Goeiemorgen dames! Jaja, ondanks mijn slechte start heb ik zomaar aardig lekker geslapen. Het was daardoor uiteindelijk wel een korte nacht, maar de uurtjes die ik kon pakken, heb ik goed geslapen. @ Anne: Vervelend is dat, zit je daar een beetje te kijken, ik herken het helemaal! @ Xenas: Jammer dat we je wat minder zien, maar jou kennende haal je dat makkelijk weer in. @ Maartje: Succes alvast bij de VK. Dat benauwde herken ik wel, ik had daar vorige week vaak last van, want toen lag de kont van de beeb recht tegen mijn ribben aan. @ Nynke: Ik kreeg ook al de opmerking dat mijn buik gezakt is. We zullen het wel zien bij de volgende VK controle. Toch erg hè, dat slecht slapen onderhand wel went? Ben benieuwd hoe dat straks gaat als de beeb er is. Iedereen een fijne dag met veel zon gewenst! Liefs Laura
oja, bedankt voor de slaaptips, ga ik zeker proberen de volgende keer (gaat vast wel weer een keer gebeuren).
Maar als iemand het begrijpt dan zijn zij het wel, toch?! De misselijkheid is nog steeds niet weg. Ik ben wel verlost van de maagzuur, maar heb de hele dag het gevoel alsof ik gedineerd heb met alleen maar chocolademousse. Ik hoop dat de gyn straks iets heeft om dat af te laten nemen. Misschien moet ik wel stoppen met de maagzuurremmers, want het lijkt erop dat ik ook last heb van die bijwerkingen (onwel gevoel, verstopping, moeheid). Nou ja, we horen het zo. Ik ga NU heen. Tot laterz allemaal!
Pfff...wat hebben jullie weer veel geschreven zeg, niet bij te houden Heb dus nog niet alles teruggelezen, sorry.. Over lekkende borsten trouwens, lees vaak dat mensen denken dat dt te maken heeft met of je wel of geen bv kan geven....Dit heeft helemaal niks te betekenen: Er zijn mensen die last hadden van (erge) lekkende borsten maar geen bv konden geven uiteindelijk en ook mensen die juist geen lekkende borsten hadden maar wel gewoon bv konden geven, vantevoren is er dus niks over te zeggen. Ik dacht het nl in het begin ook wel zo..ik heb nl maar een beetje last van lekkende borsten, eigenlijk bijna niet en dacht ook meteen dat ik dan misschien minder goed bv kon geven..dit is dus absoluut niet waar. Dus maakt niet uit of je wel of geen lekkende borsten hebt...alleen zijn lekkende borsten wel eens lastig Mij heeft deze info veel minder onzeker gemaakt om dat er dus gewoon niks van te zeggen is vantevoren. Verder heb ik nog veel last van adem te kort...heel vervelend....heb steeds zo'n drukkend gevoel onder mn borstbeen..vk zei dat het dus komt door je omhoogduwende baarmoeder..kan dus vaak niet blijven zitten. Gisteravond was het echt erg: ik kan soieso niet meer prettig zitten maar met die druk op mn borstbeen en minder lucht erbij, moest ik af entoe even gaan staan en rond lopen en de ademhalingstechniek weer toepassen....echt vervelend dit en ik hoop dat het snel over is. Nu gaat het trouwens wel en heb ik er even geen last van (vooral s avonds steeds) @Maartje: echt vervelend ja, die misselijkheid..ik heb er ook nog wel regelmatig last van, niet alleen misselijk maar gewoon echt zo'n ziek zijn/niet fit zijn gevoel (ook weer vooral s avonds). En maagzuur is ook zoiets vreselijks..bah! Ik kan nooit meteen gaan liggen om te slapen hierdoor dus moet dan half rechtop gaan zitten. Helemaal vervelend dat je ook nog last hebt van de bijwerkingen, het zit je echt niet mee. Ik hoop voor je dat het snel allemaal echt minder/weg is. rest heb ik nog niet echt gelezen, sorry ladies! Liefs Sylvia
