Goeiemiddag! Is hier stressen en balen geblazen...Weer is een beetje opgeknapt (lees: lekkere temp en een beetje wind) maar nu keek ik op de site van IKEA om mijn bestelling te volgen, waar eerder stond dat ik gecontacteerd zou worden vanaf 28/08 staat nu 29/09....Vind ik nogal wat en aangezien ik nog van alles moet schilderen wat er in die bestelling zit enzo en de babykamer nog niet klaar is en ik in ieder geval onze kamer af wilde hebben omdat mijn meisje toch ergens zal moeten slapen.....AAAHHH zit midden in een "hormonenstorm" geloof ik.... Kissflower, das een flinke zeg!Hihi, idd wil echter niks zeggen, het is een schatting van het gewicht, die van mij was vorige keer 1909 gram met ong 300 gram "vergissingsmarge"...Is best veel hè... En zullen we de meeting hier doen ? In juli of augustus of zo, bbq-tje, rosé-tje, lekker bakken in de zon, en dan allemaal tegelijk weer zwanger worden en weer bij dezelfde bevallingsmaand zitten op het zwsch forum, hihihi.
Zal m'n ventje leuk vinden LOL, nog meer van die Hollandse kletskoppen en het klinkt voor hem al als Canal+ zonder decoder, hahahaha
@ Nynke: Gefeliciteerd met je verlof! Geniet er maar goed van! Dan kan het nu echt druk gaan worden op het forum! @ Liesje: We schrokken inderdaad wel even en ik zag mezelf alweer op de ha-post zitten, maar gelukkig was het dus niet nodig. @ Irene: Wij hadden ook eerst moeite met die ontspanningsoefening omdat de beeb zo druk werd, gelukkig gaat het nu beter. Ik heb me wel ingeschreven voor een bv-cursus, als het goed is begin oktober. Verder wil ik nog wel even kijken om inderdaad even een rondleiding toen in het ziekenhuis voor het geval we daar heen moeten. Ik wil ook thuis (in bad) maar het is inderdaad wel fijn om voor de zekerheid te weten hoe en wat in het ziekenhuis. @ Xenas: dat lukt gelukkig inmiddels weer! Ik heb me nu een dorst! Ik heb ook nog niets gehoor van het kruidvat. @ Maartje: In ieder geval fijn dat je voor jouw doen een goede nacht heb gehad! Ik heb nu ook beter geslapen. Die medicijnen werken goed bij mij. En ik heb nu echt heel erg dorst, blijkbaar had ik nog wat in te halen van het weinige drinken van afgelopen dagen. Ben jij nog veel misselijk? @ Martine: Dat klopt, het is dus gekomen omdat mijn lijf het niet aan kon op dat moment dat er zo'n blok op mijn maag viel. De verwerking daarvan was te zwaar voor mijn lijf, waardoor al het bloed naar mijn maag ging en niet meer naar mijn hoofd. Na de eerste tablet kreeg ik heel erg dorst en heb ik veel gedronken. Nu krijg ik nergens last meer van als ik ze neem, gelukkig. @ Kiss: Een meeting waarbij we met onze beebs kunnen showen lijkt mij ook erg leuk. Wij hebben wel een grote tuin en wonen centraal! Oja en wat joekel heb jij zeg! Ik hoop dat je niet nu al supersnel ingeleid gaat worden (al heb je dan natuurlijk wel lekker snel je beebje). @ Iedereen met rugklachten: De beste slaaphouding als je pijn in je onderrug hebt, is de volgende (vond ik ergens en werkt bij mij erg goed): Op je linkerzij (ook minste kans op maagzuur ), onderste been licht naar achteren gestrekt, bovenste been licht gebogen, eventueel ondersteund onder de knie (ik leg mijn voedingskussen onder mijn hele bovenste been). Ik hoop dat het voor jullie ook werkt. @ Choco: Balen zeg, ik hoop voor je dat je bloeddruk niet nog verder stijgt. @ Marieke: Balen zeg van die meubels! Ik hoop voor je dat er nog wat te regelen valt. Zo ik ben geloof ik weer redelijk bijgewerkt. Vanavond hebben we nog feest van mijn tante. Ze is namelijk 50 geworden en viert dat vanavond. Voor iedereen die het kan gebruiken: ((knuf)) Spreek jullie later! Liefs Laura
@Laura: fijn dat je weer opgeknapt bent meid. Moet even eng geweest zijn. @Marieke: balen van je meubels, ik hoop dat het toch nog eerder word. De meeting bij jou vind ik prima, maar ik ganiet mee voor een volgende beeb. Sorry. @Choco: ik hoop dat de rust voldoende is om je bloeddruk naar bendn te krijgen. @Chrisje: nee je miept niet gewoon de fysio bellen meid, kan nooit kwaad. Maar probeer met lopen niet te wagelen, juist dat geeft klachten. @Kissflower: leuk zo'n meeting. Ik ben voor!
