Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Poeh zeg maartje, dat lijkt me zwaar zeg, al zeven maanden lamlendig... Ik wist niet dat je zoveel last had, al vroeg ik me gisteren wel al af waarom je al vanaf week 6 thuis zat; wat een ellende zeg! Het is niet eerlijk verdeeld qua kwaaltjes...

<>
    Heeft iemand trouwens tips voor het zelf naaien van een hemeltje? Ik heb gisteren een hemelstandaard opgehaald en wil zelf gewoon van een mooi stofje een simpel hemeltje naaien. Ik zit een beetje te denken om daar de gordijntjes van de Ikea die Marieke ook heeft voor te kopen en die te "slopen", omdat het zo'n leuk stofje is. Zou leuk zijn als iemand al ervaring heeft!

Groetjes
    Maris

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ pjetje, ik vind het ook helemaal niet raar hoor! EN fijn dat ze alles zo goed gaan controleren.

@ Nijnke en Maris, de zwangerschapsgymles was best leuk! Het heet tegenwoordig alleen bewust bewegen en bevallen of zoiets :(
    Leuke was dat er nog iemand was die ook vrij jong is (23) dus ik was niet meteen de puppy :) Beetje gekletst enzo, wel gezellig.
    Reinout wil ook graag mee! Erg grappig, ben benieuw hoe hard ik moet lachen als hij mee ligt te puffen. Denk dat ik in mijn broek pies!

Wat een bout weer zeg :( BAH!

@ Misseyes, ja Simba is een Ragdoll. Hij is dekkater geweest maar was daar niet zo goed in (homo?). Hij is geholpen toen en nu is hij met pensioen. Ookal is hij nog maar 2. Zulke leuke katten zijn het, echt een lappenpop als je hem oppakt. Jammer dat je vriend allergisch is zeg! Hier gelukkig niet. Wat voor Bulldog hebben jullie? Vind alle bulls leuk, maar de Amerikaanse het allerleukst. Onze buren hebben een Ambull genaamd Pepper, ook zo'n maf beest.

3. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Maris, kan je niet helpen, ben daar niet echt handig in...

Pjetje, goh schrikken doe je altijd als je zo'n verhaal leest...ik vind jullie een super moedige mama en papa...en voor mij een mooie les in nederigheid...soms loop je zomaar te hollen zonder stil te staan bij simpele dingen...dikke knuf meid!

4. Niet meer actief

@Maris, kun je geen patroon van internet afhalen? Ik denk dat ik zelf gewoon een rachthoekig stuk stof zou pakken, er een zoom inmaken en deze om het hemelringetje plooien, valt hij dan vanzelf niet goed? als je het nog makkelijker zou willen kun je ook lusjes bovenaan maken en deze om de ring heen knopen..

@Astrid, leuk dat je het wel gezelly hebt gehad op de zwangerschapsgym!
    Ik moet zeggen dat ik het weer zo wel lekker vindt..ben toch wel een stuk actiever als het niet zo warm is...tja alleen de regen mag wel uitblijven!

@Liesje, bedankt voor je lieve woorden...

liefs peet

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Nynke: Mijn moeder heeft alleen maar stuiten gehad, dus ik was heel erg bang voor een stuit. Ik heb er daarom ook al veel over nagedacht, ondanks dat onze beeb voor alsnog goed ligt. Ik zou denk ik geen draaipoging toelaten (tenzij er daarna steeds wordt gecontroleerd met echo's enzo of de beeb wel goed ligt met de navelstreng). Maar ik zou wel gewoon proberen om in stuit te bevallen. Is mijn ma ook een paar keer gelukt. Ik vind het juist raar om maar meteen naar een keizersnede te grijpen, terwijl je misschien nog 'normaal' kunt bevallen.

@ pjetje: Ik vind het zeker niet raar van je om het eerst zelf te willen proberen. En je meisje houden ze nu goed in de gaten, dus als jij er ook vertrouwen in hebt, dan zou ik het inderdaad eerst zelf proberen. Je hebt altijd nog die optie achter de hand, zou voor mij juist extra stimulans zijn om het zelf te proberen.

@ Maris: De fotograaf heeft mij niet overgehaald. Dat heeft Jeroen gedaan. Op zich ga ik ook wel gewoon naar de sauna enzo, maar ik houd er niet echt van als mensen foto's van mijn maken, laat staan naakt. Maar ik ben blij dat ik mijn topje uit heb gedaan, want van de paar foto's die ik zag op het schermpje, vond ik ze al wel erg mooi.

Wat betreft de foto's; Ik kan ze helaas pas zaterdag de 25 ophalen. Ik krijg dan alle foto's op schijf waaruit we kunnen kiezen. Ik zal er dan ook meteen in dat weekend een paar in mijn album plaatsen, ok? Ik houd trouwens verder mijn gewone album hier niet meer bij, maar bij mijn ww kun je nog wel steeds nieuwe foto's zien.

