Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

Daar ben ik weer! Toch nog op dinsdag, het viel allemaal mee met mijn avondplannen.

De training was leuk en goed te doen. Pas vanmiddag kreeg ik een beetje last van mijn stuitje van de stoelen. Op 10 september volgt deel twee. Sommige cursisten dachten dat ik dan al bevallen zou zijn, haha! Gelukkig niet (hoop ik tenminste) want dat vind ik zonde van de training (het gaat over persoonlijke effectiviteit).

Na ruim drie kwartier bijlezen nu dan even wat reacties:
    @ Maartje: waar in NZ heb je gezeten? Ik heb een half jaar in Palmerston North gewoond.

@ Nijnie: ik weet het zo net niet met de nesteldrang van mijn man. Hij heeft dan wel de lijstjes opgehangen, maar het huis was vanavond echt een zootje terwijl de kraamzorg om 20.00u voor de intake zou komen. Ik moest dus in 1 uur tijd: De vaatwasser uitruimen zodat de vuile vaat er in kon (die stond op het aanrecht); twee overhemden en 1 trui en 2 paar schoenen verwijderen uit de woonkamer; stofzuigen; een doos pruimen weggooien die niet goed meer waren; de salon- en eettafel afnemen; het toilet schoonmaken; vuile onderbroeken etc. verwijderen uit de slaapkamer en badkamer (ik dacht dat de kraamzorg misschien ons hele huis zou willen zien: dat is dus niet zo, maar goed het is nu wel weer netjes bij ons); oud papier verzamelen en in de doos stoppen; post opruimen... zucht... niet zo leuk dus

@ Laura: 8 sept heb ik helaas al een vrijgezellenfeestje...

@ Marieke: mooie naam hebben jullie uitgekozen, fijn dat jullie meisje goed groeit. Maar wat een luie donders zeg die "schilders" van jou!

@ Appeltje: Is het schilderen inmiddels echt begonnen? Ongelovelijk wat voor muziek dat soort lui opzetten inderdaad.

@ Andrea: Gefeliciteerd met het nieuws dat jullie kindje een zoon is!

@ Xenas: wij zijn druk bezig met geboortepost, maar zijn er nog niet helemaal uit.

@ Jotim: ik dacht ook dat je "gewoon" een blanke hollandse meid was. Ik had me wel laatst zitten verbazen over het feit dat ik vermoedde dat er alleen blanken op oktober zaten, dat leek mij al stug eigenlijk.
    Grappig hoe je jezelf een totaal ander beeld van iemand kan vormen.

@ Irene: Ik ben de laatste tijd ook weer wat banger dat er "iets' mis is met ons kindje. Het hoort er vast bij, geen stress!

@ Nynke: Super dat je terug mag naar de vk!

@ Chrisje: Mijn man maakt ook steeds meer flauwe opmerkingen over "ENOOOOOORME buiken" en zo. Waarom mannen niet opvangen dat het écht niet leuk is als je ze zegt dat iets niet leuk is is mij nog steeds niet duidelijk... Mars en Venus waarschijnlijk maar weer eens lezen.
    :-S

@ Sylvia/Xenas: wel uitkijken hoor met melk drinken, het schijnt dat het drinken van veel melk tijdens de zwangerschap gekoppeld is aan latere koemelkallergie bij baby's. Ik weet niet zeker of het waar is, maar toch...

@ Kiss: waggelen is niet goed voor je heupen hoor, probeer zoveel mogelijk gewoon te lopen en ook niet je buik voor je uit te duwen!

Hier op de enorme schoonmaakexplosie die ik hierboven al beschreef weinig nieuws. Manlief is nu de hort op (ik net terug uit een hotel, en nu zit hij weer in Finland... pfff). Dat wordt weer een nachtje met Harry (bijna uit inmiddels).

Groetjes!
    Maris

ps ik heb trouwens een megamooie luiertas in zwart met oranje, maar die is van Bugaboo dus zeker niet in de categorie goedkoop (89.95 euro).... Mijn man heeft de hele wagen uitgezocht inclusief tas, cool he?

