Laura, je hebt helemaal gelijk... al moet ik zeggen dat ik dan ook extra bezorgd ben hoor (vriendlief is nooit ziek)... Dan kijkt 'ie me met van die droopy oogjes aan! Wens 'm maar beterschap! Fijn dat de reportage verzet kon worden! Sylvia, wat een fijn vooruitzicht zeg! Lekker van genieten! En 2 weekjes vliegen zo om! Was trouwens vergeten te melden dat onze uk momenteel in een stuit ligt... Heb al ff een klein gesprekkie gehad met de kleine dat 'ie nog wel moet gaan draaien Volgens de "echo-dame" had ik heel veel vruchtwater (vandaar mijn grote buik ook denk ik) dus heeft 'ie alle vrijheid om te draaien! O ja, hij/zij weegt 939 gram... Schattig he... *zijmel*zwijmel* Vanavond lekker bij mijn paps en mams eten (Rogier heeft koopavond) en misschien nog ff naar de Prenatal... Liefs mij
@ martine, ik heb dit probleem ook sinds onze vakantie. Alleen is er bij mij geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt. Ik ben op de gok opgehouden met het dragen van wattenschijfjes. Vooralsnog is het de laatste tijd bij mij ook poedermelk. :-S
Hoi meiden, Ik heb even niet de tijd en energie om vaak te reageren, maar ik dacht; ik laat toch even een teken van leven achter. Sinds gisteren heb ik mijn logees hier en dat is heel gezellig, maar ook best druk. Ik moet zeggen dat het me meer vermoeid dan ik dacht, ookal doet mijn vriendin bijna alles. Het is gewoon heel anders om de hele dag een peuter om je heen te hebben (en een baby van 7 weken, maar die hoor je bijna niet). Vandaag is mijn mannetje hier langs gelopen. Het gaat erg goed met de wandeltocht, ondanks het weer. Ik zal blij zijn als hij er straks weer is. Zaterdag gaan mijn logees weer weg, dus dan zal ik ook weer wat meer op jullie reageren. Liefs, Maartje
Oeps.... ik ben in de war... ipv 30 weken en 1 dag heb ik inderdaad 31 weken geschreven... gaat lekker zo!
@Moon klinkt als een kont of een hoofdje wat je wegdrukt. Een lekker spelend kindje in de buik dus. @Kissflower: fijne eerste nacht in je nieuwe huis, hopelijk slaap je lekker. @Xenas: fijne vakantie, geniet lekker. @Allemaal lekkende borsten heb ik alleen 'snachts af en toe of als mijn zoontje ineens op mijn valt of tegen bij borst duwt. @Laura: beterschap voor je man. Verder iedereen sterkte en plezier bij de bezoekjes aan de vk of de gyno.
Hallo hier nogmaals Diana, Ik denk reageer eerst even op de rest, anders zit ik hier straks te janken en kan ik op niemand meer reageren. Maar ik heb even een ego bericht van ik zit in een enorme dip. Dinsdag bij de gyno geweest. Dit vanwege de eiwitten in mijn urine van 3 weken terug. Nu was het een controle om te kijken hoe het gaat. Nou het gaat dus K*T. Zo dat is eruit. Sorry voor het taalgebruik. De gyno was tevreden in eerste instantie. Buik en echo zagen er goed uit, baby ook prima en de groeicurve ook prima. Toch heb ik veel last van hoofdpijn en buikpijn. De gyno zei we kijken je urine en bloed weer na en kijken of er een verandering is. Gisteren gingen we een dagje uit naar Friesland, naar familie op de camping. Moest vanuit de auto bellen om 1o uur naar de gyno. Nou foute boel. DE eiwitten waren behoorlijk verhoogd. De arts had tegen de assistente gezegd Mevrouw hoeft zich nog niet druk te maken. Nou dat deed ik dus wel. Wat nu vroeg ik. 24 uur urine sparen, rust nemen, iedere kwaal die ik voel omschrijven met tijdstip en datum erbij. Dinsdag bellen en als het te hoog is wordt het waarschijnlijk wel een opname. Nou lekker hoor, ga je net een dagje weg krijg je dit te horen. Janken en janken en boos jullie kennen het wel. Niet leuk dus. Ik me alleen maar zorgen maken dat 29 weken te vroeg is om het te halen, dat ik niet in het ziekenhuis wil liggen, dat thuis heel veel nog niet klaar is en wie er dan voor mijn man en zoontje moet zorgen. Dus wat gebeurde er daarna, kotsmisselijk, hoofdpijn en bekaf van de stress. Toch nog wel een leuke dag gehad door