Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    pfff 600 pagina's echt veel!

Maar meiden, ik ga toch echt slapen.. Morgen weer een dag. Moet steeds zeker 4 pagina's bijlezen en heb dan geen zin meer om nog te reageren.. Haha dat klinkt wel heel negatief! Zo bedoel ik het niet hoor.. Maar overdag vandaag geen computer gezien dus moest het nu maar ff snel bijlezen.

Slaaplekker allemaal en een fijn weekend/vakantie!

Liefs kiss

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen dames,

lekker geslapen allemaal? Hier helaas niet, ik word tegenwoordig zo'n drie keer per nacht wakker om te plassen en dat allemaal omdat onze kleien vent al met zijn koppie naar beneden ligt en op mijn blaas duwt :( Verder is hij onwijs bewegelijk en voel ik hem regelmatig draaien in mijn buik. Ik heb gisteren de babyspullen gewassen. Ik moet, denk ik, maar stoppen met kleren kopen anders blijft er niks meer over voor het bezoek. Het is ook zo leuk om voor een knul wat te kopen.

@Nica: mooie buik en kapsel hoor. Ik ben het weer aan het later groeien dus ik wacht nog even met naar de kapper gaan.

@Klieke: welkom terug, heb je een goede vakantie gehad?

3. NiCa

NiCa Bekend lid

allereerst een hele goede morgen hier goed geslapen!
    nynke dank je ik wilde me haaar ook laten groeien maar het werd dood en haarde uit en dan kan je het beter laten knippen!

liefs nica

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    @Nynke: dat heb ik ook. Zo vermoeiend als je steeds je bed uit moet om te plassen. Heb het ook niet alleen 's nachts. Ach kunnen we alvast wennen aan het nachtritme wat gaat komen.

@Nijnie: Ik had ook het idee dat het gebruikelijk is dat iedereen braaf op de gang wacht. Heb daar verder niet echt over nagedacht. Ze mogen van mij de baby zien en dan zullen ze vast weer lekker naar huis gaan. Zou onbeleefd zijn als ze dat niet zouden doen. Daarintegen heb ik hele leuke schoonouders en super ouders. Gelukkig geen schoonmoeder die alles van zolder wil halen...

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Even weer bericht van mij. Ik heb helaas geen tijd om op jullie allemaal te reageren. Wij gaan zo het babybadje ophalen en vanmiddag gaan we naar de optocht kijken. Vanavond weer lekker naar de feesttent. Was echt maf om te voelen dat mijn hele buik trilt als ik in de buurt van een box kwam te staan. Gelukkig werd de kleine er niet hyper van.

Spreek jullie snel weer! Fijn weekend allemaal!

6. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal,
    Net even een schoonmaakaanval gehad, gaat met zo'n buik toch wat minder. Stofzuigen veroorzaakt veel harde buiken, maar het moet toch gedaan worden elke dag.( 3 verschikkelijk harende katten). De problemen die jullie hebben met jullie schoonmoeder, ken ik niet. Ze vraagt mij helemaal niets, totaal geen belangstelling. Leuk voor mijn man. Alleen als wij er op visite zijn en er zijn andere mensen bij, goh, wat een interesse.
    Moet je dadelijk eens kijken wie er vooraan staat als de baby geboren is. Dacht het niet.
    Ze heeft de babykamer ook nog niet gezien.

Heb lekker vakantie, hoef pas 2 januari weer aan het werk, lijkt nog zover weg. HEERLIJK.
    Gaan van de week alles klaarmaken voor de baby. Heb eigenlijk heel weinig kleertjes, 3 pakjes nog maar. Kan ik volgende week de rekening wel plunderen, hmmm, misschien kan ik daar mijn hobby nog wel van maken.

Verder allemaal een zonnig weekend, en tot de volgende keer.

Greetzz.

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Even een heel kort bericht van mij. Ik heb bijna niet geslapen en voel me niet bepaald lekker.
    Ik laat me straks naar het strand rijden en daar blijven we tot morgenavond.

