Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Andrea: fijn dat de echo goed was meid. Is idd leuk om je beeb bij de naam te noemen. Ik moet alleen wel oppassen dat ik me niet verspreek.
    Ook fijn dat het met je man zo goed gaat.

Ik ga stoppen manlief komt zo thuis en dan gaan we, hoop ik, even shoppen.

Tot later!

2. Oeps 2 keer gepost...

3. @Liesje, Nynke en Maris: De rit is prima verlopen hoor! Was om 3 uur thuis. Vanmorgen pas om 12.00 wakker!

@Nynke: Je kunt in Nederland nu kiezen of je een stuitbevalling wilt of een keizersnede. Dit komt omdat er een paar jaar geleden een onderzoek is geweest waaruit bleek dat de risico's voor de baby kleiner waren als je een keizersnede kiest. Dit was echter alleen gebasseerd op dit ene onderzoek. Inmiddels zijn er wat meer onderzoeken naar gedaan en gaan ze een beetje terug komen van dit idee. Ze willen de vrouwen toch wat meer stimuleren om een stuitbevalling te kiezen. Al blijft het nog wel steeds je eigen keuze. Als je baby over een tijdje nog steeds in stuit ligt dan zal de vk en ook de gyn uitgebreid de mogelijkheden en risico's met je bespreken!

@Maartje: Ga ik zeker doen! Voel me nu een beetje alsof ik een avond ben gaan stappen. Maar heb wel leker uitgeslapen tot 12.00 uur hoor!
    Hmm doe maar rustig aan! Bij mij breekt het zweet me soms ook uit onder de douche. Soms helpt het dan om even koud te douchen.

@Pjetje: Natuurlijk spoor je wel! Als jij je gerustgesteld voelt dan is het toch fijn om een natuurlijke bevalling af te wachten. En de wetenschap dat je kan kiezen moet ook al een geruststelling voor je zijn. Doe het maar lekker op jouw manier hoor.

@Astrid: Wij hebben een Engelse, hij is lekker gek. Hij heeft een eigen site, staat onder mijn banner! Als wij ooit op een mooie boerderij wonen (mijn droom) dan komt er ook een kat hoor (en nog meer bullen en een geit en kipjes, haha)

@Chrisje: Mooie namen! één van jouw meisjesnamen wordt onze 2e naam! hihi. Weet nog niet of ik de naam hier neer ga zetten, ben bang dat er iemand meeleest en is wel leuk om dat nog even geheim te houden!

@Andrea: Fijn dat de echo goed was! Nu maak je ons wel nieuwsgierig hoor!

Ik heb verder niet veel te vertellen eigenlijk! Alleen dat de tijd zo hard gaat, nu staat er alweer 31 weken onder mijn banner!

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik reageer even in het algemeen, want ik kan me slecht concentreren.

Ons wiegje is inderdaad al erg oud. Ik ben er ook erg trots op dat ik hem kan en mag gebruiken. Mijn broer heeft dat niet gedaan en ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom niet. Oma vindt het ook helemaal fantastisch dat er weer een kindje in de wieg komt te liggen. Helaas is het geen schommelwieg, maargoed je kan niet alles hebben.

Ik ga de namen die we bedacht hebben zeker niet hier plaatsen, want ik weet zeker dat een vriendin van mij ook op dit forum rondhangt. Het worden in ieder geval korte nederlandse namen, maar niet van die doorsnee.

Mijn beste vriendin belde net. Ze komt zo langs om schoon te maken en ik mag niet meer tegenstribbelen. Wat een schatje niet?! Volgens mij is ze zelfs van plan om volgende week weer te komen en heeft ze ook al een plan voor na de bevalling (ondanks haar eigen tweeling van bijna een jaar oud). Wat zou ik toch zonder haar moeten!

5. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @pjetje: super leuke babykamer! Wij hebben ook veel orange, en zelfde badje ook als jullie

@maartje: doe rustig aan hoor (tja dat zal je wel de hele dag horen..) nog een paar weekjes volhouden!

@astrid: nou is toch leuk een naam die je niet zo veel hoort, ik probeer iedergeval de top tien namen van het moment te vermijden

@Andrea: gefeliciteerd met je goede echo en jullie..geheimpje!

vanmiddag even lekker geshopt :D zon draagzak van babybjorn gekocht, die zijn echt super leuk! een boxkleed en een zak voor de maxi-cosi
    Wat zijn er toch veel leuke spulletjes voor die kleintje! Goeie business volgens mij die babyzaken.

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Maartje, zoiets moet je met twee handen aanpakken meid! En rust maar goed!

7. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Maartje heerlijk toch zo'n vriendin geniet ervan. Want dit doen er niet veel.
    andrea heerlijk bericht en geniet maar lekker van jullie geheimpje
    Nynke goed zo goed nieuws al begonnen met schrijven Ik wel. Was is weer gelukt. Kom alleen hangertjes te kort.

Ik weet eigenlijk helemaal niet waar de aam vanaf komt. We hebben hem zelf bedacht en we ik kan het nergens terug vinden op internet.

Zo eindelijk hangt mijn muurplankje. Dit weekend echt de laatste dingen aan de babykamer doen.

8. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Even een kleine update van mijn dag, voor ik even plat ga.

Vanmorgen naar gyn deze heeft nog even gekeken of de kleine niet teveel gegroeid was door mijn hoge suiker, daarna werrd ik doorgestuurd naar de dietiste van het ziekenhuis. Hier heb ik uitleg gekregen hoe ik mijn bloedglucose moet meten en hoe ik insuline moet gaan spuiten. Vanavond moet ik me dus voor het eerst zelf gaan spuiten, ben benieuwd, krijg het nu al benauwd als ik er aan denk.
    Ik moet dus nu 5 keer mijn glucose meten en drie keer insuline spuiten, krijg dus zeker een ziekenhuis bevalling en deze zal tussen week 36 en 38 ingeleid worden. Ook krijg ik nu geregeld een echo om te kijken of ze niet te hard groeid.

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Martine; dank je wel! Lekker he, dat babyshoppen! Ik moet me inhouden om nog iets voor de cadeaulijst over te houden!

@Liesje; heb ik dus nu ook maar gedaan (na veel sputteren). Ze heeft net mijn hele badkamer onder handen genomen. De schat!

@anne; jeetje das best heftig. De vrouw van mijn neef heeft het ook gehad en moest zichzelf ook inspuiten. Ze vond het wel snel wennen en heeft een zeer gezonde zoon gebaard zonder inleiden drie weken voor de uitgerekende datum! Succes ermee!

10. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ik moet inderdaad toegeven dat het meeviel het spuiten de eerste keer. Wel werd me verteld dat ik zal bevallen tussen week 36 en 38 van mijn zwangerschap, waarschijnlijk door inleiden. Word dus beetje september mama :)

11. @ anne: jeetje zeg, zelf spuiten, pfff lijkt me idd heftig.

@ maartje: stoere wieg hoor, zeker omdat ie al zo oud is.

@ nynke: mocht die van ons in een stuit draaien en het mag van de gyn dan gaan wij ook voor een stuitbevalling. Ik ben zelf in een onvolkomen stuit ter wereld gekomen. Hoofdje geboren laten worden kan wat lastiger zijn (was bij mij het geval) ben er wel goed uitgekomen. Dus wil dat ook zeker proberen. Een keizersnede is toch een flinke operatie met een hersteltijd van 6 weken. Wat moet dat moet natuurlijk, er is altijd 50% kans dat het gewoon gaat lukken. Zeker in jouw geval, aangezien het niet je eerste is.

Dank jullie allemaal voor je bezorgdheid.

Vandaag ging het redelijk. Ben nu wel ontzettend moe en lichtelijk misselijk maargoed... de rest van het weekend heb ik vrij :).

De rondleiding was erg informatief. Omdat ik een medische indicatie heb moet ik straks aan het ctg, dat wist ik nog niet. Vind ik wel wat minder omdat ik eigenlijk niks kan hebben op m'n buik maar alles voor de kleine natuurlijk. Daarnaast kun je als je wil ook zittend bevallen, in bed of op de baarkruk en kunnen ze lekker een bad voor je vol laten lopen. Aangezien ik nu al een bad mis denk ik wel dat ik er om ga vragen als ze het al niet zelf aanbieden.

Daarnaast uitgelegd dat de kleine in principe altijd meteen op je buik wordt gelegd en dat je lekker mag keutelen en als je wil aanleggen met hulp van de kraamverzorgster/verpleegkundige. In totaal ben je nog zo'n twee uur na de bevalling op de verloskamer en daarna ga je of naar huis of naar de kraamafdeling. Mocht de kinderarts de kleine willen onderzoeken dan nemen ze 'm even mee naar een ruimte op een paar meter ernaast samen met papa en komen altijd weer samen terug. Geeft me wel een goed gevoel. Dan weet ik tenminste hoe en wat.

