Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen dames,

ik heb eindelijk een goede nacht gemaakt vannacht. En de kids sliepen ook nog tot 7.30 uur. Beeb is weer helemaal terug. Ik word weer heerlijk blauw geschopt.

Ik heb gisteren de envelopen geschreven. Wat een werk zeg, maar het is wel weer gebeurt. Nu nog postzegels halen en dan wachten wanneer beeb zich aankondigd.

Zo nu lekker douchen, eten en even naar de markt. Tot later.

2. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen

Hele voze nacht achter de rug....zo slecht geslapen pffffffffff
    maar ja, dat hoort er af en toe bij! Kunnen we al in de stemming komen voor als ons beebje ons de hele nacht wakker houdt ;)

3. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Het is lang geleden dat ik zo'n nacht heb gehad zeg! Echt erg!

Ik ben waarschijnlijk gister overdag mijn slijmprop verloren. 's Avonds had ik heel erg buikpijn en zat ik met tranen op de bank want de kleine was heel erg aan het wrikken. En volgens mij had ik oefenweeën, ik kreeg dat van onderuit mijn buik, steeds verder naar boven een drukkend gevoel op mijn buik, totdat ik het in mijn hele buik had. Dat duurde dan ongeveer een flinke minuut en voelde zeer onprettig. De kleine was tussendoor dan steeds druk en pijnlijk aan het wrikken.
    De VK raadde mij aan om met een warme kruik naar bed te gaan. De oefenweeën werden toen eerst veel erger, maar namen daarna af en de beeb werd toen ook weer wat rustiger.

Toen moest ik nog zien te slapen, en dat ging helaas echt niet. Mijn lijf bleef heel erg onrustig voelen en toen ik om half 5 pas hooguit een uur licht had geslapen tussendoor ben ik het bed maar uit gegaan. Ff wat gegeten en gedronken en toen op de bank gaan liggen. Daar heb ik na weer een uur wakker te hebben gelegen van de beeb, eindelijk voor een uur of 2 mijn slaap kunnen vatten.

Ik hoop dat het vannacht beter gaat, want ik ben nu echt brak.

Sorry voor mijn geklaag, maar ik moest het ff kwijt.

Liefs Laura

Oja
    @ Anne: Ik hoop voor je dat het je allemaal een beetje meevalt, lijkt me echt vervelend om bij jezelf te moeten doen, laat staan zo vaak op een dag.

4. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen,

Heb mijn verloren uurtjes denk ik weer ingehaald.
    Gisteren op de bank na het eten in slaap gevallen en wakker geworden om 9 uur. Ben blijven liggen beetje tv gekeken. Om 11 uur onder de douche gekropen lekker warm zo me bed in en heel de tijd geslapen. Merk wel dat me rug het niet meer zo goed kan hebben. sta elke ochtend op met pijn in me rug net op dat ene plakje.

We kunnen de gordijnen ophalen van de babykamer enz. Wil ik vandaag allemaal doen. Enveloppen schrijven ja ook nog.

Eerst maar eens wakker worden met een bakje koffie en eeven kijken bij de andere mama's.

Nynke heerlijk dat hij weer helemaal terug is
    Liesje gebroken nachten zijn niks
    Kaykekay dat is ook erg vroeg
    Choco rustig aan.
    Kiss ben wel nieuwsgierig mooie meisje namen. van de week al gehoord dat jos brink in coma werd gehouden.
    Floortje dat is moeilijk rijden zonder wiel. Hopelijk komt het nieuwe onderstel vlug
    Maris hangt de lamp al.
    Anne je wordt geen september mama, je bent en blijft een okmama kijk maar na liedel ( iemand toevallig nog iets gehoord )
    Lvdwerf. Slijmprop verloren ? poeh is wel vlug, probeer na te rusten want dit klinkt als een vermoeiende nacht.
    XENAS welkom terug en hoe was het in barca ????

5. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Laura, oei meid dat is idd een slechte nacht! En eigenlijk nog wat vroeg om je slijmprop te verliezen...ben je daar zeker van? Want je verliest tegen het einde van je zwangerschap zowiezo meer slijm enzo...en die harde buiken...een lekker warm bad nemen, helpt ook...als het dan oefenweeën zijn, ebben die weg, echte weeën blijven aanwezig!
    Doe het vanaf nu dan maar rustig aan hoor! Je beebje zou toch nog een paar weekjes moeten blijven zitten!

6. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @diaan – Nee vind het zeker niet vervelend om tips te krijgen, dank je. Het prikken gaat me goed af, ga alleen nu wel er bij zitten deed het steeds staand.

