Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Agenda

Lievebeesje -> 6 Augustus Trouwen!

Xenas81 -> 7 Augustus VK
    Sofieke -> 7 Augustus 32 Weken echo
    Mariekebalm -> 7 Augustus VK
    Chrisje -> 7 Augustus VK (9.45 uur)
    Floortje -> 7 Augustus VK
    Nynke -> 7 Augustus VK
    Appeltje -> 8 Augustus VK
    Bolletje -> 8 Augustus Extra groeiecho (21.30 uur)
    Lvdwerf -> 8 augustus Jarig!
    Nica -> 9 augustus VK (9.20 uur)
    Choco -> 9 Augustus Extra controle vk ivm bloeddruk (9.40 uur)
    Sylvia -> 9 Augustus Pretecho (22.10 uur)
    Misoh -> 10 Augustus VK (15.20 uur)
    Bolletje -> 13 Augustus VK (11.00 uur)
    Nijnie -> 13 Augustus VK
    Denisse -> 13 Augustus VK
    Kissflower -> 14 Augustus VK (anti D Injectie)
    Maartje -> 15 augustus VK (12.00 uur)
    Doris -> 16 Augustus VK
    Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
    Denisse -> 17 Augustus Pretecho (11.50 uur)
    Mariekebalm -> 28 Augustus Echo nr. 9
    Appeltje -> nog te plannen echo voor check niertjes (34 weken)

Bevallen

Liedel (24) -> Isa – 30 Juli (30w 5d) – 1ste – 1345 gr. – 39,5 cm – ZB (ks) - ..

Oktobermama's

1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje – ZB – BV
    2. Floortje (27) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing – ZB – FV
    3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    4. Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB/ZB - BV
    5. Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB - FV
    6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober – 2de - Verrassing
    7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje
    8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober – 2de - Jongen
    9. Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste -Geheim
    11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing
    12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - Jongen
    13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. – Geheim
    14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    15.Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Verrassing
    16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB – BV
    17. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. – Jongen
    18. Misoh (30) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB (m.i.) – BV
    19. Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    20. Diaan (33) -> 11 Oktober – 2de - Verrassing – ZB (m.i.) – FV
    21. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    22. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    23. NiCa (32) -> 13 Oktober – 2de - Jongen – TB – BV
    24. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - ..
    25. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    26. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje – ZB – BV
    27. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen – ZB (m.i. 20 sept. ks) – BV
    28. Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - Meisje
    29. Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    30. Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste – Meisje
    31. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen
    32. Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing – TB – BV
    33. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje
    34. Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV/FV
    35. Kissflower (19) -> 20 Oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    36. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    37. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje
    38. Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    39. Pol (..) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing
    40. Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - Meisje
    41. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    42. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing – TB – BV
    43. Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - Meisje
    44. Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Meisje
    45. Nienke07 (39) -> 24 Oktober – 3de - Verrassing
    46. Sylvia (24) -> 25 Oktober – 1ste - Meisje – ZB – BV
    47. Lynn (..) -> 26 Oktober – 1ste - Jongen
    48. Bieke24 (24) -> 26 Oktober - .. - Meisje – ZB – BV
    49. Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    50. Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    51. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim – TB – BV
    52. Astrid85 (22) -> 30 Oktober – 1ste – Jongen – TB – FV
    53. Trienegirl (25) -> 30 Oktober – 1ste - Meisje
    54. Choco (28 ) -> 31 Oktober – 1ste - Meisje – TB - BV

Verwacht:

15 Meisjes
    13 Jongens
    15 "Verrassingen"
    3 Geheim

Geboren:

1 Meisje
    0 Jongens

TB – Thuisbevalling
    ZB – Ziekenhuisbevalling
    BV – Borstvoeding
    FV – Flesvoeding
    m.i. – Medische indicatie
    ks – Keizersnede

Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!

2. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Als ik het goed heb komen er ook meiden uit de omgeving van Enschede. Wij gaan daar, vandaag of een andere dag deze week, naartoe maar ik ken het daar verder niet erg goed. Ik ben nu nu opzoek naar een leuk restaurantje waar we lekker kunnen eten, iemand tips?

