Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

type jullie nu ineens zoveel of hoe zit dat.
    Ik krijg 15 mailtjes binnen van het forum.

iemand nog iets leuks voor in de nieuwsbrief ?

2. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Diaan: fijn dat de operatie goed is gegaan! Hopelijk is de pijn voor je zoontje nu verleden tijd. En ja hoor, ik heb heerlijk geslapen met Harry naast me. Hij lag op het nachtkastje hoor!
    :p

Irene: we zijn nu natuurlijk wel benieuwd naar de box en de gordijnen!

Nynke: hoop dat die Rescue je echt helpt!

Sylvia: is het uitverkoop bij de Prenatal?

Nica: grappige reactie van je zoontje, ik zat er hardop van te grinniken!

Hier alles ok. Dinsdag komt de Kraamzorg langs (ze zijn me dus inderdaad niet vergeten Astrid!).
    Vanmiddag had ik gehoopt met gordijnstof thuis te komen, maar er was iets heel geks aan de hand met de stof die ik wou kopen. Er staan grote bloemen op, maar het patroon loopt niet door. Dat is dus geen gezicht. In de winkel (Kwantum) snapten ze er ook niks van en ik heb het dus niet gekocht. Beetje jammer want de kleuren waren echt perfect (wit met oranje en rood).

Gisteren nog iets sufs: Mijn broer wilde niet weten of hij een neefje of een nichtje krijgt. Maar nu had hij op Lijstje.nl zitten kijken omdat ik daar een enthousiast verhaal over had verteld, en mijn naam ingetikt... Wist ik veel dat ie zo nieuwsgierig was.... En nu weet hij het dus, want er stond als wachtwoordvraag "wat is de eerste naam van onze dochter". Zucht... Gelukkig vond hij het niet heel erg, en vond hij het vooral nogal suf van zichzelf.
    :-S

Ik ben vanavond alweer alleen thuis (man komt pas morgen terug uit Zeeland), dus hopelijk is het hier lekker druk! Anders wordt 't weer Harry voor mij.
    :)

Groetjes
    Maris

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Missyess, nee de VK heeft niet gecontroleerd. Mocht het de volgende keer weer zo gaan dan vraag ik het gewoon voor mezelf of ze het nog wel even wil controleren. Hihi, ik ben normaal gesproken ook echt een koukleum, maar ik heb vanmiddag toen ik op bed ging liggen mn broek maar ff uitgedaan, ik leek anders maar niet af te kunnen koelen (en begin nu weer oververhit te raken geloof ik...)
    Is het gelukt met de keuken uitsoppen, dan zal je het vast ook goed warm hebben gekregen ;).

@Liesje, welkom.
    Hier in het "zuiden" (want zo zuidelijk woon ik nou ook weer niet, maar we horen bij het zuiden) van NL zijn de basisscholen weer begonnen deze week. Maar niet heel nederland begint tegelijk, het is in 3 regio's verdeeld.3
    Gaaf een K3 fiets :).

@Martine, hier ook van die hobbels die heen en weer gaan, tussen de middag ging er een voetje (?) ofzo heen en weer over mn buikwand, haha.

@Maartje, goedgekeurd netjes hoor! Ah jij hebt weinig van het draaien gevoeld, misschien kan het dan toch wel zo zijn dat die van ons ook is gedraaid zonder dat ik daar echt wat van gemerkt heb.
    Goed dat je stopt met werken nu, die energie die je nog hebt moet je maar voor jezelf en beeb gebruiken! Fijn dat je het met de VK ook over je zorgen voor de bevalling hebt gehad! Pas goed op jezelf!

@Nynke, vervelend dat je je zo naar voelt. Niet helemaal raar, maar ik hoop dat je de rust ook weer een beetje terug kan vinden!

@Astrid, ik heb het pas sinds een week dat ik het zo warm heb geloof ik. Maar het is niks... ik ben blij dat het geen 30 graden is en hoop dat het zo blijft... (volgens knmi blijft het qua temperatuur nog even ongeveer gelijk, lets hope so).

@Moon, een klein dametje :). En eigenwijs ook nog, hopelijk laat ze een volgende keer wel haar koppie zien!

@Diaan, fijn dat de operatie goed is gegaan! Beterschap en hopelijk is hij gauw weer lekker opgeknapt!

