@Appeltje, ja ik heb de hydrofiele luiers die mijn moeder vroeger voor ons heeft gebruikt gekregen. Ze heeft ze eerst gewassen omdat sommigen wat gelig waren geworden, maar alles wat er nog fatsoenlijk uitzag daarna heeft ze aan ons gegeven. Wel bijzonder ja . Er zitten ook nog een paar rompertjes enzo in de doos, moet nog even kijken of ik die ook ga gebruiken. @Jotim, thrillers lezen doe ik wel, want dan maak ik zelf de plaatjes erbij in mn hoofd (en die zijn niet zo eng als in de film ). Is je ijs al op? . @Marieke, ik denk dat je bij die matrasjes even in de Ikea zelf moet kijken, volgens mij zit er wat verschil in dikte en verder weet ik het eigenlijk niet... Wij hebben zelf een matrasje bij de prenatal gehaald. @Nynke, succes in het ziekenhuis. Ik hoop dat meneertje gewoon even lui is en dat verder alles goed is. Ik ga naar de VK, tot later.
heey meiden! Hier weer even een berichtje van mij. Niet zo lekker weer buiten als gisteren.. Vanacht ook wel beetje onweer gehoord.. :S Over een uur moet ik naar ziekenhuis voor controle, als alles goed is mag ik bij mijn vk blijven. Ben benieuwd dus. Maar ga er vanuit dat alles oke is, de afgelopen week geen last meer gehad! morgen krijg ik de anti d injectie bij de vk. Iemand al ervaring? moesten jullie ook daarvoor eerst bloedprikken? vind dat beetje raar, maar zal wel goed zijn. En waar krijg je die anti d injectie? In je been of bil ofzo? Heb geen hekel aan prikken hoor, maar vind het wel fijn als ik weet wat me te wachten staat.. @ Nynke, he bah, wat schrikken.. Hopelijk is alles goed. Ik ga voor je duimen! Mijn ventje is wel aardig druk! WWeet niet meer wie het schreef, maar ook mijn vent heeft vaak de hik. Dat voel ik dan heel laag, dus denk dat ie met zn hoofdje naar beneden ligt! Bij ons is de babykamer zo goed als klaar nu. Alleen nog gordijnen en rolgordijnen. Als het klaar is zet ik de foto's er op! Het is zooo mooi geworden! Hebben jullie dat ook, dat je steeds de babykamer inloopt en ff een knuffel vast pakt om mee te knuffelen.. en dan sta je daar wiegend in de kamer te dromen.. *zucht* dat doe ik nu gemiddeld 7 keer op een dag, om moe van te worden haha.. Maar het komt allemaal zo dichtbij! 30 weken alweer! Nog 10 tegaan! Echt aftellen nu! Nou meiden, fijne dag vandaag.. Ik ga me ff klaar maken.. over uurtje weg. Liefs Kiss
@NiCa Ik heb wel alle kleertjes gelijk gewassen met een sensative wasmiddel, omdat ik ze eerst in van die curver boxxen op maat had gelegd had ik in elke krat een geurbuiltje van zwitsal gedaan en die ruiken oooohhh zo baby. Nu heb ik 1 builtje onder in de kast en commode gedaan en als je dan de kast opentrekt is dat zo lekker. @evaatje ik heb alle kleertje die ik heb gekregen wel in de wasdroger gedaan en alle nieuwe buiten aan de lijn opgehangen. Waarom zul je denken, tja dat vraag ik me nu ook af denk dat ik bang was dat ze zouden krimpen en ja wat je dan nieuw gekocht hebt is toch anders dan alles wat je krijgt (2dehands) @Irene ik heb echt alles gewassen, van kruikenzak tot deken en rompertjes. Een vriendin gaf me dat als tip om dat met gelijk een sensative wasmiddel te doen, mocht de baby allergies zijn hoef je niet dan nog eens al je kleertjes en spullen opnieuw te wassen in stel en sprong. @martine hydrofiele doeken nemen nieuw slecht water op vandaar dat je ze inderdaad wat vaker moet wassen voor je je ze gebruikt. @nynke jeetje dat is schrikken zeg ik ga heel hard voor jullie duimen vandaag. En wat een geweldig wiegje. Ik heb hier ook een week gehad dat ze ik maar zelden voelde, nu is ze weer super druk. @appeltje heerlijk he als je kamertje zover klaar is, zo lekker als je nu binnenloopt en lekker kunt wegdromen. @moon85 he Moon wat vervelend BI ik weet er alles van, maar goed doel roepen ze steeds tegen mij dus daar hou ik me maar aan vast. Ik ga regelmatig zwemmen dat is zo ongerveer het enige wat lukt zonder pijn is zo heerlijk. Yoga of zwangerschapgym kan ik wel vergeten kan niet eens normaal op de grond zitten. Dacht