@Bolletje: jij mag gewoon niks meer eten dan komt het wel goed met je beeb. 10 pond of laten zitten? Hmm dan toch maar gaan voor de tien ponder hoor. Ja de september mama's gaan goed daar.
Hoihoi Ga even niet op iedereen reageren, heb wel alles gelezen hoor! ik heb weer een aantal mooie buikfoto's gezien van jullie en foto's van kamertjes en kaartjes, leuk hoor allemaal! Hier gaat alles goed. Geen bijzonderheden. Nog 2 weekjes werken en dan heerlijk met verlof. Ik kijk er zo naar uit om alle kleertjes te wassen enzo! XXXX
Stelletje kletsers Xenas: jij mag niks meer kopen weet je nog ! dus ik pik de tip in van hema site. Mmmhh heb ook niks meer nodig. Ja dacht al dat we dezelfde gordijnen hebben van de HEMA he. Maartje weltrusten even lekker slapen. bolletje nee laten zitten is echt geen optie Nynke ja begint helemaal te komen. foto van het bedje is mislukt maar komt morgen wel ofzo. Stond net in de winkel wist ik niet meer wat ik kom doen daar. Is ook wat zo'n totale verduistering van je geheugen. Heb trouwens bij veel dingen die ik drink misselijk of maagzuur. Vind niks meer lekker qua drinken. Sylvia veel plezier bij de vk. Zo ga nu even topic bij lezen van aug baby's en sep baby's komt stiekum echt allemaal dicht bij he.
@ Sylvia: mijn borsten zijn wel flink gegroeid in het begin van mijn zwangerschap, maar de laatste 2 weken merk ik dat ik moeite heb met het dichhtkrijgen van mijn bh. Heb daarom tussenstukjes gehaald. Echt ideaal, zit stukken beter zo
Zo... de kraamzorg is weer weg en ze heeft hier 2 uur gezeten. Het was erg gezellig. Ik had jullie toch al verteld dat zij naast mijn moeder lag op de kraamafdeling toen zij van haar dochter en mijn moeder van mij en mijn zusje beviel? Nou... ze wist nog precies hoe die bevalling is gegaan... en dat mijn vader 2 weken lang elke dag maar weer met de camera in de aanslag naar het ziekenhuis kwam, omdat ie dacht dat het vandaag wel zou gaan gebeuren. (mijn moeder had al een week 5 cm ontsluiting, maar de weeën zetten niet door). Op dat moment miste ik wel weer mijn ouders hoor! Dat ze dit allemaal niet meer mee kunnen maken. Ik ken die verhalen helemaal niet van vroeger en een - voor mij redelijk - onbekende vrouw die kan het nog helemaal voor de geest halen. Voelde wel een beetje gek, maar ook weer vertrouwd. Affijn, ik krijg 52 uur kraamzorg en mag haar ook bellen voor support tijdens de weeën al voordat de verloskundige komt. Misschien een leuke tip (en om de lange verloftijd te vullen) voor de aanstaande moeders. Ik ben via de site van de hema bezig met het samenstellen van een fotoalbum van de zwangerschap. Hierin start ik met de positieve test en heb hierin de echo's, foto's van de laatste vakantie, buik, aankopen, klusfoto's en aankleding van kinderkamertje gestopt. Ik eindig met de eerste foto van die kleine. In tekstkaders schrijf ik hoe de zwangerschap verliep enzo. Zo heb ik een mooi overzicht van de zwangerschap voor hem en mij voor later. Trouwens, heb je die novembermama's gezien? Die kunnen kletsen hoor, daar zijn wij niets bij. Zij zijn al ver over de 800 pagina's! Jeetje, Astrid... blauwe gekneusde tenen! (kan je wel iets anders de schuld geven van je 'waggelen' ) Xenas, ben je weer lekker druk meid? Veel plezier met de nieuwe auto! Misoh, heb jij dat ook? Ik zie die kont ook van links naar rechts gaan. Echt grappig, maar soms ook pijnlijk. Maris, nee, mijn kat is nog niet oud.... 5 jaar en superspeels en ondeugend. Nijnie, heb je je nog een beetje kunnen inhouden bij de Hema? Nesteldrang is lekker, maar niet altijd voor de portomonnee. Liesje, ik hoop dat de oogdruppels helpen en dat je niet aan de anibiotica hoeft. Mooie buikfoto Jotim! Ik ga er morgen weer eentje maken... ik heb nu een heel archief met foto's van week 4 t/m week 34. Leuk voor later! Nynke, jij krijgt ook