de afleiding maar toen ik met mijn man terug zat in de auto 's avonds storte ik in. Vandaag de hele dag in een dip. In een grote bokaal piezen wat ook voor geen meter lukt. Vandaag heeft mijn man wel ons zoontje verhuist naar de grote binken kamer en hij vindt het gelukkig geweldig. Hij ligt te zingen in zijn bed en roept alleen maar: ZOOOO MOOOOI nieuwe kamer. Dus dat was het lichtpuntje vandaag. Nu lopen die tranen ook weer, getsie die hormonen werken ook niet mee. Ik maak me gewoon zorgen. Ben als de dood dat het uitloopt op zwangerschapsvergiftiging, dat ik een met spoed een keizersnee krijg en een prematuur baby op de neonatologie van 30 weken. Sorry hoor meiden voor dit negatieve bericht maar ik moet het ff kwijt. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat ik erg weinig zal reageren omdat ik een dip heb of dat ik zo vaak langs kom om maar afgeleid te worden. Zo dat was even mijn verhaal. Liefs Diana
@ Diana: Jeetje meid, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dat je lekker thuis mag blijven. Het komt vast allemaal wel weer goed, al kan ik me voorstellen dat je er even flink van geschrokken bent. Liefs Laura
heey meis heb je verhaal met open mond gelezen!ik hoop dat alles goed komt en dat jullie kleintje nog lekker blijft zitten want dat is het beste voor hem/haar! heel veel sterkte en een extra cyberknufff voor jou! liefs nica
Jeetje Diaan.... da's behoorlijk schrikken zeg! Hopelijk valt het mee met de eiwitten en kunnen ze nog met een aangepast dieet en misschien medicijnen de boel verlagen of stabiliseren. Ik ken de stress van angst om een vroeggeboorte (had bij 25,5 week teveel harde buiken waardoor er ontsluiting ontstaan is). En ik weet.... je voelt alsof je lichaam je in de steek laat. Maar kop op meid, het hoeft niet zo af te lopen hè?! Knuffel! Appeltje
Hey lieve meiden! Heb afgelopen nacht voor het eerst in het nieuwe huis geslapen. In 1 woord, het was vreselijk, haha.. Ja, kan er nog wel om lachen hoor. Maar ik moet echt wennen aan de nieuwe geluiden in en om het huis. En natuurlijk is het een andere omgeving, andere kamer enzo. Mijn vriend had nergens last van en heeft heerlijk geslapen. ook de kleine heeft me behoorlijk wakker gehouden vanacht! Dinsdag was ik naar de vk geweest. Alles was ok! Kindje lag met koppie naar beneden! Maar vanacht was hij zo druk.. Dus volgens mij heeft ie zich vanacht gewoon weer stiekem omgedraait en ligt ie weer in stuit. Weet dit niet zeker hoor, maar het was wel een drukke boel in me buik, misschien wassie wel aan het opruimen ofzo haha.. Maar vond het wel heel gezellig, was ik vanacht ook niet zo alleen. Verder heb ik vandaag schoongemaakt en opgeruimt in huis. Overal stonden nog dozen. Nu nog een paar.. En vandaag ook de blije doos opgehaald. Vond het echt een leuke doos! Helemaal blij haha. Mijn vriend had laatte dienst, moet tot 9 uur werken. Dus zal over een half uur wel thuis komen. Kan ik hem trots de blije doos laten zien, hihi! Ookal was het vandaag niet echt mooi weer, heb wel weer ontzettend last van dikke voeten. Doet echt zeer! heb dit dinsdag ook wel aangegeven hoor bij de vk. En ze vond het niet normaal (heb de voeten laten zien, ze waren namelijk ook op dat moment helemaal dik en paars! ) ze heeft gezegt dat ik naar de dokter moet. maar tsja nog geen tijd gehad om naar de dokter te gaan.. Naja eigenlijk ben ik gewoon eigenwijs hoor.. En bovendien is nu eigenlijk de dokter ook een behoorlijk eindje weg, nu we zijn verhuisd. Nou ik maak mij ff een kopje thee en ga weer ff met de voeten omhoog.. @diaan, wat schrikken zeg! Ik ga voor jullie duimen dat alles goed komt en je kindje nog een aantal weken blijft zitten in je buik! Doe het rustig aan meid! Ik denk aan je! Fijne avond allemaal! veel liefs, Kiss
jeetje zie dat ik nog maar 86 dagen tegaan heb! laatst zei ik nog dat ik er nog maar 100 hoefde.. Maar dit gaat echt snel!
