Ik wil wel zo'n lijst maken, lijkt me inderdaad wel handig. Dan is het denk ik het makkelijkst dat jullie mij even pb'en, want ik heb dan wel even jullie 06-nummers nodig. En dan zijn het ook meteen alleen de actieve oktobermama's. En ik kan er natuurlijk altijd later iemand bij tussen plakken. Ik heb op zich al wel een idee hoe ik zoiets kan maken. Maar als iemand weet hoe die andere mama's dat hebben gedaan, dan hoor ik dat ook nog graag even. Wat betreft het voedingskussen: Ik heb er ook al 1 en ik gebruik um ook erg vaak. Het slaapt gewoon erg lekker. En het lijkt me ook handig met de bv. Ik kan er nog een extra hoes bij bestellen als ik wil. Ik heb er 1 van het borstvoedingcentrum. Er zit trouwens nog wel verschil in die dingen. Ik had op een beurs een paar verschillende gezien en vond deze het fijnste. Sommige hebben een redelijk grove korrel en andere juist een hele fijne. Die hele fijne vind ik zelf een stuk prettiger en was niet veel duurder dan die met grove korrels. Ik ga weer ff werken vanuit mijn huisje. Ik lees straks weer verder. Liefs Laura
Goed idee dat van die sms lijst! Heb alleen geen idee hoe je die het beste kan maken Ik heb trouwens vanaf het begin af aan al een voedingskussen, maar begin m nu goed zat te worden. Mijn buik ligt tegenwoordig op het matras, en "bungelt' dus niet meer. Als ik me om draai moet ik dat kussen weer meeslepen, grrrr Vanochtend werd trouwens trouwens wakker met dat kussen op zijn hoofd Zag er wel appart uit.....
Inbraak-alert! Gefeliciteerd met de eerste "oktober"- baby Isa! Dus de aftrap is begonnen. Het zal nu nog niet zo hard gaan.. maar in september hebben jullie er vast al wat beebjes bij. Die sms-buddy's zijn echt heel handig, wij maken er inmiddels (meer dan) dagelijks gebruik van en zijn zo helemaal op de hoogte van elkaar (spiek anders even bij de augustus-mama's). Gevolg is wel hoge telefoonrekeningen.. Bevallingslijst is ook handig, zo kun je straks bijv. heel gericht aan een mede-mama vragen van: "jouw kindje kwam ook drie weken eerder, heb jij ook dit en dat en..". Kopieer hem anders maar van ons en vul de eigen namen in.. Scheelt weer wat kleurtjes-werk. Heel veel succes met de komende weken, het gaat vanaf week 28 echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg snel.. Ik ben nu nog steeds op zoek naar de pauzeknop
@ nica, heb je niet gewoon nog een "restje" van je oude banner er in staan? Je moet zorgen dat je vakje van te voren écht helemaal leeg is! @ iedereen, ik vind die sms lijst ook wel wat. Fijn als Laura hem wil maken. Ik heb verder geen idee hoe andere groepen het aangepakt hebben. Ik zag laatst wel nog een tamelijk last-minute buddy vraag voorbij komen bij de juli-mamma's. Het kan natuurlijk zijn dat de buddy waar je aanvankelijk aan gekoppeld wordt ineens tegelijk met jou aan het bevallen is, en dat je de boel dus moet gaan her-organiseren. In ieder geval zou ik zeggen dat we behalve het 06 nummer ook de bevallingsdatum PB-en naar Laura, en dat zij dan mensen aan elkaar koppelt die ver uit elkaar gepland zijn. @ voedingskussens: ik heb een boel gewone kussens in huis maar heb tot nu toe nog nergens behoefte aan gehad. Hoe duur is "duur" trouwens? Groetjes Maris
oh, tip. 1 lid vraagt wie er mee wil doen aan de sms-lijst. En dan kun je je naam + telnr (evt. ook e-mail) pben aan diegene. Ook een verzoek aan wie je gekoppeld wilt worden kan worden ingediend. En dan na een aantal dagen publiceert de buddy-lijst-maker de namen en wie er aan elkaar gekoppeld zijn: Bijv.: Pimmetje - Liesje - Doraan4 Lelies - pollie Olle45 - meentje3 Linneman - veetje - dropje En de buddy-lijst-maker pbt of emailt de buddy's de (echte) namen en de telnrs. Zodat niet iedereen elkaars 06 heeft en privacy/anonimiteit een beetje gewaarborgd blijft. Is het te snappen?
de prenatal vraagt 47 euro voor het kussen, en dan moet er nog een hoes bij van rond de 15 euro. dus echt goedkoop is het niet..
