Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Halllo dame's!
    Wat een gebep weer zeg.

Fijn dat het goed gaat moon!

We hebben hier een erg fijn weekend gehad, we zijn het weekend naar Maastricht geweest voor ons huwelijk. Lekker met zijn 2e! Moet wel zeggen dat het vermoeiend is zo'n dagje winkelen enzo.

Ready, nog gefeliciteerd met jullie trouwen!

Ik zal even 2 nieuwe buikfoto's in mijn album zetten. Iniminie buikje :)

2. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Lieve allemaal,

heb vanmiddag en vanavond ongeveer 24 pagina's bij gelezen en ga dus niet op iedereen persoonlijk reageren, spijt me voor jullie......

Wat me nog te binnen schiet van wat ik gelezen heb reageer ik wel even op.

Ik had op vakantie iets heel raars. Woensdag avond kreeg ik een enorme harde buik en rare trekkingen. Ik naar mijn buik kijken. Is hij helemaal blauw. Ik me druk maken waardoor mijn buik nog wel harder leek te worden.
    Toch maar gaan slapen en gezegd tegen mijn man als ik me raar zou voelen ik vanaf het vakantieadres even de gyno zou bellen. Donderdagochtend weg blauwe buik maar ik voelde toen ik om 8 uur wakker werd tot half 1 ongeveer helemaal niets in mijn buik. Ik weer in de tress. Terug naar de camping ik aan mijn buik lopen schudden. Kreeg toch een paar ferme trappen en sindsdien is die kleine weer super druk. Ik heb me druk gemaakt niet normaal. Vooral door dat verhaal van die eiwitten in mijn urine werd ik een beetje gestresst.
    Dinsdag a.s. weer naar de gyno en mijn urine laten controleren, ben benieuwd of er weer eiwit in zit.
    toch vond ik het el eng dat mijn buik zo blauw was. Kennen jullie dit?

Hebben een heerlijke vakantie gehad met heel mooi weer. We zaten in Nederland maar we hebben 1 keer regen gehad snachts en verder aldoor in korte broek en tshirt gezeten tot half 12 's avonds. Dus niets te klagen.
    Kregen via de telefoon van mijn moeder te horen dat er een goede kennis van ons was verongelukt op 38 jarige leeftijd dus dat was ook even schrikken.

JArige dames en getrouwde dames alsnog gefeliciteerd van mij.

@Simone: ik ken dat gevoel van jou over dat het lastig is die diabetes erbij. Ik ben natuurlijk ook diabeet en ik vind het allemaal behoorlijk gecompliceerd maar goed ik weet en jij weet dat natuurlij ook waar we heb voor doen dus doorzetten! :thumup:

@Xenas: wat een gedoe zeg bij jullie in de familie. Houden sommige mensen dan nooitrekening met de gevoelens van anderen?

@Maartje: ieder uur dat je je verveelt of in een dipje zit kom je gewoon naar het forum, er is altijd wel een zwangere miep die je er even door heen kan sleuren. Heb je je lekker vol gegeten?

@Martine: Voor weeen kreeg ik pas rond de 35 weken ik weet niet of het in deze fase van de zwangerschap voorweeen zijn. Ik had ze niet maar dat zegt natuurlijk niet dat het ook niet abnormaal is als je ze wel hebt, dus gewoon bellen.

Alle dames die gaan verhuizen of bezig zijn, succes en houd je rustig.

Mee dingen kan ik me niet herinneren over wat jullie hebben geschreven.

Oja Jotim bedankt voor de nieuwsbrief.

Fijne avond allemaal en ik vind het gezellig dat ik weer terug ben.

liefs Diana

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Moon; ik kan me voorstellen dat je onrustig wordt voor die 20 weken echo. Ik had dat zelf ook heel erg (ik was er zelfs van overtuigd dat ons kindje dood was :rolleyes: ). Gelukkig was er helemaal niks aan de hand en zag alles er prima uit. En dat is natuurlijk bij jou ook gewoon zo!

