goedemorgen! harry was weer een fijne bedgenoot hoor, het is weer laat geworden! @ Marize: wat een raar verhaal over je ijzerwaarden. Als je je verder goed voelt zal het vast een verkeerde meting geweest zijn? @ Nica: irritant zeg dat je zo opgezwollen bent! @ Chrisje: bij mij helpt bij kuitkramp tegenwoordig precies het omgekeerde als vroeger. Vroeger maakte ik mijn been lang bij kramp, nu maak ik hem juist kort (dus voet omhoog trekken) om de kramp er uit te krijgen. Kan me goed voorstellen dat je man geschrokken is van je! Idioot trouwens dat je voor je kinderwagen als je pech hebt TIEN uur thuis moet gaan zitten. Dat is toch niet te doen? Ik geloof er niks van dat die mensen geen werkschema meekrijgen 's ochtends. Volgens mij kun je met wat aandringen best wel een richtlijn van ze krijgen! @ Jotim: beter dat ze nu staan te schilderen dan wanneer je ligt te bevallen toch? @ Laura; veel plezier bij de fotograaf. Ben benieuwd! @ Liesje: ben je inmiddels alweer fris en fruitig? Hier regent het ook pijpenstelen. Ik heb vanmorgen weer een flink aantal slakken kunnen verwijderen uit de tuin. Ik kan zo'n beetje wel zo'n slakkenboerderij beginnen (lekker met knoflookboter!). :-S Gelukkig komen ze straks ook de groene bak legen. Daar zitten wel zo'n 60 slakken in (ik geef ze liever mee in de kliko dan dat ik er zelf zout op moet strooien of zo... maar ja dood gaan ze natuurlijk sowieso). Groetjes Maris
hier is het gelukkig nog droog danny is lekker buiten met zijn skelter aan het spelen wat moet zo'n kind ook anders hij heeft nu nog vakantie en maandag mag hij weer naar school hij heeft zo ver ik weet een leuke vakantie gehad(hij is van 27-07tot12-07 met me ouders op vakantie geweest)en van 22-07tot25-07 is hij bij zijn echte vader geweest is wilde en dag eerder terug dus 's avonds tegen kwart voor 10 werd er gebeld mama ik WIL naar huis!en dus toen hebben we gezegt laat hem maar gewoon thuis komen!dus danny is niet veel thuis geweest in de vakantie maae ik weet wel dat hij bij opa en oma een fijne vakantie heeft gehad en dat vinden we hel belangrijk! liefs nica
Ja hoor Maris, fris en monter nu! En jakkes zo'n groen bak hé! Wij hebben er ook eentje! En idd als je kuitkramp hebt, moet je de spier uitrekken, dwz je voet naar je toe trekken! NiCa, overal dezelfde zever met die huisvestingsmaatschapijen...hopelijk vind je snel iets hoor! Ik ga nu ff naar de winkel!
Goedemorgen allemaal, Brak opstaan..............kan het ook anders dan?! Ik ga zo eerst maar eens mijn nieuwe medicijnen halen. Hopelijk voel ik me daarmee iets meer mens. Mijn man heeft gisteren een baan aangeboden gekregen. Het is een veel uitdagendere baan dan hij nu heeft en hij kan gewoon vier dagen blijven werken. In salaris gaat hij er iets op vooruit, maar in uren iets op achteruit. Het heft elkaar als het goed is op. Hij krijgt waarschijnlijk een auto van de zaak en verlof opnemen na de bevalling is ook geen probleem. Ik denk dus wel dat hij het gaat doen. Echt leuk voor hem(en voor mij)! Hij verdient het echt. @Moon; nu al een eigenwijs meisje dus! @Liesje; hier (noord nederland) beginnen de scholen maandag weer. @Jotim; nou dat mag je wel zeggen ja. Het komt allemaal vast wel goed, maar ik baal er wel stevig van. @Nynke; ik heb redelijk geslapen en zodra ik me moe voel ga ik gewoon weer! Ik heb mijn man overgehaald om de deuren eerst goed af te hangen om teleurstelling te voorkomen. Ik zie het al helemaal voor me dat alles mooi in de verf zit en dan moet er ergens 5 mm vanaf! Hoe voel jij je vandaag?! @Diaan; het blijft altijd vervelend om met die kleintjes naar het ziekenhuis te moeten. Leg maar eens aan een kind van 2 uit wat er gaat gebeuren! Ben blij dat alles goed is gegaan! @Doris; ik zat me ook al af te vragen hoe het met hen is. Geen bericht, goed bericht?! @Maris; heerlijk