@ Maris, ik werk via het uitzendbureau Heb al genoeg uren gedraaid en iedereen is blij met me, maar dankzij die :c: fusie krijg ik nu geen contract. Ach.... Voor 8 augustus moet ik mijn 1e ziektegeld hebben. Ik zal maandag weer even bellen of ze de papieren hebben ontvangen. Oeeeh mannetje is voor me naar de chinees om miniloempiaatjes te halen Wat een schatje ook! (soms)
heeeey meiden! @ nica.. mooie box.. @ maartje.. rustig aan meid.. en geniet van je vakantie.. @astrid...leuk dat je het kaartje hebt gevonden.. wij doen het ook via geboortepost...is super handy...als we thuis zijn zal er waarschijnlijk een proefdruk binnen liggen.. ben benieuwd.. heb ook een ontzettend leuk gedichtje gevonden.. als ik thuis ben.. en het niet vergeten ben.. zal ik hem hier plaatsen.. ben beniuewd wat jullie ervan vinden... Verder gaat het nog steeds goed hier.. al slaap ik heerlijk uit.. en ga ik tussen dde middag weer slapen erg he.. maar ik heb het nodig blijkbaar.. en de kleine is super druk trouwens!
thnx xenas ben er ook errug happy mee en vandaag hebben we het wipstoeltje op gehaald ook via mp zal ff een foto in me album zetten liefs nica
Hey lieve allemaal! Gisteren met me vriend en zijn kleine zusje (12 jaar) de stad in geweest. Nieuwe bh en spijkerbroek geshopt. Savonds lekker filmpje gekeken. Zijn zusje bleef ook slapen in ons nieuwe huis! Maar toen gebeurde het.. Mijn vriend en ik lagen rond half 1 in bed. Rond 1 uur ging hij naar de wc om te plassen en voelde in ons bed allemaal nattigheid. Hij dacht dat ik in bed had geplast niet dat dat ooit gebeurt, maar zo voelde het. Toen deed hij de lamp aan en schreeude dat er bloed in bed lag. Ik geloofde het niet, voelde met me hand tussen me benen (sliep al, dus voelde die hele nattigheid niet) en me hele hand zat onder het bloed. Sprong op, en ja hoor.. een hele grote plas bloed in bed. Mijn vriend en ik keken elkaar verstijft aan.. tranen rolde over mijn wangen, kon geen woord uit brengen en begon te kokhalsen van de schrik. Mijn vriend heeft meteen zijn telefoon gepakt en de verloskundige kaart en heeft gebeld. De verloskundige was er binnen 10 minuten, maar het voelde als een eeuwigheid. Ik moest in bed blijven liggen wachten tot de vk er was. Ook mochten we het bloed niet schoonmaken. Mijn vriend begon mijn buik te schudden om ons kindje wakker te maken of ie nog zou schoppen. Maar we vreesde het ergste. Toen hebben we zijn zusje wakker gemaakt en ze kwam heel lief bij me liggen. Toen de vk er eenmaal was heeft ze het hartje geluisterd, GODZIJDANK! Hartje klonk perfect. Begon weer te huilen.. Ze stelde mij gerust, maar ze vond de hoeveelheid bloed wat in het bed lag te groot en ze stuurde me door naar het ziekenhuis. Ze zei dat ik spulletjes mee moest nemen, omdat ik waarschijnlijk in het ziekenhuis zou worden opgenomen! 2 uur waren we in het ziekenhuis. Moest een half uur aan een apparaat liggen waar ze het hartje van ons kindje in de gaten houden (weet ff niet meer hoe zo een ding heet). Ook dit was allemaal goed. Toen ging de arts met een eendenbek in mijn vagina kijken (WAT DEED DAT PIJN ZEG! ) En ze zag inderdaad dat er bij mijn baarmoedermond allemaal bloed nog zat. Ze wilde even een echo maken om te kijken waar de placenta lag. Deze lag gelukkig ver genoeg naar boven. Toen mocht ik gelukkig naar huis, maar moest het wel rustig aan doen en wanneer ik weer bloed verlies moet ik meteen komen. Ze kon mij niet vertellen wat het was geweest, maar met ons kindje was alles oke! gelukkig! om 5 uur waren we dan weer thuis.. Dit was echt een vreselijke ervaring.. Was echt