Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,
    Ik kom me gezicht ook maar weer even laten zien, is al weer véél te lang geleden. :oops:
    Ik heb wel alles redelijk bij kunnen houden met lezen, maar jullie zijn me toch een stelletje kletskouzen!

Met de baby gaat bij mij alles goed. Vanmorgen bij de vk geweest en mijn 2e uk is al ingedaald, het ligt nu vibi, dit is erg vroeg voor een 2e kindje, maar het zegt niets over wanneer de bevalling begint verzekerde de vk mij al. Het verklaart wel m'n pijn in m'n liezen.
    Ondertussen ben ik volledig gestopt met werken, m'n bekken kon echt niet meer. Nu heb ik wat meer rust en dat merk ik wel, ik voel me regelmatig een stuk beter.

(Letterlijk) Shit, Ryan heeft in z'n broek gepoept, dus ik moet weer gaan. Tot snel!

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wat betreft de stuitliggingen. Mocht ons kindje in een stuit liggen gaat mijn acupuncturist zeker een poging doen het te draaien. Als dat niet lukt, laat ik het lekker zo liggen. In ieder geval geen geduw en getrek aan mijn buik!

@Astrid; ik sluit ook inderdaad niet uit dat ik ze nog wel koop voor later, want ik vind ze heeeeeel erg leuk!

@Joey; thanx! Dan ga ik daar nog even langs!

@Chrisje; ik kan me goed voorstellen dat je je oma mist. Ik ben ook erg gek met haar. Het is de moeder van mijn moeder en ze is nog vrij goed voor haar leeftijd. Aangezien mijn moeder overleden is (Maris, dat was ik inderdaad) is oma degene die het dichtst bij mij staat. Ze is ook heel open over haar eigen bevallingen en kraamtijd, dus dat is wel heel bijzonder!

@Jotim; ik ben echt heel slecht met de naaimachine, dus laat ik me daar maar niet aan wagen! :oops:
    Mijn vader stelde voor om zijn schoonmaakster te vragen om ons huis een grote beurt te geven aangezien ik niks meer kan/ mag. IK denk dat ik er maar gebruik van ga maken, want mijn schoonmoeder zie ik het ook niet doen ;)

@Doris; fijn dat je goedgekeurd bent!

@Liesje; mij meten ze liggend

Ik heb heerlijk geslapen en mijn medicijnen ingenomen, maar ik voel me helaas nog niet veel beter. Was ik ook nog vergeten dat ik vanavond naar de gym moet. Pffff, weet niet of ik echt mee kan doen vandaag. Nou ja, we zien wel.

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Maris: bloesje van haar moeder is Maartje...

Verder lees ik wel mee hoor, maar sorry sorry sorry, zo weinig tijd om te reageren! Zit hier weer eens midden in een bouwput voor de verandering ;), druk op het werk etc. Dus het is echt werken eten slapen...Ook was het de afgelopen dagen errug heet, dus das ook vrij vermoeiend. Nog negen dagen werken....

Heeeeeeeeeeel veel kusjes in ieder geval, blij om te lezen dat het goed gaat met iedereen!

Euh, wist iemand nog hoe het met Sofieke ging? Geloof dat iemand een smsje gestuurd had?

4. Hoi allemaal

Even snel een berichtje van mij. Voel me echt beroerd. Heb al twee nachten slecht geslapen. De kleine houdt me steeds wakker en natuurlijk moet ik er ook vaak uit om te plassen.

Het is niet eens gelukt om fatsoenlijk een dutje te doen. De kleine bleef maar schoppen. Heb wel wat gerust dus hopelijk scheelt dat wat.

Vandaag het laatste telefonisch contact gehad met het UWV. Hoeven ze me eindelijk niet meer te bellen. Vind het een beetje dubbelop aangezien m'n eigen bedrijfsarts al akkoord is maar het hoort nu eenmaa omdat zij de vergoeding betalen.

Ga er snel weer van tussen. Het eten alvast opzetten voor m'n mannetje. Die is als het goed is zo thuis.