Hoihoi Hier ook last van moeite met ademhalen...Omdat ik allergische astma heb ben ik wel wat gewend Maar is wel vervelend ja...Nee, die kast heb ik niet naar beneden gesjauwd, alleen de plankjes maar...Hij staat nu ongeveer maar we gaan hem voor de zekerheid nog even een paar hoekstukjes geven zodat we zeker weten dat ie niet meer omvalt of bewegen kan.... Hier ook een k...nacht gehad..Een groep Engelsen die stomdronken door het dorp zwierven, een kat die helemaal over de rooie ging, iemand die op vakantie ging of terugkwam denk ik, alleen maar deuren die open en dicht gingen...Dan weer een hond die aansloeg en toen ging de wekker van Fred...Nou, ben mooi blijven liggen. Vandaag lekker niks gelukkig, want ik heb pijn in mn rug en ben moe...Tot later! Marieke
@Jotim: wie weet kom ik de appeltaart nog wel eens halen als ik weer in Alphen ben. Rustig aan vandaag. @Laura: als beeb er is heb je iets meer slaap. zeker als het je eerste is kan je slapen als beeb ook slaapt. @Maartje: zus lief snapt dit soort dingen niet zo best helaas. Ik kijk het gewoon maar aan. Ben benieuwd of de gyn wat voor je kan doen. @Sylvia: ik hoop dat je je toch nog iets beter gaat voelen meid.
Goedemorgen allemaal, Vanmorgen hubbie uitgezwaaid naar zijn werk. Hmmm, lekker mijn bed weer ingedoken tot 9 uur. Heerlijk. Moet nu al wennen dat ik hier alleen zit. Ja, met 3 katten maar die moeten er ook aan wennen denk ik. Ze rennen het hele huis door. Gekken. Straks maar even wat te doen zoeken. Alles is hier verder klaar. Morgenvroeg eindelijk weer een echo. He he, eindelijk weer. Mijn moeder gaat ook mee. Fijne dag allemaal! Doei, Floortje
@Floortje: waarom krijg je een echo als ik vragen mag? Je hebt het vast al eens vertelt maar ben het kwijt. Sorry.
Ik krijg een extra echo om te kijken of de beeb echt met zijn hoofd naar beneden ligt en niet stiekum met zijn kont. Dat is hier standaard bij de VK, om vervelende verrassingen te voorkomen. Vind het niet erg hoor, dat ze het zeker willen weten. Kunnen wij nog mooi even genieten. Nog 4 weekjes en dan kunnen we eindelijk naar onze drukte maker kijken. Heerlijk. Laat maar kommuh.
Nou daar ben ik weer en niks opgeschoten helaas. Ik ben er helemaal verdrietig van. De gyn kan eigenlijk niks voor me doen (behalve de medicijnen die ik nu krijg). Wel wil hij me eventueel met 38 weken inleiden als ik dan al rijp ben. Kortom, afwachten en proberen niet verder af te vallen. Bah! Hij heeft nog even snel met de echo gekeken. Kindje maakt het prima. Ligt met zijn koppie netjes in mijn bekken, maar is nog niet ingedaald (terwijl de VK zei van wel). Het kan dus zijn dat ik me wel wat beter ga voelen als de kleine ingedaald is. Ik heb het even helemaal gehad.
