Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb de aerosleep wel gekocht. Het is misschien even een uitgave maar ik wil er alles aan doen om de kans op bv. wiegendood te verkleinen. Ik las hierboven dat iemand hem gekocht had voor 32,50 dat is een mooie prijs. Die van mij was 64,95. Ze doen zo'n demonstratie in de winkel en dan kun je duidelijk zien dat je kleine meer lucht heeft door de aerosleep. Ik heb ook even getwijfeld of we hem zouden kopen of niet. Maar wat is nou 65 euro op het leven van je kindje?

Zelfde met een matrasje. Veel mensen kopen een goedkoop matras omdat ze willen besparen. Zelf lig ik ook niet op een goedkoop matras en aangezien je baby er veel op zal liggen vind ik dat je op dat soort dingen niet mag besparen.

@Nynke, hoop dat alles goed gegaan is!

2. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Eindelijk het is gelukt.
    Ik doe al weken dingen fout om foto's in mijn album te krijgen.
    Nu keek ik nog een keer. Wat een stomme doos was ik zeg.......ik drukte aldoor op niet opslaan omdat ik ze al opgeslagen had als groot bestand. Ik moest ze natuurlijk ook als verkleind bestand opslaan. Lekker hoor voel me behoorlijk dom!

Maar goed er staan foto's in mijn album.....
    Jullie kunnen echter wel zien wie er op dit moment mijn grote trots is....en dat ben ik niet die op de foto's staat. Het is mijn lief knulletje Rowin van 2 en een half. Jullie kunnen nu ook eindelijk zien hoe ik eruit zie.
    Zal binnenkort ook een buikfoto en een foto van de babykamer neerzetten als die klaar is.

groeten Diaan

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Meiden,

hier ben ik dan. Het hartfilmpje was weer erg stabiel. Op zich is dat prima alleen willen ze juist wat variatie zijn zodat het duidelijk is dat de beeb ook wakker is. En dat is juist wat onze man niet doet. Hij heeft gelukkig twee keer een schopje gegeven maar dat is wel te weinig. Ik heb ook een echo gehad en daar was alles goed op. De groei en het gewicht komen overeen met het aantal weken dat ik ben. Ook doet de placenta het prima en het ik genoeg vruchtwater. Dus eigenlijk is er geen reden dat ons mannetje zo rustig is. Ik moet morgenochtend om 8.00 uur weer bellen met het zh en dan nog een filmpje laten maken. Als die er het zelfde uitziet als de eerste twee hoort dit gewoon bij ons mannetje maar moet ik ws wel elke week een filmpje blijven maken. Ik hoop maar dat meneer nu bijgekomen is en straks weer flink gaat bewegen want dit is helemaal niks.

Ik ga nu lekker even bijlezen en bijkomen. Bedankt voor jullie meedeleven. Tot gauw weer.

Groetjes Nynke

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Evaatje, die demonstratie ken ik. Met dat pingpongballetje en die pijp die lucht aanzuigt.
    Nou, ik heb de aerosleep uiteindelijk (nu) niet gekocht. Ze hebben ze overigens niet eens in de maat van mijn matras. Daarnaast vertelde die vrouw mij ook dat je dan ook een speciaal matrashoes moet gebruiken, omdat het anders niet werkt. Weet jij daar iets van?

In ieder geval heb ik het meest duurzame matras (met pocketvering, anti-allergisch, anti-musquito) gekocht. De levertijd is trouwens 4 weken! Dan ben ik dus 37 weken. Gelukkig slaapt die kleine de eerste 4/5 maandjes in zijn wieg.

Nuttige site Sylvia! Lekker neutraal en goed wetenschappelijk onderbouwd.
    Ik moet wel zeggen dat de vrouw van de Prenatal waar ik vaak naartoe ga niet zo super commercieel is ingesteld. Ze heeft mij namelijk meerdere dingen afgeraden (bedzeiltjes, aerosleep, anti-omrolkussen etc.).

