Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Xenas; idd de beamer is het makkelijkste. Heb je die niet dan uitvergroten en overtrekken.

@Maartje: slim van je meid. Zo'n bruiloft kost toch een hoop energie.

@Marieke: nu vind je die melk druppels nog leuk, wacht maar tot beeb er is, dan praat je wel anders. Dan loopt het er al uit als manlief alleen kijkt of beeb gaat huilen. (lol)

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Doris: Als werkgever zeg ik het volgende; Dat is in principe een stap terug. Bij een oproepcontract kun je iemand simpelweg niet meer oproepen. Met het idee; sorry helaas maar we hebben niets voor je. Je werkgever is je in dat geval ook geen salaris verschuldigt. Het oproepcontract is dus heel erg vrijblijvend, want jij kunt dan ook meestal makkelijk zeggen dat je niet kunt. Daarnaast heeft een oproepcontract vaak zowel een opzegtermijn (van beide kanten) als een eindtermijn (bijvoorbeeld geldigheid van een jaar).
    Een jaarcontract dient altijd te worden uitgediend met het aantal uren per week dat er in vermeldt staat, tenzij er in het contract een opzegtermijn vermeldt staat. Je werkgever is je altijd verschuldigt deze uren uit te betalen, ook al zou hij geen werk voor je hebben.
    Mocht je ziek worden dan geldt het volgende; bij een oproepcontract hoeft je werkgever je alleen te betalen voor de uren die hij je heeft opgeroepen, bij een jaarcontract dient hij je altijd door te betalen voor het aantal uren dat je anders had gewerkt.
    Je staat dus sterker in je schoenen met een jaarcontract, ook bij het UWV mocht je daarna een keer een uitkering nodig hebben.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik duik nog ff mijn bedje in dames.

Tot morgen! (Vanavond feest)

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Haha nynke, weet ik wel en das net als met de bevalling, ben er helemaal klaar voor, in de zin dat ik absoluut niet bang ben of zo, maar als ik daar straks lig is dat denk ik wel even wat anders, haha.

4. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    O ja Marieke, ik ben helemaal van de partij voor een meeting bij jullie! Toppie! Haha, kan me voorstellen dat je er happy van was! Toen ik de eerste keer wakker werd met opgedroogde melk op m'n borsten voelde ik me helemaal trots! Rogier lag me een beetje raar aan te kijken toen :)

Doris, ik zou er inderdaad ook niet meer akkoord gaan! Oproep is inderdaad heel vrijblijvend! Goed voor jezelf opkomen! Wij hebben ons boxkleed ook bij Prenatal weg, een lime met aqua kleur en op de achterkant is 'ie lichtblauw met wit geblokt en staat er BABY op... heel schattig! Vond 'm ook wel redelijk dik trouwens!

Xenas, denk ook dat een beamer het makkelijkst is! Wat een leuk idee zeg!

Irene, bofbips, al lekker weekend! Hier nog 1 dagje te gaan!

Nynke, dan denk ik toch niet dat het m'n bekken is.... Straalt ook nog eens uit naar m'n benen, heel gezellig :( Straks maar ff lekker warm douchen en als 't morgen nog niet weg is, toch maar ff de fysio bellen...

Liefs Chris

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    * Missyess, ik lees niet mee bij de septembermama's (nog even te druk met werk enzo). Maar kriebelen doet het toch wel hoor. Ik ben erg benieuwd hoe onze kleine eruit zal zien en hoe het nou is om zo'n ukkie van jezelf in je armen te hebben.

* Maris, ik bedoelde idd je middeleeuwse jurk :). Hoe was je bedrijfsuitje?

* Kiss, grote beeb al zeg! Kan me wel voorstellen dat het ergens wel een prettig idee is, waarom zou dat stom zijn?
    Fijn dat ze de groei goed in de gaten houden!

* Nynke, lekker hoor dat je nu echt verlof hebt! Ik ook bijna, hihi.