doodsbang. Ook mijn vriend kon zichzelf niet inhouden, heb hem nog nooit zo angstig zien kijken.. Ik ga het nu echt heel rustig aan doen. Misschien ben ik de afgelopen dagen wel veelste druk geweest met de verhuizing. Me kindje schopt er weer vrolijk op los. En heb gelukkig geen bloed meer verloren. Maar ben nog steeds bang dat ik mijn kindje ga verliezen of dat hij veelste vroeg geboren word. Dit moest ik even kwijt.. Ik ga zo weer lekker in bed liggen.. En lekker rustig aan doen.. Als er iets gebeurt hou ik jullie wel op de hoogte.. Maar moet er nu even vanuit gaan dat het eenmalig was dat bloedverlies.. *zucht*.. Veel liefs en alvast en goede nachtrust.. Liefs Kiss
Ja Choco, doe de hele dag al rustig aan..Ben nog steeds angstig dat er iets gaat gebeuren. De schrik zit er bij mijn vriend en mij nog steeds goed in.. Slaaplekker! Liefs kiss
Nou ...ik hoop echt voor jullie dat het maar bij 1 keer blijft. Dit wil je niet nog een keer meemaken. Lekker slapen straks ( als het een beetje lukt).
dank je wel.. Hoop dat ik inderdaad lekker kan slapen. ben nu nog niet echt moe, omdat ik veel op bed heb gelegen vandaag.. Maar ga toch proberen om weer richting bed te gaan.. Slaaplekker Liefs
Jeetje Kissflower! Het zweet breekt me uit! Wat een vreselijke nacht hebben jullie gehad! Ik kan me helemaal voorstellen dat je moeite hebt om vertrouwen te hebben in je buik! Als het je rust geeft om te weten wat er nou precies aan de hand was, zou ik vandaag nog even naar het ziekenhuis bellen. Wie weet helpt het?! Doe maar heel rustig aan en probeer wat afleiding te zoeken. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik duim met je mee dat het gewoon iets eenmaligs was! @Moon; jij zal ook wel flink geschrokken zijn. Zeker na je eerdere ervaringen! Neem lekker je rust en probeer vertrouwen te houden in je lijf! Lieve meiden, ik steek een kaarsje voor jullie op! Liefs Maartje
Kom mij ook weer even melden na een weekendje klussen in ons nieuwe huis. Natuurlijk weer het fototoestel vergeten om een foto van het kamertje te maken maar daar probeer ik volgende week aan te denken! @ Kissflower! Jeetje meid wat een ervaring. Doe je wel rustig aan daar want dat kleintje moet nog wel even blijven zitten hoor! Wij hebben ons kaartje ook al besteld en de proefdruk al goedgekeurd. Wel via de gewone drukker maar we vonden echt iets dat helemaal ons ding was. Lekker eenvoudig maar toch stijlvol! Komen jullie echt met 50 kaartjes toe? Wij hebben er 125 besteld omdat we er sowieso al 110 nodig hebben en nog wat reserve willen. En dan wordt het wel duur, maar we hebben een sponsor voor dit klusje dus dat scheelt dan weer! Hier ook trouwens weer last van misselijkheid. Niet zo heel erg als in het begin van de zwangerschap maar toch... Iedere keer als ik warm eet krijg ik tijdens de maaltijd zo een aanval van misselijkheid en kan ik niet meer verder eten. Ochja... een uurtje daarna weer wat yoghurt of een boterham en het is weer opgelost maar leuk is wel anders! Nou dames, verder niet veel te melden... alweer voorbij de 31 weken! Gaat echt hard! Dus voor iedereen nog lekker genieten van die laatste weken voor we het weten hebben we onze kleine beeb in de armen!
lieve kiss jeetje schrok me echt helemaal gek!ik kreeg spontaan een raar gevoel in me buik ik hoop dat jullie kleintje lekker blijft zitten waar het zit e hopelijk heb je geen bloedverlies meer maar als ik jou was zal ik toch ff na vraag wat het geweest kan zijn want alles was goed maar dan moet het bloed te ergens vandaan komen? lieverd doe lekker rustig aan en we denken aan je! dikke cyberknuff nica!
