Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Even snel een update van mij.

Ik had antagel voorgeschreven gekregen van de vk, maar omdat ik te zwak ben om het te halen (half uur heen en half uur terug) en ik niemand had die het op kon halen, en de apotheek het niet bij mij kon bezorgen vandaag. Kreeg ik iets anders, maalox, dat ik bij de plaatselijke drogisterij kon halen.
    Dit heb ik een uur geleden genomen en binnen een half uur kreeg ik het bloed heet, begon erg te zweten en kreeg hartkloppingen, pijn op mijn borst, hoofdpijn en heel erg duizelig. Ik kan bijna niet staan, dan lijkt het of ik ieder moment omval. De huisarts wist niet wat het was, zou misschien hyperventilatie kunnen zijn, maar mijn ademhaling is juist net als de rest van de dag, netjes rustig.
    Volgens de ha waren het ook geen bijwerkingen van die medicijnen voor zover zij kon vinden. Wel raar toeval dat ik er dan net last van zou moet krijgen na het innemen van die dingen.

Dus manlief komt nu maar naar huis (is wel anderhalf uur rijden) want het voelt nog steeds alsof ik ieder moment onderuit kan gaan.

Als het niet over gaat, dan moet ik vanavond naar de ha-post.

Ik hoop dat het over gaat, al ben ik bang dat het zo blijft, aangezien dit nu al meer dan 3 kwartier aanhoudt.

Ik houd jullie op de hoogte, desnoods via sms.

Liefs Laura

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden,

Daar ben ik weer. Ik merk dat ik steeds minder energie heb om te reageren. Ik voel me alleen maar beroerd en heb ook niet echt veel meer te melden.

Ik lees wel lekker mee, maar dat is op dit moment het hoogst haalbare.
    Ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het helemaal zat is. Ik gun mijn kindje de beste start die hij kan krijgen, maar soms denk ik wel eens; 'Kom nu maar, dan kan ik aansterken en jij verder groeien in de couveuze' :oops: Vervolgens voel ik me daar dan heel schuldig over. :(

@NiCa; fijn dat de bloedingen zijn gestopt! Ik hoop dat je snel naar huis mag!

@Laura; het zit jou ook niet echt mee he! Wat een ellende weer! Ik hoop dat je snel opknapt!

Zo, nu snel weer liggen.
    Liefs, Maartje

3. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Nica, fijn dat je weer wat van je laat horen! Natuuuurlijk mag je snel naar huis!

Chrisje: You're welcome!
    :-D

Laura: dat klinkt nogal vaag en vooral nogal onaangenaam. Hopelijk voel je je zo dadelijk weer normaal!

Maartje: Ik kan me je gevoel goed voorstellen hoor... Als je het al zo lang zo zwaar hebt vind ik dat helemaal niet raar. Respect voor je doorzettingsvermogen!

Ik ga nu eten koken. Ik eet weer eens alleen, mijn man zit weer op zijn project in Borssele.. Zucht... Gelukkig is dat in oktober klaar, ik heb er mijn buik wel van vol inmiddels dat hij er twee nachten in de week niet is...

Groetjes
    Maris

ps ik heb mijn zelfgemaakte hemeltje af, ik zal vanavond even een fotootje uploaden! (ben nu nog de batterijen aan het opladen)

4. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Nica: Goed dat het bloeden gestopt is! Hopelijk mag je snel naar huis en blijft de beeb nog lekker een paar weken in mama's buik zitten!

Groetjes Doris

5. Wat vervelend dat veel van jullie zo in de ziekenboeg zitten!
    Beterschap hoor allemaal.

Ik heb nog steeds weinig te klagen gelukkig. Soms kan de baby alleen erg vervelend trappen. Of de hele tijd op hetzelfde plekje met haar voet wroeten, erg lekker.. Maar dat hoort er allemaal bij.

