Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Haha... die Maris! Ik heb het ook nog geregeld in de auto.... dan komt er een man in zijn auto naast mijn auto staan en die zie ik dan hem geinteresseerd kijken. Meestal leg ik dan even mijn hand op mijn buik en dan zie je ze meteen verschieten!

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Maartje, volgens mij was ik het die vroeg naar die doos. Ook ik heb vandaag de afhaalmail gehad, ga ik morgen maar eens even doen. Beterschap, hopelijk knap je gauw weer op!

@Bolletje, ik geloof dat ik juist minder achter de pc zit en meer bankhang of op bed lig... ;). Snack ze bij de Mc vanavond, hihi.

@Xenas, ik wil ook wel een smoothie

Over luiers, wat hebben jullie al in huis of wat zijn jullie van plan om in huis te halen qua luiers zo voor het begin?
    Ik heb tot nu toe dat ene pak uit de blije doos, maar daar ben je vast zo doorheen...

3. Wat luiers betreft is het bij ons vrij simpel.

Uit het oogpunt van de portemonaie en het milieu gaan wij aan de katoenen luiers. Niet die vierkante lappen hoor. Dat vind ik teveel moeite. Voorgevormd katoen. Dus gewone luiers halen we als we ze nodig hebben. Bijvoorbeeld voor een dagje uit. Vind het nu nog te lastig om in te schatten welke maat we dan nodig hebben. We hebben ook al dat pak liggen van de blije doos. Dus dat moet voor ons genoeg zijn voor de eerste weken.

4. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

@ maartje en Nijnie, ben wel nieuwsgierig wat er in de doos zit. Wat ik meestal hoor is dat het tegen valt.

@ nijnie ik ga voor de kruidvat luiers of aanbiedingen. Ik heb 1 pak new born van de kruidvat staan.

@ bolletje uuuuhhh ik een big mac graag .

@ maris toch wel goed dat je na gefloten wordt. Voel je je toch weer speciaal. zeker bouwvakers.

@ chirsje heb er ook last van maar niet moeilijk na de wc. Wel krampen en mijn darmen werken meteen.

@ missyess wij geven ook 2 namen maar niet vernoemen er is geen touw aan vast te knopen. Nu hebben we een 2de naam gekozen die de 1ste naam nog mooier maakt. Mijn petekindje is ook na haar zus vernoemd dus zeker niet raar. Wat helpt is opschrijven en hardop uitspreken. En natuurlijk je virend ook even het blaadje onder zijn neus schuiven wat hij het mooiste vind.

mijn spareribs zijn er smakelijk eten.

ps XENAS hoe waren de pannenkoeken.

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Zo..m'n moeder en ik hebben flink geshopt vandaag. 2 setjes maat 50 en 2 setjes maat 56, een boxkleed, aventkolf, aventspenen en een boxspiraal :oops: :oops: :oops: Moeders vond dat het vandaag "oma verwent" dag was en heeft voor bijna alles betaalt. Vond het wel lief van haar maar voor mij hoefde het gewoon niet. Maar goed, ik kon haar er niet vanaf brengen.

Heb nog geen afhaalbericht gehad voor de blije doos, heb zelfs Wij Jonge Ouders niet gekregen. :x

6. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi ladies,

@maris: toch wel grappig ja, dat mannen interesse blijven tonen, al vind ik het niet zo heel leuk...Ik wil dan roepen: zie je niet dat ik zwanger ben!?
    Ik had juist zoiets van: zo, nu kan ik ongestoord overal lopen maar valt dus nog tegen ja..