@Maris, ik krijg woensdag de Kraamzorg op bezoek ;)

Ik heb vannacht wel lekker geslapen. Hoefde er maar 1 keer uit om te plassen ipv 2 keer.
    Volgens mij slaapt onze beeb een beetje gelijk met mij 's nachts, ik wordt er in elk geval niet wakker van als beeb aan het gymmen is...
    Net lekker onder de douche geweest, zal morgenochtend vast wel weer kunnen met die op hol geslagen hormonen, haha. Maar dan hoef ik in elk geval niet meer mn haar te wassen ;).
    (en een half uur later zit ik alweer te klotsen zo ongeveer... Ik ga nog even op de bank hangen en dan richting bed. Welterusten.

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Nijnie, krijg jij ook Lianne of Dianne op bezoek? Ik heb met mijn domme hoofd eerst een verkeerde datum afgesproken, en toen ik terug belde had ze inmiddels al een afspraak gemaakt voor de woensdag. Dat zou dus jouw date kunnen zijn? Zou grappig zijn als we dezelfde dame langskrijgen!

En natuurlijk Moon: van harte met je kleine eigenwijze meisje!

5. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik heb het een beetje druk gehad en heb nog niet alles terug gelezen. Ik hoop voor de meiden die de kleine niet veel/goed voelen dat dat lekker gaat veranderen. Trappelen met die beentjes beebjes. (maandag had mijn beebje ook een rustige dag en als je dit dan allemaal leest word je er best een beetje onrustig van)

Verder alle nieuwe mama's hier welkom ;)

Ik mocht vandaag weer voor de APK en ben afgekeurt. (is weer eens wat anders dan goedgekeurt toch) De VK heeft bloed geprikt om mijn ijzerwaarde te meten en die was veeeeeeeeeeeeeeeeeel te laag, ze had nog niemand in de praktijk meegemaakt die zo een lage waarde had....huh :confused: Met twaalf weken was mijn waarde 8.3 en nu 4.5 terwijl een zwangere zeker een waarde moet hebben van 6.5...oeps dat scheelt 2 punten. Ik ben helemaal niet extreem moe ofzo, dus ze bogon een beetje te twijvelen of dat apparaat het wel goed heeft gemeten. Nu moet ik morgen gelijk mijn bloed in het zieknhuis laten meten..........snap er echt geen hout van..... :confused:

Beebje ligt ook nog in stuit, waarschijnlijk met haar benen gestrekt naar boven omdat ik haar schoppen boven voel en tikjes (armen) in mijn blaas. Volgende week moet ik weer voor een goei echo naar de gyn dus dan kan hij ff kijken hoe ze nou echt ligt. Harde buiken zijn weer extreem toegenomen en den soms zelfs pijn, moet het goed in de gaten houden. Zucht............ook nog iets positiefs........ja BM is nu 29cm en was 2 weken geleden 25cm dus is 4 cm gegeroeit.......... :)

Slaap lekker allemaal.

xxx

6. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Tuurlijk per ongeluk 2 x op de ok geklikt..............

SLAAP LEKKER!!

7. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Goedemorgen dames!

Ik ga zometeen me voorbereiden om naar de fotograaf te gaan. Om 11 uur hebben we daar een buikreportage. Ik ben erg benieuwd! Ik hoop dat ik op cd-rom wat fotootjes meekrijg, dan kan ik ze aan jullie laten zien.
    Ook krijgen we dan ons trouwboek mee als het goed is, dus we zijn erg benieuwd.

@ diaan: Geef je zoontje maar een dikke knuffel! Ik hoop dat ie snel geen pijn meer heeft, lijkt me erg vervelend voor zo'n kleintje.

@ Marize: Wat balen zeg! Ik hoop voor je dat dat apparaat een beetje gek is en dat je beeb nog bereidt is om te draaien.

@ Nijnie: Bij mij zit de beeb geloof ik ook wel goed in mijn ritme. Ik word 's nachts ook niet wakker van geschop. Ik heb wel vaak dat ik 's ochtends als ik eenmaal wakker ben, niet meer kan slapen omdat de beeb dan ook wakker is geworden.

@ Maris: Lekker suf van je broer. Hihi! Moet ie ook maar niet zo nieuwsgierig zijn.

@ beebs: Schopjes jullie moeders, maar lekker blauw! Liever dat, dan dat we horen dat jullie niet actief genoeg zijn.

Allemaal een fijne dag.

Liefs Laura

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Goede morgen iedereen!

Is het daar ook zo'n slecht weer? Regenen dat het hier doet! Niet normaal!

Maris, wat sneu voor je broer! Maar ja, moest hij maar niet gaan neuzen :D
    Jammer van je gordijnen...

Nijnie, bij ons in België de zelfde regel ivm met vakanties en school! Lijkt me niet altijd handig, zo verschillende regio's...