@floortje – beter dat ze er nu achter komen dan wanneer je baby er is en je hem wilt gebruiken.

@kaykekay – komt vast goed met de planning straks.

@Laura - Nou als ik jou verhaal zo hoor is het prikken hier maar een eitje, doe rustig aan he en zeg tegen de beeb dat hij nog even moet wachten met oefenen.

Ik weet niet meet wie het vroeg maar als het een jongen was geweest had hij hier “Xam of Xem geheten daar was ik nog niet helemaal uit en als 2de naam Nique naar mijn vader Nico.

Vanacht eindelijk eens beetje geslapen ben er maar keer of 5 uitgemoeten, hoorde dat we aankomende week weer wat warmer weer krijgen.

7. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb wel het idee dat het echt mijn slijmprop was. Ik heb met de VK er namelijk over gebeld.
    Ik had gister 3 of 4 keer over in vrij korte tijd, dat als ik naar de wc ging, ik echt heel erg veel dik slijm verloor, dat heel slierterig en helder was. Volgens de VK was dat waarschijnlijk wel de slijmprop, want ze zei dat dat inderdaad een lange sliert was. Ik verlies normaal nu ook al wel inderdaad meer slijm dan normaal, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Normaal is mijn slijm ook veel witter, en dan heb ik soms 1 of 2 papiertjes nodig om het af te vegen, maar hiervoor moest ik echt 4 keer vegen en toen ik het eenmaal goed had, was het echt een kloddertje. (Sorry dames voor deze info)
    @ Liesje: Bedankt voor de tip, ik zal inderdaad mocht het weer gebeuren eens in bad stappen, klinkt wel lekker.

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Laura, dan moet je idd veel rusten nu...niet te veel hooi op je vork nemen...

Anne, maar 5 keer moeten opstaan....jij bent echt al helemaal gerodeerd tegen je kleintje er is ;)

9. Niet meer actief

Mogguh iedereen!

nynke, helemaal top dat je beebje weer lekker aanwezig is! moet een hele geruststelling zijn :)

Laura, als je vk denkt dat dat het wel is, pas dan maar goed op jezelf he...lekker rustig aan doen! beebje moet toch nog blijven zitten tot minimaal wk 37!

Hier een redelijk goede nacht gehad....gisteraaf lekker met een dinnetje uit eten geweest, was pas rond 24 uur thuis, uurtje later heerlijk in slaap gevallen, geen nachtmerrie en wel wakker door dat ikmoets plassen, maar ik kom gewoon mijn bed niet uit, wordt wakker, denk ik oh ik moet plassen, zal zo eens ff gaan en dan wordt ik s'ochtends wakker als het al een uur of 8 is :confused: nadeel is wel dat ik dan echt moet rennen, de druk is dan net iets te groot :( vind het zo stom van mezelf dat ik niet uit bed kan komen dan! maja...zolang ik niet in mijn bed plas gaat het goed ;)

liefs peet

10. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal,

In tegenstelling tot anderen heb ik gelukkig een goede nacht gehad. Ryan was 's middags wel ziek en heeft heel de avond bij ons op de bank gehangen, spugen, spugen en nog eens spugen. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen en is de rest van doorgeslapen.

De slijmprop kun je nu idd al verliezen. Als het heel vroeg is, maak je 'm zelf gewoon weer aan, wat ik gehoord heb. Het wil niets zeggen over de tijd dat je bevalt. Hier op het forum zit "Mama van Amber", zij heeft 'm ook heel vroeg verloren, maar is helaas pas ruim over tijd bevallen. :(

11. NiCa

NiCa Bekend lid

goede morgen meiden ik heb vannacht ook wat onrustig geslapen werd ook wakker maar was pas tegen half5 ofzo heb eerst nog een tijd wakker gelegen en toen toch maar ff naar de wc geweest en vanmorgen stond ik op met behoorlijk soort kramp in me rechterbeen,dat is nu al weer wat minder

laura das minder als je nu al je slijmprop verloren bent meis,doe rustig aan en als je het niet vertrouwd gewoon weer je vk bellen!
    sterkte!

liefs nica

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Hier gisteren enorme pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zo erg dat ik niet meer kon liggen en dus ook niet heb geslapen 's middags. Ik heb geen idee wat het was, maar het was niet lekker. Ik werd er ook steeds misselijker van.
    Uiteindelijk ben ik gisterenavond in bad gaan zitten en dat hielp wel tegen de pijn. Ik werd er alleen erg licht in mijn hoofd van. Dus ook maar weer uit bad gestapt.
    Om 10.00 uur in bedje gaan liggen en uiteindelijk in slaap gevallen. Ik moet tegenwoordig elke twee uur eruit om te plassen! Echt geen pretje, want wij hebben alleen beneden een wc! :(
    Vanmorgen toch maar weer een zetpil gezet, alhoewel ik niet het idee heb dat het veel helpt. Als ik me vandaag weer zo rot voel, dan stop ik er weer mee en ga ik maandag wel even langs de dokter om te kijken of die nog iets anders voor me heeft.