Groetjes Doris

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Heej, Maartje, leuk om te lezen dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad!

Het regent hier pijpenstelen, had ff de auto gepakt om naar het postkantoor en apotheek te gaan schiet verdorie ineens mn ruitenwisser los! Schrok me het apenzuur! Gelukkig gebeurt het nu en niet straks, op de D-weg naar Narbonne waar je 90 mag....pffff...Ga nu proberen hem weer vast te zetten, moet zo nml nog wel weg...

4. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Dag lieve mama's
    Liedel hier!
    Ik heb eindelijk Internet tot mijn beschikking dus kan zelf even een berichtje plaatsen.
    Nou, zoals jullie gehoord hebben is onze mooie dochter Isa geboren. Het is allemaal heel snel gegaan. Ik zal jullie ff de verkorte versie geven:
    Ik ging niet afgelopen donderdag maar die week ervoor gewoon voor een controle naar de gyn. Ik voelde me wel al een paar dagen niet lekker en dacht dat ik wel eens weer een hoge bloeddruk kon hebben. Nou, dit klopte dus. Mijn onderdruk was 115 dus ik werd (weer) opgenomen. (Anderhalve week ervoor was ik ook al een paar ddagen opgenomen geweest). Ik kreeg ik medicijnen via infuus en magnesiumsulfaat om 'insulten' tegen te gaan als gevolg van hoge bloeddruk. Helaas mocht dit niet baten en heb ik de vrijdag een insult gehad (soort epileptische aanval.) en vrijdagnacht weer 1. Toen ben ik overgeplaats met spoed naar het Academisch ziekenhuis (ik zat eerst in Sittard) omdat ze daar een betere intensive care hebben voor prematuurtjes. De zaterdag zat ik vol infusen, maar leken ze mijn bloeddruk onder controle te krijgen. Helaas vloog ie, ondanks sterkere medicijnen, zondags weer omhoog, en zondagnacht was ik echt heel ziek. Van de zondag weet ik ook meer weinig. Omdat ik zo ziek was, en steeds zieker werd en ze mijn bloeddruk niet onder controle konden houden en bang waren voor nog meer insulten hebben ze maandag 9.00 besloten dat Isa gehaald moest worden. (de enige echte remedie voor zwangerschapsvergiftiging, zodra het kind+placenta er uit is zakt de bloeddruk van de moeder). Om 10.00 lag ik on de OK en om 11 uur was Isa er. Ze had een apgarscore van 9/9 dus prima. Natuurlijk moest ze wel in de couveuse en aan de beademing. Na drie dagen kon ze van de beademing af, en eergister heb ik haar voor het eerst vastgehouden. Super mooi moment. Per dag mag ik haar een uurtje op schoot, rest van de dag ligt ze in de couveuse. De voeding verdraagt ze nog niet, maar komt wel, nu wordt ze nog met infuus gevoed. Ze wordt goed in de gaten gehouden, maar lijkt het goed te doen. Schatting is dat ze nog zo'n 10 weken in het ziekenhuis moet blijven, en wij verblijven in het Ronald MCDonald huis dicht bij haar. Ze is superblond en heel mooi..maar ja, ik ben bevooroordeeld. Foto's komen nog, en ik moet mn banner ook nog aanpassen maar komt allemaal nog.
    Heel erg bedankt voor alle felicitaties!
    Ik zal nu weer af en toe wat posten als ik een computer zie.
    Veel liefs,
    Lianne (Liedel), Tijmen en Isa

5. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    maartje: welkom terug, het klinkt alsof je een fijne relaxte tijd gehad hebt!