Nog geen nieuws van Nynke?
    edit.... ik zie net het bericht van Nynke staan. Wat een opluchting meid! Misschien is hij wel wat stilletjes van aard, maar ik hoop nog liever dan ie vanmiddag weer goed begint te schoppen!

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden,

Even snel een teken van leven vanuit Wijk aan Zee.
    Na een redelijk lekker weekend strand zit ik nu weer thuis. Toestand is nog steeds hetzelfde; erg misselijk, moe en hangerig. Ik moet eigenlijk morgen weer naar mijn werk voor het koffieuurtje, maar ik ga zo afbellen. Mijn slaaptekort wordt echt te groot en ik trek het gewoon echt even niet meer. Ook mijn rug en bekken laten het weer helemaal af weten. En dat terwijl het een tijdje zo goed ging! Bah!

@Nynke; ben blij dat alles goed lijkt te zijn. Ik vond het wel een spannend verhaal hoor! Ik had gisteren ook nog bijna de VK gebeld omdat ik ons kleintje bijna niet voelde. Vannacht heeft hij de schade weer ingehaald hoor! Ik heb geen oog dichtgedaan door het gekop in mijn ribben. Mijn onderste rib aan de rechterkant doet er gewoon al dagen zeer van!

Ik heb trouwens ook nog niks gewassen. Het lijkt nog zo ver weg allemaal! Bovendien heb ik nog lang niet alles in huis.
    Een aerosleep hebben wij niet. Ik ben van mening dat een gewoon matrasje goed genoeg is. Daar zijn tenslotte al hele generaties mee groot geworden.

Ik mag zo naar de fysio, dus tot later!
    Maartje

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    :)
    Ik denk op zich ook wel dat ons kindje ook prima groot zal worden zonder Aerosleep... Maar in het kader van "baat het niet dan schaadt het niet" ben ik er toch voor gegaan.
    Ik denk op zich wel dat er telkens nieuwe inzichten komen waarmee kleintjes "beter" groot worden. OF de Aerosleep over X jaar bij de standaard adviezen (dus in het rijtje: niet roken, geen alcohol, wel borstvoeding, etc.) hoort zal de tijd uitwijzen.
    :)

7. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Hee dames!
    Ben weer terug van de vk.
    Alles was goed, bloeddruk, hb gehalte ,hartje klopte enz.
    Enigste punt waar we nog over inzitten is de grootte van de buik (nu met 30 wkn en 4 dgn 35 cm!)
    Als het zo doorgroeit krijgen we een behoorlijke flinke baby zei ze :confused:
    Vrijdag hebben we de echo en dan pas kunnen ze eigenlijk iets zeggen of dat het de baby is die zo groeit of misschien veel vruchtwater en dat de kleine mooi klein (op schema) is.
    Het is iig een druktemaker :)

Volgende week woe moet ik naar de fysio voor adviezen ivm de pijn in m'n liezen.
    Komt toch doordat de buik zo groot wordt en dat weer extra druk geeft op mijn bekken.
    Ze belde net voor de afspraak dus ik hoop dat dat ook werkt en ik gauw van de pijn af ben.

Verder heb ik niet zo heel veel te melden.
    Ik kom later nog eens langs!
    Groetjes!

8. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Nynke fijn om weer iets van je te horen. Ik hoop dat je mannetje echt wel even herrie gaat schoppen in je buik. Hup sporten rek en strekoefeningen doen.

maartje even opknappen maar wel gezellig dat je er weer bent

aerosleep, ik ga er niet aan beginnen. Mijn andere kinderen zijn ook groot geworden zonder. Mijn dochter was trouwens echt een buikslaper. vond ze heerlijk. Vroeger ging het ook allemaal zo. Zal nu ook wel weer lukken.

Vraag me alleen af hoe ze vroeger deden kolven. Ik heb bij de vorige advent handkolf gebruikt. Vond het helemaal top. Ga ik nu weer gebruiken.

9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Nynke: fijn dat alles goed is!

