Nou meiden.. Ik ben weer bijgelezen. Heb vanmiddag dus de groeiecho gehad.. Omdat mijn buik in 2 weken 5 cm gegroeid was. Wat blijkt.. Ons kindje is ECHT groot voor het aantal weken! hij is nu gemiddeld 35 en halve week! dus 3 weken verder.. Een dikkertje dus. Ik weet niet of jullie ook zo een groeicurve hebben op de echo kaart, maar daar staan dus 3 streepjes, de middelste is gemiddeld en hij zit al dik boven het bovenste streepje! Weet niet of jullie het nog snappen . Maar in ieder geval is hij nu dus zo groot als een kind van een zwangerschap met 35 weken! Was behoorlijk schrikken! Ze kijken het nu nog even aan hoe hij blijft groeien, maar omdat hij met 24 weken ookal 1,5 week voorliep denken ze dat hij voor blijft lopen. Maar ze blijven mijn buik in de gaten houden. Waarschijnlijk als mijn buik hard blijft doorgroeien krijg ik nog een echo. En als het blijkt dattie echt groot is word ik eerder ingeleid! Hij woog ongeveer nu 2900 gram.. Dus ookal behooooooooorlijk. Ondanks het schrikken van de groote was het wel geweldig om weer een echo te krijgen! Maar wat een verschil met 10 weken geleden! Toen lag hij zo relaxed nog in mijn buik en nu lag hij met zijn hoofd naar beneden met zijn voeten naast zijn hoofd.. Dus helemaal opgevouwen! Errug schattig om te zien! Vandaar dat het altijd zo kriebelt onderin En hij ligt dus met zijn dikke billetjes bovenin. Gezichtje konden we niet mooi zien, hij lag al teveel naar onderen.. Maar de rest zag er lief uit! 2 foto's mee gekregen.. (nu ff geen scanner, waarschijnlijk morgen de foto's ) 1tje helemaal niet duidelijk maar op die andere kan je het voetje naast zijn hoofd zien. En heb voor de zekerheid nog 1 x gevraagd of ze nog even tussen de beentjes wou kijken. We wisten natuurlijk al dat het een jongen werd, maar toch voor de zekerheid. En ja hoor.. Tis ECHT een jongen! Nou meiden.. Ik ga lekker op bedje liggen.. heb beetje harde buiken sinds 8 uur.. Moet ff rustig aan doen.. Maar zijn niet echt pijnlijk dus maak me nog geen zorgen.. Trouwens wel een fijn idee dat hij voor loopt, want stel ik ga bevallen weet ik dat hij al een vetlaagje heeft en al behoorlijk groot is! Toch? Of is dat stom om zo te denken? Wel spannend, misschien over 3 weekjes al onze kleine.. Ach nee, daar ga ik niet vanuit.. Duurt vast nog wel 10 weken Ohnee dan is hij wel errrrug groot hahaha.. Slaaplekker meiden! Liefs Kiss
Goedemorgen! Ik ben weer een beetje opgeknapt. Het is nu ook duidelijk waardoor ik er zo ziek van werd. Ik heb al een kleine week hooguit een liter per dag gedronken, vanwege de erge misselijkheid door het maagzuur. Ik was dus al redelijk zwak toen ik het middel op mijn lege! maag nam. Mijn lijf kreeg het toen gewoon te zwaar om het te verwerken, aangezien dit nogal een blok op je maag vormt. Toen ik er 's avonds nog 1 nam, ging het al beter, ik had toen doordat het maagzuur was afgenomen al veel gedronken omdat ik ineens heel erg dorst kreeg. Ik heb nu steeds een ongelofelijke dorst, maar dat is dus ook niet raar als je zo weinig hebt gedronken. Gelukkig gaat het nu dus weer goed en was het verder niet ernstig. Ik zal vandaag proberen om weer een beetje bij te lezen en weer op jullie te reageren. Nog bedankt voor alle beterschap wensen, die had ik al wel snel even gelezen. Oja en NiCa, fijn dat het is gestopt, hopelijk zien we je hier snel weer! Fijne dag allemaal en geniet van dit mooie ochtendzonnetje! Liefs Laura