@Astrid; wat een leuk buikje heb je. Redelijk vergelijkbaar met mijn buikje (alleen heb ik een kledingmaatje meer dan jij ;) )

@Diaan; welkom terug! Fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad! Hier heeft het toch een aantal keren flink geregend!
    Wat vreselijk van die kennis van jullie! Gecondoleerd! 38 jaar is ook wel echt veel te jong zeg!
    Ik probeer te hele tijd al afleiding te krijgen op het forum, maar iedereen heeft zijn snor gedrukt geloof ik! ;)

Ik ga zo maar lekker slapen denk ik. Ik ben doodop. Ik denk dat de spanning van de laatste dagen er een beetje uit komt!

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zkr we gaan gewoon door.
    En straks lachen we er om.. alleen het is soms zo zwaar.
    En m'n lichaam begint meer insuline te vragen en ben ik weer bezorgd dat straks de baby te groot is :oops:

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Simone: De gyno houdt als het goed is een groei curve bij. Dat doet hij bij ons ook. Ik heb al een hele lange periode te hoge nuchtere waarden.
    Ik herstel s' nachts door bij te spuiten.

Dat je meer insuline gebrukt is heel normaal.
    Ik startte met deze eenheden toen ik net zwanger was, ik spuit vier keer per dag.
    8/14/14/20 de eerste drie is novorapid en de laatste is insulatard, (dit omdat de lantus nog niet is goedgekerud bij zwangeren).
    Nu gebruik ik (met 28 weken zwanerschap). 18/26/24/32 en mijn kleine ligt prima op de groeicurve. Ze meten bij mij de hoofdomvang en buikomvang. Hij/zij zit aldoor op de middenlijn wat dus gemiddeld is.
    Heb een hba1c van 6.3 eerst had ik 6.0.
    Mijn zoontje zat ook op de middenlijn van de groeicurve en woog bij een geboorte van precies 38 weken 3605 gram en was 49 cm.

Dus gewoon de groeicurve inde gaten houden samen met de gyno en dan hoef je je niet druk te maken. Zij grijpen wel in en corrigeren samen met jou, maar dat hoeft volgens mij nog lang niet anders trekken ze echt wel aan de bel.

Succes

Diana

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    bij ze meten bij mij de hoofdomvang en buikomvang bedoel ik natuurlijk die van de baby he en niet mijn hoofdomvang en buikomvang, hihi

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Sylvia, welkom thuis weer :). Inmiddels alweer wat uitgerust?

@Xenas, shrek 3 wil ik graag nog gaan zien, maar misschien wacht ik tot hij op dvd uit is, ben niet zo dol op de bioscoop.
    Trommelvliezen doorknippen... dat klinkt niet zo fijn (hopelijk helpt het!), sterkte!

@Choco, lekker schoon huisje :). Hier ook wij zijn gisteren enorm aan het poetsen geweest, heerlijk zo'n schoon huisje. Alleen nog de stoelhoezen wassen en dan ben ik weer even uitgepoetst ;). Zo schoon is het lang niet geweest eigenlijk... ;).

@Jotim, lekker dat je het allemaal al klaar in de kast hebt liggen! Ik begin nu dus ineens weer te twijfelen of ik niet te vroeg aan het wassen ben geslagen ;).

@Maartje, ik weet het dus niet van de was. Maar goed.
    Balen dat je mannetje nu een week weg is! Lekker huilen maar, misschien lucht het in elk geval een beetje op. Ik moet zeggen dat de tranen hier ook zomaar komen om de meest kleine dingen al... leve de hormonen...

@Kissflower, pas je wel op jezelf meis! Harde buiken en pijn... klinkt alsof je te druk bent geweest. Ik had misschien zelfs de VK al wel gebeld, volgens mij horen harde buiken niet echt pijn te doen...

