Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ chrisje!
    leuke tips!

tnx

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Graag gedaan hoor! Ik benijd je... Barcelona... (*zwijmel*zwijmel*zwijmel)

3. ohh.. iedereen is echt helemaal barca gek..
    ben echt helemaal benieuwd nu!

4. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Heb ff 2 fotootjes van ons in Barca in mijn album gezet! Waar we met ons viertjes op staan (met Rogiers ouders) dat is in Parc de Gaudi! Ook een aanrader!

Die andere foto is bij de fonteinen in de buurt! 's Avonds gaan de lampen daar aan en gaan de fonteinen aan met op de achtergrond Queen met die opera zangeres: Barceloooooooooooooooooooonaaaaa! Heerlijk....

5. ohhh wat leuk chrisje!

ziet er idd heeel gaaf uit!
    TOP!

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Kijk eens! Eindelijk weer wat activiteit op het forum! Leuk dames!

IK HEB VAKANTIE! Niet dat er echt veel verandert, maar ik hoef nu drie weken lang niet naar mijn werk, dus als het mooi weer wordt kan ik lekker op het strand blijven!

@Floortje; fijn dat de spuit meeviel!

@Sofieke; jeetje meid, wat een verhaal! Hou je maar goed rustig, want hoe meer weken hoe beter!

@Xenas; ohhh, Barcelona! Daar wil ik ook zo graag een keer heen!

@Chrisje; kramp is vreselijk! Ik ben blij dat ik er nog weinig last van heb (snel afkloppen!).

@NiCa; fijn dat alles goed is meid! Hoe kan het dat je baarmoeder niet verder groeit?!

@Doris; ik mag inderdaad volgende week dinsdag weer naar de acupuncturist. Omdat het zo goed ging, hadden we er wat langer tussen laten zitten. Doe ik de volgende keer dus maar niet meer.

@Nynke; ik ga zeker lekker vakantie vieren! Doe jij dat dan ook?!

@laura; kan je niet tijdelijk dat geld even lenen?! Dit is ook niks. Ik slaap zelf ook slecht en merk dat daardoor alles zwaarder wordt!

Het is weer tijd voor een broodje! Ik voel het!
    Hebben jullie trouwens dat topic gezien 'Waar blijven je ingewanden als je zwanger bent'? Er staan links in naar foto's van je binnenkant. Je darmen zitten nu ongeveer onder je borsten! Vandaar dat ik mijn bh zo vaak vind knellen! Echt bizar!

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
  8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marieke; smerig he! Het was gisteren op het nieuws! Ik weet dat je bij bijna alle restaurants niet in de keuken moet kijken......maar dit is werl heel smerig. Voor mij even geen AH broodjes :confused:

9. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    kun je die link even aan je berichtje plakken maartje?
    wil ik ook wel zien!

10. heey maartje.. geniet van je vakantie meid!
    ga ik ook strakjes doen.. nog 4 daagjes...

ben ook wel benieuwd naar dat topic..

Hebben jullie mijn topic al gelezen..
    in de lounge..
    meisje doodgeschoten door vader!
    echt bizar..

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Jeempje Sofieke wat laat je ons schrikken. Ga je wel beloven dat je rustig aan zal doen? Hou je beeb nog even vast hoor! Ben blij dat het nu weer beter gaat, houden zo!

Vandaag de pretecho gehad, en ik zit nog na te genieten met een grote smile op mijn gezicht. Wat was dat geweldig zeg. We hebben ons meisje bijna een uur mogen bewonderen. Ze was super druk en lag lekker te spartelen en te schoppen. En het is overduidelijk een meisje, we wilden het voor de zekerheid nog een keer weten. Ik was echt super onder de indruk en hebben een prachtige dvd mee en foto's. Zal ze nog wel even in mijn album zetten straks. En de groei klopte ook precies met de uitgerekende datum, dus ben helemaal happy!
    :D

12. Hoi allemaal

@sofieke: wel rustig aan doen he... die kleine moet voorlopig nog lekker blijven zitten

@maartje: fijne vakantie

@nynke: ook een fijne vakantie, hoop dat je niet teveel last hebt van je bekken

Hier gaat het na een lange nacht wel weer redelijk. Nog wel super duf. 12 uur geslapen. Aan de andere kant... heb nu wel weekend. Heb morgen vrijgenomen. 8 uur werken per week is eigenlijk ook wel genoeg. Ik zal wel zien hoe lang ik het ga volhouden. Voorlopig gewoon aftellen tot het verlof. Nog 6 weken en dan gaat m'n verlof in. Kan niet wachten.