JOEPIE: ik heb officieelverlof! Voelt toch net wat anders als in de ziektewet zitten. En ik ben vandaag alweer 34 weken. Nog maar max 8 weken en dan is beeb er. Helaas gaat het met mijn bekken steeds minder. Ik moet zo alweer naar de therapeut ivm de pijn. Lastig maar door de verweking is het niet anders. Ik heb geen keus dan gewoon doorgaan. En dat doen we dan ook gewoon. @Evaatje: meid nog twee dagen werken en je hebt verlof! @Maris; heel mooi dat hemeltje. En je hebt een mooie buik hoor! @Nijnie: nog even volhouden en ook jij hebt verlof. Wel fijn dat je meer hulp hebt meid. @Missyess: o,ik wil ook graag ons mannetje zien. Raar idee dat de eesrte mama hier over twee weken al thuis mag bevallen. @Kissflower: gelukkig houden ze je goed in de gaten. Ben wel benieuwd wat voor gewicht je beeb uiteindelijk zal hebben. Een gezonde hollandse knul word het. @Choco: ook goedemorgen meid.
Appeltje, gefeliciteerd met je huwelijk! Martine, waarom die gevoelens over BV? Je moet er wel voor zorgen dat als je het wil geven, dat je er voor 100% loet achter staan, anders gaat het niet lukken hoor! Je omgeving kan vele negatieve prikkels geven en dan nog eens de hormonen bij je, kunnen er dan voor zorgen dat het wel eens kan mis lopen! oh en je moet je daar helemaal niet schuldig over voelen dat je die gevoelens hebt...BV of FV...de kindjes worden allebei groot hoor! Je moet alleen voor jou uitmaken waar je voor gaat kiezen...en anders geef je enkel BV de eerste week...hebben ze zowiezo al hééél veel belangrijke vitaminen binnen gekregen! Maartje, goed zo! Alles ok bij de gyn! En misschien eens iets zouts eten...is goed voor de BD! En ik kan je begrijpen hoor! Soms wordt het je allemaal te veel en zou je willen dat je beebje al komt! Heb ik ook hoor! Irene, ik heb deze nacht het BV-kussen onder mijn hoofdkussen gelegd, zodat ik wat hoger lag en heb héél goed geslapen! Tegen eeen uur of 6 kreeg ik dan de gekende pijn in mijn heupen, heb het BV-kussen onder mijn hoofdkussen onderuit getrokken zodat ik een andere houding had en de pijn in mijn heupen was verdwenen! NiCa, gelukkig is het bloeden gestopt En ik duim voor je dat je in het WE naar huis mag! Dikke knuffel meid! Maris, mooi buikje! En mooie hemel, heb je goed gedaan! Kissflower, wouw wat een grote baby zeg! En al zoveel gewicht! Maar dat wil niet altijd iest zeggen! Mijn vriendin is ingeleid omdat ze het allemaal niet meer zag zitten en omdat het beebje op 3,700 was geschat werd het een week later ingeleid! Nu bleek bij de geboorte een week verder dat hij maar 3,300 woog...En andersom kan ook...Emelie was geschat op 3,5 kg en woog 2 dagen later met de geboorte 4,5kg...een groot verschil, hé! Heb eens gevraagd hoe het komt en dat is omdat ze eigenlijk maar kunnen voortgaan op 2-dimensioneel