Avalon, je kunt gewoon een verloskundige bellen en een afspraak maken. Als er niets bijzonders is, is je eerste afspraak als je tussen 8 en 10 weken bent en krijg je een echo als je 10 tot 12 weken bent. Dat is in mijn woonplaats iig zo.
Ik denk dat ik wel wat redenen heb om dan naar de gyno te gaan. Maar goed, ik zal dat woensdag even met de huisarts overleggen. Bedankt voor je antwoord, Moon. Groetjes, Marianne
Ik had helemaal bedacht dat ik het in de auto ging zetten, maar manlief moet naar de tandarts en zet de auto pas rond een uur of 9 voor de deur op mijn werk! Ik begin al om 7.00 uur, dus ik moet twee uur overbruggen. Ik denk dat ik het in een tasje in de koelkast zet met mijn autosleutel erbij zodat ik het niet vergeet Dat is namelijk mijn volgende grote zwangersschapskwaal; ik ben superverstrooid en vergeet werkelijk alles! Heeft iemand hier ervaring mee?! Ik word er gek van. Net wilde ik bijna de laptop afsluiten omdat ik dacht dat ik naar mijn werk moest, heb ik alles ingepakt, kom ik tot de conclusie dat ik een uur te vroeg ben! Ik maak overal lijstjes van en hou mijn agenda goed bij, want anders.... @ Avalon; ik ga naar de gyn, omdat ik maar één eierstok heb en afgelopen zomer een missed abortion heb gehad. Als dit je eerste zwangerschap is en je 'spontaan' zwanger bent geworden kan je gewoon bij de VK terecht. Ik hoop daar over een paar maanden ook weer gewoon terecht te komen. Grts, Maartje
Ik dacht ook dat ik naar de gynacoloog moest omdat ik onlangs mijn nier moest laten verwijderen, maar ik mocht ook gewoon naar de verloskundige. Alleen als mijn eiwitten te snel gaan stijgen, dan moet ik wel naar de gynacoloog, want dan kan ik last/schade krijgen aan mijn andere nier. Dat moet natuurlijk niet, want ik heb er maar eentje! Ik heb een verloskundige gebeld en die maakte standaard de eerste afspraak bij 7 a 8 weken. Maar ik twijfel of ik toch niet de verloskundige ga die dichterbij zit (kwam er te laat achter dat er een in mijn nieuwbouwwijk zit). Ook daar heb ik gewoon een afspraak gemaakt en zij spreken pas af bij 13 weken.... wel moet je bij 10 weken een termijnecho laten maken bij een echobureau. Dus inderdaad, iedere verloskundige werkt anders. Nou heb ik mijn afspraak met mijn 'oude' verloskundige niet afgezegd, want ik vond het wel een fijn idee dat ik overmorgen al met mijn vragen terecht kan. Al zal het een administratief bezoekje zijn denk ik...
Vragen stellen kan altijd hier, denk dat we allemaal wel eens in herhaling vallen, ik wel iedergeval haha uit onzekerheid.. Vandaag 6 weekjes!haha ng nks eignlijk maar het voelt net alsof de tijd opeens langzaam gaat. waarschijnlijk omdat ik niet kan wachetn tot 6 maart! Vraag me nu eigenlijk af of ik gelijk een echo krijg of dat dit nog later komt...
he balen zeg...belde net de VK om te vragen of ik bij de 1e controle een echo krijg, maar nee helaas, er wordt dan pas een afspraak voor gemaakt...zucht....
Ik heb vanmorgen eerst mijn huisarts gebeld. Daarna de Vk. Mijn eerste afspraak is al vlug dan ben ik 6 weken. Waarschijnlijk geen echo maar dat verwacht ik eigenlijk pas met 12 weken. @ maartje Die verstrooiheid enzo is echt een zwangerschapskwaal. Heb vanmorgen voor me dochter een boterham besmeerd met mayo in plaats van boter. Kan je nagaan. Zw ou ook nog vlokken. Nee het is echt erg. Moet echt moeite doen om na te denken.
Jotim : Hahaha, Ik lig bijna onder mijn bureau. Moet er zo om lachen. Ik wist niet dat zwangerschapsdementie al zo vroeg voorkwam. Ik weet het al gewoon aan een beetje verstrooidheid vanwege het mooie nieuws. Vorige week woensdag had ik 's ochtends positief getest. Ik ben met de auto naar mijn werk gereden. Toen ik aan het einde van de dag van de parkeerplaats afreed, vond ik het zo donker voor mijn auto. Was ik vergeten de lichten aan te doen. Rij ik op een bepaald moment op de weg, kom ik er opeens achter dat ik mijn gordel niet om heb. Ehm. Die twee vergeet ik dus nooit he. Verder laat ik de hele tijd dingen uit mijn handen vallen en vanmorgen tijdens het broodsmeren viel de boter steeds van mijn mes omdat ik hem niet recht hield. Wat een gedoe zeg. Ik ben normaal nooit zo'n kluns. Hahaha. Dit kan nog wat worden, met ons. lol
Hahahaha ik heb ook moeite met concentratie...echt erg! Moon; ik vind het prima dat jij de lijst bijhoudt, dan hoeft het niet 6 x pd te gebeuren
zo zie je maar dat het per vk verschillend is. eerst bij mij een gesprek en dan twee weken later een echo. hun hebben zelf een echo-kamer, dus dat is wel fijn. en wij mogen om 18.50 uur. is ook beter, want dan kan mijn lieve mannetje mee!
Misschien is het dan handig om een PBtje te sturen. Anders moet ik telkens de teksten na gaan lezen en vergeet ik misschien de helft. Ik ga ff tukkie doen. Laterz allemaal!