Even een dilemma.
    Volgende week is mijn laatste werkweek. Daarna kom ik daar niet meer terug, ik had maar een halfjaarcontract.
    Voor mijn collega's neem ik gewoon bonbons mee ofzo en voor de kindjes op de babygroep maak ik keen leuk cdtje met disneyliedjes.
    Maar nu is er ook nog een kantoor, en dat kantoor heeft zich in dat half jaar niet 1 keer om mij bekommert. Ik heb nog nooit een gesprek gehad hoe het allemaal gaat, en nu heb ik ook nog niks van ze gehoord nu ik wegga. (terwijl we wel laatst een nieuw cao moesten doorlezen waarin stond dat ze meer gesprekken wilden gaan voeren met de leidsters..)
    Het is zelfs zo erg dat er 1 muts is van kantoor die al twee keer ouders is komen rondleiden op onze groep en dan net doet of ik er niet ben! Dan komt ze binnen en zegt ze 'dit is karin, dat is onze vaste leidster'. En over mij zegt ze dan niks!

Het dilemma: Moet ik nu zelf langs dat kantoor gaan, zo van 'hallo, ik ben deze week voor het laatst hoor!' En moet ik uit goede wil daar ook een doosje bonbons brengen? Heb ik eigenlijk niet zo'n zin in nl.

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Missyess: Ik zou wel heen gaan. Kijk dat zij niets laten horen en zo'n rare houding hebben dat ligt echt aan hun en totaal niet aan jou.
    Ik heb altijd zo iets van: laat het goede voorbeeld zien en de eer aan jezelf houden. Als jij ook zonder een gesprek of een woordje weggaat zeggen ze misschien over jou later van nou die heeft ook niets meer laten horen....
    Ik denk dat je een hele goede indruk achterlaat als jij juist wel laat zien wat normaal is. Ze zullen later nooit zeggen dat jij zomaar weg bent gegaan en niets meer hebt gezegd. Nu zullen ze misschien eerder zeggen van goh netjes dat ze nog even langs kwam.
    Snap je een beetje wat ik bedoel. Laat vooral zien dat jij uit heel ander hout gesneden bent. Daar moet je trots op zijn.

Groeten Diana

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje:Lieverd niet schuldig voelen, als je al zoveel maanden zo beroerd bent is het niet meer dan logische dat je zo gaat denken. Ik zit beeb al weken te vertellen dat hij eerder moet komen omdat mama dan wat minder pijn heeft.
    Mijn heupen doen ook zeer. Mijn therapeut gaf aan dat dit komt door de verweking. Meer als slapen met een kussen kan je er helaas niet aan doen. Ben je de dag een beetje doorgekomen?

@Kissflower: fijn dat de wasmachine het weer doet.

@Diaan: kan je bloeddruk niet komen van de oefenweeen, dat je je toch wat te druk hebt gemaakt? Ik hoop dat hij morgen weer goed is.

@Doris: zelfs na 6,5 jaar doet Edje me nog versteld staan. fijn dat de therapie aanslaat. Rustig aan doen is gewoon lastig. Klaar met strijken?
    Ik heb 7 sept weer een afspraak met de vk.

@Chrisje: we helpen je die 3,5 week wel door hoor.

@Maris: is het kamertje dan echt af? Fijn dat ze zo op tijd komen.

@Astrid: als jij de keuze maakt om fv te geven is dat toch prima? Laat men gewoon kletsen meid.

@Silvie: zo jij krijgt een hoop uren. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.

@Irene: ik slaap ook met het voedingskussen en moet zeggen dat ik idd iets beter slaap.

@Xenas: balen is dat slechte slapen he? ik hoop dat het vannacht wat beter gaat.

@Nica; meid een dikke knuffel van mij. Ik hoop ook dat je het weekend lekker naar huis mag. Hoe vol meis!

@Laura: meid ik schrik ervan. Doe rustig en als het niet gaat gewoon naar de hapost gaan hoor. Probeer je rustig te houden.

@Missyess: laat dat kantoor lekker. Gewoon je collega's en de groep dag zeggen.