Ben hier trouwens al bezig om m'n 'vluchttas' klaar te zetten. Heb er zelf nog niet zo'n behoefte aan. Diederik wil graag alles klaar hebben staan want je weet maar nooit. (We moeten zoiezo naar het ziekenhuis). Dus nu eerst de kleertjes aan het wassen en dan straks een tasje inpakken. Geloof dat Diederik meer last heeft van nesteldrang dan ik. Zal nog wel veranderen denk ik.

Morgen weer op controle bij de verloskundige, ben benieuwd. Ook maar eens vragen hoeveel harde buiken ik mag hebben. Hard er gisteren aardig wat geloof ik. Vandaag weer alles rustig.

liefs Silvie

13. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Maartje, waar staat dat topic over je ingewanden? Kan 'm niet vinden...
    Ben errug benieuwd! Lekker, vakantie! Heerlijk van je rust genieten en hopelijk kun je heel wat uurtjes aan het strand vertoeven!

Irene, fijn om te horen dat je genoten hebt van je pretecho! Het lijkt me echt prachtig!

Heb eigenlijk nog een vraagje aan jullie meiden! Hoe zit het precies met ons verlof? Ik werk namelijk door tot 4 weken voor de uitgerekende datum, om zo wat langer na die tijd verlof te hebben (en omdat ik absoluut niet 6 weken thuis duimpjes kan draaien ;) ). Maar hoeveel weken hou ik nog over als de kleine 2 weken later komt? Hou ik na de bevalling dan nog 12 weken of blijft het totaal aantal weken dan op 16 staan? In 't laatste geval heb ik dan dikke pech eigenlijk...

Liefs Chris

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Denisse; ik neem aan dat je de organen bedoelt en niet de muizen?! ;)
    http://www.childbirthconnection.org/article.asp?ClickedLink=343&ck=10236&area=27
    Het is een engelse site, maar dat maakt voor de plaatjes niet uit. Kies een aantal weken zwangerschap en je ziet naast de tekst het plaatje. Als je op het plaatje klikt kan je het vergroten.

@Xenas; ongelovelijk he, dat mensen wapens voor handen hebben!

@Irene; geniet lekker van je roze wolk!

@Misoh; vluchttas?! Eerst maar eens zorgen dat het kind ergens kan slapen! ;) haha. Als ik nu al elke keer een bh in een tas moet hebben, hou ik niks meer over!

15. @chris: Je moet minimaal 10 weken na je bevalling verlof hebben en je hebt recht op minimaal 16 weken verlof. Dus het lijkt met dat je dan 'pech' hebt en dus vastzit aan de 16 weken, aangezien jij nog 10 weken zoeizo over hebt na je verlof. Op je werk weten ze bij personeelszaken wel precies hoe dat zit. Heb er zelf niet mee te maken omdat ik deels in de ziektewet zit en dus wel moet stoppen 6 weken voor de uitgerekende datum.

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
  17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chrisje; je hebt na je bevalling nog recht op je 12 weken meid. Je heb altijd 16 weken zw verlof ongeacht hoever je van te voren stopt. Stop je met 6 weken dan houd je nog 10 weken over. Stop je met 4 weken dan heb je nog lekker 12 weken.

18. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    chrisje79: Zover als ik weet heb je recht op 16 weken in totaal. Blijft de baby 2 weken langer zitten komen er geen 2 weken verlof bij, het verlof naar de zwangerschap is minimaal 10 weken.

Maar dit is wat ik te horen kreeg.

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Google eens op zwangerschapsverlof en je word een stuk wijzer. :)

20. NiCa

NiCa Bekend lid

idd maartje ik snap het ook niet 3 weken geleden was mijn BM 2 vingers boven de navel en nu ook(N+2 lijkt me dus 2 vingers boven de navel)en anders vraag ik het wel over 3 weken na verder ging als goed beebje groeit goed en lag met het hoofie beneden en voetjes aan de linkerkant
    ben alleen zoooooooooo moe heb al ff dutten op de bank
    liefs nica

Deel Deze Pagina