* Irene, ik heb me opgegeven voor zo'n cursus over bv. Vanavond en volgende week. Ik hoorde van een vriendin dat ze er best wat aan had gehad. Ik ben benieuwd. In het ziekenhuis kijken gaan wij ook nog doen, de eerstvolgende mogelijkheid.

* Xenas, ik kreeg de mail aan kruidvat terug omdat het mailadres niet zou bestaan ofzo. Nog niet opnieuw geprobeerd... Weet jij een mailadres dat wel werkt?
    Wat een rotnieuws van je collega... :( sterkte.
    Dat plaatje met een beamer doen lijkt me een van de makkelijkste oplossingen ja.

* Doris, lekker he slapen (als het goed lukt tenminste ;)).
    Ik heb geen idee hoe dat zit met je contract. Ben je lid van een vakbond, want dan zou je met hen contact op kunnen nemen, die kunnen je er vast wel wat over vertellen.

* Chrisje, fysio bellen als je zoveel pijn in je onderrug hebt lijkt me een prima idee! Wie weet kunnen ze wel wat voor je doen, niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar. En misschien moet ik dan zelf ook nog maar een keer bellen en langsgaan... rug begint ook hier weer wat te mopperen...

* Diaan, hopelijk draait jullie kleine nog spontaan om, krijgt de gyn dus gewoon gelijk...

* Sylvia, mijn moeder heeft het wiegje opnieuw bekleed. Die is erg handig met de naaimachine, maakte vroeger voor ons altijd kleren enzo en ze vertelde van de week dat ze de baby knippie had besteld, dus ik geloof dat ze weer aan de slag gaat strakkies. Ik heb al gezegd dat ik wel mee wil oefenen, lijkt me leuk om dat soort dingen zelf te kunnen.

* Sofieke, weer in het ziekenhuis wat balen... Hopelijk mag je gauw weer naar huis!

Ik ben moe, dat werken hakt er toch best wel in. Morgenochtend nog en dan heb ik weekend en dan nog 1 weekje :). Ik ga het volmaken, ben vastbesloten. Maar ik zal ook wel blij zijn als het erop zit straks ;).
    Hopelijk is de bv cursus beetje interessant vanavond, want ik heb niet zoveel zin en wil eigenlijk gewoon op tijd mn bedje in (ik ben er net uit, haha).

Groetjes Nijnie

6. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Diaan, ik had deze tip ook al doorgekregen en ik heb het wel gedaan, die kleine van mij is gedraaid en of dat nou van die tip is gekomen dat weet ik niet, ik heb ook niet gevoeld dat ze gedraaid is. Ik deed het s'avonds op bed. Benen omhoog tegen de muur met een flink dik kussen onder mijn billen...........wie niet waagt die niet wint.

Ik ga zo weer naar de BV cursus, heb eigenlijk niet zo een zin, moest ook huiswerk maken maar dat heb ik dus echt niet gedaan.......haha dat deed ik op school ook niet en heb toch al mijn diploma's gehaald. Nog 1 naggie slapenen dan is mijn mannetje er weer, ik denk dat ik hem ga opeten........................mjammie..... :oops:

7. Niet meer actief

Hallo,

sorrie even een ego berichtje van mij...moet t ff kwijt..