M'n mannetje heeft me trouwens in een rolstoel door het ziekenhuis geduwd. Was echt veel te moe en buiten adem om te kunnen lopen. Dat ging gelukkig wel beter in de middag na de lunch. Al was ik blij toen de boodschappen gedaan waren en ik op de bank mocht gaan hangen. Als ik al die buikjes om me heen zag dan voel ik me wel mega hoor. Er was er eentje van bijna 42 weken en die niet zoveel buik als ik. Had zelfs een grotere buik dan een dame die een tweeling verwacht. Dat terwijl iedereen minstens 32 weken zwanger is.

Ga weer lekker terug naar de bank.

Liefs Silvie

12. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Anne: Ik ben zelf diabeet, heb al suikerziekte vanaf 1992. Moet vier keer per dag spuiten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het eng vindt.
    Ik heb nog een paar tips voor je. Als je het de eerste keer eng vindt kun je ook de techniek in een sinasappel oefenen. Dat heb ik vroeger ook gedaan. Ik was 16 toen ik voor het eerst moest spuiten en een dwarse puber. Ik was bang dat als die naald in mijn been zat ik niet meer precies wist hoe het moest. Mij adviseerde ze toen om gewoon een aantal keer in een sinasappel oid te spuiten dan heb je het snel onder de knie. Verder is het handig dat je het zittend doet, tenminste is mijn ervaring. Probeer niet te hard te drukken, als het naaldje erin zit is het goed. Je hoeft dan niet dieper te duwen. Druk of draai de insuline er rustig in, doe het niet te snel want dan druk je te hard en doet het waarschijnlijk meer pijn. Als je rustig draait of drukt gaat het beter. Laat na het drukken/draaien het naaldje nog ongeveer 3 a 5 seconde zitten dan is je huid weer wat meer ontspannen. Tja ik weet hoe drukker ik me maakte of hoe sneller ik het doe hoe meer je het voelt. Doe je het rustig en onstpannen voel je in principe niets.
    Als je je bloedsuiker moet meten doe dit dan in je middelvinger of je ringvinger aan de zijkant. Je andere vingers zijn gevoeliger of gebruik je meer.
    Nou ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik je het een en ander verteld heb. Hoop dat je er iets aan hebt.

Veel succes in ieder geal en ik hoor graag hoe het is gegaan morgen.
    Kus Diana

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje; wat een super vriendin zeg!

@Anne; bah, suiker is niet fijn. Ik hoop dat het prikken je lukt. Ondanks dat je je beeb ws in september krijgt blijf je een oktober mama hoor.

@Silvie: rustig aan maar dit weeknd dan. Fijn dat de tour door het zh mee viel.

Ik ga slapen. Beeb is weer goed aanwezig. Truste.

14. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Slaap lekker iedereen!

Anne, ik hoop dat het inspuiten meevalt!

Misoh, was dus leuk in het Zh...en ben naar je foto's gaan kijken, onze buiken lopen gelijk op precies ;) Maar ik vind dat sommige foto's je buik dunner doen lijken dan in het echt...hebben jullie dat ook?

15. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben bij de Ikea geweest en heb leuke stof voor de hemel, nieuwe gordijnen en een nieuwe hanglamp gescored.
    Mijn man (die niet mee wou) moppert nu alleen al de hele avond "en nu moet ik dat ding zeker op gaan hangen".
    hihi...
    hij koelt vast wel weer af.

Groetjes
    Maris

16. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hallo allemaal,
    Wij hebben vandaag onze Mutsy en Maxicosi en de aankleding van de kamer vandaag opgehaald. Wij met goede moed alles in elkaar zetten.
    Natuurlijk hebben wij weer, past het wiel van het onderstel van de Mutsy er niet in. Hmmmm, rijdt wat lastig op zich. Kunnen momenteel alleen rechtsom, linkervoorwiel flikkert er zo uit.
    Dus wij na het avondeten die kant weer op, de mevrouw neemt hem mee naar achteren, en wat denk je? Krijgen wij een nieuw onderstel, hij is zo krom als een hoepel. Ze hopen dat hij volgende week vrijdag binnen is, anders moeten we voor een tijdelijke oplossing kiezen. We zien wel.
    Gelukkig was de rest wel goed.

Voor alle nieuwe oktobermammies, welkom hier.
    Voor de rest weltrusten en tot de volgende keer.