laura, ik ook, dan is er tenminste één kamer in het hele huis die écht af is... Nynke: hihi was ook geen verplichting hoor, jij mag het gewoon bij het bbq-tje en rosé-tje houden! Wel lekker trouwens zo vrij hebben hè? Ik heb nog geen r**t gedaan vandaag, is schandalig! Maar gewoon éven geen zin in schoonmaken, verven of wat dan ook....
Chrisje, als je waggelt als een eend, heb je waarschijnlijk last van bekkeninstabiliteit! Toch maar eens langs de fysio!
jaa... hier is mijn banner ook foetsie! geen idee! Net slecht nieuws gehoord meiden.. Mijn collega is al tijden ziek.. Gisteren heeft ze te horen gehad dat ze de behandelingen stoppen.. ze heeft nog maar paar maanden.. Zo zielig.. Net helemaal huilen hier op kantoor.. toen maar even met collega blokje om gelopen!
@Marieke: een bbq en rose'tje sla ik nooit af zeker niet in zuid frankrijk. @Xenas: sterkte meid, wat een rot nieuws.
Hallo allemaal, net bij de gyno geweest. Mijn bloeddruk was gisteren te hoog maar vanmorgen bij de gyno was hij 65/125. Waar maak je je druk om zegt ie. De kleine ligt nog steeds in stuit. Vanmorgen hebben mijn man en ik een uitvoerig gesprek gehad met hem, van 50 minuten hihi, over wat we gaan doen. Over twee weken, dan is het 36 weken, hakken we de knoop door en gaan we dingen plannen. Ik ga er dus nu volledig van uit dat ik een september mama ga worden.......want met 38 weken heb ik de kleine zoals het er nu uit ziet in mijn armen. Dus dat zou zijn op ongeveer 27 september of iets ervoor of erna. Hebben uitgebreid gesproken over een eventuele draaipoging, een stuitbevalling en een keizersnee. De draaipoging heeft me iets gerustgesteld. Hij doet dat eerst een echo om te bepalen of het kind goed ligt, om mij gerust te stellen laat hij ook precies zien hoe de navelstreng loop. Kan met een doppler onderzoek tijdens de echo. Daarna 45 minuten ctg en dan willen ze het kindje zien als het slaapt tijdens de ctg maar ook als het wakker is. Dit om goed tet zien of de conditie goed is van de kleine. Daarna draaien en meteen weer een echo. Weer om te controleren of de kleine geod ligt en mij gerust te stellen en de navelstreng te controleren. Daarna weer 45 minuten ctg. Als de kleine in stuit blijft liggen dan doen ze dit waarschijnlijk met 36,5 week. als de kleine niet uitzonderlijk groot is en nog ruim voldoende vruchtwater heeft doen ze dit met 37,5 week. Dan dus bv op maandag draaien, dinsdags strippen en woensdag inleiden. Dat heeft ook wel mijn voorkeur. Draaien en dan zo snel mogelijk kind eruit. Maar goed dat beslissen we over twee weken. Volgens de gyno is de kleine een beetje ingedaald maar ligt het nog niet vast in het bekken. Kan dus nog vrij bewegen en draaien. is er ruim voldoende vruchtwater en nog genoeg ruimte. Dus hij zegt, die dwarse koter van jullie draait nog wel.......Ben benieuwd, hoop dat ie gelijk heeft. Zo wat een info allemaal vanochten.d Krijg het wel warm van het idee. kan dus met drie a vier weken al achter de rug zijn en een kleine in mijn armen hebben. pfffffffff, en ik moet nog zoveel doen........... @Babymeeting: lijkt me leuk maar Frankrijk is wel ver hoor.... @Laura: fijn dat het beter met je gaat, vooral blijven drinken, je ziet dat het helpt. @Choco: rust rust rust rust rust @Nynke: mijn verlof is ook officieel vandaag, voelt bij mij ook beter dan die ziektewet. Nu voelt het als geoorloofd thuis zitten. @Xenas: nog geen bericht van het kruidvat @marieke: wat een gedoe met die levertijd. Ik neem aan dat je ze gaat bellen? @Kiss: inderdaad alle een lekker spekkie, ze hebben dan al een lekker laagje als ze geboren zijn. Kus Diana
Spannend allemaal Diaan, komt tijd komt raad...Laat mijn mannetje wel bellen, mij l*llen ze er toch altijd uit, ben niet assertief genoeg aan de tel...