Ik sta echt met mijn oren te klapperen dat er nog meiden in hun normale kleding passen! Bij mij lijkt mijn buik nu wel met de dag groter te worden, en het enige dat ik nog pas van "vroeger" is een spijkerrokje dat eigenlijk altijd al te groot was. De laatste weken is ook de onderkant van mijn buik, richting schaambeen, naar voren gekomen, dus aan de rest van mijn kleren, ookal zijn het heupbroeken, waag ik me niet meer! (hoeft ook niet want ik heb genoeg positiekleding)

Mijn man zei gisteren nog dat hij nog nooit zoiets vreemds had meegemaakt als het zien groeien van een zwangere buik. En ik moet hem gelijk geven, het is behoorlijk vreemd!

Groetjes
    Maris

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Fijn om van je te horen Liedel!

Wat een hectische toestand moet het geweest zijn zeg, ik kan me er nauwelijks iets bij voorstellen!

Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met Isa, ze zal vast vreselijk klein zijn? Mooi dat je haar elke dag een tijdje vast mag houden.

Ik ben erg benieuwd hoe ze er uit ziet dus wacht met spanning je volgende berichtje af!

Groetjes
    Maris

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @marieke; we zijn dus op het goede moment weg gegaan! ;)

@Liedel; hey meid! Wat fijn te horen dat Isa het zo goed doet! Heerlijk toch dat er tegenwoordig Ronald McDonaldhuizen zijn!

@Maris; ik zou mijn gewone broeken ook nog wel aankunnen, maar ik vind het gewoon niet lekker zitten onder mijn buik. Bovendien heb ik al die positiekleding niet voor niks gekocht! ;)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Maartje, welkom terg

@ Liedel, fijn om te horen dat alles nu goed gaat! Ik hoop snel datjullie je kleine meid mee naar huis mogen nemen!

@ Maris, nou bij mij lukt het nog echt hoor :) En gewone topjes kan ik ook nog aan. Alleen zijn ze wel wat langer dan gemiddeld. Ik heb ook genoeg positiekleding, sommige zijn me zelfs nog te groot. Zakt de broek elke keer van me kont omdat mijn buik nog niet groot genoeg is. Erg irri want ik loop de hele dag te hijsen.
    En van strak zittende normale broeken heb ik ook geen last.

Ik word trouwens gek van dat maagzuur, baaaaah! :evil:

9. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Liedel wat fijn om wat van je te horen! Wat een opluchting dat met Isa ook alles goed gaat! Kan me voorstellen dat het een heerlijk gevoel is om je kleine meid lekker vast te houden! Hopelijk sterkt ze snel aan! Ben superbenieuwd naar foto's!

Maartje, welkom terug!
    Lekker genoten dus! Heerlijk hoor! Heb je ook wel verdiend he!
    Kun je nu gezellig weer met ons meebeppen ;)

Maris ik kan het me ook niet voorstellen dat sommigen hun normale kleding nog aan kunnen! Kan me voorstellen dat het irri is Astrid, dat gehijs!
    Ik wist vorige week voor een bios bezoekje niet wat ik moest aantrekken dus deed ik een poging met een "normaal" leuk kort spijkerrokje... Nou, frustratie alom natuurlijk.... Daar kwam ik echt niet meer in.... Haha, kan er nu gelukkig weer om lachen, maar toen :(

Pfff, ben 't zat voor vandaag.... :x

Liefs Chris

10. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@ Maartje: fijn dat je weer terug bent!

@ Liedel: meis, wat goed om van je te horen! Nu zijn we weer op de hoogte van hoe alles met jullie gaat. Fijn dat jullie meisje het zo goed doet en dat jullie lekker dicht bij haar mogen blijven, in het Ronald mc Donald huis.

@maris: een groeiende buik is inderdaad niet zomaar iets nee, het is ook iets aparts. Mijn man staat er ook steeds weer van te kijken: sjonge, wat is je buik toch enorm..en je moet nog 11 weken!

@Astrid: ja, dat maagzuur heb ik ook zo erg, ineens komt het dan weer opzetten, getsie! En als je gaat slapen....

11. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @Chrisje79 – ik leg het voedingskussen tegen mijn rug en een klein kussentje onder mijn buik. Werkt voor mij het beste met mijn rugpijn.