@nynke: wat fijn dat je de kleine weer zo goed voelt, zal een hele opluchting zijn denk ik

@maris: bij mij en maartje leeft onze moeder niet meer, bij appeltje zijn beide ouders overleden. Is soms enorm k*t. Denk dat het ook wel lastig wordt als het een meisje is. Aangezien we die vernoemen naar m'n moeder.

liefs Silvie

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Chrisje, die pijn wat jij omschrijft in je spieren onder je borsten klinkt mij heel bekend in de oren. heb er ook zo af en toe last van! Weet ook echt niet waar het vandaan komt. Zal dr wel weer bij horen.
    En ook ik voel het heel laag als de kleine de hik heeft en hij ligt ook met zijn hoofdje naar beneden.

@ Nynke, super super dat de kleine zich weer laat voelen!

@ Astrid, moooooie kat (harige baby) zeg! Wauw.. ! En ook de spiegel vind ik helemaal mooi! Echt mijn smaak!

@Liesje, bij mij word de buik liggend gemeten vanaf het schaambotje.

@ maartje, Ik heb ze ook, die gekleurde hydrofiele luiers!

@Andrea, gezellig dat je er weer ff was en dat alles goed is!

verder heb ik ff niets te melden.. hihi.. Liefs Kiss

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hier dus ook liggend!
    En die hik, kan me niet voorstellen dat ik dat al gevoeld heb bij deze zwangerschap...

Aan de zwangere meiden die geen mama meer hebben : een super dikke knuffel!

Kreeg daarjuist ff een klop van de hamer, moest ff op de bank gaan liggen...en nu ben ik helemaal groggy...ik ga vandaag eens vroeg slapen, denk ik!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Maris... OOohhh die katten zijn ook leuk. Wat een boefjes!
    Zo'n mixje hebben de buren van mijn ouders ook. En hij heet Ollie :D Vind het echt een geweldige naam voor een kat!

Zo trouwens voor het eerst zwangerschapsgym, jeeeeh!

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hebben jullie eigenlijk al allemaal een naam voor je beebje?

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje; meis neem lekker het aanbod van je vader aan. Is je huisje weer even goed schoon en kost het jou en je mannetje geen energie en tijd.

@Andrea: fijn weer wat van je lezen. Is je man alweer wat opgeknapt?

Hier nog steeds een bewegende beeb!

10. @Moon: Joepie! een meisje! Leuk hoor, gefeliciteerd!

@Nynke: hmm, nee de keuken is nog niet helemaal schoon. Was toch wat meer werk dan gedacht. Dus nu heb ik 1 kant gedaan. Vandaag moest ik onverwachts werken, dus doe ik morgen de andere kant! Helaas, kan de jouwe dus nog niet doen! ;)
    Fijn dat je kleine weer actief is!

@Liesje: Welkom hier!
    Buik wordt trouwens liggend gemeten met de benen plat.
    Ja wij hebben al een naam! Waarschijnlijk zijn we ook al uit de 2e naam, maar nog niet 100% zeker..

@Diaan: haha, kom jij me dan helpen met de badkamer en de rest van het huis? Die moeten ook nog gebeuren.
    Beterschap voor je zoontje!

@Marize: Nou 4,5 is wel heeel laag idd! Hoe is het gegaan met bloedprikken?

@Laura: Zijn de foto's mooi geworden?

@Anne: Het is altijd wat met die instanties! Je moet overal zelf achteraan..

@Maartje: Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man! Altijd leuk, minder werken en meer verdienen!

@Kiss: Veel plezier met wassen! Ik hou me voorlopig nog even in, al gaat wel wel hard kriebelen als ik lees dat iedereen hier al aant wassen is.

@Joey26: Ook welkom hier!

@Chrisje: Lijkt mij dat ie dan met zn hoofd naar beneden ligt. Je middenrif 'hikt' natuurlijk, zelf voel je dat ook bij je borstkas.