2. Goedemorgen meiden!

Vannacht voor het eerst geslapen met de voedingskussen.. kwam wel zo als normaal moeilijk in slaap.. maar daarna heb ik volgens mij best doorgeslapen..
    Moet nu wel eerlijk bekennen dat ik steeds meer pijn in me onderrug en heupen krijg.. en mijn boven benen doen zeer...
    Vanmorgen werd ik ook wakker met hoofdpijn.. dus gelijk de dag maar begonnen met een paracetemolletje!
    Nu op mijn werk.. met een lekker bakkie thee...
    nog maar 13 dagen te gaan!

BABY VAN DIAAN, GA NU EENS HEEL SNEL MET JE KOPPIE NAAR BENEDEN!

@maartje... leuke site he.. maar heb nog niks daar besteld..
    Waarschijnlijk wordt het het lakentje met de naam!

De doos van de hema was ook binnen met de spullen die ik besteld heb.. leuk leuk!
    ook de lamp is erg cool!
    Zal binnenkort wel even wat foto's maken!

Trouwens choco.. nice tijgerprintje!

3. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen

Hier weer een goede nacht gehad zo wil ik er nog wel 70.
    Xenas waar heb jij een lamp vandaan. Ik zoek mezelf rot naar een lamp
    Choco leuk printje. hihihihi

Zo ff koffie hoor want wakker worden wilt niet echt lukken.
    Heb gisteren nog de vlopjes geschreven he he eindelijk. Straks maar meteen van die leuke geboortezegels halen. Of misschien even kijken naar de persoonlijke postzegels op tnt

BABY VAN DIAAN, GA NU EENS HEEL SNEL MET JE KOPPIE NAAR BENEDEN!

Ook schop onder me kont aan de slag hup hup hup

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chrisje: en heb je nu beter kunnen slapen? Fijn dat alles goed was bij de vk.

@Maartje: stomme duiven ook. Zo blijf je wel bezig!

@Diaan: BABY VAN DIAAN, GA NU EENS HEEL SNEL MET JE KOPPIE NAAR BENEDEN!
    En bedankt voor de tip van de pampers. Ik gebruikte de gele eerst ook maar ook de dunne bv poep kwam daar gewoon doorheen. Ik heb nu twee pak gele en de rest word gewoon de kruitvat.

@Missyess: fijn dat je weer door de apk heen bent. Ik duim voor je vader en zal een kaarsje branden.

@Marieke: o, wat zal jij kwaad geweest zijn meid. Maar wat heb je nu uiteindelijk gegeten?

@Choco: mooie tijgerprintje meid. ;)

@Maris: fijn dat de cursus mee viel. 10 sept moet haalbaar zijn voor jou. En is Hary nu uit?

@Xenas: die pijn hoort er helaas bij hoorde ik gisteren op cursus. Alles begint nu te verweken en dat lgeeft pijn helaas.

@Jotim: wat een werk he die enveloppen? Ik moet nu nog opzoek naar postzegels en sluitzegels. Tnt is een goed idee. Thanks.
    En nu aan het werk Dame!

Hier alles goed. Weer goed geslapen. De cursus was erg leuk gisteren. Veel herhaling maar toch, het is leuk even een uurtje echt met de zwangerschap bezig te zijn.
    Nu ook mezelf even een schop geven en de badkamer gaan doen. Tot later!

5. jotim... kijk even op de site van de hema!
    daar heb ik de lamp vandaan!
    Je hebt hem in aqua en lime.. en hij kost maar 8 euro!
    en is leuk..
    zitten soort gaatjes in.. dat zijn sterretjes.. dus ik denk dat als hij aan staat je die sterretjes ziet!

nynke.. ohh das minder! Dat het erbij hoort.. niks aan te doen dus?

Shit net geprikt.. heb vandaag weer een glucose dagcurve.. en waarde was 9,4 ... veelste hoog dus!
    Vanmiddag en vanavond weer prikken.. en dan de waarden doorgeven aan de vk...
    wat gaan ze daarna doen..
    anne jij weet het wel denk ik!

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo, ik heb 6 uur achter elkaar geslapen! Waar een mens al niet blij van kan worden! Normaal word ik echt niet blij voordat ik de 8 a 9 uur heb gehaald!

@NiCa; goed zo! Wel luisteren! ;)

@Diaan: BABY VAN DIAAN, GA NU EENS HEEL SNEL MET JE KOPPIE NAAR BENEDEN!

@Missyess; een kaarsje voor jullie! Ik hoop op een goede uitslag!

@Marieke; oh meid, wat irri! Ik kan me voorstellen dat je niet blij was!