Ik heb heerlijk geshopt, allemaal van die nuttige dingen, zoogcompressen extra kraamverband etc etc. Ik heb me keurig ingehouden en geen kleding gekocht. Manlief was helemaal trots. :)

Ik hoop dat iedereen in de lappenmand zich snel wat beter gaat voelen. Geeft niks als je niet reageerd als je af en toe maar wat laat horen. Dikke ((knuff)) van mij.

8. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    oja Miss yess ik snap heel goed dat je er totaal geen zin in hebt hoor. Ik zou denk ik ook denken van: zak maar lekker in de sh*t!

9. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Laura: wat een vervelend gedoe allemaal. Hoop dat je snel die andere medicatie hebt. Sterkte in ieder geval.

@Nica: yes goed nieuws! Nu is het wachten op het volgende goede nieuws en dat is dat je naar huis mag.

@Maartje: ik zeg ook vaak dat ik die buik zat ben en dat die kleine er uit moet, hoe eerder hoe beter. Denk dan ook vaak van: goh mammie het is beter als de kleine nog even blijft zitten dus doorzetten. maar ja makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Sterkte hoor meid en een dikke cyberknuf

@Nynke: laten we hopen dat het daar door komt. Maar je onderdruk stijgt door een medische reden en je bovendruk door stress. Bij zwangeren kijken ze naar de onderdruk en daar baseren ze op wat ze gaan doen. Maar ik heb hem vanmiddag thuis gemeten en toen was ie weer goed. Morgenochtend 10.30 moet ik naar de gyno dus dan horen we het wel. Heb wel voor de zekerheid mijn vluchttas klaargezet vanmiddag. Je weet tenstlotte maar nooit.

@Astrid: dat gel*l over de FV. Ik word er ook gek van. Ik ga ook geen borstvoeding geven. Vorige keer wel gedaan en alleen maar ellende gehad. Kwam bij mij door mijn diabetes die helemaal ontregeld was. Heb nu in mijn status laten zetten door de gyno dat ik niet aan de borstvoeding ga en niet om te l*llen ben. Ik ga ook zeggen tegen de eerste verpleegkundige die ik zie in het ziekenhuis dat ze meteen in mijn ziekenhuis papieren, die dan bijgehouden worden op de afdeling, dat ik geen borstvoeding ga geven. Punt uit.
    Voel je niet schuldig hoor. Flesvoeding is ook goed en beter een blije moeder die FV geeft en een blije baby heeft dan een gefrusteerde moeder en een gefrusteerde baby.

@Maris: hoop dat je eten wel gesmaakt heeft ondanks dat je alleen zit. Vervelend voor je dat je man er niet is. Dikke knuf voor je. Je zegt zo mooi dat je je buik er van vol hebt, goh dan moet die buik van jou nu wel heel dik zijn als er ook nog een baby inzit hihi ;)

@Anne: je kunt inderdaad lage bloedsuikers hebben, dan voel je je heel raar en duizelig tot bijna flauwvallen aan toe. Ik heb door mijn diabetes ook wel eens zulke dingen. Dat noem je een hypo. Vooral als je net bezig bent met het bepalen van de hoeveelheid insuline heb je daar regelmatig last van.
    Probeer inderdaad je bloedsuiker te meten als je je zo belabberd voelt.
    Een hypo is een waarde van ongeveer 4 en lager. Ook hoge bloedsuikers kunnen dit gevoel geven maar bij lage bloedsuikers heb je dit sneller. Hoge bloedsuikers noem je een hyper, maar ik denk niet dat daar sprake van is bij jou. Een hyper is ongerveer 15 of hoger maar verschilt per persoon.
    Nog een tipje. Meet anderhalf uur na de maaltijd, dat is altijd een goede maatstaf of je genoeg insuline hebt gespoten. Je bloedsuiker moet dan rond de 5/6/7 zijn.
    Goh spreekt hier soms een ervaringsdeskundige, (na 17 jaar diabetes).
    Ik heb al eerder gezegd als je vragen hebt kun je me ook een pb sturen hoor. WIl je met allen liefde helpen en vragen beantwoorden.