vanochtend voor controle naar de gyn...kreeg een kleine echo, maar daarop bleek te weinig vruchtwater..voor ik het wist moest ik een echo op de echo afdeling, en zat ik daar in de wachtkamer..niet eens de kans gekregen om meer vragen te kunnen stellen....er werd met dingen als eventuele nierprobleempjes gesproken...dus ik hoog gestrest in de wachtkamer bij de echo afdeling...pffff ik had het niet meer...de naarste dingen schoten weer door mijn hoofd..toen ik geroepen werd, ging ze kijken en meten...ze constateerde hetzelfde, weinig vruchtwater, ik zag het zelf ook, zag nauwelijks donkere vlekken om ons meisje...maar gelukkig waren de niertjes ok en ook de placenta leek zijn werk nog goed te doen, ons meisje is niet te klein dus dat gaat allemaal goed...daarna een ctg gehad, ook die zag er goed uit, toen weer terug naar de gyn...tja waar het nu aan ligt, dat weten ze niet...moet nu wel wekelijks komen voor een echo en ctg...super dat ze alles zo in de gaten houden, maar moet zeggen dat ik wel niet echt lekker meer zit...voor nu lijkt alles in orde, maar t heeft me weer even zo laten schrikken...hoop dat het snel volgende week is en dat ons meisje dan weer voldoende vruchtwater heeft aangemaakt...anders hebben mijn vriend en ik echt de neiging om haar maar te laten komen...tidee dat het in mijn buik mis kan gaan zonder dat iemand het in de gaten heeft...dan maar liever wat eerder eruit en lekker goed in de gaten gehouden worden in de couveuse...
    zo nu ben ik het kwijt..sorrie meiden...ik probeer later even terug te lezen en te reageren...maar moest dit even kwijt...en nu proberen mijn gedachten weer richting het positieve te brengen...heb ff mijn hart gelucht...ons meisje lijkt het goed te doen, dus daar hou ik me aan vast, volgende week zien we gewoon dat alles in orde is, dat moet gewoon!

liefs pjetje

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey hey meiden!

Hier nog ff een berichtje. Ben net wakker, heb heerlijk liggen slapen! Wat kan dat lekker zijn om overdag even te slapen.

las net bij de septembermama's dat er alweer 2 babys bij zijn! Gaat hard daar! Nog even meiden.. En dan zijn wij aan de beurt! SPANNENDDDDDDDDDDDDD!

@Pjetje, wat schrikken dat er te weinig vruchtwater aanwezig is. Maar gelukkig doet je meisje het heel erg goed! En houden ze je goed in de gaten!

Liefs Kiss

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Pjetje: meis wat schrikken weer. Ik hoop zo dat er weer voldoende vruchtwater word aangemaakt.Denk goed na over wat je wil en bespreek dit goed met je gyn. Na Kylian* wil je geen ellende meer, jullie hebben genoeg mee gemaakt dacht ik zo. Luister naar je eigen gevoel en probeer positief te blijven.
    Als je wilt kletsen mag je ook pb-en meis.
    Dikke ((knuff)) Nynke

10. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé lieve Peet, wat schrikken weer zeg! Inderdaad, goed in de gaten houden en doen wat je gevoel je ingeeft! Als jullie vinden dat ze moet komen, dan zij het zo! Maar volgens mij houden ze je wel goed in de gaten, toch?
    In ieder geval ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuf van mij!

Liefs Chris

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chrisje: he, waar zit jij op internet? Of heb je thuis al een comp staan? Leuk om ook s'avonds wat van je te lezen.

12. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Chrisje, bekkeninstabiliteit wil zeggen dat je SI- gewrichten te laks zijn geworden, dus dat voel je in je onderrug en typisch kenmerk daarvan is waggelen als een eend, omdat de ligamenten die je 2 bekkenkammen aan elkaar houden ( je si-gewrichten) te laks zijn geworden!

Peet, dat moet echt schrikken geweest zijn! Gelukkig mag je volgende week al terug en ik duim dat er dan voldoende vruchtwater aanwezig is! Dikke knuf meid! Alles komt wel goed, ze houden alles wel goed in de gaten!

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedeavond dames

Ik heb alles gelezen maar ik ben te moe om op iedereen te reageren.
    gisteren is mijn kleine meid verwend en heeft heel de dag trots rond gelopen met haar oorbellen ( iedereen nog bedankt vooor de felicitiaties )
    Heb heel de dag inloop gehad van 10 tot 6. ben blij dat we konden eten. ben ook om 9 uur me bed ingedoken ik was echt helemaal op. Vandaag hebben wij ( schoonmooeder , mmoeder en ik ) heel de bovenverdieping gedaan. Alleen me bed moet nog op klossen en dan ben ik klaar om te bevallen. Vanmiddag total loss op de bank in slaap gevallen.
    Dadelijk maar weer na bed en morgen nieuwe kansen en weer fris op.