lekker wat langer zorg. Beter hoor! Bij mij zei ze dat ze nog zou proberen om nog iets te verlengen, maar dat bekijken we in de kraamtijd. Sylvia, ik hoop dat alles goed was bij de vk en dat je je snel weer beter voelt. Maartje, het kan door een lage bloeddruk, maar ook door ijzergebrek. Ben je er onlangs nog op getest? Het kan hard achteruit gaan, dus hou dat in de gaten! Bolletje, fijn dat je buik weer een beetje ingelopen is. Je had waarschijnlijk gewoon een flinke groeispurt. Weet je wat ik doe om de suikers een beetje te beperken? Ik drink nogal veel sap, maar meng dat dan met water (half om half). Misschien een tip voor jou. Ik heb niet iedereen gehad (xcuus), maar mijn vingertjes zijn nu erg tikmoe. Fijne dag allemaal! Groetjes, Appeltje P.S. Morgenochtend gaan wij officieel ons samenzijn vastleggen in een geregistreerd partnerschap. Dit is hetzelfde als trouwen (krijg ook zijn naam enzo), maar we wilden het echte trouwen nog voor een ander keer bewaren. Gewoon op de gratis dag een het loket, maar toch.... blijft toch bijzonder...
Hé meiden! Ben ik weer! Ga even een poginkje wagen om te reageren op jullie geklets van 't weekend! Heb m'n tweede schermpje geopend @ Sylvia, kan me goed voorstellen dat je het gedrag van je schoonmoe raar vindt! Klinkt ook een beetje "apart" moet ik zeggen? Hoe was de verjaardag? @ Marize, trek je het nog een beetje zonder mannetje en kids? Je hebt ons in ieder geval nog @ weet niet meer wie: Luiers... ben er nog niet zo uit... Bij de Etos waren ze al door de kleinste maatjes heen... Zat er over te denken om 3 pakken 1 en 3 pakken 2 te kopen... 1 is tot 5 kg... Da's 10 pond... dat duurt toch wel een week of 2 voordat ze daar uit zijn of ben ik nu zo dom? @ Kirsten, wat gaat dat al snel! Over 2 weekjes heb je je kleintje al in je armen! Wauw! @ Xenas, wat een prachtige babykamer! Lekker he, als alles zo goed als af is! Haha, wij hebben nog 5 dozen kleertjes van mijn neefjes staan die we nog moeten doorspitten... is dus nog niet echt opgeruimd.... @ Marsja, WELKOM! Gezellig zeg, nog een oktobermama! Gaat alles goed met je zwangerschap? @ Marieke: Lekker, verlof Geniet ervan! @ Irene, ik vind kaartje 2 en 3 allebei heel erg leuk! Sorry, kom voor vijven niet verder dan pagina 663 en 't is nu 7 voor 5! Volgens mij ben ik om 15.00 begonnen met bijlezen (tussen 't werk door ). Vanavond met m'n ventje naar FC Zwolle! Ben benieuwd! Voor 't eerst saampies naar een voetbalwedstrijd, haha! Hopen dat 't droog blijft, aangezien ze nog bezig zijn met het nieuwe stadion (waar ik trouwens nog steeds niks van snap, aangezien ze 't niet echt toppie doen . Zaterdag met m'n mams bij Etos die zwitsal bad-spulletjes gekocht! Heerlijk zeg! Ben helemaal in m'n nopjes! Ook de bijdehandjes voor 10 euries gekocht en geurbuiltjes... Tjonge, wat zijn die laatsten duur zeg! 3 euries voor 3 van die kleine zakjes... Schande Volgens mij is onze kleine gedraaid... hopelijk niet weer terug in stuit, maar ik voel toch duidelijk nu een lichaampje rechts ipv links en vanochtend trappelde hij/zij aan de linkerkant... Was zaterdagavond ook al superdruk en ineens FLOEP! Enorme draai (althans, dat gevoel had ik)! Vraagje trouwens, heb zo net boven mijn schaambotje in mijn onderbuik bij het lopen een soort van spierpijn gevoel (maar dan net weer anders) zijn dat m'n banden of kan dat ook met indalen te maken hebben? Nou, ik ga afsluiten en dan gauw ff boodschappies doen! Fijne avond meiden! Dikke knuf Chris