Verder dit weekend geen plannen, dus ik kom wel regelmatig even om een hoekje kijken.
    Liefs, Maartje

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik heb lekker geslapen vannacht en ik hoefde er maar 1 keer uit, ipv de gebruikelijke 2 keer :).
    Vanmorgen op tijd mn a.s. zwager naar het station gebracht en daarna ook maar boodschappen gedaan, heb nu echt weekend voor mn gevoel.

In de planning staan wat dingen voor mn werk die ik wil afronden voor ik met verlof ga, dus daar ga ik in elk geval een uurtje voor zitten en verder zie ik nog wel. Vanmiddag even richting het dorp, ik mag van mezelf nog een leuk boek uitzoeken :).

Lief heeft dit weekend dienst en moet zo nog even richting zijn werk, dus dan ga ik ook maar wat werkdingetjes doen, hebben we daarna lekker samen tijd voor andere dingen.

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hihihi, Nynke, ik zie bij het kopje 'aangeboden' dat je je meidenspullen aan het opruimen bent! ;) (Misschien ook een tip voor de dames die al weten dat ze een meid krijgen!)

Grrrrrr, kom er net achter dat onze vriezer het begeven heeft. Niet gek na al die jaren, maar het komt helemaal niet uit! :evil:

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ nijnie; Wij hebben zo'n snelhechter gekregen waarinstaat hoe je moet poepen en piesen enzo :( Nogn iet echt goed doorgelezen, zal ik van de week wel ff doen.
    Wel een leuke cursusleidster vind ik. Weet ff niet hoe ze heet (dianne ofzo?) Ze komt iig uit Huissen en is erg blond en zonnebank bruin :) Ojah en heeft 6 (!) kinderen. Misschien hebben we dezelfde....

Hmm lekker weertje hier! EN voor de de verandering heb ik heeeerlijk geslapen! Zal zo de enveloppen maar gaan schrijven...We hebben ze toch binnen...

16. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Nynke: super dat je kindje nu zo aanwezig is!
    @laura: zeker rustig aan gaan doen hoor! Veelr= rusten!

Ik vergeet ook wel eens dat ik niet meer zo veel kan doen als voor zwangerschap...dan ben ik wel heel snel moe enzo maar dan denk ik: even doorzetten nog, dan wil ik nog paar dingetjes afhebben..gevolg? Nog meer last van vermoeidheid, voel me dan zelfs ziekjes..de dag erna ook nog...Ik heb dat zelfs al als ik wat langer in de auto heb gezeten en heb gehopt (babyspulletjes) dan kan ik s avonds en de volgende dag weer veel liggen op de bank wat voel me dan gewoon erg zwak en niet lekker...
    Dus ik probeer toch maar zoveel mogelijk rustig aan te doen, al valt dat niet altijd mee..

Heb dat soiezo iedere avond wel dat ik me wat minder fit voel en last heb van mn bekken en soort van zwaar gevoel in buik,in bed gaan liggen is dan ook echt een ramp...hebben jullie dit ook elke avond? S ochtends is het dan weer minder.

Volgens mij heb ik het al een keer verteld maar ikn kan me soms zo ergeren an schoonmoeder en haar vriend...nouja, ergeren is beetje groot woord. maar dochter van vriend van schoonmoeder is over 3 weekjes al uitgerekend. Ik vraag dan ook altijd naar haar (vanaf begin al) hoe het met haar en zwangerschap gaat enzo..dan verteld hij allemaal enthousiast, schoonmoeder ook, en als ik daar dan op reageer, bijv. dat heb ik ook, of als ik dan mijn dingetjes over zwangerschap wil vertellen gaan ze over op ander onderwerp? Snap wel dat niet iedereen zwangerschapsverhalen wil horen maar eventjes luisteren kan toch wel of vragen hoe het met mijn zwangerschap gaat? Want dat doen schoonmoeder en die vriend eigenlijk haast niet..en dan is er ook nog een kennis waarvan dochter zwanger was (inmiddels bevallen) en dan kregen we ook steeds van alles over te horen, terwijl we heel dat mens niet eens kennen....Ook schoonzus kent diegene goed en die had het ook altijd over die persoon (die dus inmiddels bevallen is)....Twan en ik vonden dit beetje vreemd wel...maarja...