eerst even dat ik de verkeerde link had ingetoets, toen ik hier kwam. Maar nee layout heeft opknapbeurt gehad, ff wennen maar wel leuk. Sinds zaterdag middag ineens enorme steken onder in mijn buik, als ik dan wezen plassen was zakte het wel iets, maar lopen was echht niet fijn op sommige momenten kreeg ik echt van die steken. Zondag toch maar even de VK gebeld omdat de pijn bleef aanhouden, nu hadden we 3 opties of madam was gewoon heel druk in mijn buik dat ze tegen mijn banden aan zit te trappen of ze is al aan het indalen of ik heb blaasontsteking. Dus vandaag even urine wegbrengen en kijken wat het is. Straks komt een vriendin uit Apeldoorn over, lekker ff bijkletsen. Ook neemt ze allemaal babyspulletjes mee van een andere vriendin. Ik hoop dat het allemaal nog in de kast past.
@ Nijnie, dat zijn idd recreatie plassen. Wel erg gezellig hoor! Maar het water was koud! Niet echt lekker om in te zwemmen Morgen weer zw zwemmen, lekker oude mensen temperatuur @ Nijnke, heel veel succes! Ik hoop dat alles in orde is. Bah ik heb vanacht slecht geslapen.... Het bed kraakt van alle kanten, wordt er sch**t ziek van. Denk dat ik zo maar even de lattenbodum ga vast schroeven ofzo.
hello ladies. jullie praten echt veel met zijn allen, wel gezellie hoor! ik moet zo naar de vk voor controle, net even de boekhouding bijgewerkt, blegh! meld me straks wel weer even. fijne dag alvast!
@ Nynke : Sterkte Meis. Ik duim met de andere dames mee dat die kleine van jullie gewoon een beetje lui is en veel slaapt. Ik hoop dat je straks een goed bericht voor ons hebt. Dikke Knuffel, Marianne
@Kiss: Je krijgt de prik in je been of in je bil. Verschilt per vk waar ze hem het liefst zetten. De prik zelf doet niet zo'n zeer hoor, maar de vloeistof kan een beetje branden. Je moet altijd voor de prik bloedprikken. Dat is om te kijken of je lichaam misschien al antistoffen heeft gemaakt. @Astrid: Ik heb hem uit! @Nynke: Succes in het ziekenhuis! Hoop dat alles goed is! @Nijnie: Succes bij de vk! @Anne: hmm das ook minder. Hopen dat het geen blaasontsteking is. @Denisse: Succes bij de vk! Ben vandaag voor niks naar mijn werk geweest. Ze hadden ons dubbel ingepland, dus kon ik weer naar huis.. Nou ja, heb ik tenminste een extra dagje. Ik baal als een stekker. Onze maxi cosi is nog niet binnen. De kinderwagen is er al wel, maar de maxi cosi duurt nog een maand langer! Eind deze maand krijgen ze er 10 binnen, en die moeten ze dan verdelen over 30 klanten...! Ik wil gewoon dat alles in orde is en dat ik alles in huis heb! grrrr
Hoi allemaal, Wat een lekker fris 'behangetje' hier op de site! dat is wel een stap vooruit ten opzichte van hoe het was! @ iedereen die wiegjes en zo heeft laten zien: ik vond alle foto's super! Echt leuk om te zien hoe alles vorm gaat krijgen! @ Nynke: succes in het ziekenhuis! @ Astrid, wat een onzin dat je aangestaard werd bij het zwemmen. Tsssk Wij hebben vrijdag dus, met zware hulp van mijn broer en schoonmoeder) het kamertje behangen en het is heeeeel mooi geworden, ik ga zo even de foto's verkleinen en in mijn album zetten. Verder zijn we zaterdag bij de babydump geweest (eindelijk!) en nu hebben we alles wat op "het lijstje" staat in huis. Een heerlijk gevoel moet ik zeggen. We hebben ook de kado-doos van de babydump gekregen, en met de kledingbon die er in zat heeft mijn man meteen een echt onwijs lief rose "skipakje" (zo'n warm pakje met wantjes en slofjes er aan vast) gekocht. Het is van het merk "name-it" en er zitten beren-oortjes op de capuchon. Ik was helemaal in de wolken dat hij zelf spontaan tussen de kleertjes ging snuffelen en ook nog eens zoiets geweldigs er tussen uit viste! Ik zal ook even een foto van ons beddengoed in mijn album zetten, dan kunnen jullie de lakentjes zien die mijn schoonmoeder geborduurd heeft. Liefs, maris
@ nynke Duim duim @ anne Ja hier ook hoor. Is natuurlijk wel zo maar die pijn! @ missyess Dat is balen! Snap wel dat je alles binnen wilt hebben. Hopelijk zit je bij die 10.