Vanmorgen werd ik wakker met pijn in mn been, uit bed gegaan omdat ik niet meer kon slapen en zolang ik maar in beweging was ging het goed. Later weer verder geprobeerd te slapen en toen ik wakker was weer hetzelfde :(. Voordat ik zometeen mn bed in duik gaat mn lief even mn pootje masseren, hielp vorige keer ook... Als we nou een bad hadden dan was ik even gaan badderen, maar helaas.
    Heb mn eerste babywasje gedaan ;). Is het vroeg om nu al te wassen eigenlijk? En kan ik het gewoon in de kast leggen of wordt het dan weer stoffig ofzo?
    Mn beker warme melk met honing is op, ik ga maar eens richting bed. Anders wordt het weer zo laat. Trusten.

8. hey meiden..
    zet zo even nieuwe buikfoto in mijn album!

Ben nu echt gebroken.. straks bij mijn schoonouders gegeten.. daar is het behoorlijk doorgedrongen wat er gebeurt is..
    ze konden alleen maar huilen.. zo zielig.. ik vindt het ontzettend moeilijk om te gaan met deze situatie.. vind het zo ontzettend sneu voor mijn schoonzus.. vanavond slaapt ze voor het eerst alleen.. afgelopen 2 nachten heeft er een vriendin bij haar geslapen..

weet je.. ik heb het ook al meegemaakt met een andere vriendin.. je bent er niet zo overheen.. zeker niet als je zo als zij getrouwd ben.. nog geen 3 maanden..
    dit gaat nog zo ontzettend lang duren.. overal waar ze komt of doet.. zal ze de aankomende tijd aan hem herinnert worden.. als is het maar het binnenkomen van de post..

ook ik voel me ontzettend belazert door hem,... je neemt toch iemand op in je familie toch..
    zou echt niet weten wat ik nu tegen hem zou moeten zeggen...
    maar goed..
    laten we er eerst maar voor zorgen dat we er zijn voor mijn schoonzus toch..

Gelukkig houdt rob rekening met me.. hij weet dat ik nu geen stress kan hebben of me druk over dingen ga maken...
    dus hij praat zoveel mogelijk met me.. zodat ik het niet opkrop..

slaap lekker meiden..

morgen weer een nieuwe dag.... gelukkig maar 2,5 dag werken.. en dan lekker een weekje er tussen uit!

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Jeetje Xenas, dit is me toch wat. Vind het echt sneu voor jullie allemaal.

10. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    doris± ik had al door dat je me verwarde met chrisje, maar geeft niet hoor! ik heb het toch begrepen!

astrid± nog gefeliciteerd met je huwelijk! en leuk buikje heb je inderdaad, het zal nu wel heel snel groter worden denk ik.

Xenas± bij mij helpt een slokje melk drinken onwijs goed tegen maagzuur!

Verder heb ik zelf weer een nieuwe kwaal waar ik helemaal niet blij mee ben± moeie benen. Gisteren deed het gewoon echt pijn en vandaag heb ik ook een tijd in bad gezeten om er van af te komen. Je schijnt je benen met mentholcreme of zo te kunnen masseren, dat ga ik morgen maar eens proberen te kopen (heb nog lekker een paar dagen vrij!).

Voor degenen die zich afvragen waarom ik plusminussen schrijf± mijn toetsenbord staat gek afgesteld (apestaartje doet het ook al niet), maar ik heb geen zin om er nu aandacht aan te besteden.
    :(

groetjes
    Maris

ps heb ook een nieuwe buikfoto in mijn album gezet!

11. @ maris.. lekker buikie!
    zal vanavond even buikfoto erin zetten!

weet je wat je moet doen om je toetsenbord weer goed te krijgen..
    rechts onder in de blauwe balk.. moet een toetsenbordje staan.. of de letters NL.. en hier kan je het dan veranderen..
    waarschijnlijk stata hij op nederlands. ipv engels/amerikaans..
    en je moet dan de andere aanvinken haha!
    very easy!