Hoi Hoi, Even een korte "kamer update", ik heb gisteren iets te vroeg gejuichd dat de kamer klaar was, want we hebben twee probleempjes met de kamer. Ten eerste past 1 van de lades niet omdat de linker "runner" een rechter is die op zijn kop zit (deze zaten al voorgemonteerd dus we kunnen er niets aan veranderen)... En ten tweede is het niet gelukt het wandplankje op te hangen. Mijn man was er mega gefrustreerd door dus we hebben 's avonds maar even lekker de boel gelaten voor wat het was. Ik had echt met hem te doen... Straks bel ik even met de babyplanet om te zorgen dat ze die Runner vervangen, en ik ga vandaag ook even langs de Gamma voor grotere pluggen + schroeven (het probleem was namelijk dat de muur van keihard beton is, waardoor de pluggen niet genoeg speling hadden om de schroeven er in te kunnen draaien (als je begrijpt wat ik bedoel)). Vervelend trouwens dat er veel onder ons zijn met problemen met de ademhaling, hopelijk dalen onze kindjes snel in, dan is dat ook weer voorbij! Groetjes Maris
Dikke ((knuffel)) voor Maartje. Meis wat balen zeg. Kan de accupunctuur of homeopaat mss nog wat voor je betekenen? @Maris; jammer van het kamertje maar het komt echt goed hoor. @Floortje; gaaf hoor zo'n extra echo.
@Nynke; ja daar ga ik eind van deze week weer heen. Ik hoop echt dat die het weer wat beter onder controle kan krijgen, want dit is echt niet leuk. Straks ben ik nog depressief ook (mijn grote angst)!
Meid gewoon hier blijven kletsen over je zorgen hoor. We sleuren je er gewoon door heen.Ik hoop echt dat de accupunctuur nog iets voor je kan doen.
@Laura, ik hoop dat je toch nog wat hebt kunnen slapen. Als ik niet in slaap kom dan ga ik er vaak toch even uit. Soms wat op de bank zitten met een beker warme melk en een beetje tv kijken ofzo en dan een half uur of een uur later nog maar eens proberen. Als ik blijf draaien in bed ga ik me alleen maar lopen irriteren dat ik niet in slaap kom en dat werkt in elk geval niet hier. Gelukkig heb ik weer een fatsoenlijke nacht achter de rug. Werd vanmorgen alleen wel weer wakker met een zere heup, maar nu ik eruit ben gaat dat prima . @Anne, jij was er op tijd bij en dan ook al vanalles gedaan,,, nesteldrang? . Hier inmiddels 1 was gedaan, vaatwasser leeggeruimd en nog 1 was te gaan, maar dat doe ik straks wel. @Xenas, succes met inwerken van je collega! @Maartje, wat naar van de buurkat. Beroerd dat je weer niet lekker hebt geslapen. Jammer dat de gyn niet zoveel voor je kan doen... Sterkte meis. @Nynke, misschien is beebje inderdaad wel gezakt... Ik denk het hier soms ook, maar dan ook weer niet. Vooral omdat ik vaak het gevoel heb dat beeb op mn blaas ligt te drukken en dat was eerst helemaal niet zo vaak. Ik heb hier trouwens nog een paar boeken met van die korte verhalen liggen, lijkt me heerlijk lezen straks. Hoef je niet zo lang je concentratie voor vast te houden . Haha. En ik zat alweer op de site van Bol te kijken of er nog meer was voor op mn verlanglijst. @Maris, succes met de laatste dingetjes regelen. Ik ben half augustus naar de prenatal geweest om een verkeerd boxonderdeel te laten vervangen. Dat hebben ze besteld maar ik heb nog niks gehoord en ik begin wat ongeduldig te worden, hihi. Ik wil het gewoon voor elkaar hebben. Ben vanmorgen ook al bezig geweest met wat kleertjes voor de kleine en voor mezelf klaar te leggen voor als het zover is... hehe.
@ Maartje: Dat is ook mijn grote angst. Echt balen zeg, ik hoop maar dat we niet al te misselijk blijven. Wel fijn dat je gyn je misschien eerder in wil leiden. Welke maagzuurremmers heb jij trouwens? Ik heb Maalox forte en daar zitten eigenlijk geen bijwerkingen aan volgens mij. @ Floortje: Leuk zo'n extra echo! Ik wil ook! @ Alle slechte slapers: Volgens Nynke kunnen we weer beter slapen als de beeb er is. Ik ben benieuwd... Ik duim in ieder geval voor ons allemaal. @ Maris: Balen van die meubels. Altijd erg balen als iets niet lukt of niet compleet is, terwijl je denkt het 'ff' in mekaar te zetten. Ik ga vanmiddag naar mijn opa en oma. Samen met opa ga ik even kijken voor een kacheltje. We willen er nog graag 1 hier in de kamer, de schoorsteen zit er al, moet alleen nog een leuke kachel zien te vinden. Mijn opa is helemaal trots dat ik daar wel samen met hem naar wilde kijken. Ik ga vandaag alleen kijken en dan later eventueel met Jeroen kopen als er iets bij zit. Ik hoop maar dat de andere dames die zich melden vandaag wat beter nieuws hebben. Ik geloof dat iedereen er hier aardig door heen zit.
