!

Dikke knuf Chris

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marize, de meubeltjes die wij hebben zijn onbehandeld en nieuw, dus het is een kwestie van licht opschuren voordat de eerste laag erop kan (scheelt denk ik aanzienlijk in het schuurwerk als ik lees dat jij een kast helemaal blank hebt gemaakt).
    Hoe was je pretecho?

Floortje, hoe is het inmiddels en wat zei de VK?

Marieke, soms heb je van die dagen, hopelijk is die mevrouw nog langsgeweest en is het allemaal op zn pootjes terecht gekomen.

Kissflower, wat leuk dat er tijd was om jullie kereltje goed te bekijken. En fijn dat er niks is om je ongerust over te maken. Zwijmel lekker verder hoor!

Syl, ik wens jullie een hele mooie en bijzondere dag morgen! Ik ben altijd wel voor het "niet roken" dus ik vind het absoluut niet belachelijk klinken. Verwacht je veel rokers? Volgens mij is het tegenwoordig helemaal niet meer zo raar om te zeggen dat je de ruimte rookvrij wilt houden. Als het weer niet al te beroerd is of als er een overdekt plekje is zou ik ze lekker naar buiten sturen!

Ik ben niet meer aan het klussen gegaan, vandaag even zo'n dag dat er gewoon niks uit mn handen komt. Voel me wel weer wat lekkerder dan vanmorgen overigens :). Volgens mij heeft die kleine een favoriet schopplekje in mn buik, het voelt wat beurs...
    Het weer nodigt hier ook niet echt uit tot naar buiten gaan, het is wel redelijk droog, maar het waait behoorlijk en het ziet er grauw en grijs uit. Echt zo'n blegh-dag ;).

Goed weekend allemaal.

Nijnie

3. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hallo allemaal,
    Heb gebelt met de VK en misschien was het blaasontsteking. Dus ik naar de huisarts, geen blaasontsteking.
    Tot nu gaan ze ervan uit dat de baby een groeispurt aan het maken is en dat het daarom zo verschikkelijk hard is.
    Mijn harde buiken zijn niet erg pijnlijk, en duren te lang ca. half uur tot uur.

Dat was het eigenlijk. Ga van het weekend niet te veel doen en lekker luieren. Misschien gaat het dan wat beter, als ik maar lekker slaap.

Groetjes.

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zoooo, afscheidsfeestje heb ik ook weer overleefd. Het was eigenlijk meer een reunie voor oud-collega's :) Best gezellig dus. Maandag is het afscheid met de kinderen. Ik ga dan alleen naar de bbq, want zeilen is echt een beetje teveel nu.

@Sylvia; Wat een prachtige buik! Daar kan ik niet tegenop hoor (zie album) ;) IK hoop dat je morgen een fantastische dag hebt met mooi weer en veel gezelligheid. Enne.....niet roken op je feest.....prima! Hebben wij ook gedaan!

@Xenas (of moet ik zeggen muppet ;) ); lekker he, pas na de feestdagen starten! Mijn verlof is officieel in de week van kerst afgelopen, maar daar gaan we dus mooi nog een paar weken vakantie aan plakken! Ik wil op zijn vroegst pas na mijn verjaardag (6 januari) beginnen!

@Chrisje; wat een heerlijke werkdag! Geniet van je vakantie! En laat het vooral niet verpesten door wat regen!

@Appeltje; ik mag gelukkig ook uitslapen, maar dan nog is het maar net aan te doen voor me. Ik vond het zelfs een beetje eng om terug te rijden met mijn wazige moeie hoofd!

@Moon; hey meid! Wat fijn dat het goed met je gaat! Is de misselijkheid ook een beetje onder controle?!

@annn; ik heb ook vaak het gevoel dat mijn buik op knappen staat! Nu is hij de laatste weken ook wel flink gegroeid!

@NiCa; jij ook een fijn weekend! En ik hoop dat het weer een beetje bijtrekt!