@Choco: heerlijk is dat he, dat shoppen! Ik ga binnenkort ook weer met een vriendin ff shopppen denk ik :D Heb nu een pakje van Feetje maat 50 maar wil ook nog leuk pakje maat 56 kopen, heb ik in ieder geval beiden maten (als ze net geboren is om aan t doen)

Mijn ouders hebben ook al hoop in huis gehaald stiekem, vind dat wel lief om te horen! Mijn moeders en zusjes kunnen het niet laten om babyspulletjes te kopen af en toe, en mijn vader kan het maar moeilijk laten om niet een speelgoedwinkel binnen te lopen om babyspeelgoed te kopen..echt leuk als ik dat allemaal zo hoor! :D

Nou, morgen krijgen wij eindelijk dan de 2/3/4 D echo, ben dan al wel 29 weken dus hoop wel dat het beeld mooi en duidelijk genoeg is, weet iemand hier meer van?
    meesten laten het nl eerder doen...was ik ook van plan, had al eerder een afspraak staan bij echobureau maar toen kregen we cadeaubon als trouwcadeau van schoonzus en schoonbroer plus partners, was voor ander echobureau dusja, moest het wel af zeggen en ergens anders nieuwe afspraak maken, wat dus het nadeel was: dat ze dus al ver volgeboekt zaten en morgen was enigste plekje nog...nouja, misschien valt het wel mee en is het beeld wel gewoon heel goed , duidelijk en mooi!
    Heb er in ieder geval heeeeel veel zin in om ons kleine moppie weer te zien!

Liefs

Syl

7. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Wat kadootjes wordt ik hier ook overspoeld door oma, broer en schoonzus. Durf soms niet eens te zeggen dat ik iets nog nodig heb, want voor ik het weet is het al gekocht. En soms wil je gewoon ook zelf wat kopen. hihi

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Jotim, over de kruidvat doos heb ik nog helemaal niks gehoord eigenlijk. Maar morgen ga ik 'em ophalen ;).
    Ik zat te denken om wat verschillende merken luiers te proberen en te kijken wat het beste bevalt. Ik hoor zoveel verschillende ervaringen met diverse soorten luiers. Maar hoeveel zou je van die new born dingen nodig hebben of zou eht handiger zijn om alvast een maatje groter te halen (3 tot 6 kilo ipv 2 tot 5?). Misschien moet ik maar eens even in het boekje van de kraamzorg kijken of daar wat in staat ;).

@Choco, leuk he die oma's... Mijn moeder heeft ook van die acties, ze vind het ook gewoon heel leuk om dingetjes te kopen voor haar a.s. kleinkind.

@Sylvia, veel plezier morgen met de echo, hopelijk gaat jullie kleine er mooi voor liggen :).

9. @Maris: Ik word op de fiets ook nog weleens nagefloten. Of nee, eerder dat irritante gepssst of kusgeluidjes. Alsof je één of andere kat bent, ik heb er altijd een hekel aan. Als het nou nog een leuke vent was...maar nee

@Misoh: Mijn vriend vindt het toch niet zo leuk om te vernoemen zei hij net...dus nu gaan we denk ik voor de naam die wel mooi bij de 1e en bij de achternaam past. Maar toch ben ik er nog niet zeker van..

@Astrid: Ja soms kunnen ze lekker irritant zijn die mannen, haha. Ik heb de mijne net weer verboden om de gouden kooi te kijken. Hij wil dat nog weleens op laten staan, maar dat vind ik zo'n verschrikkelijk programma. Je hoort alleen maar geschreeuw! Dan denk ik 'wat is dat toch voor herrie op de tv', kijk ik achterom en staat dat programma weer op, grrrr.

@Nijnie: Het maatje new born 1 daar zijn ze zo uit gegroeid (week of 4). Ik heb nu dat pak uit de blijde doos en heb van mijn buurvrouw en vriendin een stapeltje gekregen. Dus ik denk dat ik even genoeg heb. Die van het kruidvat zijn goed en volgens mij ook voordelig. Op het kinderdagverblijf hebben we die altijd.

@Jotim: Hoe waren de spareribs? Bestel je ze ook bij spareribsexpress? Die zijn zo lekker!

@Sylvia: Wij hadden de echo vorige week en toen was ik 28 wkn en 5 dagen. Het was toen best goed te zien, alleen lag ze er niet optimaal voor. Veel plezier morgen en wel foto's plaatsen hoor!