@Astrid: wat cool, heb jij een ragdoll?!?! Die wil ik ook zo graag. Maar mijn vriend is allergisch voor katten. Boe. Mijn oom en tante fokken Maine Coons, die zijn ook zo mooi. We mochten gratis een katje van hun, maar helaas, jeroen wil het dus niet.. Gelukkig hebben we wel een hond (bulldog), een konijn (duitse hangoor, net een hond) en een vogel (parkiet, dol op kusjes geven). haha

@Maris: Wat een mooie katten! Ik ben gek op zwarte katten! vind ik zo mooi.

@Iedereen: Hoe lang duurt het voordat je wat van UWV hoort over je zwangerschapsuitkering? Ik heb de formulieren vorige week opgestuurd..

Poepoe, dik een uur moeten bijlezen!
    Onze baby heeft echt super vaak de hik! Gisteren wel 3 keer gevoeld. Echt zielig.
    Zometeen ga ik even bankhangen. Hopelijk nog even wat slapen. Wij moeten vannacht Jeroens broertje en vriendin ophalen van schiphol..Ik ga maar even mee, anders is het zo saai voor Jeroen.
    Er staan nieuwe foto's van de kamer in mijn album! Nu nog een leuke lamp en misschien nog een plankje aan de muur en dan issie klaar!

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi,

volgens mij verkoopt de Hema die hydrofiele washanden wel. Bij onze hema in ieder geval wel. Misschien waren ze net uitverkocht?

@Nynke: fijn dat de baby gehoord heeft van iedereen dat ie ff meer moet schoppen. Hij luistert gelukkig goed naar je, maar had het misschien ff eerder moeten doen, hihi.

Bedankt voor het medeleven met mijn knulletje thuis. Vanacht ging het goed tot kwart over 4. Toen overstuur en heel veel pijn. Snel verband gewisseld en pijnstilling gegeven. Om kwart vor 8 zelfde verhaal en om half 1 vanmiddag ook weer veel pijn. Nu slaapt hij lekker. We zielig hoor als je kleine aapie zo'n pijn heeft. Maar goed hopelijk gaat het morgen weer beter. Merk wel dat ik harde buiken krijg. Ben ook wel een beetje gespannen omdat ik het allemaal zielig vind.

Net bij de gyno geweest.
    Kleine is goed in orde. Groeit goed, niet te groot/dik of te klein. Complimentjes gekregen over hoe ik mijn diabeters reguleer. Das fijn om te horen.
    Opa was mee en vond het ook leuk om te zien.
    Kleine lag nog steeds in stuit.
    Verder was ze erg tevreden.

12. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Maris, ik heb haar naam niet zo goed verstaan en er ook niet meer naar gevraagd. Maar ze was heel enthousiast. Wie weet is het inderdaad wel dezelfde :). Ik zal even opletten als ze zich voorsteld woensdag ;).

@Marize, Wat een verschil zeg met je Hb met 12 weken en nu... Hebben ze dat bij jou met zo'n vingerprik gemeten, die schijnen minder nauwkeurig te zijn dan wanneer ze het meten uit een buisje bloed. Dus wie weet valt het wel mee. Goed dat ze er wel even naar kijken.

@Laura, hier is het om een uur of 7 vaak babyochtendgymnastiek ;). Wel gezellig, want dat is vaak ook de tijd dat ik op moet staan ;). Hoe was de fotoreportage?

@Liesje, het heeft voor- en nadelen dat ze die verschillende regio's hebben met scholen. Handig is het niet altijd.

@Jotim, beroerd dat je zo gebroken uit je bed komt en dan ook nog die schilders... slechte timing van ze :(.

@Nica, ring begint hier wat krapper te zitten, maar het kan nog wel. Vocht in mn pootjes heb ik gelukkig niet. Hoop ook dat dat niet komt!