@Nynke: Hoop dat alles goed is meis, doe rustig aan. Iedereen die vandaag naar VK moet: succes! Ik moet vanavond naar de vk om 17.30uur. Neem aan dat alles wel goed zal zijn. Ons meisje weet weer van geen ophouden met bewegen Gisteren ook, we waren ergens op bezoek, en de hele tijd zag je mijn buik bewegen, dat vonden ze wel erg leuk om te zien De kwaaltjes zijn nog steeds aanwezig, vandaag ben ik weer misselijk..maarja, gelukkig kan ik lekker rustig aandoen. Ik heb ook de babywas afgelopen week gedaan. Ik heb ook alles gewassen, was echt heel erg veel....lakentjes, kleertjes, waskussenhoezen, erg veel hydrofiele luiers etc etc..... Wil ook nog knuffels wassen.....alleen op veel knuffels staat: alleen met vochtige doek afnemen....maar moet toch wel kunnen om alle knuffels (van Play Gro, oa wagenspanner enzo) te wassen in een kussensloop? Ik was alles met sensitive wasmidel van Persil (vloeibaar) en ik gebruik geen wasverzachter. Liefs Sylvia
Ik ga zo even naar de mama-maandag van de Prenatal. Moet een matras bestellen voor het ledikant (moet op maat worden gemaakt) en dat is het laatste wat we nog nodig hebben voor die kleine. Ik twijfel soms nog wel of we de aerosleep ook zullen aanschaffen. Iemand hier die hem heeft gekocht? Het is weer zo'n product waar ze nieuwbakken, jonge, onzekere ouders weer geld afhandig kunnen maken denk ik wel eens... maar ja, wil het nu toch wel hebben. Misschien wacht ik wel even na de geboorte... dan zullen we ook weer Prenatalbonnen krijgen. Dat is wel iets dat ik op mijn wensenlijstje zet, want kleertjes, rompertjes, knuffels en ander speelgoed hebben we al genoeg. En ik wil toch een dubbelzijdige electrische kolf gaan aanschaffen (als de borstvoeding natuurlijk goed gaat, waar ik stiekum wel vanuit ga) en dat is ook geen goedkoop ding. Nou, ga me eens klaarmaken om weg te gaan. Misschien tot vanmiddag (hoop dat er goed nieuws is van Nynke)
Hoi Appeltje, Ik heb ook getwijfeld over de Aerosleep. Ik had er een beetje hetzelfde gevoel bij als jij, nl "dat is weer zo'n goede marketingtruc, speelt lekker in op het gevoel van onzekere zwangeren". Nu heb ik zaterdag bij de babydump het ledikantdekje (120 bij 60) van Aerosleep voor 32.95 gezien. Die prijs viel me reuze mee, ik was uitgegaan van 65 euro, en daarom heb ik er nu zonder twijfelen toch maar 1 aangeschaft. Ik zat net ook nog te twijfelen of ik naar de mamma maandag zou gaan, maar eigenlijk heb ik niks meer nodig, dus ik laat het maar zo. Succes met shoppen!