Schoonvader is gelukkig heel anders hierin. het eerste wat hij zegt als we naar hem toe gaan of hij bij ons is: 'En, hoe is het met moeders, hoe is het met vaders (is op zn brabant gezegd denk ik, zo met die s erachter?) en hij vraagt dan ook altijd hoe het met de kleine gaat en of we nog controle enzo hebben gehad, echt heel aardig en leuk dat ie daarnaar vraagt. Vind ik wel prettig. Dus alleen schoonmoeder en haar vriend en schoonzus vragen er eigenlijk nooit zo naar....Mijn ouders wel altijd en zusjes ook, zelfs onbekenden vragen hoe ik me voel en hoever ik ben haha..

Sorry voor lange verhaal maar stoorde me gisteren gewoon weer heel erg aan gedrag van schoonmoeder, ofja, dat zij dus helemaal niet naar mijn zwangerschap vragen maar zich wel interesseren en voluit praten over anderen die zwanger zijn...erg vervelend...
    (maar heb gelukkig helemaal niks met schoonmoeder)

Liefs

Sylvia

Ben trouwens 30 weken zwanger..jaaaaaa! :D (vanaf donderdag)

17. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Nynke: tja nu natuurlijk niet gaan mopperen als je kleine aap te druk is in je buik he! hihi.

@Over de namen: wij hadden heel snel een meisjes naam en de tweede naam. De roepnaam is nu veranderd in de tweede naam. We vonden de roepnaam niet zo leuk bij de naam van onze zoon passen. We hebben een nieuwe tweede naam bedacht en nu is het helemaal ok.
    Voor wat betreft de jongensnaam, nou die is hier al tien keer veranderd. Dacht ik dat ik klaar was, zegt manlief, nou nee vind het toch helemaal niets. Heb gezegd dat hij maar eens op internet en in de boeken moet. Nou hij kwam met een hele leuke naam en die is het nu. Tweede naam weten we ook al. Bij mijn zoontje hadden we ook heel lang nagedacht over een jongesnaam. Vinden we blijkbaar moeilijk. Ik had de naam Matthijs maar mijn man heeft negatieve associaties met iemand die zo heet dus dat wordt het niet.
    Als mijn zoontje een meisje was geweest drie jaar geleden dan had ie Charelle geheten, Maar nu is het dus Rowin.
    Zou onze namen ook graag vertellen, gewoon om te horen hoe jullie hem vinden maar doe het toch maar niet.

Kus Diana

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    oeps, over de meisjes naam bedoel ik eigenlijk de tweede naam is nu de roepnaam geworden.....foutje

19. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Blijkbaar voor iedereen toch ee zoektocht, de juiste naam vinden! Gelukkig voor mij hebben ze in België niet echt meer de traditie om meerdere namen te geven, dus hoef ik maar één naam te zoeken...al lastig genoeg! En de naam die wij hebben komt hier ook niet veel voor...in de statistieken van Belgie komt hij in 2002 5 keer voor en in 2005 13 keer...

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bij ons wordt het dus Eline Lyliane Judith Soulet (laatste is haar achternaam, hihi) Ik heb er geen problemen mee om hem al te vertellen aan jullie, ik hou het alleen voor directe omgeving nog even stil. Haar tweede en derde naam zijn de voornamen van haar oma's en haar eerste naam is de naam die mijn ouders hadden gekozen voor mijn broertje als het een meisje was geweest. Die trotse oom wordt tevens haar peetoom. Is helemaal in de wolken, letterlijk een figuurlijk (vliegt op de 747s van KLM, hihi) Hij komt hier niet zoveel voor, in Nederland weet ik niet...

Verder alles ok hier, neem een beetje teveel hooi op mn vork op het moment, maar kan even niet anders. merk wel dat mijn lichaam af en toe protesteert en ga dan even zitten...

Kusjes en sorry dat ik ff niet veel reageer op iedereen, komt na de 25e weer helemaal goed omdat ik dan waarschijnlijk stop met werken (ligt een beetje aan het seizoen)...

Maandag laat ik jullie natuurlijk even weten hoe de 32 wk echo is gegaan!

Deel Deze Pagina