@Chrisje, auw kramp in je kuit, lief helemaal geschrokken, haha. Hopelijk komen ze jullie kinderwagen een beetje op tijd brengen en niet pas aan het eind van de dag!
    Ik voel de hikjes ook beneden in mn buik, vaak een beetje rechtsonderin. Geen idee hoe beeb ligt, volgens de VK afgelopen maandag in stuit, kan het me haast niet voorstellen... maar goed.
    Waarom zou het raar zijn om je oma te missen? Ik heb inmiddels nog maar 1 oma over, de andere oma en opa's zijn allemaal in de afgelopen jaren overleden. Ik mis ze ook nog wel eens, die overleden oma was altijd zo lekker bij de tijd en daar kon je echt hele gesprekken mee hebben :).
    Ik had een positieve zwangerschapstest de dag nadat mn opa gecremeerd was, best wel bijzonder gevoel. De oma die ik nog wel heb die bel ik regelmatig, vind zij leuk en we wonen niet zo heel dichtbij, dus is wel een mooie manier om contact te houden.

@Anne, wat een gedoe met het uwv... fijne instantie is dat toch... (uche...)

@Maartje, klinkt goed die baan voor je lief!
    Ik heb laatst nog staan kijken naar die gekleurde hydrofiele luiers, ik vond ze ook wel leuk. Maar met wassen vond ik dat rood dan weer niet handig, dus ik heb het maar op wit gehouden ;). Washandjes heb ik van mn moeder gekregen, die zijn nog van toen ik een beebje was.

@Joey, dat lijkt me lastig als je nog maar zo weinig mag doen, sterkte.

@Nynke, fijn dat beeb weer wat actiever is, houden zo :).

@Astrid, mooi buikie. Ik zei dat ook van het draaien, toen de vk had gezegd dat uk in stuit lag maandag. Manlief was er nogal verbaast over, maar ik heb idd ook rare verhalen gehoord en ook dat ze vaak dan toch weer terugdraaien ook... Maar goed, wie weet ligt die kleine straks gewoon weer met t koppie omlaag.

@Missyess, geen idee hoe lang dat duurt eigenlijk. Ik heb nog helemaal niks geen formulier ingevuld, is het niet zo dat je baas dat doet? Ik heb net nog even gekeken in dat blaadje van het UWV, maar voor zover ik het lees hoef je dan alleen door te geven als beeb is geboren (mits je voor een baas werkt, anders zal het wel weer anders gaan).

Vandaag me opgegeven voor de informatieavond in het ziekenhuis over bevallen, me aangemeld voor cursus BV en de drukker belde dat de envelopjes er zijn dus die kan ik morgen even ophalen.
    Het komt allemaal steeds dichterbij zo.
    Ik heb de box in elkaar gezet en nou ontdekten we dat er 1 zo'n blokje om de bodem te verhogen niet goed is. Heeft de uitsparing aan de verkeerde kant en dan past het dus niet. Zaterdag maar even terug naar prenatal, hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, de box staat hier namelijk al een tijdje (maar we hadden em dus niet in elkaar gezet...).

Ik ga het voor nu even hierbij laten. Nijnie

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Dames jullie mailboxen worden NU weer gevuld.

uuuuuuuh ik heb het wel gelezen ben het alweer vergeten.

Aderea leuk weer van je te horen.
    Nynke super dat je weer zo veel getrapt wordt schrijf ze
    Maartje zeker gebruik van maken. Koop maar een grote doos merci. Ik kan het ook niet meer zelf
    Nijnie ja erg he maar goed heb het niet alwijt voor het zeggen
    Liesje ja met de namen zijn we klaar.
    Astris veel plezier met je les
    misoh opknappen hoor. Hier ook slecht slapen dutten op de bank heeft me goed geholpen vanmiddag
    Joey26 heb je pbtje gehad
    Irene heb net ook weer kleren besteld de joggingbroek van h&m voor de laatste weekjes thuis. De andere heb ik al versleten.

Als ik iemand vergeten den sorry.

14. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Heel even snel mijn man van het net afgetrokken, die probeert nog een dag of acht vakantie te regelen......een hele grote zoektocht naar Turkije. Ik ga niet mee hoor, hij gaat dan met zijn zoontjes.