Marize, oei ijzer een beetje te laag? Maar toch niet vermoeid...vreemd...bloeduitslag zal zekerheid geven! En goed rusten hoor, als je nu al pijnlijke harde buiken hebt! En 4 cm gegroeid :D goed zo!

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    lvdwerf, veel plezier op de fotoreportage!

10. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen

Nou laat goed maar weg, ik ben echt gebroken. Kom elke ochtend zo gebroken uit me bed. Poeh vind er niks meer aan.
    ++++ klaag stop =++++

Zometeen komt me schoonmoeder weer helpen in het huishouden.
    Wat een schat is het toch.
    Sinds gisteren staat er een steiger in me tuin. Ja de schilders komen en waar denk je bij het slaapkamerraam. pfffff dacht ik eindelijk smorgens te kunnen blijven liggen want dochterlief is een weekje op vakantie komen ze schilderen.

Lvdwerf, leuk buikfoto's en trouwfoto's ben wel nieuwsgierig hoor.
    Marize suc6 met prikken hoop dat het nu goed is anders wordt het ijzertabeltjes slikken deze heb ik in mijn vorige zwangerschappen volop moeten slikken.

11. NiCa

NiCa Bekend lid

goede morgen meiden hier komt net het zonnetje door en danny riep niet misschien gaat het ook nog regenen want het is hier best donker :( ik hoop wel dat we een beetje mooi weer krijgen ik vind dat regen maar waardeloos!

ik kan sinds gisteren me ringen niet meer om heb dus een paar andere ringen om 1tje die je kan verstellen en eentje die ik normaal om me mindervinger moet want zonder ringen voel ik me echt naakt :confused: en me voeten zijn al een paar dagen opgezet en me enkels nou juist weer niet want me enkelbandje kan ik nog steeds om zonder dat het afknelt,voel me soms een opgeblazen ballon hebben jullie dat ook?

verder wens ik iedereen een fijne dag toe

liefs nica

12. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    NiCa, ik kan al lang geen ringen meer aandoen, vreemd gevoel hé!
    En een opgeblazen ballon.........soms echt een olifant of een nijlpaard pffffff hoort erbij! :D

Jotim30, wat leuk dat je schoonmoeder je komt helpen! En ja, dat gebroken opstaan komt me bekend voor....

13. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    oh ja, hier is het ook gestopt met regenen! Joepi!

14. NiCa

NiCa Bekend lid

ik heb dus voor nood andere ringen om gedaan maar mis me vriendschapring en een ander ringetje van me vriend wel hoor maar voel me nu gelukkig niet zo kaal:D

zo ga me nu ff optutten en danny kleding geven hij wilde buiten spelen zei hij zolang het droog blijft mag dat

liefs nica

15. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Ik moet me dringend gaan douchen... :oops: maar Emelie is net wakker en als ik me eerder douch ben ik beng dat ik ze wakker maak...

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Getverderrie wat een weertje... had geluk dat ik tussen de buien door kon fietsen :( Maar oh wat waaide het weer hard... tegenwind natuurlijk... Had voor 't eerst ietsiepietsie zelfmedelijden :)

Vannacht weer kramp in mijn kuit gehad... allemachtig, da's echt naar wakker worden! Aangezien ik het zelf niet wegkreeg, vriendlief maar zo voorzichtig als ik kon wakker gemaakt... Zegt 'ie vanochtend: ik schrok me rot, dacht dat je weëen had! Haha, gossie....

Diaan, hoop dat je ventje snel opknapt en geen pijn meer heeft!

Maris, vandaag komt manlief thuis! Jippie! Kan Harry weer ff aan de kant ;)

Marize, da's niet zo mooi zeg! Ben benieuwd wat er dan uit je bloedonderzoek komt! Als 'ie toch echt zo laag is, zou je dat toch moeten merken? Hoop dat jullie kleine nog mooi draait! Ga er hard voor duimen!

Laura, heel veel plezier bij de fotograaf! Wel met ons delen he!

Nica, gelukkig nog geen last van vocht! Scheelt wel denk ik, kan me voorstellen dat het errug vervelend is! Gelukkig kun je in ieder geval nog 1 ring om!

Joepie, Babydump belde dat ze onze kinderwagen kunnen leveren! Dinsdag is de beste dag omdat vriendlief dan zijn vrije dag heeft maar ze zitten dan de eerste 2 weken vol... Wordt het 4 september! Vind het wel een beetje raar dat je dan tussen 8 en 18 thuis moet zijn, ze kunnen geen tijd doorgeven... Zal Rogier leuk vinden...ahum...

Nou, iedereen een hele fijne dag vandaag, hoop dat het een beetje droger wordt buiten!