@Maris; ik heb samen met een vriendin een auto gekocht en ben allebei de eilanden helemaal af geweest. Echt van links naar rechts en van boven naar beneden. Het was een supertrip! Palmerston......volgens mij hebben we daar alleen overnacht, maar dat zou ik even na moeten zoeken. Ik heb na die reis zo'n heftige periode gehad (o.a. overlijden van mijn moeder) dat ik veel details niet goed meer kan herinneren. Ik moet dus zeker nog eens terug! ;) Geen straf, want ik vind het een geweldig land. We hebben zelfs overwogen om er te gaan wonen.

@Xenas; hopelijk is de hoofdpijn al een beetje weg!

@Jotim; vind jij lampen ook zo moeilijk?! Ik kom er ook echt niet uit!

@Nynke; ja ik weet dat ze er zitten, maar ik vind frisse was van buiten zo lekker, dus ik blijf stug proberen.
    Niet te hard schoppen he?! ;) :)

Mijn broer komt zo met zijn zoontje. Kan ik even lekker met hem badderen in het grote bad! Joepie!

7. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Goedemorgen allemaal,

heb lekker mijn zoontje naar de peuterzaal gevracht, (gaat nu goed metzijn herstel! joepie), heb ff snel bijgelezen.
    Ga nu de badkamer doen en boven opruimen, vanmiddag de koelskast schoonmaken en de vaatwasser van binnen reinigen. Moet vanmiddag de hele middag thuis blijven want de bedklossen worden bezorgd.....

Die nesteldrang is toch aanwezig, niet normaal meer.
    komt dat het ook allemaal zo dichtbij komt. Op mijn banner staat nu 50 dagen maar ik word natuurlijk rond de 38e week ingeleid en dat zijn geen 50 dagen maar ongeveer 35 a 38. Dus tja dan gaat het ineens snel.... :)

Mijn mannetje begon al over de vluchttas neerzetten, wordt ook een beetje onrustig denk ik.

Heb net zitten nadenken wat mijn zoontje kan uitdelen op de peuterzaal als de baby geboren is, iemand een idee?

Ik vond wel deze site, staan leuke dingen op, ook voor de eventuele kraamvisite.

http://www.geboortetraktatie.nl

Als iemand een creatief idee heeft wil ik het graag weten. Ik vind de prijzen op deze site nog meevallen. De snoepjes die erin gaan vind ik wat prijzig maar ik bestel ze dan leef denk ik en haal ik zelf snoepjes, is veel goedkoper.

Dus idee zijn welkom, ook ideen voor een traktatie voor een verjaardag van een bijna 3 jarige zijn welkom. Mijn zoontje wordt 12 oktober 3 en dan kan ik eventueel als wat voorbereidingen doen ofzo.

Fijne dag allemaal

Diana

8. leuke site..
    ga meteen even kijken!
    ik weet niet hoor.. of wij kraamkadootjes doen!

maartje.. nee nog neit helemaal.. erg he!

gewoon maar rustig aan doen op kantoor!

joepie.. krijg net bon dat ik mijn kruidvat mama doos mag ophalen!

wie heeft die al?

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Xenas: ja helaas idd niks aan te doen. Goed ondersteunen met kussens en wat vaker wisselen van zij. Wat kl#te van je suiker. Ik hoop dat de andere waardes wel goed zijn.
    In mijn kruitvat doos zat erg weinig. Wat info, twee luiers en een poederbewoordoos. Maar het kan erg verschillen heb ik al gehoord.

@Maartje: nee een kleine schop, maar heb wel de badkamer klaar nu. Buiten de was droger is idd erg fijn, en die duiven, tsja.
    Fijn dat je weer wat beter hebt geslapen meis. Geniet van je bad.

@Diaan: het gaat nu hard idd. Ik moet ook nog 50 dagen maar ik word dan niet ingeleid. Succes met je nesteldrang. Ik heb de bakmer klaar en heb boven gezogen. Nu even niks meer en dan vanmiddag beneden nog even.
    Bedankt voor de link. Ik ben niet zo crea helaas.

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Zo badkamer en slaapkamer gedaan, heb het wel in iets minder heftig dan normaal gedaan. Zuigen doet mijn mannetje maar en dweilen ook.
    PFFF heb het bloedheet.