@Nijnie; lekker overgeven aan dat gevoel! Dan trekt het het snelst weer bij!

@Floortje; fijn dat het niks ernstigs is! Doe maar lekker rustig aan dit weekend!

@Martine; ik vergeet het steeds te vragen, maar hoe is het eigenlijk nu met jouw kat?!

Ik wil heel graag vanavond op het strand slapen, maar ik denk niet dat ik tegen de wind in kom. *zucht* Wie weet wordt het straks nog ietsje beter.

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ chrisje

Vast wel ;)

@ maartje

Ik moest stoppen met de emesafene en zag er erg tegen op.
    Maar het was helemaal over gelukkig.
    Moet wel opletten dat ik genoeg drink... dat had ik voor de zwangerschap ook al maar nu moet je natuurlijk echt goed drinken.

Heb jij er nog last van dan?

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Moon; Helaas wel. Zodra ik teveel doe (en dat is heeeeel snel helaas) word ik meteen weer ziek. Echt balen. Medicatie wil ik er niet meer voor slikken, dus zit er niks anders op dan het heel rustig aan te doen. En ik heb veel baat bij acupunctuur.

7. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @syl: Ik wens je een fantastische trouwdag!

8. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hier even snel berichtje van mij. Zijn vandaag bij 3/4 D echo geweest en ben gelijk van slag. Ze zag er heel mooi uit en alles groeit goed......maar..en ik begrijp het niet want op de 20 weken echo heeft ze het niet gezien......beebje heeft maar 2 banen in haar navelstreng.......wat een shock. Ik heb geen idee wat het inhoud. Ze zei dat ik me niet te druk moet maken en ze zou een brief schrijven voor de gyn, daar moet ik zowiezo donderdag naartoe. Waarschijnlijk moet ik gewoon heel vaak voor controle echo's naar het ziekenhuis en verder weet ik echt niet wat het inhoud.....iemand hiero? Wel lief koppie........ :)

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Jeetje wat balen zeg.
    Maar ja is voor het goede doel moeten we maar denken toch.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat een schatje! Maar even schrikken dus. Bij de 20-weken echo kijken ze speciaal naar de bloedvaten. Dat geven ze ook aan op het formulier dat je terugkrijgt. Heb je dat nog en wat staat daar op?
    Ik weet dat er nog iemand op zwangerschapspagina.nl zit met 2 bloedvaten in de navelstreng, maar weet niet meer wie. Misschien even een nieuw topic openen en kijken of iemand reageert?

edit. via deze link een eerder topic hierover http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... bloedvaten

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Even een korte reactie van mij. Heb erg last van harde buiken en ga zo maar naar bed.

@Sylvia: een hele fijne dag morgen en een fijne vakantie.

12. @Chrisje: Thanks! Ik had je berichtje gezien, leuk! Ja het gaat allemaal niet meer zo makkelijk, gek he, soms ben je net een oud vrouwtje. Ik moest net een klein stukje lopen, in de storm. Nou mijn benen tintelden helemaal en ik was buiten adem, haha.

@Denisse: En wat is het resultaat geworden? Ik kom ook net terug van de kapper. Altijd fijn als dat weer gedaan is! Er zit weer een mooi kleurtje in en er is een klein stukje af.

@Maartje: Wat leuk dat je bij Martine in de groep zit. Wisten jullie dat niet van elkaar?
    Hoe bedoel je wat is het geworden? Mijn psp werkstuk? hihi, ik heb nog niks gemaakt, alleen wat geoefend met effecten enz. Misschien dit weekend..

@Ready: Ik lees nooit de andere topics! Ik kan deze al amper bijhouden! Daar heb ik echt geen tijd voor en bovendien is het idd veel van hetzelfde.

@Nynke: Mooie foto's hoor!