@ Bolletje: ik heb ook al behoorlijke buik (zie album) en afgelopen donderdag zei die vrouw die de echo ging maken ook meteen dat ik al zo'n grote buik had.
    Ons kindje is in ieder geval niet groot, gewoon normaal volgens schema en gewicht ook goed, eerder iets lichter dan zwaarder.
    Wel had ik een behoorlijke grote placenta, dus misschien dat het hierdoor kwam ofzo.

Ik heb ook snel last van mn bekken enzo, alles wordt moeilijker..bukken is ook echt een ramp.

Over een paar uurtjes zit ik ook weer bij de Vk (om 17.30uur).
    Gaan jullie ook altijd samen met je partner? Of ook wel alleen?
    Mijn man gaat wel altijd mee, vind dat wel prettig, ook al zijn de controles vaak wel beetje hetzelfde. We vinden het toch altijd weer fijn om naarde vk te gaan.

Liefs

Sylvia

10. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Fijn dat het goed was met je mannetje nynke!

Ik schrok net wel van de prijzen van die kolfapparaten, zijn die dingen zo duur? kost toch allemaal een hoop geld zon kleine frummel!

voor degene die het geslacht weten, hebben jullie ook een naam voor het andere geslacht? wij kunnen het namelijk nog niet echt eens worden over de andere naam...
    en als er 2 keer het zelfde geslacht is gezegd kan ik er toch wel van uit gaan dat dat het ook wordt toch?

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Moon: gefeliciteerd met je 20 weken meid. Je kan eens kijken of er in de buurt een zwangerschapscurses cesar wordt gegeven. Sterkte met je bi meid.

@Nijnie: ik strijk niet alles maar wel de lakens,luiers ed. En toch ook veel kleren die erg zijn gekreukt. Niet leuk maar toch. Hoe was het bij de vk?

@Marieke: wat ben jij streng voor je mannetje zeg! De Ikea! :) Wel fijn dat alles weer werkt. Geen ervaring met de matrasjes helaas.

@Doris: lekker geshopt meid?

@Nica: raar idee hoor dat ze volgende week alweer naar school moeten. Moet ik weer ineens vroeg op staan. :(

@Kissflower: fijn dat alles goed was bij je controle en dat je lekker bij je vk mag blijven.

@Anne: ik hoop maar dat je geen blaasontsteking hebt meid. Ja, ik ben ook heel blij met de wieg. Lastig is die Bi he, hou je het nog vol?

@Astrid: is het gelukt met je bed, niets is erger dan een krakend bed.

@Denisse: hoe was het bij de vk?

@Missyess: lekker zo'n onverwachts dagje vrij. Geniet ervan.

@Maris: wat een schitterende lakentjes zeg!

@Sylvia: idd gewoon wassen in een kussensloop en op 30c dan kan het niet misgaan. Bedankt voor de link.

@Appeltje: ik heb al jaren een gewoon matrasje gebruikt en nooit geen aerosleep. Mocht het wel een buikslaper worden kan je ook nog gewoon een opgerolde handdoek gebruiken. Is het gelukt met je inkopen doen?

@Chrisje: wij hebben ook gefiets gisteren. Het was echt heerlijk weer. Hoelang moet je nu nog werken?

@Misoh: wat een mooie buik. En maak je niet druk om de kilo's. Als de kleien maar goed groeit. Dat is het belangrijkste.

@Diaan: das nog een hoop geld voor "troep". Mijn jongste had het weekend ook koorts. Ze begon s'ochtends met 38.5 en eindigde sávonds met 39.4. De volgende dag was alles weer prima. Wat een heerlijk knulletje is jullie kleine man.

@Maartje: ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Wassen kan nog hoor. Je hebt nog wel tijd.

@Bolletje: fijn dat alles goed was. Ik hoop dat de echo vrijdag ook goed is. Ik hoop dat de fysio je kan helpen meid.

@Jotim: ik heb ook de avent handkolf. Een geweldig ding.

Hier nog geen verandering. Mannetje is nog steeds erg rustig. Ik probeer me niet te druk te maken maar onbewust ben ik er toch wel erg meebezig. Ik hoop echt dat hij snel weer wat laat horen.