Kus Diana

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    oepsie was wel een lang bericht....

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Diaan: jij kletst in je eentje gewoon de rest van de pagina's vol tot we de 700 bereikt hebben. :)
    Gelukkig was je bloeddruk thuis weer ok. Ik hoop toch dat ze je morgen gewoon weer naar huis sturen hoor. Ik zal voor de zekerheid mijn mobiel de hele dag bij me houden. :)

12. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Thanks nynke :)

13. @Diaan: Ja je hebt wel gelijk eigenlijk. Misschien ga ik morgen wel even langs om te zeggen dat ik volgende week voor het laatst ben. Ik ben alleen niet zo'n held in dat soort dingen.

14. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hey meiden,

Vanwege het werken ben ik bijna niet meer op de computer geweest. Ik zie dat jullie heeeel veel kletsen. Ik heb even bijgelezen voor zover dat ging.

Vrijdag is mijn laatste werkdag en dan gaat mijn verlof in, joepie. Ben er ook echt aam toe. Werken valt vies tegen.

Vandaag even op kraamvisite geweest en kreeg meteen de baby in mijn armen. Heerlijk, kan niet wachten tot onze kleine meid er is.

@Maartje: Hoe gaat het met je?

@Nica:
    Fijn dat het weer beter gaat, volhouden hoor en heel veel sterkte!

@Martine:
    Ik heb precies dezelfde gedachte over borstvoeding. Ik heb er niks mee en vind het ook niet mooi een kind aan de borst. Ben met een vriendin naar een voorlichtingsavond geweest en vond de filmpjes echt onsmakelijk. Had gehoopt dat ik door die avond er meer open voor zou staan, nou niet dus. Toch wil ik mijn kind die start wel gunnen en ga ik het wel proberen. Zodra ik weer moet werken wil ik overgaan op de fles.

Over de achternamen, onze kind krijgt beide namen. Abdelaziz- Kok. In deze tijd is het helaas niet handig om een naam als Abdelaziz te hebben. Nu kan ze kiezen bv bij de inschrijving op scholen e.d.

In mijn verlof kan ik weer volop meelezen en weer meer reageren...

Groeten Eva

15. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Missyess, ik zou ook langsgaan op het kantoor. Wie weet maak je daardoor zo'n goede indruk dat ze je nog weer eens in dienst willen nemen, of in ieder geval iets lovends over je zeggen als iemand ze belt voor een referentie!

@ Nynke, ja als vrijdag de meubels er zijn dan zijn wij helemaal klaar! Jippie!

@ diaan, hihi ja inderdaad, als dat project in mijn buik zit EN de baby dan is het wel verklaarbaar waarom het zo'n flinke bult is!
    ;)
    Kreeg net een lief sms-je van mijn man dat hij er niet aan kan wennen om niet thuis te zijn... zucht-zwijmel...

De foto's van mijn zelfgemaakte hemeltje en een nieuwe buikfoto staan in mijn album!

Groetjes
    Maris

16. @maris: Lief dat hemeltje. Leuk ook een buikfoto met je hoofd erop, haha. Steeds meer mensen komen zo uit de anonimiteit, toch wel leuk om ook de gezichten bij de mensen te zien.

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Het werken begint toch wel wat zwaarder te worden merk ik... Heel lekker dat ik nu meer hulp op de groep heb, het meer zitten vindt mn rug een stuk fijner :). Nog 6 keer... ;).
    Vanmiddag luiertas gehaald bij prenatal (en nog een paar rompers en een pakje en een vestje ;)). Nu nog even een poging tot bijlezen (aardig wat pagina's) en dan probeer ik er rond 10 uur in te liggen, want het was gisteravond toch wat laat...

@Mariekebalm, was het nog een beetje te houden vandaag met de temperatuur daar. Ik ben blij dat het hier niet zo enorm warm is. Ik vind het precies goed. Soms wat fris, maar dan kan je altijd nog wat extra aantrekken (stuk beter dan de hitte).