Hé Lintje, wat fijn dat je zo met ons meedenkt! Klinkt allemaal een stuk duidelijker zo! Vind het echt een superidee, zo blijven we ook met bevallen van elkaar op de hoogte! Thanks! (PS blijven zoeken naar die pauzeknop ) Eh, ben denk ik alleen zelf niet de meest ideale persoon om dit te organiseren, want ik ben momenteel echt een chaoot... Liefs Chris
zo, de was hangt buiten.. En ik heb net de kleertjes in de kast gehangen van mijn ventje.. Had het eerst in een opbergdoos bewaart. Maar dat ding begon nogal uit te puilen haha.. Dus hij is al behoorlijk verwend! maar moet ook, want hij is ons eerste kindje. En het eerste kleinkind van beide families! Én het eerste achterkleinkind Dus van alles de eerste! niet zo gek dat ie dus verwend is! Ik vind de tijd soms wel echt te snel gaan hoor.. aankomend weekend alweer 29 weken! Pff... gaat echt snel.. Weet nog dat ik helemaal happy was toen ik 12 weken was. Nou dat is echt al een hele tijd geleden. Of dat we allemaal zo uitkeken naar de 20 weken echo. Dat is ook al een hele poos geleden.. Strax hebben we allemaal een kindje in onze handen. Voor mij af en toe nog echt onvoorstelbaar! Ik kan onbeperkt smsen voor 9 euro per maand.. Dusuuhh kom maar op met die sms-buddy's. Smsen is mijn hobby
Dus als ik het goed begrepen heb pb'en we allemaal ons 06 nummer en uitgerekende datum naar Laura en zij kan dan een buddy lijstje maken. Super trouwens laura dat jij dat wil doen want ik ben zo een warhoofd momenteel!
Sms-buddy-lijst: Bij deze een verzoek van mij aan iedereen die opgenomen wil worden in deze lijst, om mij te pb'en. Vermeld hierin: - je uitgerekende datum - je 06-nummer (Mocht je een geplande keizersnee hebben, mail dan deze datum, of bij een grote kans op vroeggeboorte, geef dit dan ook aan.) Ik maak dan denk ik groepjes van ongeveer 3 tot maximaal 4 mensen. Van deze mensen krijg je de telefoonnummers. De mensen in je groepje liggen minimaal een week, maar ik probeer ongeveer 10 dagen of meer van jouw uitgerekende datum verwijderd. Zodat de kans het grootst is dat je buddy's niet tegelijk met jouw bevallen. Als je een sms ontvangt van een buddy met de boodschap dat zij is bevallen, dan post je dit bij de oktobermama's op het bevallingslijstforum. Zo blijven we allemaal goed op de hoogte, ook de mama's die heel laat bevallen, en blijven de kosten beperkt. Iedereen is namelijk hoeft namelijk maximaal naar 3 mensen een smsje te sturen met de boodschap dat ze is bevallen. Snapt iedereen het zo? Ik denk dat het dan handig is dat iemand die nu ook al vaak de uitgerekende datum lijst bijhoudt, steeds bijwerkt hoeveel te vroeg of te laat iemand is bevallen en dit aan deze lijst toevoegt. Zodat we straks makkelijk mama's op kunnen zoeken die in dezelfe situatie zitten. Idee? Als bijvoorbeeld 3 mensen verantwoordelijk blijven voor die lijst, dan weten we ook zeker dat die bijgewerkt blijft. Dus wie bied zich aan? @ marieke: ik heb al een ideetje om het voor jou op te lossen, zodat niemand met buitenland kosten zit. Als ik de lijst met buddy's klaar heb, dan laat ik je wel even weten hoe ik het heb aangepakt. Liefs Laura
ik wil ook wel mee doen maar ik heb een kaart dus gee abo en aangezien dat ik soms wel veel sms of bel ben ik er redelijk snel door heen nu valt het nog wel mee maar je zou net zien dandus wel liefs nicole
@ nica: Maar je bent maximaal 3 smsjes aan kosten kwijt en alleen op het moment dat jij bevalt. Dus dat is hooguit iets van 60 cent ofzo. Dat heb je toch nog wel op je kaart?
