Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Kissflower, meid toch! Wat een ellende kun je hebben zeg! Kan me voorstellen dat het allemaal gewoon teveel is! Lekker rustig aan doen hoor! Heerlijk voetjes omhoog en lekker op de bank met een filmpje! Dikke knuf!

Goh, ik had vanochtend voor 't eerst eens wind mee! Heerlijk! Ik zoefde gewoon over 't fietspad ;)
    Ik was me gisteren toch een partij beroerd... Weer heel erg misselijk, last van mijn darmpjes en ontzettend veel harde buiken... Zelfs als ik gewoon rustig op de bank zit... Ben toch helemaal niet druk, ook niet op 't werk. Gisteravond om half 10 naar bed gegaan en aan één ruk doorgeslapen tot vanochtend kwart over 7! Toch maar ff de verloskundige gebeld en nu kan ik alsnog vanmiddag om 5 voor 4 terecht ipv volgende week dinsdag.. Is wel ff fijn... Die harde buiken zitten me gewoon niet lekker. Ik weet ook dat 't geen blaasontsteking is, want ik heb gisteren m'n urine nog laten checken.

Had ik trouwens nog helemaal niet verteld geloof ik: Afgelopen vrijdag mijn kraampakket van IZZ (zorgverzekeraar) gekregen! En ik had 'm niet eens aangevraagd! Vond ik wel heel erg netjes! Haha, allemaal kraamverband en zo er in, Rogier en ik moesten er wel om lachen!

Fijne dag allemaal meiden!

Knuf Chris

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Chrisje, heb je dan ook die mooie :( paarse rugzak erbij? (van izz?)

3. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen dames,

Kijken of ik het allemaal nog weet. Het gaat redelijk hier. Heb last van een stijve nek wat ik erg vermoeiend vind. Ik kan er niet tegen als ik niet normaal kan doen.

Kissflower, laat je traantjes maar gewoon gaan hoor. Is helemaal niet erg. Heeft de bami nog gesmaakt ? lekker rustig aan doen.

Kirstenyana, wat een gave foto's. en je buik te klein dat is niet zo. Waarschijlijk ligt de baby daar heel lekker.

Nijne, ja ben ook wele blij dat ze het nu heeft gezegd en niet op het moment daar is.

Chirsje hihi wat een verassing he zo'n kraampakket. ben eignelijk wel nieuwsgierig wanneer ik hem krijg.

4. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede morgen dames.

kirstenyana, wow, wat een verhaal! logisch dat je dan wel eerder een keizersnede krijgt. Gaat deze keer helemaal goed komen, daar moet je op vertrouwen hoor! IIG een dikke knuf!

Gisteravond gebarbecued, en dat is zeer verkeerd gevallen, alleen bij mij! heb na anderhalf uur met de toilet mogen knuffelen. m'n hele keel is nog rauw. Ik neem ook lekker een halve dag vrij om even mijn bed te bezoeken.

Ik ben bij de agis verzekerd, en heb vorige week mijn kraampakket binnen gekregen. zat een heel lief zacht knuffeldoekje in, een luiertas (sehr schon, ahum) en een zachte meetlat om op te hangen.. en natuurlijk alle benodigdheden om thuis te kunnen bevallen!

5. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, ja Nijnie, die zat er ook bij... Prachtig, ahummerdehum... Ach ja, 't gebaar is 't belangrijkste toch :) Mijn hemel zeg, dat kraamverband... Is 't echt zo dramatisch dat je dat dikke spul echt nodig hebt?

Liefs Chris

6. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Ha ha chrisje,

Nee het is niet dramatisch maar je moet wel rekenen op bloedverlies en dit is meer dan je normale menstruatie.

als je kraamverband nat maakt en in de vriezer legt dan heb je dat alvast. Werkt ook goed voor koud compress.