@Xenas: kreeg ook net het afhaalbericht, ga hem binnenkort halen, had begrepen dat het niet zo'n super doos is.
    Wij doen geen kraamcadeautjes voor de kraamvisite hoor, maar ze stonden toevallig ook op dieze site. Dat de kraamvisite mijn kleine mag bewonderen vind ik al een groot kado, hihi. Succes met je suikers, hoop dat het meevalt. Zal vervelend voor je zijn om te moeten gaan spuiten. Ik weet echter al niet beter, doe het al 17 jaar vier keer per dag :(

@Nynke: die gele pampers maat 1 zijn inderdaad goedkoper. Ik bedoel vanaf maat 2.
    Heb inderdaad die kortingsbonnen ook.

11. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Ik heb de bon van kruidvat ook, dus ga hem straks ff halen. Gaan we even vergelijken wat er in zit? haha......wij hebberige a.s. mama's

12. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    hallo meiden

Hier ben ik dan ook weer ff snel, we zijn volop bezig in ons nieuwe huis moet veel meer aan gebeuren dan dat we dachten, hebben net 2wk bij me schoonmoeder ingewoond, en een maand zonder internet gezeten, dus heb nog niet bijgelezen, hihi heb ik ook nog niet echt de tijd voor.
    Hoop dat het met iedereen goed gaat, zag in de vluchtigheid wel dat liedel al bevallen was

Liedel en man van harte met jullie dochter Isa hoop dat alles goed gaat met jullie

Ga als ik tijd heb alles bijlezen

Hier gaat het verders goed alleen me bloeddruk is te laag en daar heb ik behoorlijk last van en van issias. Tja en ik gun mezelf niet echt rust door de verbouwing

gr Marianne

13. hoi marianne.. gezellig dat je er weer bent!
    Er is idd een hoop geklest!

ja marize.. gaan we hem idd even vergelijken hahaha!

14. Goede morgen allemaal,

Gisteren verplicht rust moeten houden van m'n mannetje. Had maandag de hele dag door harde buiken. Erg irritant. Mocht dus gisteren helemaal niks doen van 'm. Nog niet eens de afwas. Hij heeft ook gekookt. Gisteren ook een stuk minder harde buiken. Weer gewoon binnen de norm. Wel ontzettend veel geslapen. Was er pas om 10 uur uit en tegen drie uur ben ik weer 2,5 uur gaan pitten. Waar ik zo moe van was?

Vannacht weer een redelijke nacht gehad. Na 1 uur zowaar doorgeslapen tot 6. Toen weer een uurtje wakker en net pas 10 uur wakker geworden. Begin er nu een beetje aan te wennen de de kleine zo fanatiek is.

Een luiertas hebben wij trouwens nog niet gekocht. Die op de site van the little company staan vind ik wel leuk. Wacht nog even met de aanschaf tot ik weet of de borstvoeding gaat lopen. Want dan wil ik er eentje met afritsbaar koeltasje voor als ik moet gaan werken.

Wat betreft de 'vluchttas' die staat bij ons al klaar. Moeten nog een paar rolletjes dextro is en dan is ie good to go. Vond mijn mannetje fijner dat ie 'm gewoon kan pakken mocht het zover zijn. We moeten toch naar het ziekenhuis en hij begint aardig zenuwachtig te worden. Hij kan niet goed begrijpen dat ik niet opzie tegen de bevalling. Doe ik ook niet. Heb altijd meegekregen van m'n moeder dat dat wel te doen is. Doet wel zeer, je krijgt er alleen heel veel voor terug. Ben eerder licht gespannen voor de grote verandering als de kleine er is. Hoe ik daar mee om zal gaan vind ik spannender dan de bevalling en de babyverzorging.

Kan trouwens ook beginnen met het schrijven van de enveloppen. Zijn nog niet helemaal uit de lijst van mensen die een kaartje gaan krijgen. Heb wel ruim voldoende enveloppen besteld in ieder geval.

Wij hebben nu trouwens zo ongeveer alles wel binnen of besteld. De katoenen luiers komen eraan en als het goed is komt morgen nog een doos van de Hema binnen met het badje en nog wat spulletjes.

Even een vraagje voor de mensen die bij de babydump hebben gekocht. Wij hebben daar ook hoeslakens besteld alleen passen deze voor geen meter. Die dingen zijn simpelweg geen 1.20 m. Hebben jullie dat ook. Ga nu maar nieuwe halen bij de Hema en dan die andere terugbrengen naar de babydump.