oja dat lukt denk ik wel dus als ik het goed begrijp dat het alleen zo is als ik evallen ben! liefs nicole
Ja, op het moment dat jij bevalt, stuur naar je smsbuddy's een berichtje. Dit zijn 2 of 3 mensen. Zij zorgen er dan voor dat er op het forum wordt vermeld dat je bent bevallen. En andersom; als 1 van je smsbuddy's bevalt, stuurt zij jou een smsje. Het is dan jou taak en die van je smsbuddy's om te zorgen dat dit bij de oktobermama's gepost wordt, zodat iedereen hier weer op de hoogte is van wie er is bevallen. Eventueel zou je ook kunnen afspreken dat je je smsbuddy's smst op het moment dat je in het ziekenhuis komt te liggen of ligt. Dan hoeft je man niets hier te posten, maar kan je smsbuddy hier doorgeven dat er iets met je aan de hand is. Het kost je dus alleen maximaal 3 smsjes op het moment dat je ons op de hoogte wil brengen, maar zelf dit niet zo snel kunt doen. Je kunt dus ook op dat moment bepalen of je ons wel of niet op de hoogte wil brengen op dat moment. Of dat je dat later doet. De enige verplichting die je min of meer hebt als je je opgeeft als smsbuddy, is dat je ons op de hoogte moet brengen (als je daar zelf uiteraard toe in staat bent) van het nieuws dat je smsbuddy je stuurde. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Liefs Laura
@Chrisje, ik moest het pakket zelf betalen (niet aanvullend genoeg verzekerd ). Dus ik heb uiteindelijk maar zo'n pakket bij prenatal gehaald, was goedkoper en had ik ook die mooie rugzak niet . Geen idee of het dramatisch is, maar het spul zal er wel niet voor niks inzitten. @Jotim, netbroekjes heb ik er niet in zitten . @Astrid, ik zat me al af te vragen of je al wat wist. 16 augustus dus. Ik heb laatst een zwempak gekocht, maar zwemmen heb ik nog niet gedaan . Wat een kleine druktemaker, lekker springen op mama's blaas. Ik heb als een roos geslapen vannacht! @Maris, ik las laatst ergens in een boek over de eerste zoveel dagen na de bevalling en ik geloof dat ik die misschien liever oversla . Maar goed het is uiteindelijk allemaal voor een goed doel he! Volgens mij als we die kleine ukken vast hebben maakt het allemaal niet zoveel meer uit! @Sylvia, dat met de camera klinkt ontzettend bekend. Ik krijg het bewegen ook niet opgenomen, want ook die kleine hier stopt zodra ik dat ding in mn handen heb. @Marize, kraamverband verwisselen voor een ijsje... eet smakelijk dan getver! Hier lag de kleine in elk geval bij de vorige controle gewoon met t koppie naar beneden en ik heb het idee dat dat steeds al zo is. Maar de 13e mag ik weer op controle. @Marieke, Ik voel wel vanalles als ik op mn buik druk, maar verschil tussen koppie en kontje voel ik niet. Ik neem maar aan dat ik steeds het kontje boven voel . Ruggetje lukt nog wel dat is een wat langer stuk en een voetje is klein. Maar waarmee precies alle trapjes en beweginkjes gemaakt worden kan ik niet helemaal thuisbrengen altijd hoor. Mijn placenta ligt achter en ik heb niet heel veel "reserves" op mn buik, die zitten voornamelijk op heupen en kont . @Irene, ik heb een voedingskussen van een kennisje gekregen, moest er zelf alleen een hoes bij kopen. Vind het een erg handig ding, hij ligt nu vaak in bed en dan prop ik dat ding net zolang totdat ik lekker lig . @Kissflower, ik heb gisteren met mn moeder bij de Ikea een of ander ding gekocht wat ook als boxkleed kan en zij gaat er nu met het stofje van de gordijnen een andere bekleding om maken . Weet niet meer precies hoeveel dat ding kostte, maar ergens tussen de 10 en 15 euro volgens mij. Die Liedel, die is met flinke voorsprong de eerste oktober-mama . Hoeven wij niet meer ons best te doen om eerste te worden, want dat lukt niet meer . Toch hoop ik dat de meeste ukkies hier nog wel even wat weekjes blijven zitten hoor. Heeft iemand hier ook die kruidvat doos aangevraagd? Ik vraag me af wanneer daar bericht van komt om 'em op te halen... Ik dacht ook rond de 7 mnd, misschien ben ik gewoon ongeduldig . Ik heb niet zo'n behoefte om op de sms lijst te staan. Als ik bevallen ben kom ik het zelf wel melden of ik laat manlief of mn beste vriendinnetje even een berichtje typen hier. Duurt misschien wat langer, maar melden kom ik het wel.
Sorry maar ik vind het echt en beetje onzin dat je VK dat zegt, te veel aangekomen, mag iik weten hoeveel je totaal bent aangekomen? Mijn VK die vraagt me hoeveel ik ben aangekomen en dan schrijft ze dat op......ik ben al 16 kilo totaal aangekomen. Ze zegt de een komt wat meer aan dan de ander, als je er nou vocht bijvast houd, dan gaan ze wel even verder kijken, maar maak je niet te druk om die kilootjes en dat zou je VK ook niet moeten doen...... Ik heb al een maand of 3 een voedingskussen e zolang slaap ik er ook al mee, heerlijk echt waar ik kruip er helemaal omheen. Straks als de kleine er is kun je ermee voeden maar je kan er ook een hoesje voor kopen en dan kan die kleine erin liggen. Ik heb een wat duurdere maar je voelt wel het verschil met de vullingen, zakt niet zo snel in.......