@ appeltje: leuk dat de kraamzorg bij jou zo veel informatie over je ouders kon geven! erg bijzonder! Heel veel plezier morgen bij het registreren van jullie samenzijn,maak er een leuk dagje van! @ chrisje: ik heb ook geen idee hoe snel het gaat met die luiers. Ik heb er zonet ook nog even naar staan kijken, maar heb alles toch maar laten staan. Voorlopig red ik het wel en een sprintje naar de winkel is snel getrokken als de nood aan de man komt. Het voelt nog gek om in de luierafdeling te staan vind ik! De novembermamma's al over de 800 pagina's? jemig! Het was mij wel al eens opgevallen dat er per uitgerekende-maand nogal verschillen zijn, maar dit is wel erg heftig zeg. Ik ben al lang blij dat ik het hier bij kan houden! Ik ga eens even kijken of er al foto's zijn van de eerste baby's van de septembergroep! Groetjes Maris
@appeltje.. wat een super leuk idee.. ik ga meteen eens kijken! enne.. heeel veel plezier morgen! ook een geregistreerd partnerschap is bijzonder hoor! @ chrisje.. dank je wel...voor je comp over mijn kamertje jij suc6 met die dozen he! en veel plezier bij FC Zwolle! laast stonden ze nog ver achter ons.. misschien dat de meeste nov mama's ook al verlof hebben haha of al vroeg thuis zitten!
Appeltje: 21 augustus officieel nu vroegtijdig met verlof Doris: 21 augustus officieel nu vroegtijdig met verlof sinds 9 juli Diaan: 30 augustus officieel - nu al vroegtijdig 11 juli met verlof Maartje: 30 augustus officieel - nu al vroegtijdig met verlof sinds 14 februari Misoh: 31 augustus officieel - nu al vroegtijdig met verlof Nynke: 31 augustus officieel 6 weken nu al vroegtijdig met verlof Jotim: 1 september tot april Floortje: 3 september vanaf 10 augustus met vakantie Denisse: 3 september 6 weken Pol: 5 september 6 weken Anne36: 6 september officieel - nu al vroegtijdig met verlof MissYess: 7 september - 6 weken Nijnie: 8 september 7 januari 4 weken Marize: 9 september 6 weken nu al vroegtijdig met verlof Xenas81: 10 september 6 weken Jetteke: 11 september 4 weken Choco: 17 september 6 weken Astrid85: 18 september officieel - sinds 11 juli met vroegtijdig verlof Lvdwerf: 18 september officieel sinds 23 april met vroegtijdig verlof Maris: 25 september Chrisje: 26 september 4 weken Smeetje: 26 september 4 weken Wil je ook op de lijst? Stuur me een PB met je officiële datum en hoeveel weken dit van te voren is!
Die decembermama's kunnen dr anders ook wat van! Die hebben nu bijna even veel pagina's als ons, terwijl ze 2 maand later begonnen zijn! Ach vind dat wij genoeg kletsen hoor.. heb soms al moeite om alles terug te lezen! Liefs Kiss
Soms vraag ik me wel eens af of het wel echt zo leuk is kinderen... Hiernaast hebben wij een buurjongetje wonen van een jaar of 2 en de hele dag is hij aan het janken op een en dezelfde toontje. Om echt gek van te worden. Buiten zitten doen we niet meer omdat hij door zijn ouders ook buiten in de tuin wordt gezet. Zelfs de deur open zetten als het mooi weer is kunne we vergeten zodra hij weer begint. We worden helemaal gek van dat gejank de hele dag! Krijg de neiging om de buren hierover aan te spreken, maar we hebben helemaal geen contact met ze omdat ze heel erg in zichzelf gekeerd zijn. Als het jongetje eindelijk eens rustig aan het spelen is en zijn moeder begint te schreeuwen (tenminste zo klinkt het, het is een andere taal die ik niet versta) en dan begint hij weer te janken. Bah! Ze hebben nog 2 oudere kinderen en die spelen gewoon, daar hebben we weinig last van. Sorry, dit moest ik even kwijt
Het verschilt volgens mij heel erg hoeveel dames er per maand meedoen aan het bevallingslijst topic. Juni 2007 is bijv. gesloten op zo ongeveer de helft van het aantal pagina's als juli. Grappig allemaal, je kan er denk ik leuke statistieken op los laten. Ik hou wel van getallen waar een "lading" aan zit trouwens. Ben zelf bijvoorbeeld getrouwd op een vrijdag de dertiende, woon op huisnr 13. Onze auto bleek (zonder dat wij het wisten) ook op een vrijdag de dertiende te zijn opgeleverd uit de fabriek. Jammer dat er geen vrijdag 13 oktober is dit jaar. Zou wel grappig geweest zijn als ons meisje zich dan voor het eerst zou laten zien.