Ik heb vannacht erg slecht geslapen..
    alles wat er dit weeknd is gebeurt.. is me toch te veel..
    ik kon alleen maar huillen.. daarbij komt.. dat ik me niet lekker voel.. maagzuur.. keelpijn door het hoesten.. oorpijn.. hoofdpijn..
    gelukkig bijna vakantie.. waardoor ik lekker kan luieren!

12. NiCa

NiCa Bekend lid

goede morgen meiden!hier ben ik weer,het zonnetje schijnt heerlijk en morgen komt eindelijk onze nieuwe bankstel :)
    ierdereen van hier een fijne dag gewenst en voor de meiden die nog moeten werken een fijne werk week en de meiden die al heerlijk vrij zijn geniet er van meiden!

liefs nica

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen dames,

Gisteren weer een keertje ingestord naar de Formule 1 zo moe.
    Maar de race was wel heel gaaf. Even nog een tijd gelegen op de bank maar dat hielp niet. Ben maar oom 9 uur gewoon na bed gegaan.

@ maartje we zijn er extra veel voor je deze week. Hoop dat je man een beetje mooi weer heeft deze week.

@ kissflower rustig aan doen hoor.

@ xena het gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Praten doe je goed aan en je trnen ach laat maar gaan.

@ maris mooi buikje

@ Astrid wat een mooi buikje heb je. maastricht ooh zo gezellig om te winkelen.

@ nijne Het zit nog allemaal afgedekt in de tas. Omdat er nog veel stof wordt gemaakt met het maken van de deurpost. Het is gewassen en echt vies worden doet het toch niet.

@ moon vind het steeds zo fijn om te lezen dat alles goed met je gaat.

@ diaan gezellig dat jeer weer bent

Ben vast nog wel mensen vergeten, komt de volgende keer weer.

14. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Goeiemorgen dames,
    Een weekendje wezen klussen in ons nieuwe huis en het begint gelukkig aardig op te schieten! Over een maandje kunnen we waarschijnlijk verhuizen. Gisteren ook het babykamertje in een eerste fase afgewerkt, laatste kleurtje op de ramen, bedje in mekaar gezet! Nu alleen nog gordijnen en wat leuke aankledingen en het wordt helemaal schattig! Zal dan eens een foto maken en het in mijn album zetten!

Wow... ondertussen de 30 weken gehaald! Dat had ik 1,5 week geleden niet durven hopen, maar dit geeft alleen maar moed om door te zetten! Hoewel, 30 weken is helemaal geen medische grens, maar voor mij voelt dit eigenlijk wel zo! Najah, hormonen ;)

Kom vandaag nog wel weer even aanwaaien en reageer dan wat uitgebreider op iedereen!

15. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede morgen allemaal!
    ik heb een heerlijk rustig weekend gehad, ben er nog moe van! hahaha :)
    nog twee weken werken heb ik ook lekker vakantie.. ben er ook wel aan toe. nu nog mooi weer, en je hoort mij niet klagen!
    we zijn zaterdag gebeld door de baby dump, en ze komen 9 augustus de babykamer brengen en in elkaar zetten.. wel lekker om nu eindelijk een datum te hebben :)

16. ohhh leuk.. de meeste kamertjes beginnen nu vorm te krijgen!
    Wil wel foto's zien hoor!

17. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    nou vorm.. er staat nog een mega tafeltennistafel (?!?) in de babykamer die eruit moet.. en mijn moppie heeft daar geen haast mee.. grrrrr...
    als die eruit is, moet het alleen nog even een fris schilderkwastje over de muren hebben..
    en natuuurlijk moest dat liever gister dan vandaag.. haha!
    nou ja. maak ik me druk om.. is toch eigenlijk zo gebeurd.

18. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Moon: Fijn dat alles goed met je gaat!
    Kan me voorstellen dat die diabetes nogal wat extra van je vergt!

@ Astrid: Lekker hoor zo'n weekendje weg!

@ Diaan: welkom terug! dat van die blauwe buik herken ik niet, zou het idd even navragen bij de gyn.

@ Nijnie: Heeft de massage geholpen?