Wij hebben vandaag de klamboe en verder allemaal schilderijtjes door het hele huis opgehangen. De babykamer ziet er in ieder geval een stuk gevulder uit! Nu nog gordijntjes en een lamp en dan issie klaar!

10. NiCa

NiCa Bekend lid

meis ik ook niet had er achteraan gebeld(had 25juli opnieuw aangevraagd)en zij zei dat alleen 25juli aangevraagd is en terwijl ik dus al veel eerder had aangevraagd was ongeveer 12 wkn zwanger en die hebben ze nooit ontvangen(via internet)en toen vertelde ze me dat ik in sept de eerst WIJ krijg en de uitnodiging voor de blije doos op te halen :( een maand later moet ik dus al bevallen lekker dan :(
    hopelijk krijg jij de jouwe sneller als ik en als ik jou was zou ik er ff achteraan bellen!

liefs nica

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden,

De kruidvatdoos is binnen.
    Inhoud:
    - speentje (difrax)
    - snoetenpoetsers (zwitsal)
    - bewaarblik voor babyvoeding (Friso) en een brochure
    - avent dvd
    - coupon gratis catalogus Baby-Walz
    - twee kruidvat meegroeiluiers
    - kortingsbon voor 5 euro korting op digitaal fotoboek van kruidvat
    - natusan baby softwash (kleine verpakking) en boekje
    - zwitsal borstencreme (proefzakje)

Ik vind het geen slechte score voor een gratis doos!

12. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Wij laten de kleine slapen in zijn/haar eigen kamertje. Mocht dit niet goed gaan dan zetten we het wiegje of de reiswieg van de kinderwagen in de slaapkamer, maar daar is niet zoveel ruimte.

Wat betreft luiers, ik had vorige keer die van de etos. Nu heeft mijn zoontje maat 5. Ik gebruik 'snachts pampers, want anders haalt hij de ochtend niet zonder natte plekken in bed, overdag gebruik ik de aldi luiers. Prima luiers, alleen jammer dat ze pas vanaf maat 3 te koop zijn.
    Ik weet van vorige keer dat ik teveel newborn luiers had, dus sla er niet te veel in, een nieuw pak is snel gekocht. Ik heb nu al bijna 3 jaar de restjes van mijn zoontje nog liggen, kan ik nu wel gebruiken maar je moet ze zolang bewaren.

@Xenas: bedankt voor de smoothie, maak je ook andere smaken, iets met sinasappel ofzo lijkt me ook wel lekker!
    Overigens prettige vakantie gewenst.

@Silvia: veel plezier morgen bij je echo.

@Astrid: MANNEN, je kan soms beter kippen houden! Of kennen jullie die uitspraak niet?

Fijne avond en slaap ze alvast, ik ga vroeg naar bed, ben moe.

Welterusten en tot morgen,

Diaan

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Even een korte reactie, want ik ben dood moe van een ritje Zwolle.

@chrisje: fiets jij nog steeds die brug twee maal daags op? Knap hoor!

@Maartje: beterschap.

@Bolletje: hoe was je echo?

Meiden morgen meer reactie van mij. Ga nu naar bed.

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Xenas; dat ziet er lekker uit! Nu heb ik er nog meer trek in! Heb jij nu alweer vakantie?!?!?! Of heeft de dementie hier weer toegeslagen en was je nog niet weg geweest?

@Jotim; ik heb me rustig gehouden, maar ook even afleiding gezocht. Ik kan mijn draai toch nergens vinden.

@Misoh; ik ben ook niet zo van de pastelletjes. Ons kaartje gaat zeker ook knallen! (Nu nog beslissen :( )

@Missyess; wij hebben nog niet eens beslist wat de eerste naam gaat worden! Een tweede naam daar denk ik niet eens aan! :rolleyes:

@Marize; nee sorry, Noord Holland hier.