Over de aerosleep, daar heb ik ook over getwijfeld. Ik heb al regelmatig op de site: http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ?section=1 Gekeken. Hier staat veel nuttige en betrouwbare info over veilig slapen van je kleine. Er worden ook produkten besproken. Over de aerosleep wordt gezegd dat het niet bewezen is dat het juist heel goed of niet goed zou zijn. Zelf heb ik zoiets: in het begin draait de kleine zichzelf toch nog niet om.Mocht het wel een buikslaper worden (wat ik echt niet hoop, vind dat best eng) dan zou ik er altijd nog over kunnen denken om er 1 aan te schaffen. op deze site staat overigens een hoop produkten die helemaal niet zo goed blijken te zijn als dat je zou denken. Oja: ook niet onbelangrijk: De samenstellers zijn onafhankelijke wetenschappers en praktiserende artsen, die zich niet willen laten beïnvloeden door commerciële, financiële of politieke belangen. Ik heb er al veel aangehad, aan deze site. Liefs Syl
Goedemorgen allemaal! Zoooo, iedereen hier op 't werk weer bijgeklets over hun vakantie! Dacht, gelijk ff spieken hoe 't hier is! Jeetje, dacht al dat ik op een hele andere site terecht was gekomen! Ziet er wel toppie uit zeg! Ga zo gauw even bijlezen van 't weekend! Hier alles goed! Gisteren heerlijk gefietst met m'n manneke! 't Was zulk lekker weer! Met de kleine ook alles top volgens mij! In ieder geval erg beweeglijk, kan merken dat de ruimte kleiner wordt en onze uk groter, haha! Volgens mij is 'ie van een stuit naar dwarsliggen gegaan, want 't getrappel op de blaas is bijna weg en nu voel ik steeds enorme kicks aan de zijkant van m'n buik! Ben heel benieuwd wat de vk er volgende week dinsdag van zegt! Nou, ga zo ff bijlezen, fijne dag allemaal! Liefs Chris
Zo het weekend zit er weer op. Gisteren zijn we naar m'n vader geweest. Lekker BBQ. Het regende wel, gelukkig ging het allemaal prima met de bbq in de garage met de deuren open. Hebben nu ook z'n vriendin gezien. Erg leuke vrouw. Heb ook weer eens op de weegschaal gestaan. Ben tot nu toe maar 10 kilo aangekomen. De eerste 5 zaten er zo bij en nu heb ik moeite met aankomen. Ben in een maand tijd maar 1 kilo aangekomen. De kleine groeit voorspoedig, alleen wordt ik blijkbaar steeds smaller. Is alleen maar gemakkelijk straks. @appeltje: ben vrijdag naar de thuiszorg winkel geweest voor info over de borstkolven. Ik zie mezelf echt niet zitten met een dubbele kolf. Gaat dan misschien wel in een kwartiertje maar denk dat ik me dan toch echt teveel een melkkoe ga voelen. Bovendien heb je dan geen handen meer vrij om een tijdschrift te lezen ofzo. Op het werk krijg je de eerste 9 maanden na de geboorte toch zoveel tijd als jij nodig hebt om te kolven. Dus maak me niet druk om het tijdsverschil. Vind die superdeluxe van Medela trouwens wel errug duur hoor. 300 euro voor een kolf... pfff. Wij hebben trouwens geen aerosleep gekocht. Vind de matrassen en toebehoren alles bij elkaar belachelijk duur (dus het totaalplaatje) bovendien zijn wij ook allemaal groot geworden zonder. Kan me voorstellen dat als je meer risico hebt op wiegendood, of door eerdere ervaringen je er dan wel voor kiest. @nynke: succes in het ziekenhuis Moet nog veel wassen. Heb alleen nog maar de kleertjes gedaan. Just in case we snel naar het ziekenhuis moeten. Zaterdag komt de babykamer dus als die staat kan ik aan de slag. Zal dadelijk nog even een nieuwe buikfoto in m'n album zetten. Iedereen met een afspraak bij de vk: veel plezier! Liefs Silvie
@maris: ja, vind de site ook super handig! Je kunt er veel info op vinden. En is toch wat anders dan de info duie je vaak in babywinkels krijgt omdat die natuurlijk graag willen verkopen.