@ Xenas: Ik zie geen nieuwe buikfoto in je album, of ik ben gewoon weer is niet goed wakker.... (oke, ik zie het al, ik moet wachten tot vanavond ;) )

@ Maris: Mooi buikje!
    En bij ons moet je op het toetsenbord shift en ctrl tegelijk indrukken, dan is het ook weer normaal!

@ Sofieke: Gefeliciteerd met het behalen van de 30 weken grens :whistle: Ik zie dat ook als een nieuwe mijlpaal hoor! En wat fijn dat het nieuwe huis zo opschiet! ben benieuwd naar de foto's van het kamertje!

@ Maartje: Hoe is het gegaan je eerste nachtje alleen? Hopelijk ben je hem goed doorgekomen! Ik zal wat vaker komen kijken of we je er door moeten slepen ;) Komt helemaal goed meid, we gaan de dagen aftellen! En hier kan je natuurlijk altijd je frustratie kwijt!

Hier gaat alles goed, met mn bekken gaat het redelijk als ik tussendoor maar genoeg rust neem! Verder een druk weekend gehad met veel verjaardagen, dus ga vandaag is even lekker uitrusten :D Heb niet een afspraak staan, dus dat gaat helemaal goedkomen!

Allemaal een fijne (rustige) dag!

Groetjes Doris

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Zo, de eerste nacht zit erop. Ik heb opzich goed geslapen. Ik was alleen erg vroeg wakker. om 6.30 zat ik recht op in bed. Ik ben maar even gaan plassen, heb de katten gevoerd en heb een tijdschrift, kopje thee en beschuitje gepakt. Na een half uurtje lezen, eten en drinken ben ik toch weer in slaap gevallen en heb ik nog lekker tot 8.30 uur geslapen. Daarna nog even liggen luieren. Al met al niet slecht.
    Voor vandaag geen wilde plannen. Ik wil even twee cadeautjes kopen en ga op de koffie bij mijn beste vriendin (vanmiddag). Ik mag vanavond bij de buren mee eten. Goed geregeld toch?!

@Nijnie; ik ben blij dat ik niet de enige ben waarbij de traantjes hoog zitten! Hoop dat je een beetje hebt geslapen vanacht!

@Xenas; wat een drama zeg! Echt heel vervelend. Ik kan me voorstellen dat het je veel doet. Pak lekker je rust vandaag!

@Maris; je buikje is aardig gegroeid sinds de vorige keer meid! Mooi hoor!

@NiCa; geniet van de zon! Hier is hij alweer weg!

@Jotim; Das heel lief van je! Ik geloof dat mijn man juist hoopt op slecht weer omdat het de week extra leuk maakt. Er haken dan veel mensen af en onder de overblijvers komt er een echt saamhorigheidsgevoel.

@Sofieke; goed zeg! 30 Weken alweer! Mooi hoor! Leuk ook dat het kamertje vorm begint te krijgen! Ik werd zaterdag gebeld dat ik het behang kan komen halen. Dan kunnen wij ook eindelijk verder!

@Denisse; ik word ook zo moe vna niks. Zal er ook wel bijhoren ofzo. Hahaa, een tafeltennistafel! :) Jong geleerd...... ;)

@Doris; dank je lieverd! Rust lekker uit vandaag!

Mijn buuf belde net om te vragen hoe ik de nacht was doorgekomen. Das toch superlief! Fijn dat jullie allemaal zo lief aan me denken meiden! Bedankt!
    Maartje

20. @ doris.. haha.. jaaa vanavond zet ik hem erop!

@ maartje.. ik ben wel op mijn werk.. maar heb geen zin..
    ik doe gewoon rustig aan..
    Vanavond even kijken voor cdtjes voor de vakantie...

Ik maak me toch beetje zorgen om Marieke..
    ze had laast toch zo'n ontzettend last van haar buik..
    en heb haar nu al paar dagen niet hier gezien.. en ook niet op msn..
    misschien is eht druk op de camping..

Deel Deze Pagina