Liefs Laura

6. Niet meer actief

@ Laura, kheb net ff onder je www gekeken, en leuke kamer heb je zeg! leuke meubeltjes!

kzal dalijk ook ff foto's maken, heb de kamer al vanaf 17 weken klaar, maar nog steeds geen foto's :oops: ga ik gelijk ff doen!

liefs Peet

7. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Peet, ik heb je weer terug gepbt (weer een heel vehaal, hihi!). Ik ben benieuwd naar je foto's. Ik ga van het weekend nog ff nieuwe foto's maken, want nu heb ik alles, ik had eerst het badje enzo namelijk nog niet.

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Andrea -> 17 Augustus Structurele echo niertjes (9.00 uur)
    Denisse -> 17 Augustus Pretecho (11.50 uur)
    Mariekebalm -> 20 Augustus Echo nr. 9
    Liesje -> 20 Augustus Gyn (14.00 uur)
    Appeltje -> 21 Augustus Echo voor de niertjes
    Missyess -> 21 Augustus VK
    Floortje -> 21 Augustus VK (9.00 uur)
    Kaykekay -> 24 Augustus Gyn
    Misoh -> 24 Augustus Gyn (15.35 uur)
    Nynke -> 24 Augustus VK
    Mariekebalm -> 28 Augustus Gyn
    Kissflower -> 28 Augustus VK
    Doris -> 28 Augustus VK
    Maartje06 -> 29 Augustus VK (11.00 uur)
    Klieke -> 29 Augustus VK (19.10 uur)
    Denisse -> 30 Augustus VK (16.30 uur)
    Choco -> 30 Augustus VK (9.40 uur)

Bevallen

Liedel (24) -> Isa – 30 Juli (30w 5d) – 1ste – 1345 gr. – 39,5 cm – ZB (ks) - ..

Oktobermama's

1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje – ZB – BV
    2. Floortje (27) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing – ZB – FV
    3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    4. Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB/ZB – BV
    5. Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB - FV
    6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober – 2de - Verrassing
    7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje
    8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober – 2de - Jongen
    9. Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste -Geheim
    11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing
    12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. – Geheim
    14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    15. Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Verrassing
    16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB – BV
    17. Evaatje (..) -> 10 Oktober - .. - Meisje - .. - ..
    18. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. – Jongen
    19. Misoh (30) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB (m.i.) – BV
    20. Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    21. Diaan (33) -> 11 Oktober – 2de - Verrassing – ZB (m.i.) – FV
    22. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    23. Liesje (32) -> 12 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV
    24. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    25. NiCa (32) -> 13 Oktober – 2de - Jongen – TB – BV
    26. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - ..
    27. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    28. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje – ZB – BV
    29. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen – ZB (m.i. 20 sept. ks) – BV
    30. Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - Meisje
    31. Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    32. Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste – Meisje
    33. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen
    34. Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing – TB – BV
    35. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje – TB – BV
    36. Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV/FV
    37. Kissflower (19) -> 20 Oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    38. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    39. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje
    40. Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    41. Pol (..) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing
    42. Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - Meisje
    43. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    44. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing – TB – BV
    45. Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - Meisje
    46. Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Meisje
    47. Nienke07 (39) -> 24 Oktober – 3de - Verrassing
    48. Kaykekay (..) -> 24 Oktober – 4de - Jongen – ZB (m.i.) – FV
    49. Sylvia (24) -> 25 Oktober – 1ste - Meisje – ZB – BV
    50. Lynn (..) -> 26 Oktober – 1ste - Jongen
    51. Bieke24 (24) -> 26 Oktober - .. - Meisje – ZB – BV
    52. Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    53. Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    54. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim – TB – BV
    55. Astrid85 (22) -> 30 Oktober – 1ste – Jongen – TB – FV
    56. Trienegirl (25) -> 30 Oktober – 1ste - Meisje
    57. Choco (28 ) -> 31 Oktober – 1ste - Meisje – TB - BV

Verwacht:

16 Meisjes
    16 Jongens
    15 "Verrassingen"
    3 Geheim

Geboren:

1 Meisje
    0 Jongens

TB – Thuisbevalling
    ZB – Ziekenhuisbevalling
    BV – Borstvoeding
    FV – Flesvoeding
    m.i. – Medische indicatie
    ks – Keizersnede

Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Laura, mooie foto's! En wat een mooi buikje!

Jij ook, Pjetje, echt een super mooi buikje...ik heb daarentegen een echte lelijke ton, tenminste zonder kleren aan...ben ook niet echt mager en dan hangt er zo wat te kwabbelen onder aan mijn buik...maar ja, afvallen zal voor na de zwangerschap zijn!

10. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Andrea en Denisse, hoe was het met de echo?

11. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hoe komt het eigenlijk dat Liedel zo vroeg bevallen is?

12. Niet meer actief

Zo babykamer foto's staan erin, moet hier en daar nog wat draden wegwerken, maar verder is hij zo goed als klaar!

@Liesje, dank je wel voor het complimentje! idd afvallen is voor na de bevalling nu lekker genieten van je buikje, en als je m niet zo mooi vindt, probeer dan juist het accent opje buikje te leggen, dan ziet ie er vast prachtig uit!

laura, ik ga zo je verhaal lezen hihi, was ff druk met alle foto's verkleinen!

kus

13. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Pjetje, mooie foto's van de kinderkamer!

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Liesje: Hier staat het verhaal van Liedel: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=55400 en bedankt voor het compliment van mijn buikje ;)

@ pjetje: Jij hebt ook een mooi kamertje zeg! Echt mooi zo met die kleurtjes. Volgens mij hebben wij het zelfde lakentje als extra bij de wieg!

15. Niet meer actief

Liesje en Laura ook bedankt voor het comp weer ;)

leuk dat je hetzelfde lakentje hebt laura!

kus

16. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Pjetje: ik heb nog even naar de hemelstandaard en het gordijntje van de Ikea gekeken, en dat is niet eens zo'n gek idee om gewoon de lusjes aan de standaard vast te knopen. Misschien ziet dat er wel ok uit!

En anders is een tunneltje ook eenvoudig genaaid natuurlijk.

Wat ik me vooral afvraag is hoeveel stof ik nodig heb voor zo'n constructie, maar ik koop het gewoon ruim in (als het niet die gordijntjes worden) en dan komt het vast wel goed. Een leuk projectje!
    :)

Maris

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou, ik ben dus maar niet naar de fysio gegaan. Ik zou er sowieso alleen 10 min fietsen en 10 min roeien, maar ik kan het echt even niet opbrengen. Ben net bijna flauw gevallen en dus maar weer op de bank gaan liggen. :rolleyes: :(

@Cathy; Hoop dat je snel weer helemaal bent opgeknapt!

@Pjetje; ik heb al verschillende zetpillen tegen de misselijkheid en het braken gehad, maar geen van allen werkt echt goed. Ik ben nu net weer begonnen met pillen na een periode van ongeveer anderhalve maand waarin het best redelijk ging. Helaas lijkt het nog weinig uit te maken. Acupunctuur heeft me tot nu toe wel heel goed geholpen, maar mijn acupuncturist is drie weken op vakantie geweest en afgelopen week is zijn vader overleden. Ik zit dus al een maand zonder. Bovendien ligt ons kindje nog erg hoog en dat helpt ook echt niet tegen de misselijkheid.
    Ik heb niet echt meer de hoop dat het over zal gaan, maar misschien wel weer iets beter. Ik wil er in ieder geval alles aan doen om op natuurlijke wijze te kunnen bevallen.
    Je moet voor de grap even in mijn album kijken. Er staat een foto in van mijn opgemaakte wieg ;) . Echt een superkamertje heb je trouwens!

@Maris; tja, het is niet anders. Het komt heel zelden voor onder zwangere vrouwen, maar toevallig hebben mijn vriendin (2 dagen eerder uitgerekend) en ik het allebei. Er is ook een medische term voor, maar die vergeet ik altijd :oops:
    Ik ga je geen advies geven over de hemel, want dan komt het zeker niet goed. :)

18. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Mooi kamertje inderdaad Pjetje! Ik hou wel van die warme kleuren, en volgens mij heb ik hetzelfde dekentje als jij. Helaas hebben wij de meubels nog niet, dus het is vooralsnog een keurig bloemetjesbehang en vloerbedekking en meer niet.
    :)

Laura, jouw kamer vind ik ook leuk. Heel rustiek, is dat een oude wieg of een nieuwe?

Liesje, van de foto die in je album stond kreeg ik echt niet het idee "wat een ton" hoor! Ziet er toch gewoon prima uit? Ik zie nergens "kwabben" in ieder geval.

Groetjes
    Maris

19. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Laura, bedankt voor de link! Moeten spannende tijden geweest zijn, gelukkig dat Isa het goed stelt!

Maartje, oei, bijna flauwgevallen...rust dan maar goed!

en nu ga ik echt eens iets in huis doen....zit al de hele dag achter de pc! :oops:

20. Niet meer actief

@ maartje, ik zie geen opgemaakte wieg :confused: eeuh of ben ik nou echt zo onder invloed van hormonen? ahah

Khoop dat je accupunkturist snel weer wat voor je kan doen...lijkt me echt vreselijk zoals jij die maanden door moet komen..
    sterkte meis

liefs peet

Deel Deze Pagina