12. appeltje

Martine, het is best een aanschaf ja.... maar ja, wat is duur.... Je hebt al een enkele elektrische kolf van een goed merk voor zo'n € 125. Als je de kosten van kunstvoeding daarnaast zet (toch zo'n € 60 per maand), dan vind ik het wel weer goedkoop. Ik ben toch van plan om minimaal 6 maanden (liefst 9 met bijvoeding) borstvoeding te geven. En met een tweede kan ik hem ook weer gebruiken.

Maar ik ga hem pas kopen als de borstvoeding goed loopt hoor, want anders heb je zo'n duur ding thuis staan en - stel dat het niet lukt - staat dat maar te verstoffen in een kast.

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

heb even vlug nieuwe buikfoto in mijn album geplaatst.

Diaan had ook foto's heb ik gezien erg leuk.
    Nynke, ik hoop echt dat hij dadelijk flink te keer gaat. advent is voor mij echt het merk ik wil niks anders.
    martine, we hebben voor beiden een naam. Alleen ben ik er ook vanuit gegaan dat de echo's toch gelijk hebben. Heb ook maar 1 geboortekaartje ontworpen.
    Sylvia die van mij gaat alleen mee als hij thuis is. Toevallig is dat geweest in de vakantie maar ik vind het zonde om daar vrij dagen voor op te nemen.

voor elketrische kolven kijk eens bij de thuiszorgwinkel ivm huren of marktplaats. Je kan alles steriliseren ( ? ) scheelt wel in de knip.
    Ik kan er eentje lenen van mijn buurvrouw maar die ga ik ook eerst reinigen.

Afgelopen zondag heb ik de kraamkamer zitten kijken op sbs6 ( iemand gezien ) mijn mannetje is opgestaan kan daar niet na kijken. Het idee alleen al. Hij vind het een raar idee dat het dadelijk zo druk kan zijn om me bed. Hij vind de Vk al te veel.

Voor de mama's met kids. Hoe hebben of gaan jullie de andere kinderen voorbereiden op de bevalling. De kleine meid hier hangt echt zo aan mij dat als ik zeg dat ik na het ziekenhuis zou moeten dat dan echt de hel los breekt. Zijn er ook leuke voorleesboeken ?

14. NiCa

NiCa Bekend lid

idd nynke is ook een raar idee maar ik sta elke morgen tussen half6 en 6uur op om voor me mannetje koffie te zetten en zijn brood te smeren voor zijn werk en dan ga ik er wel weer in hoor;)en dan komt danny dan de slaapkamer in ...mama kom je ik heb senseo en een broodje gemaakt nou dan smelt ik iedere keer en dan denk ik...tjonge jonge wat wordt jij groot!ik heb het wel gemist hoor hij is met opa en oma op vakantie geweest en voor dat hij weg ging was hij een dag of 3/4 bij zijn biologische papa dus ben wel heeeel erg blij dat ons manneke weer thuis is:D

meis fijn dat alles oke is met jullie manneke!
    liefs nica

15. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Nynke: oooo wat fijn goed nieuws. Morgen gewoon weer heen gaan. Veel sterkte alvast.

Kus Diaan

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Zo, even een scherm erbij geopend! Kan ik in ieder geval een beetje reageren op al dat geklets van afgelopen weekend (nee helaas, nog steeds geen pc thuis :oops: )! Zoals voorspeld komt er nu weinig van posten, aangezien er alweer aardig wat collega's binnen zijn :(

Nynke, wat schrikken zeg! Ben blij dat alles goed met jullie knul is! Kan me goed voorstellen dat het je toch niet lekker zit! Komt het omdat 'ie al weinig ruimte heeft dan of slaapt 'ie gewoon heel veel? Doe maar lekker rustig aan meid! Knuf vanuit Zwolle! Oh, moet trouwens nog 6 weekjes werken (dus nog 6 weken de brug op en af 2x p/d ;) )

Gut, heb net van 't weekend de kleertjes gewassen... MET wasverzachter... Kan ik ze anders ook ff buiten lucnten nu of moet ik ze echt nog een keertje zonder wasverzachter wassen? Heb er ook echt totaal geen verstand van, haha!