Oh my god! Stelletje kletskousen! Jullie hebben in 2 weken tijd 40 (!) pagina's vol gekletst. Misschien dat ik dat dit weekend een beetje oppervlakkig ga bijlezen.... Verder alles goed met iedereen? Diaan: Vervelend zeg! Maak je niet te druk, das ook niet goed voor je!
@ Diaan, kop op meid, even eerste de volgende resultaten afwachten. Misschien valt het allemaal wel mee. En indien niet dat bestaan er vandaag de dag heel goede medicijnen tegen zwangerschapsvergiftiging en moet je ervan uitgaan dat het goed is dat ze er zo vroeg bij zijn zodat er op tijd kan worden ingegrepen. Vooral niet denken dat je faalt als moeder. Had ik een aantal geleden heel erg toen ik in het ziekenhuis lag met premature weeen. Had toen echt het gevoel dat ik nog niet eens mama was en nu al faalde in mijn taak. Niet doen dus dat helpt niet en bovendien is het nog eens totaal niet waar ook. Hier kan jij echt niets aan doen! Gisteren niet meer gereageerd want nadat ik mijn nieuwe auto ben gaan halen en nog even langs prenatal was gegaan was ik zo doodop dat ik gewoon op de bank ben neergeplofd en niet meer ben rechtgekomen behalve om naar mijn bed te gaan. Maar... ik ben nu wel een heel nieuwe coole mama-auto rijker net als een paar super schattige outfits voor de kleine uk!
Goedemorgen allemaal, Wat heb ik een schurf in het weer zeg. 14 juni hadden wij hier een downburst en gisteravond weer een windhoos. Wordt niet er niet goed van, kijk ik gisteravond naar buiten zie ik de lucht draaien, heel vreemd en toch erg eng. Toen ging het ineens hard waaien, niet normaal. Maar goed, geen gewonden. Wel weer veel schade. @Diaan, wat schrikken zeg, maar hou je maar rustig tot de volgende onderzoeken, zal niet makkelijk zijn, maar wel beter voor je. Vandaag maar een half dagje werken, heerlijk en dan lekker weekend. Morgen de babykamer klaar maken. Heb ik echt wel zin in. Groetjes Floortje
Goedemorgen! Tjemig zeg, wat een wind.... Had weer enorme medelijden met mezelf vanochtend Kon m'n zwangere lijf amper de brug op krijgen op de fiets, haha! Diaan, doe je rustig aan meid! Probeer je niet teveel zorgen te maken, al is dat makkelijk gezegd natuurlijk! Eerst afwachten wat de arts zegt! En bij hem ben je in goede handen hoor! Ga heel hard voor je duimen dat jullie kleine uk nog lekker lang blijft zitten! Dikke knuf! Hè bah Floortje, dat klinkt echt eng! Hier in Zwolle heeft het eigenlijk alleen maar heel hard geregend! Het leek wel alsof het met liters naar beneden kwam! Heel veel plezier met de babykamer morgen! Ga denk ik ook eens een poging doen om het kledingkastje in elkaar te zetten! Jippie, vandaag m'n laatste werkdagje en dan weekend! Heerlijk! Fijne dag allemaal! Liefs Chris
hoi allemaal, @ diaan: balen zeg, maar het komt vast goed hoor! Ze zijn er toch op tijd bij, en je krijgt vast een middeltje of oefeningen of wat ook voorgeschreven waardoor die eiwitten weer verdwijnen! @ chrisje (en vast ook andere meiden): hoe gaat fietsen bij jullie? Ik heb sinds ik terug ben van vakantie pijn in mijn stuitje als ik op de fiets ga zitten. Balen dus. Groetjes Maris