he die nieuwsgierige mannen! Nou ja, het is zijn eigen schuld. @Nijnie; onze beeb heeft ook een beter dag en nachtritme gekregen. Heel fijn! @Marize; wat een vage uitslag zeg! Gewoon maar even de bloeduitslagen afwachten. Als je je verder goed voelt, kan ik me bijna niet voorstellen dat het echt zo laag is. @Laura; spannend! Je trouwboek en een buikreportage! We willen wel bewijs zien he! @Jotim; met het gordijn dicht kan je toch gewoon lekker blijven liggen?! @NiCa; ik kan mijn ringen al maanden niet meer om, maar dan wel vanwege de omgekeerde reden. Ze vallen van mijn vingers! Ongelovelijk hoe oneerlijk het kan gaan met het verkijgen van een huis! Ik prijs mezelf altijd weer gelukkig met mijn superhuisje! @Chrisje; ik had op vakantie ook een keer 's nachts kramp. Mijn man zat rechtop in zijn bedje. Arme schat! @Anne; mijn VK zei gisteren dat je de baby minimaal 5 keer op een dag moet voelen (elk schopje telt voor een keer). Maar als je je zorgen maakt, mag je altijd bellen. Ons kindje is bijvoorbeeld normaal gesproken heel erg actief. Als hij een dag niet actief is, denk ik dat ik vijf keer echt niet genoeg vind. Het UWV mag toch niet van je eisen dat je langs komt als je daar niet toe in staat bent?! GEwoon op je strepen blijven staan hoor! En anders bellen ze je gyn/ VK maar! Zo, ik ben weer bij. Nu douchen en straks even een broodje eten bij mijn oma. Kan ik meteen ff langs de HEMA voor wat babyshopping en mijn medicijnen halen. Tot later! Grts uit een nat en winderig Wijk aan Zee!
zo ook weer goedgekeurd door de VLK, bloeddruk wat hoger 140/75 maar is prima, ijzer en suiker ook ok. en 4 centimeter gegroeit, nu 29 centimeter, dus gaat lekker. Fijne dag allemaal
Ik heb al een hele stapel babykleertjes zitten strijken. Er zit weer een lading babykleertjes in de was. Ohh hij heeft echt al veel kleren! maar wel leuk, haha En het ruikt nu zooo lekker op de babykamer.. Mmm al echt naar baby, hihi. Nu ff een kopje thee drinken en dan strax de volgende lading strijken.. Wel een fijn gevoel trouwens dat alles nu lekker schoon in de kast ligt! Nou ik ga ff op de bank met kopje thee.. Liefs kiss
Weet iemand eigenlijk waar je informatie kan vinden over het gewenste groeipatroon van de baarmoeder? Ik ben daar wel benieuwd naar. Mijn verloskundige geeft geen commentaar bij de meting dus het zal wel goed zijn, maar ik hou wel van grafiekjes en zo! Op deze site heb ik niets gevonden en google-n haalde ook niets uit... Groetjes Maris
@Maris; ik weet alleen dat je ongeveer 4 cm van het aantal weken moet aftrekken. Ik ben nu 32 weken zwanger, dus mijn baarmoeder moet ongeveer op 28 cm zitten. @Martine; fijn dat je weer goedgekeurd bent! @Liesje; wat een leuke foto's! Zo, nu snel naar oma! Tot laterrrrrrrrrrr
@ Lvdwerf: heel veel plezier straks! (owh, zie dat ik al te laat ben Hoop dat het leuk was ) @ Maris: Ik had ook erg last van kuitkramp, elke nacht... Nu krijg ik van manlief elke avond voor het slapen gaan een kuitmassage en sindsdien geen kuitkramp meer gehad! @ Maartje: Feliciteer je man met zn nieuwe baan, klinkt allemaal goed! Hier een heerlijke nacht gehad! Geslapen van 12 tot 10 Dus kan er weer fris tegenaan! Vanmiddag naar de vk, ben benieuwd want volgens mij duikelt die van ons nog steeds rond, maar als ik het zo lees zou dat nu eigenlijk niet meer kunnen... we zullen het vanmiddag wel horen Hier trouwens ook regen... Scheelt, ik moet bijna heel seizoen 3 van Grey's Anatomy nog kijken dus hoef me niet te vervelen Groetjes Doris