Appeltje, wat een prachtige kamer! Echt supermooi!

Moon, sterkte met je BI! Rustig aan he! Nog een paar daagjes en dan je 20 weken echo!

Handige site idd Sylvia! Ga er bij meer tijd even wat beter voor zitten!

Jotim, mooie buikfoto zeg! Echt leuk om te zien hoe de buiken verschillen!

Jemig, kolfapparaten... heb er nog helemaal niet over nagedacht... voel me af en toe echt even een druif meiden... Volgens mij vergeet ik de helft... Komt misschien ook omdat ik nog 40 uur werk en tja... 's avonds ben ik altijd blij dat ik m'n verstand ff op 0 kan zetten :oops: Wil het aan de andere kant ook weer niet te ver vooruit schuiven allemaal, want voor 't zelfde geld komt de kleine eerder...

Nou, ga nu lekker naa huus! Iedereen een hele fijne avond en tot gauw!

Liefs Chris

17. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    ben ik weer, met een vraag(je), vooral aan ervaren dames, en degene die van plan zijn borstvoeding te gaan geven:

als je borstvoeding gaat geven, moet je dan echt een BV-beha dragen?
    ik heb n.l. redelijke borsten, en het lijkt mij niet zo prettig zitten, zo'n BV-beha (weinig steun).
    tuurlijk ga ik dat wel proberen, en ik snap ook wel dat zo'n beha wel makkelijk is, maar ik wil er ook wel een beetje leuk uit zien als er mensen langskomen, en met een beha zonder steun... ga ik geen "strakkere" shirtjes aandoen, zeg maar (ik ben geen blote-navel type, hoor... ;) ).

dus vooral de vraag: is het echt een dikke vette aanrader, zo'n beha, of zeg je van "ach, als jij elke keer je beha uit/laag wilt doen kan dan ook prima!" ?

thanks!

18. appeltje

Annn.... het lijkt me dat je niet perse een bv-beha aanhoeft. Je kan ook je bh los doen als je voedt. Wat ik alleen niet zou gebruiken is een beha met beugel. Die kan de melkkanaaltjes afknellen waardoor je een groter risico hebt op borstontsteking (en dat wil je echt niet!).

Ben je al naar een bv-avond geweest? Ik ben vorige week geweest (mét partner) en ik vond het erg informatief en leuk.

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ diaan

Wat een schatje je zoontje zeg!

@ chrisje

Gelukkig wel, ben al best zenuwachtig :oops:

@ annn

Die van mij zijn ook niet klein haha.
    Maar heb wel bv-bh al aan.. die zitten echt zzzooooooooo lekker!

Euhm is het normaal dat er vocht uit m'n tepels kan komen? :oops:

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Halllo dame's

@ Nijnke, ik heb nog geen tijd gehad om ons bed vast te schroeven. Gaat weer een leuk nachtje worden ben ik bang...

Vanmiddag weer naar Fysiogeweest, was erg lekker. Ze masseert alles weg :D

Oh en de kraamhulp is op intake geweest. Wat een leuk mens! Zeer waarschijnlijk niet onze kraamverzorgster maar toch... Alles was prima in orde en ze begon niet meteen een hele preek over BV ( hier zag ik nogal tegen op). Heb haar uitgelegd dat ik op dit moment geen prettig gevoel had bij BV en liever FV ga geven, maar dit kan natuurlijk veranderen als ik de uk in mijn armen heb. Ze ging er super relaxed mee om! We stonden er gewoon van te kijken want meestal krijg je dan zo'n BV preek te horen :(

Oh en Maris en Nijnie, ik weet ook al waarom jullie er nog niets van gehoord hebben. Ik ben als laatst uitgerekend van de mensen in oktober maar als eerste aan de beurt voor een intake, was vrij vroeg maar dat kwam zo uit. Dus jullie zullen binnenkort ook wel wat horen ;)

Pfft wordt echt zo'n huismoeder, ik ben zoete broodjes aan het bakken :oops: :rolleyes:

@ Misseyes, en wat vond je van HP?

Deel Deze Pagina