Weet niet of er netbroekjes in je pakket zitten. Maar daar het kruis van wegknippen. Om je borsten heen met kraamverband.
    makkelijk om mee te slapen en is goed tegen het lekken

7. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb ook net mijn kraampakket ontvangen van Menzis. Er zit een lief knuffellapaapje in en een badcape met apenkopmutsje. Verder een mooie box met alle spullen die nodig zijn om te bevallen erin. Ziet er echt netjes uit. Ik laat alles nog maar even dicht, want het zit zo mooi verpakt. Ook zit er shampoo, bodylotion, olie, waslotion en nog wat babyverzorgingsspullen in. Echt netjes!

Ik hoefde het ook niet apart aan te geven, toen ik mijn kraamzorg doorgaf, kreeg ik meteen te horen dat ik het kraampakket met 7 maanden zou krijgen.

Aanstaande donderdag krijg ik de kraamverzorgster langs. Denken jullie dat het handig is als manlief erbij is? Hij is op zich redelijk druk, maar als het echt handig is, dan wil hij er wel bij zijn. Wat denken en doen jullie? Met of zonder man?

Ik voel me vandaag nog steeds redelijk beroerd. Ik ben bang dat ik weet waardoor ik verstopping krijg. Ik kom nu aan ongeveer 2 liter vocht maximaal op een dag, dus ik ben bang dat ik gewoon veel te weinig drink. Dus daar ga ik vanaf vandaag maar eens verandering in brengen. De verstopping lost al wel iets op, maar helaas nog niet helemaal. Hopelijk is dit de oplossing, anders moet ik toch maar eens de ha bellen, want ik heb het nu al een week en dat lijkt me toch ook niet echt gezond voor je buik. Zeker met die salmonella die ik nog steeds heb.

Iedereen een fijne dag!

Liefs Laura

8. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Jotim: Kijk, dat zijn nou de tips waar een groentje als ik wat van kan leren! Maar eh... is dat niet erg koud tussen je benen :oops: Alhoewel... ik kan me enigzins voorstellen hoe het er uit moet zien en voelt daar beneden, dan zal verkoeling ook wel weer aangenaam zijn... Zucht, zie er toch wel ietsiepietsie tegenop hoor... Muts ben ik he!

Dat van die netbroekjes ga ik zeker ook proberen! Er zitten er 2 in mijn pakket! Om de borsten dus!

Kreeg van een collega nog de tip om van Tena Lady van die broekjes te halen... Schijnt iets prettiger te zijn dan dat dikke kraamverband... Iemand ervaring mee? Of toch gewoon voor kraamverband gaan? Jeetje zeg, 't komt wel lekker dichtbij he zo!

Laura, rustig aan doen! Misschien idd toch ff langs de HA?

Liefs Chris

9. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Lvdwerf, als je mannetje het druk heeft laat hem lekker die dingen doen.
    het is een intake en aan de hand daar van gaan ze je zorg plannen. zeker even in de gaten houden en anders je HA bellen

chris, dat koude verband is niet alleen voor tussen je benen kan ook voor andere doeleinde worder gebruikt.
    Maar 2 netbroekjes in je pakket. dat is weinig.
    Heb stapels liggen. Mijn moeder werkt bij de thuiszorg en ze neemt steeds dingentjes mee. Ook tenalady.

10. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meiden ik heb me pakket gewoon zelf gekocht maar daar zaten niet van die charmante gaasbroekjes in!en ik heb al eerder een bavalling achter de rug maar van die broekjes verbouwen tot compressen voor je borsten wist ik ook niet en dat geldt ook voor het kraamverband :oops: maar goed we zijn nooit te oud om dingen te leren toch?
    ik ga ff snel naar de bakker dadelijk issie dicht kan ik naar het centrum toe :(

liefs nica

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goeiemorgen dame's

Hahahaha Kirsten wat grappig :) Lig hier helemaal in een deuk om je buik foto's :) Mooi om te zien hoor!
    Bij mij zie je dat echt nog niet. Maar mijn buik begint nu wel behoorlijk te groeien, ben tot nu toe 2.5 kiloaangekomen.