@Marize: Ja die foto's had ik al gezien, echt hartstikke leuk! Ik ga er lekker mee oefenen de komende tijd.
    Maak je niet te druk over de 2 vaatjes. Tegenwoordig doen ze daar niet zoveel meer mee. Zelfs na de geboorte hoeft er niet altijd naar gekeken te worden. Misschien verschilt het per ziekenhuis hoor, dat weet ik niet. Soms kan het verband houden met een nierafwijking, maar daar zullen ze op de 20 weken echo wel goed naar gekeken hebben. Wacht maar even af wat je vk erover zegt...

@Xenas: Ik ben vanaf deze site aant oefenen: http://www.oudje.nl/beginners/
    dat is best aardig te volgen, haha. Kunnen we samen lekker oefenen!

@Marieke: Balen idd! Maar ja, je bent toch nieuw op het werk? je kan niet alles weten! En die beesten kunnen je soms tot waanzin drijven ja. Ik had gisteren ook even zo genoeg van ze, hihi.

@Kiss: Wat fijn dat de echo goed was! Leuk he om je kindje zo te zien. Geniet er maar lekker van hoor.

@Smeetje: Nee ik ga niet naar gym. Ik ga ook nergens heen. Ik heb ook niet zo'n zin om 's avonds nog ergens heen te gaan en ik ben er denk ik niet zo'n type voor. Ik had achteraf toch best graag yoga gedaan, maar ik was te laat om het bij opmaat te doen. En alle andere cursussen vind ik gewoon veeeel te duur! Helemaal als je ook nog een 3D echo wilt enz. Ik ben wel van plan om binnenkort eens te gaan zwangerschapszwemmen.

@Sylvia: Wauw wat een mooie buik zeg! De mijne is dan idd nog maar klein. Van mij mag die ook wel wat harder groeien haha. Spannend morgen je grote dag. En een mooie datum he, 07-07-07. Nou heeeeel veel plezier morgen! Als het goed is dan blijft het droog.
    En ik vind het helemaal niet gek om de mensen ergens anders te laten roken. Ik was laatst op een bruiloft en iedereen zat gewoon zijn vieze rook in mijn richting te blazen. Nou das niet lekker. Nee hoor, dat kun je echt gewoon zeggen.

@Moon: Hee wat leuk om je hier weer te zien! Ik dacht laatst nog aan je, hoe het met je zou zijn. fijn om te zien dat alles goed gaat. En alweer bijna 15 weken zwanger! Super!

Vandaag alweer 25 weken. Morgen gaan we het kamertje halen, ben erg benieuwd hoe het staat.

13. NiCa

NiCa Bekend lid

ik heb van de week me diploma van een gevorderde club gehaald en ik mag me nu super psp kanjer noemen :D
    als je wil,wil wel de club op zoeken is een beginners club krijg je certificaten als je een serie lessen afhebt en als je alles klaar hebt krijg je een diploma(is van clubs.nl)

liefs nica

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Nynke: Hmm, vanochtend misschien toch teveel gedaan door je nesteldrang?! Hopelijk slaap je goed vannacht en ben je morgen weer wat beter te pas! Rustig aan meid!
    Mooie foto's van de kamertjes en je buik!

@ Floortje: Vervelend zeg, lekker rustig aan doen het weekend!

@ Marieke: Balen zeg, hopelijk is het goed afgelopen!

@ Kissflower: Fijn dat de echo zo mooi was!

@ Smeetje Ja, hier ook gym. Nu 3 lessen gehad, maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet zoveel aan vind...Hoop dat ik wat aan de puflessen heb ;)

@ Sylvia: Ik wens je een hele mooie dag toe morgen, ga er volop van genieten!

@ Appeltje: Fijn dat de nacontrole bij de gyn goed was! Nu wel rustig aan blijven doen he!

@ Moon: Meid wat fijn dat alles goed gaat!

@ Chrisje: Hele fijne vakantie!

