Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Anne: Wat vervelend meid dat je zoveel pijn hebt! Doe rustig aan!

@ Astrid: Owhhh wat zielug :cry: Ik kan erook helemaal niet tegen als onze hond is een keer wat heeft (heeft gelukkig bijna nooit wat)
    En wat duurt 1½ uur dan lang!
    Hopelijk valt het allemaal mee, ik duim voor je!

Groetjes Doris

2. NiCa

NiCa Bekend lid

@astrid meis wat erg zeg :( ik wens je heel veel sterkte met je katje hopelijk is ze nog te redden ik duim voor je!

liefs nica

3. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hallo Dames,

Met het schaamrood op mijn kaken, kom ik me weer eens melden. Er is zoveel gebeurd in de laatste paar weken. Ik had dus genoeg te melden, maar niet de energie om 's avonds achter mijn PC te gaan zitten om te schrijven. Ik zal proberen om even kort een update te geven.

Allereerst wil ik nog even iedereen bedanken voor de felicitaties met ons huwelijk. Heel erg lief van jullie. We zijn de dag erna 's morgens gelijk naar Texel vertrokken. Ik heb geen kans meer gezien om nog te reageren.

De dagen voor het huwelijk waren hectisch. Er moesten nog heel veel dingen gebeuren. Niet veel grote dingen, maar vooral de kleine accentjes. Maar ja, veel kleine dingen worden toch een groot geheel samen. We zijn de maandag ervoor kleding wezen shoppen voor de grote dag. Ik moest nog kleding hebben. Mijn manneke moest nog een nette broek en een net overhemd hebben. Het colbert hebben we kunnen lenen van mijn broer. Mijn manneke is aan het mee-zwangeren en hij paste niet meer in z'n eigen jasje. Haha.

Ik moest nog naar de kapper voor een vlot kapsel en coupe de soleil. Ik ben daar op de dag zelf ook nog geweest en ben toen gelijk nog opgemaakt door één van de kapsters die ook visagiste was. Erg prettig, want op de dag zelf was ik best nerveus en dan zul je zien dat je make-up niet lukt.

De dag zelf was helemaal perfect. We hebben enorm genoten en hij was zo om. We zijn heel erg verwend door iedereen. We hebben veel geld en mooie cadeautjes voor de beeb gekregen. Het weer was prima. We hebben zon gehad en een klein beetje regen. We hebben een tuinfeestje gehouden en hadden vanwege de regen al maatregelingen getroffen. We hadden 3 partytenten neergezet en zo zat iedereen netjes droog. Het was een dag die we niet snel zullen vergeten. Mijn broer heeft video-opnames en foto's gemaakt en we krijgen binnenkort een DVD daarvan. Ik kan dus helaas op dit moment nog geen foto's laten zien. Zo gauw ik wat heb, zet ik ze in het foto-album.

We hadden voor de bruiloft goederen gehuurd bij een partyservice en deze moesten vrijdagmorgen vroeg alweer klaar staan om opgehaald te worden. Dus vroeg ons bed uit en aan de slag, want ze konden er om 8 uur al zijn. Goederen klaargezet, partytenten afgebroken. Toen we daarmee klaar waren, naar boven om de tassen in te pakken voor de vakantie. En zoals je al raadt, diverse dingen vergeten omdat we ons zo moesten haasten.

We hadden van mijn ouders veel geld gekregen en daar schrokken we wel van. Mijn ouders zijn niet rijk en dat ze ons zo'n groot bedrag gaven, was een schok. Ik heb een lange brief geschreven dat we het geld echt niet aan konden nemen. En dat we al zo gigantisch dankbaar waren voor alles wat ze altijd voor ons deden.

Deze brief afgeleverd bij mijn ouders, vlak vorodat we naar Texel vertrokken. Het was een emotionele toestand, omdat mijn ouders het ons zo gunnen. Ze wilden het geld niet terug, maar ik denk wel dat ze nu weten hoezeer we het allemaal waarderen. Alles wat ze altijd voor ons doen en wat ze ons gegeven hebben.