beeld en dat benaderd alleen maar de realiteit... Hopelijk voor jou wordt je dan voreger ingeleid als het idd het groot babietje is, want ik kan je verzekeren dat babietjes over de 4 kg geen lachertje zijn als het om je eerste kindje gaat! Laura, gelukkig gaat het weer wat beter! toch wel schrikken, niet? En idd, medicijnen en een lege maag gaan niet echt samen! Nynke, proficiat met je officiele verlof! Hier is alles weer helemaal ok! Goed geslapen deze nacht, dus ik kan weer heel de wereld aan...toch voor 10 minuten ofzo
Missyess, ik snap je helemaal hoor. Zou er ook niet veel voor voelen om langs kantoor te gaan met een doosje bonbons als ze je zo behandelen. Maar ik zou toch gaan. Hou de eer aan jezelf en geef ze het goede voorbeeld zou ik zeggen. En wie weet bereik je er wel iets mee. Wat ga je doen na je verlof dan? Ga je op zoek naar ander werk of blijf je full-time thuis? Nica, goed nieuws dat de bloedingen zijn gestopt! Ben zo blij voor je! En duimen dat je voor het week-end naar huis mag! Maris, wat een mooi hemeltje, echt gaaf! Kiss, oei wat een dikkerdje heb jij . Maar fijn dat je nu een beetje weet waar je aan toe bent en dat ze je in de gaten houden. En het is helemaal niet erg toch als ze je eerder inleiden. Dan heb je nog eerder je lieverdje in je armen . Maar ik kan me voorstellen hoe spannend dat opeens is! Mijn beebje ligt zoals het er nu naar uit ziet 2 weekjes voor en de volgende x zal ik wel horen of dat nog steeds zo is, of dat het een groeispurt is geweest. Meiden, gisteren de samen bevallen cursus weer gehad, echt lachen. We gingen een ontspanningsoefening doen, nou daar moet je bij mij en mijn mannetje niet mee aankomen hoor. We lagen echt steeds dubbel en het werkte een beetje op onze zenuwen. De baby was ook zo superdruk dat ik mijn lachen bijna niet in kon houden. Was dus totaal niet ontspannen! Gaan jullie naar voorlichting over borstvoeding en is dat nodig? Ik twijfel nog of ik zal gaan. Volgende week dinsdag ga ik naar het ziekenhuis en dan krijgen we voorlichting en een rondleiding, mocht ik toch in het ziekenhuis bevallen. In principe wil ik graag thuis, maar je weet het maar nooit natuurlijk. xxx Irene
@ marize.. als ik had geweten dat je in lelystad woont.. en ik niet met mijn collega's was.. had ik zeker een bakkie komen doen! @nica.. fijn dat het bloeden gestopt is.. je mag gewoon weer in het weekend naar huis meid! En dan wel rustig aan doen he! @mariek.. ik ga zeker rustig aan doen! Nog maar 7 daagjes werken! @laura.. veel drinken meid! @maartje.. doe maar rustig aan.. en denk eerst nu aan jezelf! @maris..cool hemeltje zeg! en wat een mooie buik heb je! wat een lief smsje van je vriend! @missyess.. hmm dilemma.. zou ook zeggen.. hou de eer aan jezelf.. geef ze een bosje bloemen..(een klein bosje dan) @evaatje.. jippie bijna verlof lekker meid! Trouwens wat een coole actie foto van je ventje..Ik ben zelf ook keepster van damesvoetbal.. en ik hou echt van dit soort reddingen! @kiss.. loop jij ook zo voor? Hier waarschijnlijk nog 1 .. op 36 weken..dacht ze.. nu krijg ik 10 september een groeiecho!