Ik heb echt helemaal niets met die getallen. Ik heb meer "iets" met "lieve"getallen (of klinkt dat heeeel raar?) Bijvoorbeeld 24 ofzo. Een even getal. Waar ik het ook wel eens over heb met Rein ( en ik dacht altijd dat ik de enige was) zijn mannelijke en vrouwelijke getallen IK vind sommige getallen echt mannelijk, zoals 9 19 vind ik dan weer vrouwlijk. Gek he?! Ben ook niet helemaal wies. Maar Rein heeft dat dus ook! Sinds ik dat wist, wist ik ; dit is 'm Ooh en ben trouwens bezig met mijn nieuwe wintercollectie. Baal ervan dat ik nu geen nieuwe broeken durf te kopen. Heb al nieuwe schoenen, truien en vesten. Ook al een nieuwe tas. Nu nog opzoek naar een mooie winterjas en als de kleine er is en ik weet welke maat ik heb haal ik nieuwe broeken.
@Appeltje: fijn dat je zo weer wat info krijgt. En lekker ook extra uren. Bij mij word tijdens de kraamperiode gekeken of het voldoende is en evt aangepast. Een hele fijne dag morgen en alvast van harte gefeliciteerd! @Chrisje: niet teveel luiers kopen meid, ze zijn uit het kleinste maatje zo gegroeid en je kan zo weer bij kopen, zover is het winkelcentum niet. @Pol: sommige kinderen wil je idd niet leuk vinden. Maar gelukkig is je eigen kind altijd leuk! @Astrid: meid wat een kooplust bij jou. Ik ga na de bevalling wel weer shoppen. Wat een geklets hier overal. Ach, de december mama's hebben ook wel en hoop mee gemaakt hoor. Ik moet nog zien hoe snel het hier gaat als iedereeen met verlof is. Voorlopig loopt er een wedenschap met Jotim hoor meiden. Die gaat voor 700 pagina's voor de nieuwe nieuwsbrief. Dus meiden: kletsen!
Zo, daar ben ik weer. Ik heb de hele middag geslapen en ben nog steeds moe! Schiet lekker op zo. Komt vast doordat ik in het ziekenhuis zo slecht geslapen heb. Morgen nog maar een dagje rustig aan en dan hoop ik dat ik me weer wat beter voel. Grappig Maris, wij zijn ook getrouwd op vrijdag de 13e! Ik heb ook echt iets met die datum. Ik heb even geen puf om op iedereen te reageren, maar ik lees wel braaf mee hoor meiden!
ja moeten jullie wel opschieten hoor met kletsen want binnenkort komt weer de nieuwe nieuwsbrief. Ik heb ook kooplust maar ik weet alleen niet waaraan. ZWkleding vind ik zonde van me geld. Klern voor de beeb heb ik ook al genoeg. Kadootjes voor de verjaardag heb ik ook al. Zou het echt niet weten. Appeltje en nynke wat een uren vond 44 uur al heel veel. Pol hahaha ja soms zijn kinderen niet leuk. en trouwens kinderen van een ander zijn nooit zo leuk als je eigen kinderen. Ongeveer 8 luiers per dag gebruik je. Ik hou al die tijd al een dagboek bij op babyopkomst. Hier zit ook elke week een stukje in over de groei van de baby en tips van de VK. Je kan zelf foto's toevoegen en een verhaal. Je kan het daarna laten drukken. Kreeg de Cd-rom mee van de VK en korting op het dagboek.
Mijn kat is weer terecht! Hij zat 2 huizen verder bij de buren op zolder. Zij zijn met de zomer altijd 6 weken weg naar hun stacaravan. Buurman komt af en toe post halen. Zo is mijn kat waarschijnlijk binnengeglipt. Buurman las het pamflet wilde net weer weggaan, want hij had zoiets van 'ah... nee, anders was hij wel al naar beneden gerend toen ik binnenkwam'. Maar iets in hem zei dat hij toch even boven moest kijken... en tadaaa.... daar zat meneer op het bed! Joepie!