Doris bij kruidvat hebben ze ook boxkleden nu
    Sophie dat is weer schrikken
    Ptje volg je gevoel.
    Xenas beamer of een projector is dan heel makkelijk
    Nynke gefeliciteerd met je verlof
    Kiss is groot mijn dochter was ook 8 pond met de geboorte.
    NICA fijn iets van je te lezen.
    Maartje knuffel
    Missyess alweer 2 baby's wat gaat dat hard. Wij zijn ook bijna aan de beurt.

Zo was even vlug morgen ga ik weer vrolijk up 2 date meedoen

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Jotim: fijn dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad. Dat je moe was is goed te begrijpen hoor. Lief dat je moeder en schoonmoeder kwamen soppen. Heerlijk alles weer schoon.

Ik ga lekker naar bed. Weltrusten en tot morgen.

15. hey meiden!

dat is schrikken zeg peetje!
    Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!

De box staat eindelijk in de huiskamer!
    jippie.. amar wat een groot ding zeg!
    Ineens zijn al onze andere meubels ook mega groot.. en zit ik nu echt te bedenken hoe ik het anders kan inrichten!
    gelukkig is mijn moeder weer bijna thuis!
    dus dan kunnen we samen even kijken..

Ook hebben we de kast alvast in elkaar gezet... wa sminder werk dan we dachten hihi!

die kan ik alvast gaan verven zaterdag ofzo!
    jippie!

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Pjetje: Wat schrikken zeg. Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden! En goed aangeven wat jullie zelf willen!

groetjes Doris

17. @Xenas: Wat een naar nieuws van je collega! Sterkte ermee hoor.

@Pjetje: Dat is even schrikken! Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden. En schroom ook niet te bellen naar ze als je je onzeker voelt! Dan mag je vast extra komen.

@Sylvia: Jij moest toch ook zelf je zwangerschapsuitkering regelen bij UWV? Heb jij inmiddels al bericht gehad? ik nog niet, dus heb ik ze even gebeld, omdat volgende week al mijn verlof ingaat! De aanvraag was nog in behandeling zei ze, ik hoop dat het op tijd geregeld is!

Boe, mijn vriend belt net dat ze op de voetbal nog wat gaan eten om 22.00 uur. Zit ik weer de hele avond alleen, ik verveel me een beetje...
    Liggen jullie allemaal al op 1 oor?
    Ik denk dat ik maar wat te snoepen ga pakken...

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Pjetje, wat schrikken zeg. Fijn dat ze het goed in de gaten houden, hopelijk volgende week weer een uk die lekker baantjes kan trekken in het vruchtwater (bij wijze van spreken dan) Sterkte.

19. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Pjetje: veel succes en sterkte toegewenst.
    Een cyberknuff van mij,

Kus Diana

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Pjetje, jeetje das schrikken!Komt goed hoor meis, ze houden je in ieder geval goed in de gaten!

Hier ook toestand, zitten we rustig film te kijken, belt een vriendin helemaal in paniek op, waren er vier jongens bij hun aan boord gegaan, ze hebben een boot in de haven liggen, en toen haar man zijn hoofd buiten de deur stak om te kijken wat hij hoorde kreeg ie een klap voor zijn hoofd :confused: ...Aangezien wij in de oude uitkijktoren van het dorp wonen en een dakterras op de tweede verdieping hebben, is Fred met een paar andere mannen het dorp in gegaan en ben ik boven blijven zitten (je ziet mij daar niet maar ik zie alles :evil: ...) Ik heb ze helaas niet voorbij zien komen, maar er was een jongen die in ieder geval van één wist wie hij was. Zal de gendarmerie het wel oplossen :rolleyes: . Heel vervelend, normaal is het zo rustig in het dorp en kan je bij wijze van je auto en alles gewoon open laten staan (vergeetachtig als ik ben gebeurt mij dat wel eens :) )er gebeurt helemaal niks...

Er zijn wel ergere dingen maar het verpest de sfeer in het dorp zo, das zo jammer... :(

Deel Deze Pagina