Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Irene, ik heb zinkzalf en bodylotion maar nog geen zeep of zo in huis. Shampoo is volgens mij sowieso niet nodig, maar verder heb ik me er nog niet in verdiept. Ik heb persoonlijk geen merkvoorkeur.

@ maartje, fijn dat je hulp krijgt!

@ marieke: heb je al gebeld naar de Ikea? Het lijkt mij dat het toch wel sneller moet kunnen hoor!

@ choco: zo, jij kan lang slapen zeg!

Hier is het kamertje af!
    :)

groetjes
    maris

2. Appeltje: 21 augustus officieel – nu vroegtijdig met verlof
    Doris: 21 augustus officieel – nu vroegtijdig met verlof sinds 9 juli
    Diaan: 30 augustus officieel - nu al vroegtijdig 11 juli met verlof
    Maartje: 30 augustus officieel - nu al vroegtijdig met verlof sinds 14 februari
    Misoh: 31 augustus officieel - nu al vroegtijdig met verlof
    Nynke: 31 augustus officieel – 6 weken – nu al vroegtijdig met verlof

Jotim: 1 september tot april
    Floortje: 3 september – vanaf 10 augustus met vakantie
    Denisse: 3 september – 6 weken
    Pol: 5 september – 6 weken
    Anne36: 6 september officieel - nu al vroegtijdig met verlof
    MissYess: 7 september - 6 weken
    Nijnie: 8 september – 7 januari – 4 weken
    Marize: 9 september – 6 weken – nu al vroegtijdig met verlof
    Xenas81: 10 september – 6 weken
    Jetteke: 11 september – 4 weken
    Irene: 12 september – 6 weken
    Choco: 17 september – 6 weken
    Astrid85: 18 september officieel - sinds 11 juli met vroegtijdig verlof
    Lvdwerf: 18 september officieel – sinds 23 april met vroegtijdig verlof
    Maris: 25 september
    Chrisje: 26 september – 4 weken
    Smeetje: 26 september – 4 weken

Wil je ook op de lijst?
    Stuur me een PB met je officiële datum en hoeveel weken dit van te voren is!

3. @ maris.. foto's willen we zien!

jullie moeten even op mijn www kijken.. bij foto's kinderkamer deel 2

de commode is geverft en staat op mijn site!

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Xenas; wat een leuke lamp zeg! Je kast en commode worden ook mooi zeg! Echt leuk om het zo te zien groeien!

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kom me weer hier even melden. Mijn pc crashte donderdagavond. Stresss! Zeker nu tijdens mijn verlof is internet onmisbaar.
    Gelukkig heeft een vriend onze pc kunnen maken. Dus ik kan weer internetten. Ga gauw even bijlezen! :D

6. @ martine: ik heb bij personeelszaken moeten melden dat ik per 31 aug zwangerschapsverlof heb. De uitkering enzo was al helemaal geregeld hoor.

Hier een kort berichtje van mij. Heb bijna nix onthouden, wel meegelezen. Zijn net terug van een weekendje bij m'n schoonouders en een kraamvisite. Ben blij dat ik weer thuis ben. Gelukkig wel redelijk geslapen. M'n lijf is alleen niet zo blij met een autorit van een paar uur. Diederik zei al meteen, wij gaan dus niet meer weg tot na de bevalling. Veel harde buiken en moe. Hij vindt de harde buiken nogal eng geloof ik. Gelukkig zakt het allemaal wel na een lekker warme douche.

Nog een fijne dag.

Liefs Silvie

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hoi, weet niet of iemand het hier al neergezet had maar er was weer nieuws van de kleine Isa op Hyves...

Nog meer wachten...
    donderdag, 11:31, 40 x bekeken

Gister hebben ze een echo gemaakt van het stolsel in Isa's buikje en helaas is in het niet kleiner geworden. Daar hadden we wel op gehoopt, en de artsen hadden dat ook verwacht maar helaas. Het stolsel moet kleiner worden, en ze mogen het niet laten zitten omdat het in een belangrijke ader richting het hart gaat.
    Ze gaan nu nog een week heparine, de hoogste dosering, geven en dan gaan ze opnieuw bekijken of het stolsel kleiner is geworden. Is dit niet het geval, dan moeten ze weer wat anders verzinnen. In het ergste geval moet ze geopereerd worden, maar omdat daar ook veel risico's aan zitten willen ze het eerst nog met de heparine proberen.