Vandaag de uitslag gehad van het bloedonderzoek. 7,7....dat is hoger dan gemiddeld............................(apparaat bij VK is niet goed)

Dus ik heb mijn [​IMG] weer binnen. Ondanks dat die kleine nog in een stuit ligt, ze heeft nog tijd zat.

Hmmm.. ik lees net die eerste zin terug maar dat klinkt wel een beetje bizar. Mijn man van het net afgetrokken. Haha :) :) :) :) Wij oktober mama's begrijpen elkaar wel he!?!? ;) ;)

Joel gezellig dat er nog een Flevolander bij is gekomen en op dezelfde datum als ik uitgerekend (en vele andere) Wij krijgen en meisje.

Ik voel ogen in mijn rug prikken dus ik brei er een einde aan. Zaterdag is het net weer voor mijn dan is mijn liefje weer aan het werk.

xxx

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marieke; Denk goed om jezelf meis!

@Misoh; ik verbaas me ook elke keer weer over de uwv en de bedrijfsarts. Je zou toch zeggen dat die ook met elkaar overleggen, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt (eerder het tegendeel)

@liesje; doe rustig aan meid! Wij zijn sinds kort eindelijk uit de namen. Ookal twijfel ik soms nog steeds, maar dat zijn meer de hormonen (of zoals mijn man ze noemt: demonen)

@Nynke; heerlijk dat je beeb weer zo actief is!

@Missyess; wat een schattig kamertje zeg!

@Diaan; ben bij twee HEMA's geweest zonder resultaat, dus denk dat ik toch maar even langs de prenatal rij.

@Nijnie; ik heb ook maar een setje gekleurde hydrofielen, de rest gewoon wit, want dat leek mij inderdaad ook handiger in de was. Ik heb volgende week dinsdag de BV avond. Ben benieuwd. Die avond in het ziekenhuis hebben wij in juni alvast gedaan. Was wel grappig, maar niet echt nieuw.

@Jotim; wat een leuke nieuwsbrief weer!

Zo meiden, ik ga lekker slapen.
    Tot morgen, Maartje

16. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Jotim de nieuwsbrief ziet er weer netjes uit :).

Marize, fijn dat je Hb toch wel goed is, het was ook wel een enorm verschil en dat zonder klachten...
    Overigens moest ik je eerste zin een paar keer overlezen... ik zat echt even zo van: wat heeft ze gedaan? Hihihi ;).

Maartje, slaap lekker, ik ga ook zo mn mandje in.

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marize; zie je wel! het was ook al zo'n vreemd verhaal! Fijn dat alles toch goed blijkt te zijn!

Nu toch echt lekker slapen! Doeiiiiiiiiiiiiiiiii

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oei, ik ben 2 dagen niet geweest en er is een heleboel gebeurd (en een heleboel pagina's erbij). En nog steeds komen er nieuwe oktobermama's bij... welkom meiden!

Morgen zou ik officieel mijn laatste werkdag hebben. Dus vanaf maandag zit ik niet meer in de ziektewet, maar ben ik lekker met zwangerschapsverlof. Voelt toch wel anders hoor. Durfde de afgelopen tijd door de weeks niet teveel leuke dingen te doen overdag, omdat ik daar toch wel een dubbel gevoel over had richting werkgever.

Het gaat nu wel erg hard hoor... dinsdag ben ik alweer 34 weken. De verloskundige hoopte dat ik die zou halen. Nou, daar ziet het er dus wel naar uit! :D

Jotim, bedankt voor de nieuwsbrief weer!

Morgen reageer ik weer even op de rest. Ga nu horizontaal, want mijn kindje is vandaag zo druk, dat rechtop zitten achter de pc niet lekker is. Trapt lekker in de maag telkens!

Trusten!

19. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Slaap lekker iedereen!

20. Welterusten!
    Ik vertrek zo naar schiphol, 1,5 uur rijden! En dan ook weer terug. Zal dus wel brak zijn morgen, hihi.

Deel Deze Pagina