Agenda Doris -> 16 Augustus VK Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur) Denisse -> 17 Augustus Pretecho (11.50 uur) Mariekebalm -> 20 Augustus Echo nr. 9 Liesje -> 20 Augustus VK (14.00 uur) Appeltje -> 21 Augustus Echo voor de niertjes Missyess -> 21 Augustus VK Floortje -> 21 Augustus VK (9.00 uur) Kaykekay -> 24 Augustus Gyn Misoh -> 24 Augustus Gyn (15.35 uur) Nynke -> 24 Augustus VK Mariekebalm -> 28 Augustus Gyn Kissflower -> 28 Augustus VK Maartje06 -> 29 Augustus VK (11.00 uur) Klieke -> 29 Augustus VK (19.10 uur) Denisse -> 30 Augustus VK (16.30 uur) Choco -> 30 Augustus VK (9.40 uur) Bevallen Liedel (24) -> Isa 30 Juli (30w 5d) 1ste 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. Oktobermama's 1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje ZB BV 2. Floortje (27) -> 1 Oktober 1ste Verrassing ZB FV 3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. Meisje 4. Appeltje (29) -> 2 Oktober 1ste Jongen TB/ZB BV 5. Doris (25) -> 2 Oktober 1ste Jongen TB - FV 6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober 2de - Verrassing 7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje 8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober 2de - Jongen 9. Ready (30) -> 6 Oktober 1ste Verrassing 10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober 1ste -Geheim 11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing 12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober 3de - Jongen TB BV 13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. Geheim 14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - .. 15. Andrea (29) -> 10 Oktober 2de - Verrassing 16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober 1ste - Verrassing ZB BV 17. Evaatje (..) -> 10 Oktober - .. - Meisje - .. - .. 18. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. Jongen 19. Misoh (30) -> 11 Oktober 1ste - Verrassing ZB (m.i.) BV 20. Nynke (29) -> 11 Oktober 3de - Jongen TB BV 21. Diaan (33) -> 11 Oktober 2de - Verrassing ZB (m.i.) FV 22. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - .. 23. Liesje (32) -> 12 Oktober 3de - Jongen ZB BV 24. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - .. 25. NiCa (32) -> 13 Oktober 2de - Jongen TB BV 26. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - .. 27. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - .. 28. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober 1ste Meisje ZB BV 29. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober 2de Jongen ZB (m.i. 20 sept. ks) BV 30. Denisse (..) -> 14 oktober 1ste - Meisje 31. Lolli (..) -> 14 Oktober 1ste - Verrassing 32. Anne36 (36) -> 17 Oktober 1ste Meisje 33. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen 34. Bolletje (..) -> 18 Oktober 2de - Verrassing TB BV 35. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje TB BV 36. Jotim30 (32) -> 20 Oktober 3de - Jongen ZB BV/FV 37. Kissflower (19) -> 20 Oktober 1ste - Jongen ZB BV 38. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - .. 39. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje 40. Xenas81 (25) -> 20 oktober 1ste - Jongen ZB BV 41. Pol (..) -> 20 Oktober 1ste Verrassing 42. Pjetje (27) -> 21 Oktober 3de - Meisje 43. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober 4de Verrassing 44. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing TB BV 45. Maris (30) -> 24 Oktober 1ste - Meisje 46. Irene (..) -> 24 Oktober - .. Meisje 47. Nienke07 (39) -> 24 Oktober 3de - Verrassing 48. Kaykekay (..) -> 24 Oktober 4de - Jongen ZB (m.i.) FV 49. Sylvia (24) -> 25 Oktober 1ste - Meisje ZB BV 50. Lynn (..) -> 26 Oktober 1ste - Jongen 51. Bieke24 (24) -> 26 Oktober - .. - Meisje ZB BV 52. Smeetje -> (33) 28 Oktober 2de - Verrassing 53. Marianne30 (32) -> 29 Oktober 3de - .. 54. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober 1ste Geheim TB BV 55. Astrid85 (22) -> 30 Oktober 1ste Jongen TB FV 56. Trienegirl (25) -> 30 Oktober 1ste - Meisje 57. Choco (28 ) -> 31 Oktober 1ste - Meisje TB - BV Verwacht: 16 Meisjes 16 Jongens 15 "Verrassingen" 3 Geheim Geboren: 1 Meisje 0 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!