Ik begin ondertussen het wachten en de spanning wel beu te worden. Isa doet het verder heel erg goed. Ze is van het voedingsinfuus af en krijgt alleen nog maar voeding via de neussonde of via het flesje en de borst (1 keer per dag, anders is het te uitputtend). Ze groeit goed, ze is nu 1900 gram, dus dat gaat ook prima. Ze is nu van de coffeine af, een medicijn wat haar ademhalingscentrum stimuleerd. Vanochtend had ze wel twee keer een 'bradycardie', (ademstilstand en verlaagde hartslag) maar dat hoort gewoon bij premature baby's, en daar groeit ze over heen als het goed is.
    Echt jammer van dat stomme stolsel, anders had ze misschien al op de 'high care' i.p.v. op de intensive care gelegen.

Ik heb gister trouwens wel gelachen. De radioloog ging dus die echo maken. Hij was druk bezig om op haar buikje te duwen om aderen op het scherm duidelijker zichtbaar te maken, maar ze had net voeding gehad en haar buikje zat een beetje vol. Hij duwde net een beetje te hard en prrrr...Isa poepte zijn hele hand er onder. En niet alleen de hand van de radioloog zat er onder, ook de hele couveuse zat er onder.
    Ook heeft ze Tijmen al een keer geraakt, ik denk echt dat ze kampioen kan worden bij een wedstrijd 'projectiel-poepen', ze heeft een uitermate fijngevoelig richtingsgevoel

Kusjes en ik ga genieten van een welverdiende pauze, pfff

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Xenas: het kamertje word echt gaaf! Die lamp en gordijnen: super!

@Maris: foto's foto's foto's! :)

@Appeltje: hoe durft je pc! Gelukkig ben je er weer. Alles goed verder?

@Misoh: ik merk ook dat auto rijden niet meer gaat. Nu moeten we volgende week naar mijn zus, zo'n 2,5 uur rijden hiervandaan. Ik zie er nu al tegenop maar kom hier eigenlijk niet onderuit.

Beeb is eindelijk moe geworden geloof ik. Hij kan alleen geen plekje vinden lijkt het wel, schuift van links naar rechts.

9. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Goededag alle zwangere miepjes......

Vandaag lekker een lui dagje. Ik dacht net even de paar berichtjes teruglezen wat er wordt zo weinig geklets op zaterdag en zondag. Nou het was wel even lezen, wat een geklets zeg.

Nou ik heb vanacht goed geslapen. Had wel toen ik naar bed ging rugpijn van het lopen op de kermis gisteren. Als ik echt niet kan slapen of pijn heb neem ik een paracetamol en dat werkt erg goed. De gyno zei dat dat goed is als je het maar niet te vaak doet. Dus 2x in de week doe ik dat ongeveer en slaap ik die nacht eigenlijk heel goed.

Zo nu even reageren:

@Nica: meid ik hoop zo voor je dat je snel weg kunt. Ik snap dat je het spuugzat bent. Ik duim voor je en hoop morgen op goed nieuws.

@Anne: wij doen met 36,5 week of met 37.5 week een draaipoging. Wil je dat ik je een pb stuur om te vertellen hoe het is gegaan?
    Sterkte voor je vriendin.

@Nynke: hoop dat je vanacht goed zult slapen.

@lvdwerf: vooral lekker doorklagen. Jou geklaag komt ons allemaal bekend voor. We hebben er volgens mij allemaal last van. Misschien een klaagtopic openen, daar kunnen we dan allemaal heerlijk van ons af klagen hihi.

@Jotim: ik vraag mezelf weleens af komt mijn oude lijf ooit weer terug?

@Anz: sterkte met je vermoeidheid en fijn dat alles goed is met je.

@MArtine: bij mij wist het uwv al wanneer mijn verlof zou beginnen en dat zouden ze zelf omzetten. Heb het eigenlijk niet gechekt.

@Pjetje: fijn dat ze weer wat drukker is. Hoop dat het vruchtwater is toegenomen. Sterkte met je.

@Xenas: vind jij 9 uur vroeg wakker! Wacht jij maar tot jullie kleine er is dan zul je dankbaar zijn dat je nu nog tot 9 uur kunt blijven liggen. :)

@Irene: ik heb zeepvrije wasgel, sudocream, olie voor in bad. Shampoo heb ik nog voor mijn zoontje.