Mijn moeder, hier bekend als Klasina, had een prachtig boekwerk gemaakt. Ze had een boekwerk gemaakt vanaf mijn geboorte met per jaar alles wat ze zich kon herinneren over mij en wat ik had meegemaakt. Ze had er foto's bijgezocht en bijgeplakt. Dit was echt het mooiste cadeau wat ik die dag heb gekregen. Zoooo moooooi. Toen ik er dus later achterkwam, dat ze ook nog zoveel geld hadden gegeven, werd het me echt teveel en heb ik ontzettend zitten huilen. 's nachts bijna niet geslapen en 's ochtends tijdens de brief aan hun ook constant gehuild.

Nadat we bij mijn ouders zijn geweest, zijn we naar Texel vertrokken. Ik zou dit in 2 delen doen ivm vermoeidheid en bekkenpijn, maar aangezien ik vanaf alkmaar geen tankstation meer tegenkwam, ben ik in één ruk naar Den Helder gereden. 2 uur 15 minuten heb ik erover gedaan. Toen even kunnen relaxen toen we op de boot wachtten en toen we op de boot waren ook. Daarna waren we snel op onze vakantiebestemming.

Ik ga niet uitgebreid hierover uitwijden, want ik heb al teveel geschreven. Het was een topvakantie. Heel rustig aangedaan. Geen stress. Gewoon lekker doen en laten waar we zin in hadden en geen afspraken. We deden wat we konden, als ik me goed genoeg voelden en dat ging goed.

We zijn wel één dag eerder naar huis gegaan, omdat ik uitslag (en jeuk) had gekregen over mijn hele lichaam. We waren wezen zwemmen in een subtropisch zwemparadijs daar en ik blijk allergisch voor chloor of ozon. Dinsdag gezwommen, Woensdag onder de uitslag. Donderdag werd het nog erger en zijn we terug naar huis gegaan om daar verder 'uit-te-zieken'. Ik ben er gelukkig nu alweer zo goed als vanaf.

Gisteren ben ik bij de Arbodienst geweest om te praten over mijn BI en mijn verzuim. De arts (gelukkig een vrouw in dit geval) had zelf ook BI gehad tijdens haar zwangerschap en ze nam het daarom direkt serieus. Per direkt heb ik een urenbeperking van 2 uur per dag gekregen, waardoor ik sinds gisteren nog maar 6 uur per dag werk ipv 8. Dit is al erg prettig, al weet ik niet of het voldoende is op termijn. Ik zie wel hoe het verder gaat.

Vanmorgen ben ik bij de VK geweest. Alles was helemaal top in orde. Mijn bloeddruk was door de vakantie gedaald van 150/90 naar 140/80. Het hartje van ons knulletje klopte heel mooi. Kreeg even tranen in mijn ogen, zo mooi vind ik het elke keer weer om te horen. Mijn buik groeit goed en de VK was tevreden. En ik dus ook.

Vanavond hebben we een 4D-echo bij Babyview in Amersfoort. We gaan er samen met de trotse Opa en Oma (Klasina) heen. Ik heb er zo'n zin in. Spannend hoor om ons knulletje in het echie te gaan zien. ;)

Dat was het weer even. Ik heb de pagina genoeg volgeschreven, denk ik. Ik ga mijn best doen om weer wat meer te reageren.

Fijne dag allemaal en geef jullie beebje maar een aai over zijn of haar bolletje. Ik neem aan, dat jullie net zo vaak over jullie buik strelen als ik.

Knuffel,

Marianne

4. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Culemborg
    @ Astrid : Och meis, wat erg. Heel veel sterkte. Ik hoop dat de dierenarts je kan geruststellen en dat het niets ernstigs is.

Knuffel,

Marianne

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Astrid: oh, wat zielig! Ik hoop dat je snel terecht kan bij dierenarts...ik kan daar ook niet tegen, als dieren pijn hebben, echt erg!
    Wij hadden tot 2 maanden geleden 2 poezen..1 is helaas overleden (overreden) echt erg, was echt zo'n lieverdje!
    Onze andere poes is sinds 2 weken vermist..geen idee waar ze is..dus nu zijn we ze misschien wel allebei kwijt..:(

Veel sterkte met je poes en ik hoop dat ze heel erg snel weer beter is.

Gisteren bij de VK geweest. Alles was prima in orde! Gelukkig maar weer, ook al weet ik wel dat het waarschijnlijk wel goed is omdat ons dametje zo veel beweegt.

Mijn man kan nu trouwens wel het hartje horen door zn oor op mn buik te leggen! Echt leuk!