Fijn weekend allemaal en tot op pagina 602? (scheelt mij lezen als jullie niet teveel kletsen! ;) )

Liefs, Maartje

8. Goede morgen

Hier redelijk geslapen. Ben nog niet helemaal fit. Wordt al wel weer wat beter. Helaas blijft de misselijkheid nog hangen. Dit weekend is weer druk dus zal maandag wel weer moeten boeten.

Gelukkig schijnt het zonnetje nu weer. Dat scheelt altijd veel. Vanmiddag tuinfeest en morgen bbq bij m'n vader. Mogen we z'n vriendin ontmoeten. Ben benieuwd, hij is nogal voorzichtig, vind het wel hardstikke leuk voor 'm. M'n moeder is inmiddels alweer 4,5 jaar geleden overleden en sindsdien heeft hij geen vaste relatie meer gehad.

Iedereen een fijn weekend en tot maandag.

Liefs Silvie

9. Hoihoi

haha, moet wel lachen om jullie schoonmoeder verhalen. Heeft dan niemand een leuke schoonmoeder? Ik had in het begin ook wel wat moeite met mijn schoonmoeder, maar nu weet ik hoe ze is en trek ik me sommige dingen niet meer persoonlijk aan. Gaat gewoon he ene oor in het andere weer uit! Dus ik kan het best met haar vinden hoor. Maar ik denk dat het ook heel anders is dan je eigen moeder. Mijn ouders zijn ook veel meer betrokken bij de zwangerschap als de ouders van mijn vriend. Een zwangere dochter is denk ik toch anders dan een zoon die vader wordt.
    Weet je wat ik ook zo irritant vind..mensen die aan mijn vriend vragen of zijn vriendin zwanger is, ipv of hij vader wordt. Alsof hij er niks mee te maken heeft..

Wij hebben gisteren gordijntjes gekocht voor op de babykamer. En weet je wat zo leuk was? De gordijnen hebben dezelfde naam als onze baby! Mijn vriend zei: Hee dat zijn leuke gordijnen. Toen we ze goed gingen bekijken zagen we dat ze dezelfde naam hadden. Dus dat kon geen toeval zijn en hebben we ze meteen genomen. Ze staan echt heel leuk!

10. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    haha het voordeel van single mam worden is dat je geen schoonmoeder hebt. Dus dat probleem heb ik gelukkig niet. Heb gister mijn broer en een vriendin gevraagd of ze bij mijn bevalling willen zijn, eigenlijk heeft de beeb het gedaan in de vorm van een kaartje. De vriendin belde s'avonds nog dat ze het kaartje had ontvangen en dat ze er zeker bij wilde zijn, heerlijk is dat ik kan tegen haar gewoon iets roepen zonder dat ze het persoonlijk opneemt. hihi.
    Mijn broer moet ik het nog van horen, maar denk/hoop wel dat hij het gaat doen.

Mijn voeten worden trouwens steeds dikker het ziet er niet meer uit. Slapen blijft een ramp, maar heb vandaag beetje ingehaald werd om 11.30 pas voor de zoveelste keer wakker. Moet wel zeggen dat ik om 7 uur vanmorgen al heb staan stofzuigen en de vaatwasser uitgeruimd heb en de was aangezet.

Ga zo even boodschappen doen en dan binnen schuilen voor de warmte ben ik bang. Ik vind het echth super dat we eindelijk mooi weer hebben voor iedereen, alleen van mij mogen ze het dit jaar overslaan.

11. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede middag dames.
    mijn schoonmoeder is gelukkig te preuts om bij de bevalling aanwezig te willen zijn :)
    toch weer een cultuur ding (turks)
    daarentegen willen mijn schoonzusjes er wel bij zijn, en ik wil niet iedereen om me heen hebben als ik aan het bevallen ben! :rolleyes:
    mijn zus en mijn ene schoonzus mogen erbij zijn, en natuuuuuurlijk murat, maar voor de rest moeten ze allemaal van mij wegblijven hoor!
    en ook niet 5 min. na de bevalling binnen komen..
    dat gebeurde wel bij mijn ene schoonzus, ze werd net gehecht toen mijn neefje van 4 binnen in de slaapkamer kwam. vond ik echt belachelijk van mijn andere schoonzus, maar ja. gelukkig heb ik wel een heeeeele lieve schoonfamilie hoor. ben ik wel blij mee. ;)
    nou, ik moet me nog aankleden en boodschappen doen, dus.... laters!

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Nijnie: dat gevoel herken ik helemaal zeg! Was al bang dat ik de enigste was...gelukkig niet dus.. heb het dus over het delen van je kind met anderen dan je partner...Heb al opmerkingen van schoonfamilie gehad van: komen we elke dag eventjes kijken hoe het gaat.....zal wel beetje anders bedoeld zijn maar zoiets moet je tegen mij dus echt niet zeggen!
    Schoonfamilie woont allemaal erg dichtbij (hooguit 10minuutjes van ons af) maar mijn ouders en zusjes wonen zo'n 40 minuutjes van ons af, ook niet ver maar toch...ben nu al bang dat schoonfamilie steeds op de stoep staat straks....ongevraagd....daar heb ik dus echt geen zin in. Volgens mij denken die er helemaal niet bij na dat we rust willen hebben en willen genieten van ons gezinnetje...Misschien gaat het wel meevallen maar ik heb mn twijfels...
    Ik heb al wel tegen manlief gezegd dat ik dit dus echt niet wil en dat we dit aan moeten geven. En dat als ze ongevraagd opeens voor de deur staan als ik straks dan alleen thuis ben dat ik dan niet altijd open ga doen.
    Hin zijn dan ook echt zo dat ze nog eens lang blijven hangen....(sorry..jee wat lijk ik zo een zeikerd zeg..)

Ook over na de bevalling: bevalling wil ik verder niemand bij hebben, mn mannetje natuurlijk wel en vk (en wie er verder nog nodig zou zijn) maar verder echt geen familie. MN man en ik hebben ook afgesproken dat we geen familie gaan bellen als het begonnen is..helemaal omdat ik dan weet dat mn schoonmoeder gelijk gaat achterhalen waar ik ergens in ziekenhuis zou liggen en daar voor de deur zit te wachten: geen zin in dus!
    We willen eerst rustig bijkomen en even ook met zn drietjes genieten. Daarna bellen we de naaste families wel op....maar nu heb ik dit weer: ik zou eigenlijk willen dat mn eigen ouders en 2 zusjes er als eersten zouden zijn....dit klinkt zeker weer heel onaardig van me? Dat zou ik zoo fijn vinden ipv schoonfamilie eerst.....en aangezien die veel dichterbij wonen dan mijn ouders......Misschien dat ik mijn ouders wel wil bellen als het begonnen is...ik weet dat zij rustig zullen wachten, dan kunnen ze alvast deze kant op komen ofzo. IK weet van mn ouders dat ze zullen wachten tot wij vragen of ze komen kijken, zij houden gewoon echt rekening met ons en het echt niet erg vinden dat we eerst met zn drietjes even willen zijn.
    Al kunnen ze natuurlijk niet wachten om hun eerste kleinkind te zien :D

Sorry voor lange verhaal maar zag iemand hierover iets plaatsen en ik wilde ook even mn verhaal kwijt....

Liefs

Sylvia

13. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    600 GEFELICITEERD meiden.........!!
    Zo nu lekker van het mooie weer genieten.
    X

14. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hmmm...ik word weer op 601 gezet......... :cry:

15. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @silvia: Ik snap best dat je liever je eigen ouders eerst hebt. Heb ik eerlijk gezegd ook. Is voor jezelf natuurlijk wat meer eigen.
    Ik heb het "geluk" dat mijn schoonmoeder geen eigen vervoer heeft en van mijn man afhankelijk is...