Goedemorgen allemaal, Nou, na een redelijke nacht slapen voel ik me weer iets meer mens! Wat een K**-dag gisteren zeg! Ik voelde me zo beroerd en zag het helemaal niet meer zitten. IK ben om 20.50 uur al in bed gaan liggen, met als gevolg dat ik van 22.30-4.00 uur heb doorgeslapen, daarna om 6.00 uur wakker en uiteindelijk om 7.30 uur echt klaar met slapen. Voor mijn doen een fantastisch goede nacht. Straks komt mijn vriendin met haar tweeling op de koffie en eigenlijk heb ik aan het einde van de middag een bruiloft. Ik weet alleen niet of ik dat ga redden, maar dat weten de feestvarkens gelukkig ook. Ik zie wel hoe de dag loopt. @Xenas; ik kopieer de tekst tegenwoordig voordat ik op ok druk. Als het dan mis gaat kan je het zo weer in een nieuw scherm plakken! @Missyess; ik zou zonder traktatie langs gaan en netjes afscheid nemen. Je weet nooit of je ze in de toekomst nog kan gebruiken. Bovendien geef je het goede voorbeeld. @Kiss; zo dat is een vlezig mannetje! Lekker hoor! Is hij ook niet zo kwetsbaar meer! @Irene; hahaha, ik zie jullie helemaal zitten bij de cursus. Iedereeen bloedserieus en jullie alleen maar melig! @Maris; mooi buikie hoor! En die hemel is helemaal goedgekomen. Knap hoor! @Nynke; gefeliciteerd met je verlof! Ik heb ook vanaf vandaag officieel verlof! Voelt toch anders he! @Evaatje; succes je laatste weekje! Fijn te horen dat het goed met je gaat! @Laura; fijn dat jij je ook weer wat beter voelt! Voortaan eerst maar wat eten of drinken. Ik heb even uit mijn hoofd gereageerd, dus ik ben vast heel veel meiden vergeten. In ieder geval voor iedereen een dikke ((((knuffel))))! Fijne dag! Maartje
Agenda Nica -> 30 Augustus VK (9.20 uur) Pjetje -> 30 Augustus Gyn (9.30 uur) Choco -> 30 Augustus VK (9.40 uur) Denisse -> 30 Augustus VK (16.30 uur) Maartje -> 3 September Gyn Floortje -> 4 September VK + Liggingsecho (8.50 uur) Liesje -> 5 September Gyn (9.30 uur) Misoh -> 7 September VK (15.00 uur) Nynke -> 7 September VK Doris -> 11 September VK Doris -> 17 September VK Bevallen Liedel (24) -> Isa 30 Juli (30w 5d) 1ste 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. Oktobermama's 1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje ZB BV 2. Floortje (27) -> 1 Oktober 1ste Verrassing ZB FV 3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. Meisje 4. Appeltje (29) -> 2 Oktober 1ste Jongen TB/ZB BV 5. Doris (25) -> 2 Oktober 1ste Jongen TB FV 6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober 2de - Verrassing 7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje 8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober 2de - Jongen 9. Ready (30) -> 6 Oktober 1ste Verrassing 10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober 1ste -Geheim ZB BV 11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing 12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober 3de - Jongen TB BV 13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. Geheim 14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - .. 15. Andrea (29) -> 10 Oktober 2de - Jongen 16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober 1ste - Verrassing ZB BV 17. Evaatje (..) -> 10 Oktober - .. - Meisje - .. - .. 18. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. Jongen 19. Misoh (30) -> 11 Oktober 1ste - Verrassing ZB (m.i.) BV 20. Nynke (29) -> 11 Oktober 3de - Jongen TB BV 21. Diaan (33) -> 11 Oktober 2de - Verrassing ZB (m.i.) FV 22. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - .. 23. Liesje (32) -> 12 Oktober 3de - Jongen ZB BV 24. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - .. 25. NiCa (32) -> 13 Oktober 2de - Jongen TB BV 26. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - .. 27. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - .. 28. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober 1ste Meisje ZB BV 29. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober 2de Jongen ZB (m.i. 20 sept. ks) BV 30. Denisse (..) -> 14 oktober 1ste - Meisje 31. Lolli (..) -> 14 Oktober 1ste - Verrassing 32. Anne36 (36) -> 17 Oktober 1ste Meisje ZB (m.i.) BV 33. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen 34. Bolletje (..) -> 18 Oktober 2de - Verrassing TB BV 35. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje TB BV 36. Jotim30 (32) -> 20 Oktober 3de - Jongen ZB BV/FV 37. Kissflower (19) -> 20 Oktober 1ste - Jongen ZB BV 38. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - .. 39. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje 40. Xenas81 (25) -> 20 oktober 1ste - Jongen ZB BV 41. Pol (28 ) -> 20 Oktober 1ste Verrassing TB - BV 42. Pjetje (27) -> 21 Oktober 3de - Meisje ZB (m.i) BV 43. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober 4de Verrassing 44. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing TB BV 45. Maris (30) -> 24 Oktober 1ste - Meisje 46. Irene (..) -> 24 Oktober - .. Meisje 47. Nienke07 (39) -> 24 Oktober 3de - Verrassing 48. Kaykekay (..) -> 24 Oktober 4de - Jongen ZB (m.i.) FV 49. Sylvia (24) -> 25 Oktober 1ste - Meisje ZB BV 50. Lynn (..) -> 26 Oktober 1ste - Jongen 51. Bieke24 (24) -> 26 Oktober - .. - Meisje ZB BV 52. Smeetje -> (33) 28 Oktober 2de - Verrassing 53. Marianne30 (32) -> 29 Oktober 3de - .. 54. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober 1ste Geheim TB BV 55. Astrid85 (22) -> 30 Oktober 1ste Jongen TB FV 56. Trienegirl (25) -> 30 Oktober 1ste - Meisje 57. Choco (28 ) -> 31 Oktober 1ste - Meisje TB - BV Verwacht: 16 Meisjes 17 Jongens 14 "Verrassingen" 3 Geheim Geboren: 1 Meisje 0 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!
Goeiemorgen meiden! Hier heerlijk geslapen vannacht, ik zeg het niet te hard, maar gaat deze week erg lekker met slapen Gelukkig maar want dat is 1 van mn grootste hobby's Heeft iemand nog weer wat gehoord van Sofieke? En laatst had iemand geloof ik een site van Liedel, kan iemand die nog een keertje geven? Strijken ben ik gister niet aan toegekomen, vandaag maar weer een poging doen! Groetjes Doris
@Liesje; fijn dat het weer beter gaat met je. En een nacht goed slapen doet wonderen. @Irene: als je denkt wat te hebben aan een bv cursus moet je gaan. Ik heb het bij geen van de zwangerschappen gedaan en de bv is prima gegaan. Je kraamhulp weet ook erg veel en kan je prima advies geven. Maar dat is mijn mening maar. @Xenas: nog maar 7 dagen meid. Hier nog geen antwoord van het kruitvat. @Maartje: fijn ddt je een goede nacht hebt gehad. En gefeliciteerd met je verlof, raar eigenlijk dat het zo anders aanvoelt. Als het nou niet gaat vanmiddag niet gaan he? Je bent zelf nu even heel belangrijk meis. @Pjetje,Choco en Denisse: succes bij de vk/gyn. Hier weer een blije Nynke, pijn weer wat minder en mag nu twee keer in de week naar de therapeut, de pijn komt idd door de verweking.
@Doris: leuke hobby heb jij. Voor updates over Liedel kijk even op haar hyves. Daar houd ze alles bij.
@maris en astrid: ah ben "blij"te horen dat is niet de enigste ben, ga het trouwens ook wel proberen hoor wie weet went het vanzelf. @choco: hey dat is toevallig wie zal het zeggen maar hij heet dus wel Jean-baptiste, dat is dus één achternaam. @irene: ik slaap al ruim 3 maanden met zon kussen, gaat stukken beter, krijg er minder last van rug mee @Nica: hou vol meid, lijkt me inderdaad een moeilijke tijd, maar komt vast allemaal goed! @laura: nou dat klinkt niet bepaald prettig zeg! maalox geeft over het algemeen geen bijwerkingen zo ver ik weet maar het kan net bij jou anders zijn....das balen @maartje: nou het zit je ook niet echt mee he! nou gelukkig is het einde in zicht en kan je daarna rustig weer aansterken met de kleine @missyess: nou ik zou het dus echt niet doen als ze je zo hebben behandeld @eva: had jij dat ook met zon filmpje, dacht ehct dat ik de enigste "gek"was die er zo overdacht maar dat valt dus allemaal wel mee zo te horen @kissflower: zo hey grote jongen zeg! dan zal je vast wel wat eerder bevallen ja, maar inderdaad net wat je zegt hij heeft wel al een lekker vetlaagje! @nynke: gefelicteerd met je verlof! geniet ervan @liesje: tja waarom? dat is een goeie...heb namelijk geen idee.....
