Laura... salmonella?! Wat vervelend! Ik heb ooit in Indonesië dat opgelopen en ben daar toen behoorlijk lang - 3 weken - nog ziek van geweest. Darmen waren daarna overgevoelig waardoor ik diarree bleef houden (terwijl salmonella al uit mijn systeem was). Ik ben toen begonnen met Yakult en toen kwamen mijn darmen weer tot rust. Misschien een tip voor jou? Hier ben ik het kinderkamertje behangklaar aan het maken. Vriend heeft vorig weekend de kozijnen en de muur aan de raamkant 2 keer geverfd en dit weekend worden de andere 3 muurtjes behangen. Kan niet wachten op het eindresultaat. Ben nu even de muren aan het afnemen met een sopje, want de katten hebben in die kamer gewoond ('s nachts) en ik vind het toch fijn dat voordat het behang erop gaat, alle kattenluchtjes (ook al ruik ik niets meer) eruit zijn. Pfff... ik ben al bijna 31 weken. Vinden jullie het ook zo hard gaan?! Schoppen doen tegenwoordig flink veel pijn. Lijk wel of ik dan uit mijn velletje scheur. Hebben jullie dat ook. Dan komt er ineens zo'n kont 'naar buiten' die dan gaat zitten wrikken. Wel grappig gezicht hoor, maar het kan wel eens behoorlijk zeer doen. Nou, allemaal een fijn weekend gewenst!
hello ladies! nog een paar uurtjes en dan weekend! bij mij gaat het fietsen qua pijn probleemloos, alleen lijkt het wel of mijn conditie drie keer achteruit is gehold! lijk wel een hijgende oma, haha! vraagje, hebben jullie ervaring met blaasontstekingen en bevallen? de vk zei dat als ik een bepaalde bacterie heb, ik in het ziekenhuis moet bevallen... nu heb ik de resultaten terug, en het is inderdaad die bacterie. nog niet nagevraagd aan mijn vk hoor, maar mag je dan echt niet thuisbevallen? of alleen als je een blaasontsteking hebt... weet iemand dat toevallig? de bacterie die ik heb is streptococcen...
O ja, Laura, sterkte met jullie ziekzijn... Als het echt van het eten komt, is het ook snel weer over, dus hopelijk heb je straks toch nog wat aan je weekend!
Hey meiden hier ff een ego berichtje als dat mag? Danny is vandaag door me mams gehaalt voor zijn vakantie hij gaat met hun op vakantie en hij ging nogal rot weg wat,maar dat is nu klaar maar ik heb een hekel aan die ROT-hormonen kon alleen maar huilen was net een klein kind hebben jullie dat ook wel eens? Toen belde me mams net nog op ff bij gepraat day alles weer oke was had ik Danny er nog ff voor en gezegt dat hij een beetje raar weg gegaan was en dat hem een fijne vakantie wenste! en op den duur me mams weer aan de foon gehad en op den duur zei ze Danny wil je nog ff wat zeggen en toen zei hij opeens mama ik wil naar huis!mag ik naar huis?ik snapte er nix van en uiteindelijk wilde hij bleekbaar weten hoe laat hij thuis moet zijn als te ze komen van de vakantie Snappen jullie het nog....ik niet sorry dat ik ff moest klagen maar wens jullie wel een hele fijne dag toe! Liefs Nica
Geen idee Denisse.... ik ben tijdens mijn ziekenhuisopname ook getest op die bacterie en had er 'enkele tientallen', maar er is niets gezegd of ik dan ineens in het ziekenhuis moet bevallen. Ik zou het inderdaad even navragen.... want heeft het niet te maken met of die bacterie aanweizg is op het moment van bevallen? Ik bedoel, die bacterie kan met anti-biotica toch nog bestreden worden voor die tijd?
ik weet het ook niet.. ik vraag het nog wel even na.. Nica, je hormonen zijn gekke dingen moet je maar denken maak je niet druk!
Hé Denisse, ik zou als ik jou was ff googlen op streptococcen.... Het is volgens mij zo dat je deze namelijk kan overbrengen op je kindje tijdens de bevalling, maar ik kan nergens terugvinden dat je daarom in het ziekenhuis zou moeten bevallen... Lijkt me een beetje raar, omdat niet elke vrouw weet dat ze streptococcen heeft op het moment van bevallen... Nica, kan me voorstellen dat je ff een dip hebt hoor! Volgens mij zijn het inderdaad hormonen! Laat maar lekker gaan! Maris, balen zeg van die doos! Ben je voor nop die kant op gefietst! Liefs Chris
Thanks meiden voor de opbeurende woorden. Dip is er nog steeds maar goed iedereen praat me moed in en ik begin ook wel een beetje te geloven dat ik niet alleen pessimistisch moet denken. Toch worden mijn klachten wel erger. Loop nu hele dagen met hoofdpijn, ben veel moeier dan anders en af en toe misselijk. Het plassen in die bak ging gelukkig goed, was ik ff blij dat ik niet voor iedere vijf drupjes heen moest. Een week geleden moest ik ieder half uur een beetje en dan 20 keer per dag ofzo. Nu gelukkig niet meer, zitten en een grote plas doen gaat goed. Mijn man is nu die bokaal vol je weet wel naar het ziekenhuis aan het brengen en dinsdagochtend wordt er beslist wat we gaan doen. De kleine is volop aan het trappelen dus dat zit goed. Nou ik blijf mezelf oppeppen en fijn dat jullie dat ook doen. Bedankt voor alle cyberknuffen, jullie krijgen er allemaal 1 terug. Fijn weekend en ik zou tegen mezelf zeggen: houd de moed erin, (lekker makkelijk maar allicht het proberen waard, stress werkt ook niet). Kus Diana