@Missyess: leuk dat jullie zoveel overeenkomsten hebben. Jullie hebben het volgens mij heel gezellie met elkaar.

@Marize: geniet lekker van je vent en van je 16ejarige verliefheidsgevoel.

@Choco: nesteldrang en lekkende (.)(.) kan ik missen als kiespijn, wil je ze hebben van mij?

@Marieke: ik mag toch hopen dat jij die kast niet tilt he? Zo ja das niet slim van je meisie.

@Appeltje> welkom terug.

Wat vervelend die onzekerheid voor liedel. Ik leef echt met haar mee en hoop dat ze snel de rust kunnen vinden. Als je dit leest Liedel, heel veel sterkte voor jullie kleine meid maar ook vooral voor jullie.

Zo ik stop voor vandaag. Ga zodirect met mannetje geboortekaartje proefdruk bekijken en nog een paar uitnodigingen bedenken voor ons kraamfeest. Dus kom niet meer terug vanavond.
    Slaap lekker alvast allemaal en nog een ander tipje voor de slecht slapende mama's:
    Ik neem ook regelmatig een warme douche en een beker warme melk voor het slapen gaan. Wil ook nog weleens helpen.

Trusten allemaal,

Kus Diana

10. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Ik kom weer eens kijken hier.
    Hahaha heb heel de dag uuh weinig gedaan. Wel rustig aan. Met dochter lief de traktaties gemaakt voor school. En verder niks. Beetje spelletje doen op de pc. En dan kan ik helemaal van de wereld zijn.
    Genoeg ontspannen vandaag. Dadelijk vroeg na bed. Morgen gaat de wekker weer sinds tijden voor mij.

:idea: maartje: Vanacht maar eens een hopen op een goede nachtrust voor ons allemaal. Ja de 1ste baby is er al wie volgt.
    :idea: maris kijk eens op marktplaats. En soms bij verhuurbedrijven die oude weg doen.
    :idea: Anz leuk dat je ook weer hier komt kijken. Gezellig hou ons op de hoogte.
    :idea: Nijnie dat las ik ook. Behangtafels Hihihihi. De dingen die je altijd gebruikt zijn wasgel. ( zeeploos ) babyolie en babyzalf. Haarlotion is zo lekker maar ook goed tegen berg.
    :idea: Nica ik hoop dat je toch vlug na huis mag.
    :idea: ptje Ja lampjes hangen zal morgen even foto maken. Ben weer trots op me eigen werk. Ja gaat echt hard he die weken. Meer er over in de nieuwsbrief aankomende week.
    :idea: Irene we kletsen dadelijk toch gewoon verder in de okmama's heerlijk genieten van onze beebs allemaal.
    :idea: Marize geniet van je mannetje en ben maar lekker kles hoor
    :idea: Xenas. veel rommel gemaakt of weg gewerkt ? Jullie moeten kijken. Nou nou. volgende X ga je het anders type he. Zoiets van Lieve zwangere dames zouden jullie op mijn WWW willen kijken. :) :)
    :idea: Choco neee niet natusan maar kruidvat eigenmerk. Flesjes staan mooi blauw te zijn en ik vind het net zo lekker ruiken als zwitsal.
    :idea: Nynke, Ja ik heb ze af. Heb me vandaag met andere dingen bezig gehouden. Morgen ga ik eerst foto's maken. Zoniet krijgen jullie van mij allemaal appeltaart ( stukje he ) wel zelf komen halen.
    :idea: Appeltje: verlof en geen pc dan moet je straks heel veel bijlezen.
    :idea: Diaan ja je oude lijf komt terug. Het is me vorige keer ook gelukt. Na de aanschaf van een ab-swing ging het heel hard. Goed voor de buikspieren

Zo ik ben bij nu nog evne bij de andere mama's bij lezen want het blijft daar ook spannend. En dames aankomende week komt hij weer de nieuwsbrief. Wie nog aanvullingen heeft ik hoor het wel.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Jotim: heerlijk toch zo ontspannen dagje. Klinkt wel erg verleidelijk die appeltaart. :)

@Marieke: thanks voor de update. Ik hoop dat het snel beter gaat met kleine Isa, elke keer die spanning.

@Diaan: ik ga vanavond de douche en paracetamol proberen, ben echt op.

Ga dus nog even bij de aug en sept mama's lezen en dan douchen en naar bed!