Floortje

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Nynke, heerlijk dat beeb je wakker heeft geschopt ;). Over evt. stuitbevalling ofzo ben ik nog helemaal niet aan het denken, want ik weet niet eens zeker of beeb wel in stuit ligt. Mocht het wel zo zijn dan wil ik eerst maar eens een goed gesprek over voor en nadelen hebben voordat ikd aar een keuze over maak. Overigens heeft mijn schoonmoeder toen ze beviel van mn lief een stuitbevalling gehad. Maar lief was wel een beetje te vroeg en niet enorm groot (inmiddels wel, haha).
    Ik ga er vooralsnog vanuit dat onze kleine gewoon met t koppie lekker weer naar beneden gaat liggen.

@Pjetje, fijn dat jullie dametje de navelstreng niet om t nekje heeft liggen! Die mogelijkheid om ingeleid te worden zou ik in mn achterhoofd houden. Als jij nu zoiets hebt van, ik wacht liever tot het vanzelf komt is dat toch prima. Mocht je nog van gedachten veranderen kan je dat altijd aangeven. Als jij je er maar goed bij voelt, dat is het belangrijkste!

@Astrid, staat jouw lief te trappelen om mee te gaan naar de "gym"? Die van mij zal ik zowat onder dwang mee moeten nemen geloof ik ;). Heb jij ook zo'n mooie "cursusmap" gekregen bij de cursus? Het is inderdaad bewust bewegen, bewust bevallen of iets dergelijks. Heb je een leuke leidster (of hoe noem je zo iemand?)?

Vanmiddag de envelopjes gehaald bij de drukker, dus ik kan aan het schrijven. En ik heb nog wat kleertjes gekocht in de stad, zoooooo leuk. Kon me amper inhouden om niet gewoon mn hele mandje vol te laden, hahaha ;).

Goed weekend allemaal :).

18. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    :confused: Wat een geklets zeg! Niet normaaaaaaal meer!
    Maar dat zal morgen wel minder zijn, want meestal word hier in het weekend niet zo heel veel gekletst. Maar vind het wel gezellig hoor!

EIgenlijk heb ik helemaal niets te vertellen. Kan wel op iedereen reageren, alleen dat is mij toch ECHT iets teveel werk.

Ben trouwens wel geschrokken van het overlijden van Jos Brink.. :cry:
    Veelste jong!

Iemand vroeg of we de naam al wisten van onze zoon. geloof dat Liesje dat vroeg?
    Wij hebben de naam al een hele tijd. Ik heb de naam (hier in Nederland) nog nooit gehoord. Vind het een hele mooie naam. En de 2e en 3e naam zijn afgeleid van familieleden.
    Als het een meisje was geweest had ze waarschijnlijk Liz Alicia Vera geheten. ook de 2e en 3e naam afgeleid van familieleden. Mijn moeders 3e naam is Alice, vandaar Alicia. En mijn vriend zijn zusje van 12 heet Arev, en dat is omgedraait Vera. En Liz vinden wij gewoon een leuke naam.
    De jongensnaam ga ik hier nog niet verklappen.. Vind het wel leuk om het geheim te houden voor jullie, hihi! Ach voor we het weten zijn onze kindjes geboren en hoort iedereen de naam!

Ik ben zoooo erg benieuwd hoe hij eruit ziet... Ik droom best vaak (ook dagdromen) over mijn mannetje in mijn buik.. maar iedere x ziet ie er anders uit.. Pff ben echt benieuwd hoor!
    vind het echt bijzonder dat ik nu al echt contact met hem heb.. hij heeft al echt een beetje een karakter.. zal mij benieuwen of ik dingen zal herkennen als ie strax geboren is.. bijv. de tijden dat ie wakker is..

Ohh tis al best laat... Ik ga naar bedje toe.
    Slaaplekker allemaal!

Liefs Kiss

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen maar ik had niet zo'n behoefte om te reageren. Ben nog een beetje aan het bijkomen van afgelopen weekend (wat probleempjes in de familie). Door die stomme hormonen is het langer blijven hangen dan gewoonlijk. Ik ga ook niet reageren op iedereen want er is weer te veel gekletst hier. Slaap lekker allemaal.

20. kaykekay

kaykekay Actief lid

6 mei 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    goede morgen allemaal
    ik hoop dat julie beter hebben geslapen dan ik
    en daarbij moest ik er om half 7 uit om mijn zoon naar voetbal te brengen
    we gaan straks kijken want hij heeft toernooi
    hij moet tegen feyenoord az enz
    wat word het straks een gepuzel als de kleine er is om alles goed te laten lopen alle kinderen moeten naar voetbal trainen dan dat is elke dag de meiden moeten zwemmen op verschillende dagen en man lief heeft onregelmatige diensten meestal laat in de midag of nacht
    groetjes cathy

Deel Deze Pagina