Diaan wat rot om te horen. Ik zou me ook zorgen maken, ookal zeggen ze dat het niet hoeft. En ookal weet je dat je er niet zoveel mee opschiet oom je druk te maken. Het gebeurd toch. Hopelijk kan die kleine voorlopig nog lekker blijven zitten bij mama. Mocht je wel opgenomen moeten worden, dan is dat verrot, maar als ze daarmee de kleine en jou goed in de gaten kunnen houden is het wel voor een goed doel... Pas goed op jezelf, neem je rust en luister naar je lijf! Sterkte! Kissyflower, ga toch de huisarts maar bellen... misschien ergens een gaatje maken om daar even langs te kunnen, niet zo eigenwijs zijn . Maris, fietsen is wel eens fijner geweest... Een lang stuk fietsen ging sowieso al niet echt meer, maar hier in t dorp doe ik alles nog wel op de fiets (gaat makkelijker en sneller dan lopend...). Maar het zit niet lekker. Nijnie
Goeiemorgen dames, Jeroen bleek geen migraine te hebben, maar waarschijnlijk ziek te zijn van het eten dat we woensdag hadden gehaald. We hebben toen chinees gegeten. Ik ben namelijk nu flink ziek ervan. Veel pijn in mijn maag en erg misselijk. Het komt waarschijnlijk door het ei dat er bij zat en ik heb het zowel woensdag als gister gegeten. We denken dat het salmonella is. Volgens de HA kan het geen kwaad voor het kind, maar ik maakte me vanmorgen eerst wel een beetje zorgen omdat het pas laat wakker werd. Normaal had ik al meteen beweging als ik wakker werd en nu pas na een paar uur. Ik hoop dat het een beetje snel overgaat. Jeroen heeft vandaag vooral last van zijn darmen. Ik ben alleen bang dat ik er iets langer mee loop nu ik het 2 keer heb gegeten. Ik weet niet of ik het red om jullie steeds bij te lezen nu, maar ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Liefs Laura
Hé getver Laura, da's niet zulk mooi nieuws! Was het ei rauw dan? Misschien anders "gewoon" niet goed meer? Bah, kan me voorstellen dat het je niet lekker zit! Als je iets niet vertrouwd, gewoon je HA bellen he! Maris, het fietsen gaat bij mij eigenlijk nog helemaal prima! Alleen tegenwind en de brug hier... da's geen goeie combi voor m'n conditie... Bovendien krijg ik, als ik stevig moet doortrappen om de brug op te komen, steeds een harde buik... Verder gelukkig nog geen last van mijn stuitje! Kan me voorstellen dat dat erg onprettig is! Kissflower, ben het eens met Nijnie: Niet zo eigenwijs zijn [-X Toch maar ff bij de HA langs! Liefs Chris
verdorie, fiets ik net speciaal even op en neer naar de prenatal voor die Doos, is er geen doos! Nou moe. Kan ik er dus nog een keer op uit, en fietsen is al zo fijn... ahum... Trouwens, voor iedereen met moeie benen: Venal creme werkt als een tierelier bij mij! Al een paar minuten nadat ik het er op smeer voel ik de "kramp" wegtrekken, ideaal! Groetjes Maris