Liefs

Syl

6. Sheila82

Hey Avalon! Welkom terug, fijn je weer hier te zien!
    Ik ga nu even je update lezen!

Liefs

Syl

7. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Culemborg
    Agenda

Kissflower -> 24 Juli VK (14.15 uur)
    Denisse -> 24 Juli VK
    Avalon1972 -> 24 Juli 4D Echo
    Mariekebalm -> 24 Juli Echo nr. 8
    Xenas81 -> 24 Juli Z’huis voor haar oren.
    Choco -> 25 Juli VK
    Chrisje -> 25 Juli Pretecho (14.30 uur)
    lvdwerf -> 25 Juli Pretecho (13.45 uur)
    lvdwerf -> 25 Juli VK
    lvdwerf -> 26 Juli dikke buik reportage bij fotograaf
    Andrea -> 26 Juli VK
    Doris -> 26 Juli VK
    Misoh -> 27 juli gyn en groeiecho
    Maartje -> 30 Juli VK
    Missyess -> 31 Juli VK

Smeetje -> 1 Augustus VK
    Sofieke -> 2 Augustus Gynaecoloog
    Xenas81 -> 2 Augustus Pretecho (13.45 uur)
    Xenas81 -> 7 Augustus VK
    Sylvia -> 9 Augustus Pretecho (22.10 uur)
    Lievebeesje -> 6 Augustus Trouwen!
    Sofieke -> 7 Augustus 32 Weken echo en VK
    Mariekebalm -> 7 Augustus VK
    Chrisje -> 7 Augustus VK (9.45 uur)
    lvdwerf -> 8 Augustus Jarig!
    Avalon1972 -> VK Echo
    Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
    Denisse -> 17 Augustus Pretecho (11.50 uur)
    Mariekebalm -> 28 Augustus Echo nr. 9
    Appeltje -> nog te plannen echo voor check niertjes (34 weken)

8. Sheila82

Hey Avalon,

Fijn dat alles goed gaat en dat je een mooie bruiloft hebt gehad!
    Wel vervelend dat je ziek bent geweest en last hebt van BI...
    Gelukkig doet jullie mannetje het erg goed!
    Spannend; vanavond een 4d echo! Wij hebben die pas 9 augustus maar heb er nu al veel zin in!

Laat je nog weten hoe de echo is geweest?

Liefs

Syl

9. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ astrid, wat naar dat je kat er zo slecht aan toe is! hopelijk heeft de dierenarts iets te drinken wat een evt. gif weer kan neutraliseren!

@ marianne, leuk om je verhaal te lezen en nog gefeliciteerd! Vervelend dat je allergisch blijkt te zijn voor "iets" in tropische zwembaden, maar verder klinkt het prima!

ik zit hier een klein beetje te balen. Ik wou naar de babydump in Veenendaal, maar mijn man heeft omdat het regende de auto meegenomen dus ik kan daar nu niet heen. Nu wou ik als alternatief naar Den Bosch gaan (met de trein) om een reparatie te laten uitvoeren aan een handtas van mij (ik heb een dure tas gekregen voor ons tienjarig jubileum maar er zit een klein productiefoutje in). Nu krijg ik die winkel niet aan de lijn en durf ik het niet aan om op de bonnefooi naar Den Bosch af te reizen...
    Dus nu zit ik nog steeds thuis, te dubben wat ik met deze laatste vrije dag ga doen.

Morgen is mijn man jarig, dus ik moet sowieso nog even taart bakken, maar dat kan vanavond ook nog wel. Ik denk dat ik het er zo maar op waag om naar de binnenstad van Arnhem af te reizen...

Groetjes
    Maris

10. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Avalon: Wat een verhaal zeg! Goed dat je er weer bent!

@ Maris: Wat leuk dat je in Arnhem woont, ik in Hoenderloo, dus dat is erg dichtbij. (20 minuutjes)

@ Astrid: Wat k*t zeg! Ik zou als je ineens denkt dat het te slecht gaat, gewoon direct gaan en er gaan zitten. Je moet niet hebben dat het beestje niet meer te redden is omdat je te lang hebt moeten wachten, dus als het echt ineens slecht gaat, gewoon gaan!

Ik ga me maar eens aankleden (zit hier nog steeds in mijn badjas te luieren) want ik moet met 20 minuten naar de fysio.

Spreek jullie later weer!

Liefs Laura

11. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Lekker maris,
    Bewaar je voor ons ook een stukje taart?