@Kiss: zo, wat een flinkertje krijg je. gelukkig is alles goed! Ons kindje loopt maar 1 dagje voor, klopt eigenlijk allemaal precies. maar heb ook wel eens vaker gehoord dat ze na zien van echo zeggen dat het een heel groot kindje is en dan naderhand blijkt dat het wel meevalt. Ik krijg als ik zo'n 36 weken ben een liggingsecho, maar dit is standaard geloof ik bij alle vk's? (onze vk heeft eigen apparatuur) Gisteren verloskundigeavond gehad, dit hoorde bij de zwangerschapscursus. Het was wel met ook andere zwangeren die neit bij ons clubje hoorde. het was best druk; iedereen was met partner. Vond het wel weer interessant ookal wist ik meeste dingetjes al wel. Ook voor Twan was het wel interessant. Vanavond gaan we naar de borstvoedinginformatieavond. Ben benieuwd! Klinkt misschien heel stom maar ik heb gewoon in de bevalling..nouja, zin, ik heb er gewoon alle vertrouwen in ofzo....wel apart maar zo voelt het. heb zelf wel idee dat ik rond 7 oktober ga bevallen, dus als ik 37 weken zwanger ben..nouja, we wachten maar gewoon af! Oja, hebben sommigen van jullie zelf de bekleding van wiegje gemaakt? Ik wil dit zelf gaan doen..nouja, mijn moeder dan Heb het rieten wiegje tweedehands gekocht en wil het ander bekleden. Wel moeilijk voor mij al, het opmeten en kijken hoeveel stof ik nodig heb..ben hier zo slecht in, haha! Maar mn moeder helpt wel hoor, gelukkig maar Liefs Sylvia
@Diaan: fijn dat je bloeddruk goed was. Kan ik de tel weer wegleggen. Ik hoop dat de gyn gelijk heeft en beeb zelf nog gaat draaien. maak je niet druk, beeb komt ook wel als je niet alles af hebt. Als beeb maar kan slapen en een schone luier krijgt, en voeding natuurlijk, is het voor beeb al lang goed. @Sylvia: mijn moeder heeft de wieg bekleding gemaakt en opgemeten, ik ben daar geen ster in.
Diaan, ik heb over een paar weken terug een nieuwsbrief aangekregen van nivea baby met daar een verhaal in van een zwangere vrouw met ook een baby in stuit. Het was een duitse en die gyn had voorgesteld om het volgende eens te proberen : als je s'avonds gaat slapen en je voelt je baby bewegen, neem je een zaklantaarn en schijn met dat licht op je buik daar waar het hoofdje ligt en je gaat heel langzaam in de richting naar waar het hoofdje eigenlijk moet zijn, dus naar beneden...dat hebben ze een aantal keer herhaald en toen voelde ze vanalles in haar buik, de volgende dag naar de gyn en ja hoor, de baby was gedraaid....weet nu niet wat ik hier van moet denken en of dat zo zonder risico is...
BUDDYNIEUWS SMS van Sofieke: "Hoi forumdames, jullie gaan het nooit geloven, maar ik lig weeral eens in het ziekenhuis! Ben opgenomen met een nierbekkenontsteking. Is heel erg pijnlijk en door de pijn werden de weeen in gang gezet. Heb echt gehuild van de pijn. Nu weer alles onder controle, maar medicatie wordt langzaam afgebouwd, dus zal nog wel even moeten blijven. Groetjes aan de oktobermama's. Liefs Sofie Arme meid, het zit ook niet mee zeg! Dikke knuf! Chris
Sofieke, meid.. Het zit je inderdaad echt niet mee! Een *knuf* van mij! Heel veel sterkte meid! Liefs Kiss
@Xenas: sterkte meis. wat vervelend weer voor Sofieke zeg...het zit haar niet mee. Ik hoop dat gauw alles weer goed is. @Nynke: ik ben daar dus ook heel slecht in..weet ook niet of ik alles goed heb opgemeten (mijn moeder had gezegd hoe ik dat moest doen enzo en hoeveel stof ik extra moest pakken) maar ik kan beter wachten tot mn moeder hier keer langs komt denk ik haha Heb wel zin om leuk stofje uit te kiezen enzo, ziet er dan weer heel anders uit! Liefs Sylvia