Heey dame's, ff snel een berichtje van mij. Hier gaat alles prima hoor. De kleine is super druk soms tot het pijnlijke aan toe. Gister zoiets apparts; ik zag het voetje eruit komen en duwde het een beetje terug, schopt hij keihard terug Schrok ervan! Daarna moesten we er erg om lachen. Wij zijn het weekend trouwens naar mijn ouders in Harlingen geweest, was visserijdagen. Erg gezellig maar ook wel wat vermoeiend hoor. De hele dag op de stad gesjokt en nog op de kermis geweest. Daarna vuurwerk gekeken. Was kapot maar heerlijk geslapen. Het slapen gaat hier gelukkig erg goed. Zal zo de thuiszorg ff bellen of we klossen kunnen ophalen in Bemmel.
Net de telefonische intake van de kraamzorg gehad, lekker persoonlijk hoor. Nu krijg ik 4 uur minder zorg omdat ik geen borstvoeding ga geven. Heb nu recht op 40 uur zorg. Dat is dus 5 uurtjes per dag. Gelukkig komt mijn moeder in de middag om alles aan kant te maken. Weet je wat je ook in huis moet hebben? Een dienblad, nooit bij nagedacht. Is misschien wel makkelijker om het eten en drinken naar boven te brengen. Als ik het zolang boven uithoudt. Ben niet zo'n "bedmens" laat erin, vroeg eruit. Groetjes
@maartje: Tjonge balen zeg dat ze niks anders voor je kunnen doen....sterkte! heeft iemand nog iets van sofieke gehoord trouwens? heb uwv gebeld, en de ziektewet wat inderdaad door werkgever al omgezet naar zwangerschapsverlof, dus zal allemaal wel goed lopen. iemand zei dat je je dan per week wordt uitbetaald, en soms nog een maand later ook....? hmm lijkt me ook niet echt prettig heb net de koelkast schoongemaakt....rotwerk...maar ja hij is weer als nieuw. Begin nu geloof ik echt "last "te krijgen van poetsdrang, of het is meer een soort van tijdverdrijf, want moet zeggen dat ik toch wel moet wennen om zo vrij te zijn.. het is heerlijk natuurlijk, maar soms wel wat saai.. ach is ook een luxe probleem natuurlijk
@nynke; bedankt voor je steun! @Nijnie; fijn dat je goed geslapen hebt! @Laura; ik heb losec. Ik heb alleen helemaal niet om een herhaalrecept gevraagd. Lekker stom weer! Ik heb nog voor een week of twee in huis, dus dan zien we daarna wel weer. Wat leuk dat je met je opa op stap gaat! Mijn oma vindt het ook altijd zo leuk als ik haar ophaal. Maak haar eigenlijk niet uit waarvoor. @Astrid; fijn dat alles goed met je gaat. Ik kan ook regelmatig een voetje vast pakken. Grappig he! @Floortje; heerlijk, die persoonlijke aanpak. Hier zijn ze ook niet geweest en ik zit me dus nu ineens druk te maken dat ze onze wieg gaan afkeuren oid. Nou, het is mijn kind en ik bepaal waar hij slaapt! Een dienblad?! Hebben ze tegen mij niks over gezegd. Gelukkig heb ik er wel een. @Martine; als je je verveelt mag je altijd hier komen schoonmaken/ klussen/ entertainen hoor! Ik ben ook wel benieuwd hoe het met sofieke gaat! Sms-buddy's?!