12. @ avalon! kijk wat leuk om te lezen!
    gaaf he zo''n dag! en jullie hebben ook echt een fantastische dag gehad zo te lezen!

@ astrid.. ohhh wat erg zeg!

Ik hoop dat je snel terecht kan..
    en dat het allemaal meevalt!

13. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Astrid wat erg zeg! Inderdaad, als 't te slecht gaat, gewoon vast heen gaan! Sterkte, laat je weten hoe het geweest is!?

Avalon, wat fijn dat je ff een update hebt gegeven! Jullie hebben het fantastisch gehad lees ik al wel! Super! Inderdaad wel balen dat je daar allergisch voor bent zeg! Brr, vind erge jeuk vaak nog erger dan pijn! Is 't nu weer helemaal bijgetrokken? Doe je rustig aan met je BI? Bij meer pijn gewoon weer naar de Arbo arts gaan hoor!

Maris, wat een teleurstelling dan zeg! Niet naar Babydump en ik kan me voorstellen dat je ook niet "zomaar even" naar Den Bosch gaat! Hoop dat je nog lekker ff Arnhem in kan! O ja, taart lust ik ook wel ;)

Pff, heb best wel veel last van harde buiken momenteel... Hoeveel mag je er hebben per uur? Las hier laatst iets van 6? Hoe zou 't komen eigenlijk, want ik ben op zich met werk werk druk, maar ben er niet gestresst ofzo onder en ik kan er steeds bij zitten....

Liefs Chris

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo zeg, dat was gek! Lig ik bij de acupunctuur op tafel (op mijn rug), word ik na een minuut of 15 helemaal niet goed zeg! Ik viel bijna flauw! Komt doordat de baby steeds meer druk uitoefend op de aorta en daardoor pompt je bloed dan niet meer goed. Echt een maf gevoel! Ik voel me gelukkig inmiddels weer 'kip'lekker.

@Marieke; klinkt inderdaad echt als hollands weer. Hier is het 19 graden, harde wind en een waterig zonnetje. Mijn huis is ook verre van brandschoon omdat ik het niet red. Ik haal de schade na de geboorte wel weer in. Er zit niks anders op.

@Cathy; kijk, zo schiet het wel lekker op met het kamertje!

@Maris; bedankt voor de tips! Ik heb wel ander behang (moet de muur insmeren), maar verder ga ik er dankbaar gebruik van maken!

@Chrisje; ik heb het ook steeds over 'onze alien' :) ;) Harde buiken kan je ook krijgen van teveel inspanning. Misschien is het toch te druk op je werk?!

@NiCa; geniet van je nieuwe bank!

@Laura; ik was het van de wieg! De hemel is alleen nog niet af, dus je houdt hem tegoed. Tis een familiestuk en ik ben er erg trots op!

@Anne; meid, wat een ellende! Ik hoop dat je het een beetje volhoudt! Sterkte ermee!

@Xenas; wat balen dat je zo lang moet wachten! Probeer nog maar lekker wat afleiding te vinden op je werk!

@Misoh; hou je sterk meid! Je zal zien dat alles helemaal goed blijkt te zijn!

@Astrid; wat onwijs klote zeg! Ze moeten ook echt niet aan mijn poezen komen hoor! Pfff, het zijn net mijn kinderen! En dan is anderhalf uur wachten gewoon veel te lang. Heel veel sterkte ermee! Ik brand een kaarsje voor jullie!

@Avalon; dat klinkt als een fijne bruiloft en een heerlijke vakantie! Balen van die allergische reactie! Ik werd vanmorgen wakker met een knalrode kop met allemaal uitslag erop. Het lijkt wel of ik in de fik sta. Waarschijnlijk komt het van de aardbeien, anders zou ik het niet weten. Ik ben er overigens nooit allergisch voor geweest, maar met een zwanger lijf kan alles! :rolleyes:

@Sylvia; fijn dat je weer goedgekeurd bent!

Zo, ik ben weer bij. Ik ga even lekker op de bank hangen en een videootje kijken. Tot laters!

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Avalon: Fijn dat je er weer bent! Leuk om je verhaal te lezen!