@NiCa; heerlijk he, naar de kapper. Ik wil eigenlijk ook nog ff snel, want mijn kapster gaat ongeveer gelijk met mij met verlof!

@Chrisje; ja hoor meid! Een zeer bekend probleem hier.

@Maris; nagefloten?! Ik word nooit nagefloten. Ik was wel in Frankrijk met een vriend bij het meer en hij dacht wel even een mooi meisje te scoren. Lekker kansloos met een zwangere vrouw op de handdoek naast je! :)

@Astrid; ik word er ook altijd nerveus van als ik onze beeb niet veel voel, maar volgens mij is het wel normaal hoor.

@Nijnie; ik heb alleen de luiers uit de dozen in huis. Verder eigenlijk nog niet. Wie weet haal ik na week 37 nog wel wat bij.

@Misoh; heb je een website over die luiers?! Ik heb er nog nooit van gehoord.

@Choco; wat een heerlijke dag zeg! Zo wil ik ook wel shoppen! ;)

@Sylvia; veel plezier met je echo morgen!

@Diaan en Nynke; weltrusten!

Zo, ik ben weer bij. Hebben jullie ook zo'n last van geschop en gekop tegen je ribben? Ik weet niet meer hoe ik zitten of liggen moet! Echt heel vervelend.

15. NiCa

NiCa Bekend lid

ja maartje heerlijk dat gefrummel door je haar:p moet er wel ff aan wennen er is een behoorlijk stuk van af het hing bijna op me schouders
    dit staat beter en vlotter

liefs nica

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik zit nog steeds in de twijfelfase. Mijn haar is langer dan ooit en dat vind ik eignelijk niks, maar tis wel handig dat het in een staartje kan nu.

17. NiCa

NiCa Bekend lid

hihi ja das wel zo ik vind het zo best goed lekker vlot en lekker aangenaam hangt me niet in me nek als het weer zo warm word maar mijn haar moest er ook af hoor twas echt flut en haarde uit was in de rui whahahah

liefs nica

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Misschien dat ik toch maar de knoop moet doorhakken en het er lekker af knip. Ik word helemaal jaloers op je verhalen!

19. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hey meiden,
    Hier ben ik weer.
    Kheb een paar foto's van Isa in mijn album gezet. Het zijn foto's van de eerste paar dagen, kheb nog veel meer maar die moet ik nog op de computer zetten. op deze foto's ligt ze nog aan zo'n akelige beademingsslang, nu is dat gelukkig niet meer en ademt ze helemaal zelf.
    Echt raar is dit, ik heb een kindje gekregen, maar ik moet, net als jullie, nog steeds wachten voor ze 'echt' bij ons is.
    Het gaat wel heel goed met haar. Ze houdt sinds twee dagen voeding binnen die ze via een neussonde krijgt, en heeft al redelijk wat gepoept. Het is wel meconium, maar in iedergeval begint het wat te 'lopen' daarbinnen.
    Het is een pittige dame, en ze laat haar stembanden goed horen als de artsen of verpleegkundigen iets doen met haar wat haar niet zint. Vanmiddag heeft ze weer lekker anderhalfuurtje bij me gelegen. Heerlijk, ik kan de hele dag wel zo zitten. Ze sliep heerlijk door, en ze ruikt zo lekker, naar baby!
    Nou meiden, ik ga er weer vandoor, kmoet kolven. hihi, kben net zo'n koe, de melkunie is er niets bij:)
    lieverds, stuur alle positieve energie richting het AMC in Maastricht (nou, niet alles natuurlijk, zelf moeten jullie ook wat houden, maar als iedereen een beetje stuurt zijn we al een heel eind :)
    Heel veel liefs, en tot snel weer,
    Lianne

20. NiCa

NiCa Bekend lid

hihi meis het is jou keuze ik heb het er tot nu toe nog geen spijt van zal zorgen dat er een foto van me nieuwe koppie in me album krijg :p eerst 1 van voor en dan 1 van hoe het nu is

liefs nica

Deel Deze Pagina