Liefs Chris

17. NiCa

NiCa Bekend lid

wij douchen ons gewoon 's avonds en 's morgens was ik me gewoon ff soms ben ik ook wel bang dat danny wakker word hoor maar dat komt niet vaak voor onze douche zit in de keuken zeg maar en danny slaapt in de bij de gang dus snel zal hij niet wakker worden we hebben alles gelijkvloers omdat we 1 hoog wonen we zijn wel achter een ander huis aan maar hier duurt het nog al lang ongeveer 3 jaar

liefs nica

18. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    NiCa, bij ons is de douche boven en ze zijn eigenlijk nog nooit wakker geworden ervan, maar ja...als het wel zo zou zijn, ziu ik het zo'n zonde vinden voor hen en wacht ik maar tot ze wakker zijn! In de vakantie gaat dat , hé, als het terug school is, natuurlijk niet, maar dan moeten ze zowiezo toch wakker worden!
    En volop aan het zoeken naar een nieuw huisje? Veel succes met de zoektocht!
    Wij hebben zelf gebouwd en wonen hier nu als het kerst is, 2 jaar!

19. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @moon – Jippie een meisje

@Nynke – hoe vaak moet je nu eigenlijk de beeb gemiddeld op een dag voelen. Ik voel mijn meisje ook niet zo heel veel meer. Kapper was weer heerlijk. Heb nu weer pony en das wel zo makkelijk omdat ik nu toch wat meer mijn haar opsteek.

@ Eva - welkom

@Diaan - het is altijd zo zielig als je zo’n klein knulletje pijn ziet hebben, geef hem maar een dikke knuffel.

@Jotim30 – hier nogeen hoor die gebroken uit bed komt, ben op zich best blij dat ik alleen slaap ziet tenminste niemand dat ik zo maf uit bed ga.

@NiCa – opgezette voeten komen hier ook bekend voor, al moet ik zeggen sinds ik ze dagelijks beetje ronddraai het wel wat minder geworden is. Ook mijn handen tintelen bij het minste of geringste wat ik doe, loop dus ook steeds met mijn handen te schudden.

Zo mijn dagje bij mams zit er weer op, kapper even de stad in voor wat kleine dingentjes en toen heerlijk even tukkie op de bank daar gedaan en me lekker laten vertroetelen met kopje thee enzo. :)
    Zo mijn spullen inleveren bij de vk en zal dan waarschijnlijk ook gelijk doorgestuurd worden naar de gy. hoop dat ik daar beetje snel terecht kan.

Gister weer eens boos op UWV geworden door vele fouten moet ik nu ineens weer bij de verzekeringsarts komen, maar met openbaar vervoer red ik dat niet en mijn moeder is echt gevaar op de weg in een auto :( , of mijn broer niet even vrije dag wilde nemen hiervoor, zodat ik daar op gesprek kon komen, maar zelfs met de auto red ik dat stuk niet eens van de pijn. Ik moest dan maar in ligstand daarheen. Moet niet gekker worden, ik kan er toch niets aan doen dat ze geen kantoor hier hebben en dat ik daar nu 50 km voor moet gaan rijden. Ze hadden me vorige keer verteld dat ik dan gewoon een huisbezoek zou krijgen en nu ineens kan dat niet meer.

20. NiCa

NiCa Bekend lid

thnxie meis we moeten wel we komen een slaapkamer te kort voor ons manneke dus hij komt eerst bij ons op de kamer en we laten ons nu ook bij een ander woningstichting/bouw in schrijven want waar we nu is geschreven staan kan 3 jaar duren omdat er mensen die in sloop huizen wonen dus voorrang krijgen terwijl er ongeveer een half jaar of wat langer geleden hier 2 gezinnen een ander huis kregen omdat ze gezinsuitbreiding kregen en zij kregen nota bene binnen 2 a 4 maanden een ander huis :confused: ik had er heen gebeld me verhaal gedaan en zei ze doodleuk doen we niet en ik zei ik voel me gedicrimineerd en dat terwijl ik gewoon een hollandse ben!en er was zelfs een vrouw die vertelde dat ze zwanger was en toen ze het huis had vertelde ze doodleuk dat ze een miskraam had gehad .....nou kwader kon je me niet krijgen :evil:
    dus daarom laten we ons ook ergens anders inschrijven omdat we daar waarschijndelijk meer kans hebben maar wel gewoon in appingedam waar we nu ook wonen want danny zit hier op speciaal onderwijs en wil hem zelf naar school brengen ;) anders wordt het met een taxibusje

sorry tis een beetje een lang verhaal geworden maar moest het ff kwijt!

liefs nica

Deel Deze Pagina