@ Nijnie, heb net de thuiszorg gebelt en 16 augustus begint de cursus van mij, tot 3 oktober. Heb er wel zin in moet ik zeggen!
    Ook ga ik dan weer zwangerschapszwemmen hier in Zetten.

Oeh mijn kraampakket heb ik btw ook gehad! Jeeetje wat een lappen zeg :confused:
    Maar wel heel erg leuk die van de FBTO, we hebben er een knuffel bij gekregen. Alles zat in zo'n opbergbox en een boek over de kleine. Iets met veilig ofzo.

Ik ga zometeen de babykamer schilderen, was niet de bedoeling maar nu vind ik het zo saai!
    Dus gister ff snel limegroen (jaja origineel :rolleyes: ) gehaald en zal dat er zo eens opgooien ;)

PPfft ik werd vanacht wel een beetje gek van die kleine hoor, mijn blaas als trampoline gebruiken :c: Ben denk ik 10 keer naar de wc geweest voor 2 druppels. Ach gelukkig is dit nog niet eerder gebeurt!

12. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hmmm... ik zal die netbroekjes vast nog wel ergens kunnen halen toch? Vind het namelijk wel een erg goed idee om ze te verbouwen voor je borsten! Handig zeg, dat je mams daar werkt! Zo heb je in ieder geval genoeg in huis straks! Ideaal! Ga toch maar ff zo'n pak tenalady broekjes aanschaffen, je weet maar nooit! En eh, dat kraamverband gaat straks ook mooi de vriezer in :D

Nou, na een zonnige ochtend begint het hier aardig te betrekken... Beetje jammer, maar hopelijk blijft het droog!

Liefs Chris

13. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    ik krijg geen kraampakket, want ik ben cheapo verzekerd... Ik zal wel aan de kraamverzorgster, wanneer die komt kennismaken, vragen wat ik allemaal moet kopen.

Begrijp ik het goed dat kraamverband de afmetingen heeft van van dat ouderwetse maandverband en dan nog een stukje erger? Waarom kan dat niet gewoon met van die korreltjes zodat het mooi dun is? Je kunt nog beter een pamper aantrekken als ik het zo hoor! Die zien er best comfi uit!
    :-D

groetjes
    Maris

14. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, Maris... een stukje erger is wel een beetje een understatement hoor... Als ik van mijn moeder en tante hoor dat ze er in hun tijd 2 naast elkaar in de onderbroek deden en er nog eentje bovenop :) Dat pamperidee van je vind ik nog helemaal niet zo slecht... Libero Up & Go dan? :) :) :) Hahahah, rol hier zowat van mijn stoel! Zie ons al waggelen met die dingen aan of in de onderbroek... *proest*proest*proest*

Chris

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oh vandaar dat ze vroeger alleen rokken droegen. Niet omdat het vrouwelijk was, maar om de pamperkont te bedekken! :)

Maris, je kan ook een kraampakket kopen bij de Prenatal. Daar zit alles in!

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahahahahaha, jep, DE theorie over de rok!

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    pff als ik het zo hoor wordt het dus een terugkeer naar de eerste menstruatiejaren in het kwadraat. Hiep hiep hoi, ahum ahum.

Idioot dat er niet iets moderns beschikbaar is en dat we met baksteenvormige verbanden moeten gaan werken.
    :(

De theorie over de rokken lijkt me trouwens niet eens zo heel idioot!

Groetjes
    Maris

18. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Kirstenyana: wat grappig zeg, haha! echt leuk!
    Bij mij zie je het ook al heel erg goed als ons kleine meisje beweegt: heel mn buik zie je dan bewegen, er komt dan soms echt zo'n bult uit mn buik, ik voel dan ook echt het hoofdje of de billetjes, of het handje/voetje...zoooooo lief!
    Als ze zo met haar handje/voetje aan het duwen is, aai ik zachtjes over die plek, ze geeft dan steeds een reactie door met haar handje/voetje terug te duwen....echt lief!
    Maar blijkbaar houdt onze kleine meid niet van de camera ofzo..want steeds als ik die bewegingen van mn buik op wil nemen, houdt ze ermee op...als ik dan de camera uitdoe, begint ze weer vrolijk te bewegen....nu al eigenwijs dus, haha :D