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, ik heb een superschoonmoeder! Ik mis haar heeeeeel erg, want ze zitten al 2 maanden in Indonesiƫ, maar ze komt eind van deze maand weer naar huis. Ze zal ook bij de bevalling aanwezig zijn... dus je kan wel voorstellen hoe onze band is. Ze is ook heel lief en zorgzaam voor mij, echt zo'n lieve indische mama. Gelukkig maar, want ik heb zelf geen ouders meer... dan is een lieve schoonfamilie echt wel een goeie compensatie.
    Jammer dat jullie dat niet hebben. Hopelijk hebben jullie wel een goede band met je eigen ouders!

Net weer even losgegaan bij de Prenatal.. :oops: Hij gaat binnenkort een maand dicht (verbouwing), dus er ging overal 25% korting af. Das nog eens lekker!

Zo... ga even met voeten in teiltje koud water, want ze hebben door due temperatuur en geshop van mij weer maatje olifant! :)

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Appeltje: klinkt ook wel heel lief hoor, indische schoonmoeder :) Fijn deat je je bij haar zo goed voelt.

Met mijn eigen ouders (niet biologische ouders maar noem ze wel mn ouders, ik ben vanaf baby al bij ze opgegroeid en ik zie ze dus ook echt al mijn echte ouders)
    heb ik een hele goede band! Zijn echt superouders! Mijn man heeft met mijn ouders ook goede band, eigenlijk beter dan met zn eigen ouders..Zijn ouders zijn gescheiden: zijn moeder heeft nu al en tijdje een vriend ben zijn vader woont samen met een roemeense vrouw waarvan de 3 kinderen ook bij zijn vader wonen (kinderen vanaf 10 jaar).
    Zijn moeder denkt vaak echt nog dat ze nog maar 20 is, dan kan ze zich echt heel erg dom gedragen, en zelf vind ze zichzelf helemaal geweldig en grappig...Ze is wel aardig ofzo hoor, maar heb er absoluut geen band mee.

Oja, Appeltje, welke Prenatal is dat? Welke vestiging/welke plaats (en straat)
    Zal wel te ver voor mij zijn maar 25 procent korting is erg fijn!

Liefs

Sylvia

18. appeltje

Syl, is in Leidschendam... ze gaan 28 augustus dicht.
    Moet wel zeggen dat ze de grotere spullen (kinderstoelen, kinderwagens, maxi-cosi's etc) al naar andere vestigingen hebben overgedaan... anders leiden ze teveel verlies denk ik. De spullen die je wel nog kan halen zijn: kleding, flessen, speelgoed, badcapes, lakentjes, dekentjes en dat soort dingen. Het gaat wel heel hard hoor....

Heb een voedingsbeha, lakentjes, matrashoezen en nog wat shirtjes gekocht. Heb eigenlijk al veel te veel. Maar ja... we konden het ook niet laten liggen.

Jij bent dus geadopteerd? Waar liggen jouw oorspronkelijke roots?
    (nieuwsgierig :D)

19. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

He appeltje woon jij in leidschendam ?
    Ging vroeger altijd op me fiets naar liedschehage. super vond ik het om daar te shoppen. Woonde toen in voorburg. Nu iets verder weg maar misschien nog wel een ideetje er even na toe te gaan.

Vind het wel jammer om de verhalen te lezen van schoonfamilie. Ik heb echt een super schoonfamilie en heb er dan ook echt 2 broers en zussen bij. Een schoonpapa die veel goed maakt ( me eigen vader weet niet eens dat ik zwanger ben )
    Ik ben dus heel gelukkig met me schoonfamilie.

20. appeltje

Ik woon in Leidschenveen, dat is een nieuwbouwwijk van Den Haag. Maar het ligt dichterbij Leidschendam en Zoetermeer dan bij het 'oude' Den Haag. Leidsenhage is inderdaad lekker winkelen!

Deel Deze Pagina