@Nica – geniet er nog maar van dat je gewoon doorslaapt. Ik slaap al vanaf dag 1 van mijn zwangerschap niet meer een hele nacht door, inmiddels is het zover dat ik toch wel ieder uur eruit moet om te plassen of om te draaien omdat mijn arm of hand slaapt of omdat de beeb niet lekker ligt en mijn buik gewoon pijn gaat doen.

@maris – rechtop zitten is hier echt een ramp, rugpijn en hangen wil dan nog beetje met voedingskussen in mijn rug, kussentje onder mijn hoofd en voeten op een stoel net iets hoger dan dat ik dan zit, dan lukt het hier nog.

@xenas81 – ik begreep dat je bed dan op 80 cm moet komen, hoop dat ik dan zelf nog in en uit bed kom. Kan er nu al bijna niet meer inkomen.

@kiss – blij te horen dat je een rustige nacht hebt gehad, het blijft gewoon rustig aan doen.

@Astrid85 – heb je kdv nog niet geregeld dan, hier was ik echt net op tijd en dat was al 6 weken terug. Wat maagzuur betreft eet ik voor het slapen een bakje vla, dat werkt voor mij.

@Liane, fijn te horen dat het nu allemaal goed gaat. Geniet lekker van je kleine meisje.

Vanmorgen naar de vk geweest, alles was goed bloeddruk 130/70. Uitslag van bloedprikken was ook binnen geen ijzer tekort, alleen ja suiker was ook hier veel te hoog. Ben vrijdag bij dietiste geweest die heeft een dieet samengesteld. Helaas hoopte ik dat ze zou zeggen dat ik sommige dingen beter niet kon eten, maar daar integen at ik eigenlijk prima moest het alleen wat meer over de dag verdelen en ja meer drinken.

Merk wel dat ik steeds minder kan, ik kan hooguit 1 ding doen op een dag en de rest is gewoon languit op de bank of op bed. Van de week vroeg iemand me geniet je wel van je zwangerschap, ik vind het wel steeds moeilijker om er van te genieten. De muren hier komen echt soms op me af. Ik ben denk ik 1 van de weinige die het zwanger zijn nu al beu is, maar goed als je vanaf dag 1 al ziek bent is de lol er snel af, ja de momenten dat ik geniet zijn als je buik beweegt en tijdens het zwemmen.

12. @ lianne...fijn meid om wat van je te horen!
    Wat een spannende dagen hebben jullie meegemaakt zeg!
    Gelukkig is alles goed met jullie..
    Al is je meisje nog zo klein!
    Maar nog 10 weken in het ziekenhuis joh... das ook lang..
    Komt dat dat ze dan nog moet groeien enzo?

@ anne..Ik heb ook waarschijnlijk suiker..Tenminste wat jij beschreef wat je had bij de dietist.. ik at ook goed..
    en hoefde alleen meer te drinken en mijn eten te verdelen..
    Ik ben in de 1e week.. wel mooi 3 kilo kwijtgeraakt!
    dat was nice!

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Astrid; ook ik heb aandelen in Rennies. :( Irri he!

@Chrisje; zeker weten dat ik weer mee kan beppen. Ik had gehoopt meteen door te gaan naar het strand, maar het is hier zwaar bewolkt! :x

@Sylvia; dank je wel!

@Anne; meid, ik ben het ook meer dan zat hoor! Ik denk wel dat ik het gewiebel in buik ga missen (behalve het gepor in mijn ribben dan, auw auw auw!), maar verder kan het mij niet snel genoeg gaan!

@Xenas; drie kilo! Wauw! Wat goed! En dat alles door je eetpatroon aan te passen?!