@ Marize: Das eerst wel even schrikken ja, maar als ik het zo lees lijkt het wel goed, anders hadden ze het toch wel aan de niertjes gezien lijkt mij!

Ik heb vandaag mn laatste werkdag gehad. Zag er erg tegenop om eerder te stoppen, maar ben nu eigenlijk alleen maar opgelucht...
    Morgen gaan we (of beter gezegd mannetje...) eindelijk aan de babykamer beginnen \:D/ Hopelijk schiet het een beetje op :)

Allemaal een fijn (en rustig) weekend!

Groetjes Doris

15. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@ Marize, wat een mooie foto zeg! Wow!
    Weet ook niet zo goed wat dat inhoudt, 2 banen in navelstreng..misschien googlen?

Meiden, bedankt voor jullie felicitaties en gelukswensen :D
    Als we met zn allen hopen op geen regen komt dat vast wel goed :D

Ik ga nu nog ff relaxen en op tijd naar bed....begin wel klein beetje zenuwachtig te worden nu hoor....komt goed :)

Denk dat we idd dan gewoon mensen buiten laten roken, als het niet regent, bij regen aan de bar ofzo want dat is een andere ruimte. Bedankt voor de tips ook.

Ik kom later zeker trouwfoto's laten zien!

Liefs

Syl

16. @Nica: ja is goed! wat leuk zeg! Er is best veel over te vinden op internet, is dus blijkbaar heel popi!
    Mijn vriendin was 2 juli uitgerekend en zit met smart op haar bevalling te wachten. Ik heb haar vanmiddag gesmsd en niks terug gehad, dus misschien is ze wel bezig! Spannend!

17. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @silvia; hele fijne dag morgen en het schijnt iets beter weer te zijn dan vandaag. Geniet er van en zet de rokers buiten de deur. Het is jou feestje.

@Moon: ik heb ook weleens op jou gereageerd op het diabetesforum. Toen stuurde je mij een pb tje over de emesafene Grappig om je hier ook te "zien".

Zwangerschapgym heb ik gedaan in mijn vorige zwangerschap. Het was meer lullen dan doen. Ook vertelde ze weinig over een ingeleide bevalling en een weeenstorm. Komt zelden voor zei ze. In mijn groep(van totaal 9) vrouwen zat ook iemand die een ingeleide bevalling kreeg maar dat deed de juf niets. We doen alleen de standaard weeen zei ze. Dus ik vond er geen moer aan. Ga nu zeker niet.

Mijn buik ik erg dik. Volgens de gyn gisteren is de omvang voor een zwangerschap van 30 weken en ik ben 26 weken. maar goed zal wel oud vet zijn oid. De kleine is precies volgens de groeicurve dus ik maak me niet druk. In mijn vorige zwangerschap had ik een hele brede buik, net alsof de kleine altijd horizontaal lag. Nu heb ik een toeter naar voren. De kleine ligt bij alle echo's verticaal dus iedere buik is bij iedereen en in iedere zwangerschap weer anders.

@ Marize: twee aders wil nog niets zeggen hoor. Als je op internet leest dan staan alle negatieve verhalen daar. De positieve, dus dat er niets aan de hand is, die zijn vaak niet interessant genoeg dus plaatsen ze niet. Dat is een heel vertekend beeld. Laat je niet gek maken door negatieve dingen op het internet. Het is een handig iets maar kan je ook onzeker maken. Jou verloskundige of gyno kan het het beste zien. Want de verhalen op het internet zijn van allemaal andere vrouwen, andere zwangerschappen etc. Laat de artsen het uitzoeken en stel je vragen. De artsen zijn er om je gerust te stellen of dingen uit te sluiten.
    Sterkte.

@Doris: veel plezier met het maken van het kamertje. Is inderdaad erg leuk om te doen.

@Nunke: slaap lekker, neem je rust. Morgen weer een nieuwe dag

@floortej: let je wel op dat je de harde buiken niet gewoon gaat vinden. probeer goed te peilen wanneer het voorkomt, hoe vaak en hoe lang.