Kissflower, wat een vreselijke ervaring! Je schrikt je toch helemaal lam als er zoiets gebeurd! Gelukkig gaat alles goed met je kindje. Maar doe het inderdaad maar rustig aan. Zoiets wil je natuurlijk nooit meer meemaken! Hier gaat alles bijzonder goed. Heb nog kunnen meeklussen in de babykamer dit weekend. (nou ja klussen, behangreepjes aangeven enzo) En ik heb er geen harde buiken door gekregen. Yes! Ik denk dat kindje echt nog wel even blijft zitten en de prognose van de verloskundige (34 weken) ruim voorbij gaat. Sofieke, gaat hard hè?! Ik ben morgen ook alweer 31 weken. Je merkt nu wel dat het kindje wat minder ruimte heeft. Hij is zijn grenzen flink aan het testen. haha... Dan zie ik weer ineens een grote bult uit mijn buik steken (zijn kont) of dan zie ik ineens een voetje of handje van links naar rechts schieten. Echt leuk! Volgende week ga ik weer naar de verloskundige en dan hoor ik wanneer ik mijn echo krijg. Ga er vanuit dat alles goed is en ik vind het wel leuk die kleine nog eens te zien voordat ie bij ons komt. Ik zal even wat foto's van de (nu nog lege) kinderkamer in mijn album zetten. Volgend weekend gaan de meubeltjes er ook nog bij. Iedereen een goede dag gewenst! Groetjes, Appeltje
Goedemorgen Kissflower, dat is echt schrikken. Doe aub rustig aan. Het ging net zo goed met ons allemaal. Vraag toch even na of de Vk even kan navragen in het ziekenhuis hoe dit komt. Kan je er wel rekening meehouden. Moon jij ook schrikken blij dat alles goed is. Maartje fijne vakantie en we zullen je missen. Ik ben net terug van de VK alles gaat goed. Moet alleen nog bloedprikken wat ik steeds vergeet. Heb nog even nagevraagd of het bed op klossen moet als je toch in het ZH wil bevallen. Tja wat ik hoorde vond ik toch wel een domper. Ik moet er erg rekening meehouden dat ik ook wel eens thuis kan bevallen. Omdat het ziekenhuis vrij ver weg is en mijn vorige bevallingen vlug zijn gegaan. Ze gaan me dan niet meer in de auto zetten. Dus ons bed moet op klossen. Wordt een hele klus ons bed heeft 12 pootjes die allemaal onderstuent moeten worden. ik hoop dat het weer een beetje de goede kant op gaat. Ik ga even kijken of we van de week nog een dagje na duinrell kunnen. En dan maar weer werken. Ik schat dat ik nog een week of 3 werk heb en dan heerlijk gaan genieten.
Ja, je bed moet altijd op klossen. Of je nu thuis bevalt of in het ziekenhuis. Want het is ook voor de kraamzorg na de bevalling. Ons bed is al redelijk hoog (60 cm), dus als we die klossen er onder zetten dan heb je echt een huishoudtrap nodig om erin te komen. Ik ga maar eens kijken of ze nog verschillende maten hebben.
Kissflower, wat een schrik! Hopelijk was het eenmalig! Ons bed is ook al aardig hoog, maar ik zet wel een opstapje naast het bed als het op klossen moet . Wanneer moet je dat eigenlijk gaan doen?