Hahahaha, nou ik voel me weer een stuk normaler! Tis alleen wel erg lastig hoor. Vooral tijdens mijn werk. Ik werk in een gezinsvervangend tehuis voor verstandelijk gehandicapte kinderen en die kijken me af en toe echt aan met een blik van: Hoor je me eigenlijk wel?!?! Oeps! Ik hoop toch echt dat het iets minder wordt, want anders kunnen ze mij wel afschrijven. 8) Ik moet eigenlijk mijn gyn bellen, maar ik durf niet zo goed. Ik ben gewoon zo bang dat het weer niet goed is en dat ik weer een negatief verhaal krijg bij de eerste echo! IK wacht daarom in ieder geval tot na de 7 weken! Morgen maar eens mijn moed verzamelen Grts, Maartje
Weet niet meer wie er na opzoek was maar iemand wou ergens gratis een dagboek bijhouden i.v.n. zwangerschap. Ik heb er 1 gevonden voor de dames die willen http://www.babydagboek.com/portal3.php (zo heb er wel 4 x over gedaan om de link te plakken ) Ik ga mezelf bij elkaar vegen en iets nuttigs doen
Voor toevoegingen PBtje sturen naar moon85 Agenda: Februari appeltje 14 intake verloskundige anz 19 feb Gyn lient 21 feb intake verloskundige moon85 23feb eerste echo Jotim 23feb intake verloskundige Elvira 26 feb. tweede echo Kabouter Klus 27 feb intake versloskundige Marjo83 28 febr. tweede echo Maart Andrea mv Ryan 1 maart intake verloskundige salsabine 2 maart gynacoloog, eerst echo Bull terrier 5 maart intake verloskundige Ready 5 maart intake verloskundige Martine 6 maart 1ste controle VLK appeltje 7 maart eerste echo Bianca 8 maart intake verloskundige Bianca 9 maart eerste echo! Nynke 15 maart intake VLK en echo Ready 15 maart 1ste echo denisse 20 maart 1ste echo sofiekeeerste echo op 20 maart Bobbie 22 maart gyn tweede echo Divanaatje 26 maart eerste echo Uitgerekende datum: Bobbie , 23 jaar, 1ste kindje, 30-09-2007 Sofieke , 29 jaar, 1ste kindje, 30-09-2007 lient, 34jaar, 1ste kindje, 01-10-2007 appeltje, 28jaar, 1ste kindje, 02-10-2007 Bull terrier,21 jaar, 1ste kindje, 05-10-2007 Bianca,29 jaar,1e kindje, 7-10-2007 Diaantje, 28 jaar, 1e kindje, 08-10-2007 Martine, 25 jaar, 1e kindje, 08-10-2007 Ready, 30 jaar, 1e kindje, 08-08-2007 Elvira, 28 jaar, 1ste kindje, 09-10-2007 Marjo83, 23 jaar, 1e kindje, 09-10-2007 Kabouter Klus,31 jaar, 1ste kindje, 10-10-2007 Andrea mv Ryan, 29 jaar, 2e kindje, 10-10-2007 Nynke 29 jaar 3e kindje, 11-10-2007 Jetteke 34 jaar, 1e kindje, 11-10-2007 salsabine, 32jaar, 1ste kindje, 12-10-2007 Maartje06, 29 jaar, 1ste kindje, 12-10-2007 Linda84, 22 jaar, 1e kindje, 12-10-2007 Divanaatje, 29 jaar, 1ste kindje, 13-10-2007 Anz , 25jaar, 2de kindje, 14-10-2007 Mariekebalm, 25 jaar, 1e kindje, 15-10-2007 denisse, 25 jaar, 1e kindje, 16-10-2007 Shannen, 24 jaar, 1e kindje, 16-10-2007 Avalon1972, 34 jaar, 1e kindje, 18-10-2007 moon85, 21jaar, 1ste kindje, 20-10-2007 Jotim30, 32 jaar, 3e kindje, 20-10-2007 pol, 27jaar, 1ste kindje, 20-10-2007
Dan kan Moon natuurlijk steeds haar bericht bewerken en hoeft ze niet steeds opnieuw de agenda te plaatsen. Is het niet mogelijk dat we dit in het allereerste openingsbericht doen? Dan is het makkelijk terugzoeken! Misschien iets om na te gaan bij de moderators?
Zwangerschapsdementie hier ook in volle gang hoor Stond vorige week onder de douche face wash in mn haar te smeren Avalon: ik heb de dokter vorige week gebeld oa om te zeggen dat ik zwanger ben maar ik heb ook vanaf augustus af en toe last van gele ogen ... maar ze kunnen er niet achter komen waardoor het komt. Daarbij heb ik een colitus ulcerosa (chronische darmaandoening) en de dokter zei tegen me dat ik beter naar de gyneacoloog kon en over ruim 2weken ben ik aan de beurt Ze wilde eerst een afspraak maken voor 16mrt maar mn moeder viert 4mrt haar verjaardag en zou dan zo graag de echo als kado willen geven dus nu ga ik 2mrt...spannend!
Ik ben niet klunziger of warriger geworden.... ik was het al heel erg! Ik heb heel lang nog de effecten gevoeld van mijn narcose (eind november onder het mes geweest) en was daarna nog redelijke tijd gedesorienteerd, duizelig, moe, vergeetachtig etc. Dus toen dat eindelijk aan het verminderen werd, bleek ik zwanger en kwamen die klachten dus weer terug. Iedereen denkt nog steeds dat ik in de narcosedip zit.... ik laat ze lekker denken.