hallo allemaal. ook ik ben uitegerekend in oktober nl de 20ste. ben hier nog niet zo actief, maar nu ik sinds vorige week in de ziektewet zit, zal ik hier toch wat meer actief gaan deelnemen. ten eerste natuurlijk allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap en leuk om te lezen naar ervaringen van zwangeren die net zo ver zijn. nou dit was t wel weer even voor nu, ga zo eerst maar even lezen, wat jullie hier allemaal bespreken. groetjes
goede middag dames. mijn huis krijgt vandaag een heerlijke schilderbeurt. de woonkamer, toilet en gang dan ben blij dat het eindelijk weer eens fatsoenlijk allemaal eruit gaat zien. we hebben een hond gehad die de muren stuk kraste met poten en (ja, je leest het goed) zijn bek! zag er allemaal niet meer uit. vriendlief was deze week nog vrij, dus die heb ik nu aan het werk gezet, haha! hij had er eigenlijk helemaal geen zin in.. ik ga even kijken of ik nog kan helpen.. tot later!
Maartje, veel shopplezier! Maris, bedankt En ik zou het niet weten wat die grafiekjes betreft...bij mij was de fundushoogte op 29 weken 27 cm...geeft je misschien een idee! Martine, alles ok dus! Meer moet dat niet zijn! Kissflower, leuk hé, al die babykleertjes! Maartje, ok mijn buik is dus 2 cm dikker als normaal! Heb dan ook echt wel een super dikke buik! Toen ik 5 maand was dacht iedereen al dat ik moest bevallen 8) Doris, kan nog allemaal hoor! Julie lag op 32 weken nog steeds dwars en dat is ook nog goed gekomen! Hangt ervan af hoe soepel je buik is, vertelde de gyn me toen! Oh en ik zie in de lijst dat je staan hebt, dat ik naar de VK moet, maar ik ga enkel naar een gyn! Hallo Joey26! Kom maar gezellig meekletsen! Denisse, leuk zal je een heel ander gevoel geven, die nieuwe kleurtjes...hier bij ons is alles nog wit...wij hebben nog niet geverfd! Moet dringend gebeuren...maar wanneer?
wooowww zie ineens dat dit mijn 1000e bericht al is! Waar haal ik de tijd vandaan zeg! Haha.. Nou wat een mijlpaal haha.. Liefs kiss
@ Maris, mijn baarmoeder ligt al de hele zwangerschap voor op hoe het hoort. Mijn baarmoeder hoogte zat afgelopen dinsdag op 34 cm, bij een zwangerschap van 30+2 weken. Maar echt kwaad kan dat niet hoor.. (geloof ik) want ze hebben al een extra echo gedaan, maar kindje lag maar 2 weekjes voor op schema en heb niet teveel vruchtwater. Krijg waarschijnlijk wel een grooooote baby, haha.. @ Joey, gezellig, weer een nieuwe! Klets gezellig mee! Maar doe niet de moeite om alle 619 pagina's terug te lezen, dan ben je over 3 jaar nog niet klaar haha. Als je vragen heb, gewoon stellen.. dan leer je ons vanzelf wel kennen! En zie ineens dat we allebij op 20 oktober zijn uitgerekend! Wat leuk! Ben benieuwd wie er eerder zal zijn! in ieder geval welkom! Liefs kiss
Idd, dezelfde banner..nu zie ik het ook! Gisteren was hij nog rose, hab hem hier in het begin aangemaakt toen ik nog in de overtuiging was dat ik een meisje bij me had! Wat een verrassing toen bleek dat het een zoontje ging worden! : en nu ik actief hier kom meekletsen heb ik de banner maar veranderd in een jongenskleurtje... En dan heb je ook een mooie ronde buik ben benieuwd hoeveel mijn buik gegroeid is, maandag zal ik het weten! En hier zal het waarschijnlijk ook een zware baby worden...mijn dochters waren ook zwaar : Emelie woog 4,5kg en is 10 dagen te vroeg gekomen en Julie woog 4kg en is 16 dagen te vroeg gekomen!
dat zijn dan inderdaad zware baby's.. hoeveel zouden ze dan wel niet wegen als ze op de uitgerekende datum geboren waren hihi. maar het zijn prachtige meiden, mag je trots op zijn! En op je buik ook! Ook leuk trouwens dat je na 2 meiden een jongen verwacht! Liefs kiss