wat een gezelligheid is het hier ook altijd! Heerlijk vind ik dit forum. Ik had gisteren de nieuwe WIJ in de bus. Daar stond ook vanalles in over dat forums op internet voor zwangeren steeds meer voorkomen enzo. Vond ik wel leuk om te lezen! Ben benieuwd wie er allemaal blijven 'hangen' als we ons kindje eenmaal hebben. Ik wil echt heel graag door blijven kletsen en weer dingen delen met elkaar. Ben benieuwd of ik dat ook ga redden, met een kleintje erbij. Maar ach, zal best een half uurtje per dag wel op dit forum kunnen zijn. En dan misschien ooit een meeting met onze kindjes! haha. Liefs Kiss
Goedemorgen allemaal! En weer een dagje verder! Time flies zeg, allemachtig...alweer bijna weekend Vannacht redelijk geslapen, alleen sinds gisteravond ontzettende pijn in mijn onderrug.... Heb altijd al wel wat last gehad van mij SI-gewrichten, maar 't is nu sinds gisteravond toch echt wel erg geworden. Als 't zo blijft misschien toch maar ff de fysio bellen of ben ik nu aan 't miepen? Lopend waggel ik als moeder eend Maartje, fijn dat het vandaag ietsjes beter gaat! Wel rustig aan doen hoor, want volgens mij heb je alweer een drukke dag voor de boeg! Nynke, jij ook rustig aan met je bekken! Kiss, jullie krijgen dan idd een flinke jongen! Ben heel benieuwd hoe hard hij nog doorgroeit! Als in ieder geval alles maar goed met hem en mama gaat toch? Maris, wat een mooi hemeltje! Je bent wel een crea bea zeg Volgens mij heb ik een week of wat geleden de eerste Wij jonge ouders binnen gekregen... Weet alleen niet meer zo goed waar ik die gelaten heb, want we waren toen nogal druk en hebben amper de post gelezen... In 't eerste exemplaar wat je krijgt, zit vaak dan ook toch je bon voor 't ophalen van de blije doos of niet? Weet het niet zo goed meer Lijkt me een errug leuk idee Kiss! Gezellig als oktobermama's onder elkaar met onze baby's showen! Hopelijk krijg ik gauw onze pc en wordt dat door blijven kletsen geen probleem! Liefs Chris
Zo vrolijk dat ik vanochtend was, zo blehhh ben ik nu. Helaas is mijn bloeddruk te snel gestegen (zit nu op 155/94 en vorige keer was het 146/84) en ik moet volgende week al weer terugkomen om te kijken hoe het dan is. Ook moet ik dan naar de gyn (op dezelfde dag) voor een groeiecho ivm mijn overgewicht. Ik moet nu volledige rust houden. Ben blij dat ik nog maar 2 daagjes hoef te werken en dan heb ik vakantie voor 2 weken en daar aansluitend mijn verlof. Oja, mijn ijzer was weer omhoog gegegaan van 6.4 naar 6.6. Ik krijg nog de Wij binnen van vorige maand aangezien ze me niks hadden toegestuurd. Maar deze dame heeft ff gemaild en ik krijg het binnenkort en de bon heb ik via email binnengekregen. Ze waren me gewoon vergeten.
Hallo allemaal Bedankt voor alle adviezen! Ik ga denk ik toch maar even langs, alleen al om te laten weten dat ik volgende week voor het laatst ben.. Die bonbons hou ik lekker voor mezelf! gnagna! @Kiss: Wat een flinkert! Misschien ben je wel stiekem een septembermama, haha. Gelukkig wordt je nu goed in de gaten gehouden. XXXX Esther