pffff, zoo warm hier, en een partij druk! Ik heb net de lijst uitgeprint met de "aankomsten" van morgen, aaahhhh een hele waslijst man...Gelukkig zijn mijn collega en ik goed op elkaar ingespeeld en hebben we vanmiddag een redelijk normale middag, dus kwestie van een goede voorbereiding en dan komt het morgen wel goed. Ga vandaag niet zwemmen want ben gisteren een beetje verbrand, door het kletsen met vaste klanten die gistermiddag weg zijn gegaan beetje vergeten crème op te doen, hihi. Ach, heb wel erger gehad. Hee doen jullie een beetje voorzichtig aan zeg! Allemaal enge verhalen met salmonella en zwsch vergiftiging....Bij de minste twijfel dokter bellen hoor! Verder gaat het hier goed, kleine is wat rustig, maar denk dat het door de warmte komt. Mams heeft ook geen energie.... Kusjes iedereen! En nica, hele dikke knuffel, erg hè, die hormonen?! O ja, word wel erg dik, buik rekt zo ontzettend uit sinds ze gedraaid is, zelfs de klanten valt het op en de nieuwen vragen al of ik bijna moet bevallen?! Aaaaah, en als ik iets van de grond op moet pakken is die grond wel errug laag.... :-s
ik ben er ook! (maar bezig met babykamer-meubeltjes in elkaar zetten, en 130 rasta-vlechtjes uit m'n haar halen, en ... )
Zooooooo en nu naar huis! WEEKEND! Volgens mij heeft onze kleine de hik ofzo, want ik voel onderin mijn buik steeds achter elkaar tik, tik, tik, tik... om de seconde... heel vreemd Meiden, ik hoop dat ik nog ff ergens achter internet kan kruipen één dezer dagen, anders allemaal een heel fijn weekend! Knuf Chris
Ik ben er half. Ik voel me zo beroerd dat ik de hele dag nog niets hebben kunnen eten of drinken. Dat schijnt ook het gevaar te zijn als je zwanger bent en salmonella hebt. Maar ik hou nu echt niets binnen. Het moet wel aan de eieren hebben gelegen, want ik proef de hele dag al niets anders dan rotte eieren, terwijl dat toch allang mijn maag uit moet zijn. @ denisse: kop op meid, we duimen voor je! Dikke cyberknuf. Liefs Laura
Hoi allemaal, Even een kort berichtje van mij. Net op controle geweest. Alles was in orde. Bloeddruk 135/85 en geen eiwitten in m'n urine of blaasontsteking. De harde buiken zijn nu ook grotendeels weg. Wel een beetje laag ijzergehalte en aangezien in niet weet hoe ik nog meer groene groenten en volkoren brood naar binnen moet werken ijzertabletjes gekregen. Ook de groeiecho was prima. De kleine ligt een paar weken voor op de groei. Hadden we eigenlijk niet anders verwacht. Het hoofdje en het buikje liggen een week of 2 voor. Het bovenbeentje net een paar dagen. Het zal wel geen kleintje worden. Alles nog wel mooi binnen de grenzen. De kleine lag wel half in stuit half dwars. Voelde vandaag ook verdacht weinig, alleen af en toe een trap tegen m'n blaas. De ligging verklaart dat dus wel. Nu snel richting eten want ik heb honger. Ben nu ook weer wat geruster. Over twee weken weer controle. Als ik me erg zorgen maakte mocht het ook over een week, zit alleen bij de controles zo te stressen of alles wel goed is dat ik het dan toch liever op twee weken houdt. Iedereen een fijn weekend. Liefs Silvie
@ iedereen met ijzertekort: Ik heb bij mijn diëtiste een aantal handig tips gehad, waarbij je niet meer producten met ijzer eet, maar juist het ijzer op die manier eet, dat je lichaam er zoveel mogelijk van opneemt. De basisregels zijn: - Drink bij producten met ijzer (dus vooral de 3 hoofdmaaltijden) een vruchtendrank. Vitamine C bevordert de ijzeropname. - Neem geen thee of zuivelproducten in de buurt van de 3 belangrijkste maaltijden waar je je ijzer uit moet halen. Thee (uitgezonderd kruidenthee) en zuivel remmen de ijzeropname. Neem thee of zuivelproducten dus als apart tussendoortje, minstens een uur voor of na de hoofdmaaltijden. Ijzer haal je ook gewoon uit brood en met een snee of 6 en een normale hoofdmaaltijd, zou je hier al genoeg aan moeten hebben. Daarnaast is een handige tip; appelsientje groeifruit. In beide smaken (appel en sinaasappel) is ijzer toegevoegd. Je proeft het niet en het smaakt als gewone vruchtensap, alleen krijg je wel extra ijzer binnen, die uiteraard weer extra goed wordt opgenomen door de vitamine c. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Mijn ijzergehalte is er zelfs van gestegen en heb daardoor net geen ijzerpillen hoeven slikken. Nu heb ik inmiddels weer normale waardes. Liefs Laura (nog steeds flink brak)
Hallo lieve meiden, hier een berichtje uit het zeer zonnige frankrijk. We genieten heel erg en het weer is werkelijk super, de omgeving mooi en het zwembad heerlijk. Mijn bekken hebben zich de heenreis redelijk gehouden gelukkig. Nu doe ik heerlijk rustig aan. Met de beeb gaat alles prima, hij is erg druk en mijn buik golft regelmatig heen en weer. Ik hoop dat met jullie alles goed gaat. Ik heb geen tijd om 25 pagina's terug te lezen. Heel veel groetjes van mij uit het zonnige Frankrijk en tot later. Dikke kus Nynke