Kijk dat zijn berichtjes die ik graag hoor! I LOVE IKEA! Maar heb nog niet zoiets gezien daar?! Ligt dat gewoon in 'kinderland'? En hoe heet het? (al die apparte namen van ikea ook altijd ) Dan kan ik het zelf wel ff opzoeken bij Ikea..
Agenda Smeetje -> 1 Augustus VK Xenas81 -> 2 Augustus Pretecho (13.45 uur) Sofieke -> 2 Augustus Gyn Lievebeesje -> 6 Augustus Trouwen! Xenas81 -> 7 Augustus VK Sofieke -> 7 Augustus 32 Weken echo Mariekebalm -> 7 Augustus VK Chrisje -> 7 Augustus VK (9.45 uur) Floortje -> 7 Augustus VK Appeltje -> 8 Augustus VK Bolletje -> 8 Augustus Extra groeiecho (21.30 uur) Lvdwerf -> 8 augustus Jarig! Nica -> 9 augustus VK (9.20 uur) Choco -> 9 Augustus Extra controle vk ivm bloeddruk (9.40 uur) Sylvia -> 9 Augustus Pretecho (22.10 uur) Misoh -> 10 Augustus VK (15.20 uur) Bolletje -> 13 Augustus VK (11.00 uur) Nijnie -> 13 Augustus VK Denisse -> 13 augustus VK Doris -> 16 Augustus VK Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur) Denisse -> 17 Augustus Pretecho (11.50 uur) Mariekebalm -> 28 Augustus Echo nr. 9 Appeltje -> nog te plannen echo voor check niertjes (34 weken) Geboren Liedel (24) -> Isa 30 Juli (30w 5d) 1ste 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. Oktobermama's 1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje ZB BV 2. Floortje (27) -> 1 Oktober 1ste Verrassing ZB FV 3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. Meisje 4. Appeltje (29) -> 2 Oktober 1ste Jongen TB/ZB - BV 5. Doris (25) -> 2 Oktober 1ste Jongen TB - FV 6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober 2de - Verrassing 7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje 8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober 2de - Jongen 9. Ready (30) -> 6 Oktober 1ste Verrassing 10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober 1ste -Geheim 11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing 12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober 3de - Jongen 13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. Geheim 14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - .. 15.Andrea (29) -> 10 Oktober 2de - Verrassing 16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober 1ste - Verrassing ZB BV 17. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. Jongen 18. Misoh (30) -> 11 Oktober 1ste - Verrassing ZB (m.i.) BV 19. Nynke (29) -> 11 Oktober 3de - Jongen 20. Diaan (33) -> 11 Oktober 2de - Verrassing ZB (m.i.) FV 21. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - .. 22. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - .. 23. NiCa (32) -> 13 Oktober 2de - Jongen TB BV 24. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - .. 25. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - .. 26. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober 1ste Meisje 27. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober 2de Jongen ZB (m.i. 20 sept. ks) BV 28. Denisse (..) -> 14 oktober 1ste - Meisje 29. Lolli (..) -> 14 Oktober 1ste - Verrassing 30. Anne36 (36) -> 17 Oktober 1ste Meisje 31. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen 32. Bolletje (..) -> 18 Oktober 2de - Verrassing TB BV 33. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje 34. Jotim30 (32) -> 20 Oktober 3de - Jongen ZB BV/FV 35. Kissflower (19) -> 20 Oktober 1ste - Jongen ZB BV 36. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - .. 37. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje 38. Xenas81 (25) -> 20 oktober 1ste - Jongen ZB BV 39. Pol (..) -> 20 Oktober 1ste Verrassing 40. Pjetje (27) -> 21 Oktober 3de - Meisje 41. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober 4de Verrassing 42. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing TB BV 43. Maris (30) -> 24 Oktober 1ste - Meisje 44. Irene (..) -> 24 Oktober - .. Meisje 45. Nienke07 (39) -> 24 Oktober 3de - Verrassing 46. Sylvia (24) -> 25 Oktober 1ste - Meisje 47. Lynn (..) -> 26 Oktober 1ste - Jongen 48. Smeetje -> (33) 28 Oktober 2de - Verrassing 49. Marianne30 (32) -> 29 Oktober 3de - .. 50. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober 1ste Geheim TB BV 51. Astrid85 (22) -> 30 Oktober 1ste Jongen TB FV 52. Trienegirl (25) -> 30 Oktober 1ste - Meisje 53. Choco (28 ) -> 31 Oktober 1ste - Meisje TB - BV Verwacht: 14 Meisjes 13 Jongens 15 "Verrassingen" 3 Geheim Geboren: 1 Meisje 0 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!