Ik heb vandaag weer flnk gepoetst en opgeruimd...pfff..gaat echt niet meer zo goed als eerst...heb ook snel last van mn buik, soort trekkerig gevoel, heb dan met slapen ook snel. Met opdraaien in bed heb ik ook (lage) rugpijn en bekkenpijn...dus slapen is niet zo fijn de laatste tijd...

Ook ik heb vandaag het kraampakket ontvangen. Het zit alleen wel in gewone kartonnendoos en helaas niet in zo'n handige opbergbox zoals velen van jullie wel hebben..Ikheb CZ. Er hoort een knuffeltje in te zitten, Zetje Zebra, maar wegens de populairiteit van dit knuffeltje, was ie nu niet op voorraad en ontvang ik het binnen 2 maanden.jammer dus dat ik dat knuffeltje nog niet heb maarja.

Ik denk wel dat er veel bloed is na de bevalling....als ik zag hoeveel bloed ik verloor tijdens/na mn miskraam......dat was echt niet mis! Had toen ook steeds hele dikke verbanden in, maar moest toen echt om het half uur verschonen in begin, gelukkig was ik lekker thuis toen..

Ik maak me nog helemaal niet druk om de bevalling...wel raar: vroeger zei ik altijd tegen mn moeder: ik wil straks geen (eigen) kind hoor, want ik wil niet bevallen....
    Nu maak ik me er dus echt niet druk om..Heb wel het boek Veilig bevallen en heb er al een beetje in gelezen. Wel handig vind ik. Ik weet al wel beetje hoe weeen voelen..omdat ik dat tijdens die mk echt had....moeilijk te omschrijven hoe dat voelde verder...weet wel dat het veel pijn deed maar kan me die pijn niet meer herinneren ofzo....weet wel dat als ik dacht: het gaat nu niet meer, krijg die weeen niet opgevangen...dan trok het weer langzaam weg..wel heel apart.

Vanavond weer naar zwangerschapsgym. Wel gezellig.

Nou, was lang verhaal deze keer...oeps...

Liefs

Syl

19. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Oh dames wat een verhaal over die kraamverbanden! Begin nu wel heel nieuwsgierig te worden naar die dingen. Ik ga gewoon in belgie in het ziekenhuis bevallen en blijf daar ook een paar dagen dus krijg die dingen daar en voor thuis heb ik een vriendinnetje die apotheker is en krijg al de dingen die ik nodig heb zoals kraamverband, borstcompressen en alle babyproducten gewoon bij haar! Ze wilde mij vorige week al wel kraamverband meegeven maar daar heb ik toch voor gepast maar nu ik jullie verhalen hoor wordt ik toch nieuwsgierig naar die prehistorische dingen!

Probeer eigenlijk nog niet teveel na te denken over de bevalling, ga ik mij toch alleen maar druk om maken dan dus ik laat het allemaal gewoon op mij af komen. Hoewel over 3 weken hebben we wel een rondleiding in het ziekenhuis op het verloskwartier en de kraamafdeling dus dan komt het toch echt wel dichtbij...

20. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Kraamverband in de vriezer.......je mag wel oppassen dat je het niet met een ijsje verwisselt.............. ;)
    Mijn kraampakket komt ook van de FBTO, mooie box met knuffel en boek erbij..............had hem trouwens als met week 26 ofzo.

Nog een vraag.........liggen er meer baby's in een stuitstand hier? Ik dacht dat ze al gedraait was maar niet dus......ik weet dat ze tot week 36 kan draaien en dan kunnen ze haar ook nog een handje helpen, al ziet dat er niet echt geweldig uit......foto's op internet gezien. Ik hoop dat ze toch vanzelf gaat draaien......... :idea:

Deel Deze Pagina