Lijkt net of ik iedereen aan het vertellen ben hoe ze het moeten doen. Maar ik bedoel het goed hoor! :)
    Vind het zo vervelend als mensen zorgen hebben, heb ik ook regelmatig hoor. maar ik merk dat het mij zo negatief stemt. Vandaag voel ik me erg goed dus ben ik super positief en wil ik iedereen even een hart onder de riem steken.

MEIDEN KOP OP, STERKTE ALLEMAAL EN DOORZETTEN! WE KOMEN ER WEL, AL DUURT HET NOG EVEN. WE DOEN ALLEMAAL ONS BEST EN MEER KUNNEN WE NIET DOEN, DUS EEN APPLAUS VOOR ONS ZELF EN DE BABIES. =D> =D> =D> =D>

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Even snel bedankje voor jullie lieve reacties, heb aan "speedlezen" gedaan, heb vijf minuten en dan ga ik naar bed, val ongeveer om, hihihi....

Alles is goed gegaan hoor, mensen begrepen het wel en morgen grote dag (40 "arrivals") ff aanpoten, maar supergemotiveerd, vind het wel een uitdaging....

19. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meis ik heb hier de club wat ik bedoelde http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=232988
    ik ben zelf lid van clubs.nl je betaald per maand 2,25 en dan ben je vipper maar als jij je eigen aanmeld moet je alles maar ff goed door lezen want als het goed is is dat zo:D
    hier heb ik nog een club voor je ook voor beginners http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=278464
    hopelijk heb je hier wat aan :D

echt spannend dat je vriendin nu misschien bezig is we gaan heel hard duimen :baby:

liefs nica

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Toch maar even meer gelezen :rolleyes: :

Nynke: mooi buikje!Hier ook nesteldrang hoor, is normaal hè...Doe je rustig aan hé, al dat schoonmaken en dan harde buiken erna...

Missyess: Helaas geen ervaring met PSP...

Maartje en Martine: Leuk dat jullie beiden in hetzelfde groepje zitten!

Maartje: zo, jij hebt het ook helemaal niet druk hè? ;)

Floortje, rustig aan meid, dan breekt het lijntje niet ;)

Kissflower, heerlijk hè zo'n echo, wij schieten ook iedere keer weer vol, zélfs na 7 keer! ;)

Smeetje: Kan me voorstellen dat je nu zoiets hebt van: laat maar die zwschpsgym. Omdat het mn eerste is ga ik er heen, weet absoluut niet wat ik kan verwachten ervan...

Sylvia: Geniet van je trouwen meis! Wens je een hele mooie dag toe!

Xenas: is al aftellen hè? Ik eind augustus omdat dan mijn contract ophoud, zei net nog tegen Fred dat ik het al zo dichtbij vind komen ineens!

Crisje: Voor de krampen: ik drink tegenwoordig bronwater met extra magnesium, lijkt te helpen! Nergens last meer van, HEPAR heet het, weet niet of jullie het daar ook hebben...

Appeltje: veel plezier morgen!

Moon! Fijn dat alles goed gaat joh! 14 weken alweer, wat gaat dat snel!

Marize: Mooi plaatje zeg!Voor de navelstreng, heb er ook vaker van gehoord, geloof dat het helemaal niet zo erg hoeft te zijn, heb even gegoogled en kan niet erg veel vinden er over..pfff...Weet dat ze de niertjes in de gaten houden, maar voor zover ik weet doen ze dat altijd..Hebben ze bij mij ook iedere keer veel aandacht voor tijdens de echo..Anders even aan je vk vragen?

Kan IEMAND de betreffende pagina's van de vriendin scannen :) ? Mn e-mailadres staat hieronder...Alvast bedankt....Kan hem hier niet echt kopen..

Kusjes en welterusten allemaal!

Deel Deze Pagina