Tot morgen en weltrusten!

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey meiden..

Hier weer ff een berichtje van mij.

Gisteren avond was de kleine ontzettend druk. 2 uuur lang ging me buik als een gek tekeer, bijna niet vol te houden! (begon echt pijn te doen!) .
    En vanmiddag om 12 uur maakte ik mij zorgen. Ik had de kleine namelijk al sinds gisterenavond niet meer gevoeld. Terwijl hij altijd zo actief is! Heb dus de vk gebeld. En ik mocht gelijk ff komen. Hartje deed het goed, maar voor de zekrheid moest ik wel ff langs komen bij ziekenhuis voor ctg. Nou prima.. Lag ik aan de ctg begon meneetje toch te schoppen! Half uur lang, zo erg dat ze niet eens een fatsoenlijke scan konden maken! Toen hebben ze maar ff een echo gemaakt, en ohh daar zag ik mijn kleine dondersteen trappelen! BETRAPT! Hahahaha.. Maar wel schattig om te zien.
    Dus ik was weer gerustgesteld!

Toen zijn we nog ff de stad ingegaan, heeeel erg druk. Was koopzondag en proefeet in enschede. Gezellig was het wel! Daarna zijn we naar almelo gegaan, naar mijn schoonouders. Was ook wel ff leuk. Alleen sinds de terugweg tot nu heb ik al pijn aan mijn borstbeen.. tenminste daar ongeveer.. Doet echt pijn en af en toe last van ademhalen..

Heeft iemand hier enig idee wat dat kan zijn? het is constante pijn, gaat niet weg ofzo.. heel apart..

Nou meiden, dat was het weer voor vandaag.. Ik ga nog ff bij de andere mama's lezen.

Liefs Kiss

13. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Kiss: misschien omdat alles aan het verweken is? Laatst had ik heel veel pijn aan mijn ribbenkast. Dat komt omdat de baarmoeder alles omhoog aan het drukken is. Vond het absoluut angstig en moest er wel om denken dat ik geen paniekaanval kreeg. Als je het echt niet vertrouwt dan ff de vk bellen.

Zo..ik hoef me niet te vervelen tijdens mij verlof. Heb net ff 3 boeken besteld. Ik moest er nog een hebben om mijn triologie af te maken en nog 2 fantasyboeken. Ach, over 2 weken heb ik ze alledrie wel uit en dan ga ik daarna maar de bieb in.

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Kiss, klinkt net als ons beebje. Een dagje rustig doen en dan aan de CTG weer lekker gaan trappelen ;).
    Stelletje grapjasjes, beetje papa en mama aan het schrikken maken.
    Overigens momenteel aan beweging geen gebrek.

15. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Is hier nog iemand?

Ik ben net mijn bed weer uit gegaan. Heb er eerst een uur in gelegen, maar ik kwam echt niet in slaap. Meerdere keren dat ik bijna in slaap viel, alleen dat er dan net een mug bij mijn kop begon te zoemen, of Jeroen begon te bewegen, waardoor ik dan weer klaar wakker was. Ik kwam echt gefrustreerd jankend beneden.
    Ik weet nog niet wat ik nu ga doen. Ik ben doodop en wil het liefst slapen, maar ik had hier ook al een mug bij me, dus de bank wordt denk ik ook niet echt wat. Misschien toch nog maar ff het bed proberen straks, maar wil liever Jeroen er ook niet mee wakker houden. Die moett morgen ook weer vroeg zijn bedje uit.

Iemand nog tips?

Liefs Laura

16. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Tja en daar zit ik dan om 7 uur s'ochtends klaar wakker. Heb al opgeruimd de vaatwasser aan het werk gezet en de was gevouwen. Zelfs de honden hier liggen nog te slapen. Denk dat ik nog maar ff ga lezen en hoop dat ik nog even een klein dutje erbij kan pakken.
    Dit is ook niks zo vroeg je bed uit, als je niets te doen hebt.

17. goedemorgen meiden!

Deze week zal ik niet heel veel aanwezig zijn, moet mijn nieuwe collega gaan inwerken..
    en zal dus niet even 1 2 3 op internet kunnen.. balen!

tot savonds!

x

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden,

Weer een nacht voorbij. En helaas weer geen goede. :( De kat van onze buren lag vanmorgen vroeg dood op hun deurmat. Echt superzielig. Waarschijnlijk een hartstilstand en dat voor een jong beest. :cry:
    Ik ben weer elke twee uur wakker geweest en hield het om 7.00 uur echt niet meer uit in bed. Ik was zo benauwd en het leek wel of ik hartkloppingen had. Straks meteen maar even aan de gyn vragen. Ik moet zo namelijk voor controle.