Sorry voor het egoberichtje trouwens... jullie kletsen zoveel in een paar dagen dat ik de draad even kwijt ben.

Liefs Silvie

15. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Diaan, ik laat Ryan "ijsjes" trakteren: Ijscup, nu volop te verkrijgen (Van die vierkante) met daarop een blauwe spek (te verkrijgen bij de Jamin). Inpakken in cellofaan, lintje en kaartje eraan en klaar. Dit trakteer ik ook op mijn werk voor de kindjes (kinderdagverblijf).

Voor Ryan's verjaardag zal ik ook eens nadenken, hij wordt 1 november 3 jaar, drukke tijden....

Kraambedankjes doen we waarschijnlijk wel, maar heel simpel: Blauwe uitdeelzakjes (Hema, 10 voor €1,95) met daarin blauw en witte hartjes (Jamin). Kaartjes zitten al bij de uitdeelzakjes (Weet alleen niet hoe groot ze zijn), naam en geboortedatum erop en klaar.

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    kreeg net zo'n trek in shoarma. Ben de vriezer in gedoken, lag nog vlees en twee broodjes in de vriezer, had nog een restje knoflooksaus en heb nu heerlijk gegeten. OOOOh zo lekker.
    Hoop niet dat ik iedere dag zo'n lekkere trek krijg, dan vliegen de kilo's eraan. Maar deze nemen ze me niet meer af.

@Mama van ryan: goed idee om eens bij de jamin te gaan kijken, had ik nog niet aan gedacht. Ook die hemazakjes ga ik eens bekijken. Bedankt voor het meedenken.

groet Diana

17. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Misschien een domme vraag maar wat gaat er nou precies in de vluchtkoffer? :oops: :oops:

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zo... ik kom me weer hier melden! Ben een dagje weggeweest en geslapen in het huis van schoonmoeder. Nu zijn de trappen goed droog en is de verflucht grotendeels weer vervlogen. Lekker vannacht weer in mijn eigen bedje slapen.

Nu begrijp ik die verhalen van gebroken nachten iets beter. Wat heb ik toch een rugpijn gehad. Elk uur wakker. Pffff.... ben toch blij dat wij thuis op de valreep een nieuw bed en matrassen hebben gekocht. Het scheelt heel veel ongemak en rugpijn.

Vandaag weer goedgekeurd door de vk. Ze vond dat ik een mooie, compacte buik heb. Ik zal geen achtponder krijgen, maar dat is ook niet zo heel gebruikelijk bij (half) indische kindjes. Over 2 weken mag ik weer en daarna moet ik elke week terugkomen. Jeetje... dat voelt ineens hoogzwanger! :D

19. @ choco: geloof dat Jotim het ook al in een van de nieuwsbrieven had gezet. Dit zit er in ieder geval in die van mij:

2 oude t-shirts voor tijdens de bevalling (mogen eventueel weggegooid worden)
    4 setjes kleding voor de kleine (moet waarschijnlijk een paar dagen blijven na de bevalling, in ieder geval minstens 1 setje)
    4 rompertjes
    2 mutsjes
    2 paar dikke sokken voor tijdens de bevalling
    pyama voor na de bevalling
    kleding om weer in naar huis te gaan
    badjas
    fototoestel met reservebaterijen en lader voor baterijen
    mobiele telefoon lader
    lijst met alle belangrijke telefoonnummers
    paar pakjes dextro

20. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Voor een ziekenhuis bevalling

- verzekeringspapieren
    - Ponsplaatje
    - de Kraamwijzer
    - Toiletartikelen
    - 2 t-shirts of nachthemden
    - slippers en warme sokken
    - Ochtendjas
    - Strechbroekjes of - slipjes
    - Setje kleren baby

- - rompertje (of luierbroekje en hempje)
    - - Truitje, broekje
    - - jasje of babycape, mutsje
    - Schone kleding voor na de bevalling
    - Lijst met telefoonnummers van familie en/of vrienden
    - (voedings) bh's
    - Fototoestel/videocamera
    - een baby(-auto)stoeltje met E-keurmerk

Dit is het lijstje wat in mijn kraamwijzer staat als vluchtkoffer

Deel Deze Pagina