Nijnie: Ja, ga ik ook wel doen morgen, maar vroeg me even af of er iemand al "ervaring" mee had ... Om miskopen te voorkomen...Maar volgens mij is het sowieso altijd wel goed spul daar, maak me niet zoveel zorgen...Bedankt iig! Nynke, ik duim voor je hier! Anne, au! Hoop niet dat het blaasontsteking is! Missyess, voor niks naar je werk? Waarom heb ik dat nou nooit ? Aerosleep weet ik niks van, hebben ze hier niet...(wat wél?)
Ik ben weer thuis van de afspraak met de gyn in het ziekenhuis. Alles was helemaal in orde, en ik mag dus gewoon bij mijn eigen verloskundige blijven.. Wat een heerlijke geruststelling. Wil wel het liefst in het ziekenhuis bevallen, maar mijn vk's zijn zo lief! Ben dus blij dat ik bij ze mag blijven. Morgen de vk afspraak. Ben echt benieuwd hoe de kleine ligt, want voel af en toe gekriebel onderin en trapjes tegen me maag.. dus zou je denken dat ie met zn hoofd naar beneden ligt. Alleen krijg ik ook af en toe trappen in me zij.. heel appart haha.... Zonnetje schijnt hier weer! Heerlijk! Ik heb trouwens de baby spulletjes helemaal nog niet gewassen.. Ik steeds denken; dat kan nog wel.. Misschien toch deze week dan maar mee beginnen.. Fijne dag allemaal! Liefs kiss
@Nynke: heel veel sterkte, we hopen snel op een goede reactie van je. @Moon: jij wordt ook niet gespaard hoor, nu weer BI. Hopelijk heb je genoeg aan die therapie en gaat het snel beter. @Marieke: tja in Frankrijk lopen ze misschien achter met nieuwe ontwikkelingen. Ik weet overigens niet eens wat zo'n aerosleep is. Is dat een matras? Wij hebben gewoon een goed ademend matrasje voor in de wieg en die voor het ledikant kopen we nieuw als de kleine daar in kan. Nu slaapt mijn zoontje nog in het ledikant. Gisteren lekker met mijn ouders op een rommelmarkt gestaan. Had vier dozen vol met troep. Allemaal van die dingetjes waar je nog maar 50 ct of een euro voor kon vragen. Heb uiteindelijk 30 euro verdiend. Mijn man had gezegd gooi die troep bij grof huisvuil of naar de kringloop winkel, nu heb ik een leuke dag gehad en nog 30 euri verdiend. Kwam ik echter thuis om 3 uur was mijn zoontje een beetje huilerig. Hij wilde bij me liggen en zag spierwit. Uurtje later klagen over pijn in zijn benen en in zijn buik. Koorts meten, had ie 39.8. Meteen in bed gedaan. Zetpilletje erin. Uurtje later huilen, hij was eenzaam en wilde beneden bij papa en mama zitten. Okee wij hem er weer even uit, staat ie te springen in de woonkamer, rondjes om de tafel te fietsen, kiekeboe te spelen etc. Wij verbijsterd, een uurtje eerder was het zo'n zielig ziek vogeltje.... Vanochtend 38.1 en nu net 38.7. Hij is mak en een beetje hangerig en huilerig. Eet wel goed en drinkt gelukkig ook. Het vervelende is echter dat hij woensdagochtend een kleine ingreep heeft in het ziekenhuis. Hij moet wel volledig onder narcose maar nu is ie ziek. Het ziekenhuis gebeld, er is natuurlijk een arts , een anesthesist en een ok gereserveerd dus ik denk kan natuurlijk niet dinsdagavond afbellen. Zegt het ziekenhuis dat er morgen avond pas beslist wordt of het wel of niet doorgaat. Nou ja afwachten maar. Nu ligt hij lekker in bed. Hij zei net tegen me: MAma zo moe, mag ik naar bed.... Zo zielig. Iedere keer als hij huilt of ziekjes is, begin ik ook te snikken, Bah die hormonen ook. Nou ja spreek jullie later. Hoop snel op nieuws van Nynke. Voor de rest veel plezier bij de VK. Ik moet donderdagochtend weer. groeten Diana