@ Kissflower, jeetje wat schrikken zeg! Hoop dat alles goed blijft gaan! Over die bedklossen, die zijn toch niet verplicht? Ik hoorde namelijk van onze kraamverzorgster dat ze verplicht zijn als je bed onder 75 cm komt (of iets in die trand). Ons bed is echt erg hoog (75cm) en als we die klossen hebben komen we er niet meer in Wanneer komt het kraamzorg bureau eigelijk langs om alles te controleren? Heb nog niets gehoord, en ook niet over mijn zwangerschapsgym
@Nica: vond jij het ook zo raar toen de box er stond. We hebben trouwens volgens mij dezelfde box, ik heb hem ook via marktplaats gekocht 45 euro. En eigenlijk nooit gebruikt, hun kindje wilde er niet in. http://beeb.anneonline.nl/wp-content/uploads/2007/07/box1.jpg @Maartje06: kan me voorstellen dat het vermoeiend is, je wil toch ook dat je visite een fijn weekend heeft. En ja dan ga je niet makkelijk even een middagtukkie doen. Geniet van je vakantie, hopen dat het daar wel mooi weer is. @Astrid85: ik ben voor mijn kaartje (75 stuks) inclusief drukken 153 euro kwijt. Vind het ook wel meevallen, komen wel de postzegels nog bij, die zijn bijna nog duurder dan de kaartjes. Via http://www.cardxl.nl/ Beeb is hier ook met buien druk van het weekend was ze zo druk dat het gewoon pijn deed, nu gaat het gelukkig wel weer. En wat UWV betreft ik ben al 3 maanden bezig om ze er van te overtuigen dat men niet kan leven van 18 euro per dag en dat mijn dagloon niet klopt. Dus heb geduld. @lvdwerf: je moet inderdaad wel goed blijven drinken he. En anders even langs HA. @Jotim30: ik ben nu 11 kilo aangekomen, maar wat dat betreft is dat niet te vergelijken met andere de een komt nu gewoon meer aan dan de ander. @moon85: Tjonge was wel even schrikken, maar gelukkig is alles goed met de kleine. @Kissflower: Sorry ik word even stil van je verhaal. Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Doe in ieder geval rustig aan en zoals iedereen tegen mij roept. Geef toe dat je zwanger bent en niet alles meer zelf kunt doen. Ik heb ook een heel hoog bed, zal dus ook mijn trapje er maar naast zetten. Hoe hoog moet je bed eigenlijk komen. Net gebeld door de vk. Moet opnieuw Bloedglucosemeting doen blijkbaar was 1 van de waardes wat te hoog, dus van de week weer gezellig prikken. Moet ook nog steeds mijn ijzer laten prikken, wel nadeel dat je zo afhankelijk bent van andere nu. Kan op de fiets nergens meer heen en openbaarvervoer is ook niet alles hier. Vrijdag naar de krabbenfoor (jaarmarkt) geweest, nou heb dus heel het weekend met pijn in mijn bed gelegen, mijn rug en bekken wilde niet meer. Ook mijn buik deed enorm veel pijn en madam was natuurlijk erg druk. Dus uitstapjes zitten er hier ook niet meer in, kan echt maar 1 ding doen op een dag en dan moet ik plat. Slapen jullie ook zoveel. Ik ga rond 23.00 naar mijn bed, kom er rond 6 uur uit om iets te eten dan ga ik even terug tot uurtje of 9, s'middags duik ik rond 3 uur weer mijn bed in tot 18.15 dan rondje met de honden en dan weer plat op de bank.
@ kiss Jeetje dat is schrikken meis! Gelukkig was alles goed en wel rustig aan doen he! @ maartje Ja heel erg geschrokken waren al bang dat het weer helemaal mis was. Maar gelukkig was het niks. Ik hoop niet nog xtje te hebben want was helemaal overstuur.
kiss... wat een VRESELIJKE nacht zal dat geweest zijn. oh, een nachtmerrie voor iedereen hier, denk ik! gelukkig gaat het toch goed, dus nu houden zo! liefs! trouwens... zo te lezen moeten wij volgens mij ook eens flink aan het geboorte kaartje gaan!
@ anne; Zit je ook in de ziektewet? IK heb van de week al mijn loonstrookjes van het afgelopen jaar opgestuurd. Voor 8 augustus moet ik mijn eerste betaling hebben. Op de site van het UWV staat dat als je ziek bent in de zwangerschap en het komt door de zwangerschap, je recht hebt op 100%. Ik ben benieuwd of ze zich hier aan houden. Zometeen maar weer even bellen om te horen of ze al mijn loonstrookjes hebben ontvangen. Naar mijn berekeningen heb ik recht op ongeveer 50 per dag. Niet zo heel veel, maar ik heb afgelopen jaar parttime gewerkt.