@Appeltje, gefeliciteerd, ziet er wel heel echt uit met zo'n ambtenaar in een apepakkie :).

@Maris, mooie outfit :), staat je goed.

@Liesje, wat naar dat je zoveel pijn had aan je oog. Fijn dat de slijmprop weer weg is, hopelijk blijft die ook weg!

@Astrid, ik heb er geen idee van wanneer je met die kleine mag gaan zwemmen. Misschien aan de vk vragen?
    Mooie buik :).

@Maartje, ik heb op internet gezocht en zo de website van de thuiszorg hier gevonden. Maar dat is midden gelderland, dus daar heb jij niet zoveel aan. Anders even bij de verloskundige vragen waar je dat soort dingen kan lenen. Leuk dat je bloemen kreeg, heb je toch het idee dat ze nog een beetje aan je denken (mag ook wel na 7 mnd...).

@Laura, doe rustig aan en neem je rust!

@Xenas, leuk jasje :).

@Kiss, hoe was de echo vandaag? Nog even lekker kunnen gluren?
    Wasmachine weer werkend, gelukkig maar!
    Wij zijn getrouwd en ik heb de achternaam van manlief + die van mezelf. Ons kleine krijgt manliefs achternaam.

@Maartje, ik heb soms zere heupen in bed, dan wordt ik er wakker van, maar een andere keer slaap ik heerlijk door... Geen pijl op te trekken. Hopelijk had de vk nog tips voor je.

@Martine, dat borstvoedings verhaal, ik sluit me aan bij wat maris ook zegt, je lijkt soms wel een halve crimineel als je besluit geen borstvoeding te gaan geven (om welke reden dan ook). Mijn haren gaan wat overeind staan van de titel die de thuiszorg hier aan zn borstvoedingscursus heeft gegeven "alleen het beste".
    Nou ik ben zelf groot geworden van de fles hoor. Maar ik wil wel proberen BV te geven. Als het niet lukt of als het kindje toch last blijkt te hebben van mijn medicatie dan ga ik ook gewoon over naar de fles. Ik ga me niet in allerlei bochten wringen als het niet lukt, want daar ga ik mezelf ook alleen maar rot van voelen.
    Ik vind het ieders eigen keuze of je de borst of de fles wil geven, het gaat erom dat je er zelf achter staat!

@Nica, hopelijk mag je lekker het weekend naar huis!

@Missyess, ik sluit me aan bij wat diaan zegt, toch even langs gaan op kantoor. Misschien alleen even gedag zeggen, die bonbons zou ik dan lekker mee naar huis nemen en zelf opeten ;).

Het is alweer over 10-en dus ik ga richting bed, welterusten.

18. haha, ja ik neem voor mezelf ook wel een doosje mee hoor. jammie!

Gaat het bij jullie ook zo kriebelen als je bij de september mama's kijkt? Foto's van de bevalling en de baby's enzo. Nog even en dan zijn wij aan de beurt!
    Ik ben zo benieuwd hoe ons meisje eruit ziet.

19. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Missyess: het leek mij wel eens tijd worden om mijn hoofd te laten zien inderdaad!

@ Nijnie: ik vermoed dat jij het over mijn middeleeuwse jurk hebt? Wat ik op mijn buikfoto van vandaag aanheb vind ik namelijk niet echt spectaculair (was bedoeld om in de tuin mee te werken en het shirtje is ook nog eens van het pre-buikische-tijdperk)

Ben ook behoorlijk moe, en morgen heb ik bedrijfsuitje dus ik denk dat ik maar eens verstandig ga doen en ga slapen!
    :rolleyes:

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    :D Dat is gaaaaaaf! thnx! Heb het mijn vriend laten zien, die is ook enthausiast, hij gaat morgen langs de drukkerij om te vragen of dat met ons uitgezochte kaartje ook kan!

Deel Deze Pagina