Ik heb net bloed geprikt. Ik ben echt nog nooit zo snel klaar geweest! Super! kom ik naar buiten staat er toch een rij. Echt enorm. Precies op tijd gegaan dus!
    Kom ik thuis, haal de witte was van de lijn......heeft er een vogel op gescheten! :evil: Grrrrr....weer de wasmachine aangezet.
    Het koudwatervirus heeft hier ook al toegeslagen. Onze ketel is er vanmorgen mee gestopt. Geen warme douche dus. *zucht*

Nu lekker even op de bank hangen, want ik merk wel dat de reis niet in mijn koude(let op de woordspelling ;) ) kleren is gaan zitten.

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ liedel: Fijn om weer wat van je te horen! En super dat het allemaal zo goed gaat ondanks alles! Ik duim voor je dat je meisje snel naar huis mag.

SMSBUDDY'S
    Ik zie dat er nu nog net weer veel mensen zijn die graag bij de smsbuddy's nog willen. Je kunt me in principe gewoon blijven pb'en, je krijgt dan gewoon vanzelf bericht van mij als ik 2 anderen heb gevonden waarmee je samen kunt. Mocht je na een ruime week nog steeds niets hebben gehoord, of mocht de nood ineens hoog zijn, pb me dan nogmaals, ik zal je dan als extra bij een groepje toevoegen. Je wordt dan niet door mensen uit dat groepje op de hoogte gehouden, maar je kunt er dan wel heen sms'en als er bij jezelf iets is. Idee?
    Ik denk dat dit het makkelijkst is.

Ik ben verder een beetje weinig hier te vinden, want Jeroen is deze week lekker thuis en ik heb hier een feestweekje voor de boeg.

Liefs Laura

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Laura, je hebt een pb!

16. @ maartje..

jaa bizar he..
    Normaal at ik 2 bammies in de ochtend (7 uur) en 4 tussen de middag..

Ik moest dit verdelen door.. 1 in de cohtend... 1 om 9 uur.. en 1 om 11 uur.. daarna 3 bij de lunch!
    En na mijn avondeten.. nog 2 tussendoortjes eten..
    bv.. een cracker of schaaltje joghurt!

Tot nu toe sta ik op + 9 kilo... op zich netjes toch!

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Heel netjes! Grappig dat je eigenlijk niets minder eet en toch afvalt. Zo zie je maar hoe makkelijk het kan zijn.
    Ik ben inmiddels eindelijk ook goed aan het aankomen (afvallen kon ik al heel goed ;) ) en eigenlijk volgens hetzelfde principe. Kleine porties verdeelt over de dag.

18. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hallo allemaal,
    Heb vandaag mijn stempel voor de apk bij de VK weer gehaald. Bloeddruk 121/69 gewicht nu totaal + 9.9 (deze 3 weken gelukkig maar 4 ons gegroeid) HB van 7,9 en suiker 5,1. Ik mag over twee weken weer heen. De beeb ligt al bijna klem met zijn/haar hoofd in mijn bekken. Over 4 weken de laatste echo om te kijken of nog alles goed ligt. he he, eindelijk weer 1.

@liedel, fijn om weer eens van je te horen, gelukkig gaat alles goed met jullie.

Groetjes.

19. @ liedel: gelukkig gaat alles goed met jou en kleine Isa

@ maartje: welkom terug

@ xenas: wow 3 kilo afgevallen met een beetje anders eten... weet je alvast hoe die paar extra kilo's van de zwangerschap er af moeten, als je tenminste ze niet al kwijt bent voordat je bevallen bent :)

@ laura: stuur je een pb'tje

@ Anne en Floortje: weer goede APK's, zo mag ik het horen

Hier verder alles wel ok. De afwas is voor het grootste deel gedaan. Nu nog mezelf oppeppen om naar de slager en de groenteboer te lopen.

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @maartje: welkom terug. Fijn dat jullie zo hebebn genoten.

@Liedel: fijn om wat van je te lezen. Ik hoop dat Isa het zo goed blijft doen en dat je haar snel wat vaker mag vasthouden.

@Anne: ik kan soms ook maar moeilijk genieten hoor. Tuurlijk vind ik het gespook in mijn buik heerlijk maar ik ben verder zo beperkt dat het soms moeilijk is positief te blijven.

Deel Deze Pagina