@Appeltje; ojee, wat een slechte timing voor een crashende pc!

@Misoh; goed op jezelf passen hoor meid! Ik maak ook geen lange autoritten meer. Ik red het gewoon niet.

@Marieke; bedankt voor de update. Wat een gedoe zeg voor Liedel!

@Nynke; tuurlijk kan je wel onder die autorit uit! Je bent hoogzwanger hoor! JIJ gaat nu voor!

@Diaan; hoe is het met je rug?!

@Jotim; lekker hoor, zo'n ontspannen weekend! Viel wel even tegen vanmorgen denk?!

@Kiss; wat een kleine eigenwijzerd! Die van mij deed dat ook steeds bij de ctg! Echt grappig om te zien. Complete rust in mijn buik, tot die dingen op mijn buik werden gezet en dan ineens lekker trappen!

@Choco; heerlijk lezen! Ik zou willen dat ik er de concentratie voor had, maar door de vermoeidheid lukt het helaas helemaal niet.

@Laura; oh meid, wat frustrerend! Ik hoop dat je evengoed nog een beetje geslapen hebt!

@Xenas; succes met inwerken!

Ik ga maar eens even douchen, dan heb ik daarna nog wat hersteltijd voordat ik naar het ziekenhuis moet.
    Tot zo! Maartje

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen meiden,

hier weer slecht geslapen maar het lijkt te wennen. Vanmiddag maar even weer naar bed. Mijn beeb was weer erg actief vannacht. Ik kreeg op het school plein te horen dat het lijkt alsof mijn buik gezakt is.Misschien verklaard dat de drukke bewegingen. Ik zal wel wachten tot vrijdag, dan mag de vk haar oordeel uitspreken.
    Ik ga zo even genieten van de zon en buiten mijn thee opdrinken. Tot later meiden.

@Kissflower: hier ook zo'n grapjas. Ik me druk maken dat ik hem niet voel en hij in het zh tekeer gaan. Die druk heb ik ook heeft denk ik temaken metje baarmoeder die zo hoog zit.

@Choco:ik heb ook weer boeken besteld. Al is mijn concentratie toch minder als voor de zwangerschap.

@Laura: misschien even gaan douchen de volgende keer of een beker warme melk? Ik hoop dat je nog wat uurtjes slaap hebt kunnen pakken.

@Anne: frustrererd hoor vroeg wakker zijn en niks kunnen. Is het slapen nog gelukt?

@Xenas: succes met inwerken meid.

@Maartje: je hebt wel gelijk maar ik vind het toch lastig. Is toch hun trouwdag.
    Balen dat je weer zo slecht hebt geslapen. Hoe is het met de misselijkheid? succes bij de gyn straks.

20. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen

Hahaha geen appeltaart voor jullie. Dat is pech hebben. Foto's in me album.
    Ik ben dus alweer lekker aktief. Niet dat ik een hele goede nacht heb gehad. Maar ik voel me redelijk ga er ook maar gebruik van maken voor zolang het duurt.

Maartje : had er vanmorgen geen problemen mee. Zoveel vroeger dan ik wakker word is niet dat scheelt wel hoor.

Lvdwerf volgende keer dat je gaat spoken snachts ( en geloof die nachten gaan nu komen ) probeer een kopje thee. En even iets te lezen of een nutteloos spelletje op de pc.

Kiss denk dat het echt de verdrukking is daarbinnen. Alles moet plek maken natuurlijk

Nynke: Je mag gerust een keertje appeltaart komen eten hoor.

Anne36: zo dat is ook vroeg hoor. En dan al zo actief.

Xenas81, weet niet of we je wel heel de dag kunnen missen. Maar ik denk dat je de schade tijdens je verlof wel weer inhaald.

Heb eigenlijk vandaag niet veel te doen, alleen weet ik altijd weer dingen te bedenken. Moet vanmiddag even gebruik maken van de schooltijden. Dan rusten. anders kom ik er niet aan toe. Vanavond voor de laatste keer klanten. Dan ga ik pas werken en niet eerder vandaag.

Deel Deze Pagina