Groetjes Doris

16. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    2 Chrisje79; ik heb al weken last van harde buiken en ik vraag me ook echt af waar het vandaan komt. Af en toe vind ik het gewoon zielig voor die kleine in mijn buik. Ik mag niet meer werken want ik had er zo een 20 in een uur. Nu gaat het goed al heb ik ze nog maar niet meer zo veel, zelfs als ik s'achts uit bed moet om te plassen heb ik het wel eens, ik heb wel het idee dat ik een harde buik heb in combinatie met plassen. (Heb geen blaasontsteking) Ik accepteer het maar gewoon en doe heel rustig aan als ik er meer dan 3 in een uur heb...... [-o<

2 Maartje; ik heb al een paar keer gehad dat ik helemaal niet goed werd, alsof ik harkloppingen krijg en het benauwd krijg. Het duurt een minuutje of tien.Nu ik jou verhaal zo lees heb ik het idee dat dat me dat misschien ook wel eens overkomt. FF in de gaten houden en bij mijn VK melden maandag. \:D/

2 Astrid; K*T dat het zo met je poes gaat, ik ga voor je duimen dat er niets ernstig is. :thumup: sterkte

2 Maris behang die je op een ingesmeerde muur moet plakken is eigenlijk het makkelijkste, het gaat jou zeker lukken. ](*,)

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ bolletje

Thnx meis...

@ diaan

Net uitslag gekregen hij was 7.1 dus weer aan het zakken :) Siem helemaal trots op zich zelf hahaha.

@ chrisje

Graag gedaan!
    Wij zouden eerst slaap kindje slaap bestellen maar me pa wil hetzelf maken maar ik weet niet of ik het nog wil haha.
    Misschien dat ik zelf nog 3 schilderijtjes maak (van de andere staan foto's op onze beebie site)

Net naar fysio geweest, heb last van m'n stuitje.. hij hoopte dat het niet BI zou worden :confused:

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey wat lees ik nou?! Komt Maris bij mij behangen?!?! ;) Das nog eens fijn! :)

19. NiCa

NiCa Bekend lid

lieve meiden ik heb eindelijk ons nieuwe banksel in huis staan ging niet als ik wilde ze zouden de oude 3zits mee nemen is tegen mij gezegt(2x)dus ik ging er vanuit dat ze die mee namen maar ze wilden die eerst niet meenemen,ik eerst boos en later huilen rot hormonem ook! :oops: en later zijn ze gaan bellen enzo en ze hebben het bankstel neer gezet en de oude mee genomen

liefs nica

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Aaaaah, had ik net mn berichtje getikt is ie ineens weg, grrrrrrrr!

Huis is weer schoon na vijf uur als een slak schoonmaken, pffff, is hier nu ook een stuk warmer, graadje of 25 denk ik...Kan alleen niet gaan zwemmen, moet met een uurtje weg.

Boodschapjes doen we op de terugweg van de gyn wel....Gelijk maar even tanken, sta bijna droog en moet nu echt niet met benzinepech komen te staan (krijg je als je 25km verderop moet tanken....)

Astrid: hoe is het nu? Vind het zooo zielig, ik zie haar wel niet maar word er helemaal naar van, kan zo slecht tegen dieren die wat mankeren!

Avalon, bedankt voor de update!

Maartje: Leuk zo al die hulp ;) , zouden een oktobermama's klusteam moeten maken!(zeg ik heel vrolijk, wetende dat ik toch te ver weg woon, hahaha)

Moontje, maak je geen zorgen over je stuitje, heb het ook vaak en is geen BI, trekt wel weer weg....Hoop dat het bij jou ook het geval is...

Moet niet vergeten aan mn gyn te vragen of ik wat kan krijgen tegen de kramp. Vind die ischias al erg genoeg en kan daar niks tegen krijgen, grrrr

Hartkloppingen zijn heel normaal, Omdat je van 4 naar 5.5 liter bloed gaat!

Nica, sorry lig in een deuk hier, zie jouw uitbarsting en dan de koppies van de bezorgers, hihi! Gelukkig hebben ze hem wel meegenomen, zou er niet aan moeten denken.

En mogen jullie 6 harde buiken in het uur hebben!? Hier niet meer dan 10 per dag in dit stadium....In de laatste 4 weken mag dat pas veranderen in zo vaak als het komt. Als de baby eerder dan 21 sept komt moet ik naar Montpellier en dat wil ik dus echt niet hè! Is 100 km verderop! Dus ga mooi rustig aan doen...

Deel Deze Pagina